Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2007, 21:39
Verwijderd
en hoe je het kan berekenen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2007, 00:39
fromBALKAN :D
CumuLatiVeNogWatWikiPedia

Dit was alles wat ik voor je kon vinden
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 10:39
Nona
Nona is offline
Er staat: A cumulative grade point average (CGPA) is the mean GPA from all semesters, whereas GPA may only refer to a single semester.

Wat ik vaak zie is dat de schaal waarop becijferd is vermeld wordt dus dan heb je bijvoorbeeld 7.8 uit 10.0. Door de schaal erbij te vermelden weet iemand meteen hoe je relatief gescoord hebt, juist omdat er zoveel mogelijke systemen zijn.

In de VS wrdt vaak gewerkt met een schaal van 0 tot 4, volgens de site zijn de resultaten dan met intervallen van 10 punten verdeeld, met uitzondering van de F.

* A = Excellent or Superior; or top 10% (90 to 100) = 4.0
* B = Above Average; or second 10% (80-89) = 3.0
* C = Average; or third 10% (70-79) = 2.0
* D = Below average, minimum passing grade (60-69); or fourth 10% = 1.00
* F (Also N or E or U): Failure or Exceptionally Poor; or bottom 60% (0-59) = 0.00
Oud 11-08-2007, 11:03
Verwijderd
Lol, dus 60% van de studenten zijn exceptionally poor failures. Open deur
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 11:42
Nona
Nona is offline
Nee, tot 60% van de mogelijke punten halen denk ik.

Ik denk trouwens dat het ook wel wat te maken heeft met het Amerikaanse schoolsysteem: hier zit iedereen braaf op zijn eigen niveau, daar wordt alles bij elkaar gemikt.

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 11-08-2007 @ 12:42 :
Nee, tot 60% van de mogelijke punten halen denk ik.

Ik denk trouwens dat het ook wel wat te maken heeft met het Amerikaanse schoolsysteem: hier zit iedereen braaf op zijn eigen niveau, daar wordt alles bij elkaar gemikt.
Klopt ja, volgens mij kan je zelfs een A scoren wanneer de rest van de klas (of iig 90%) héél slecht scoort, en jij gewoon net wat beter. Het is heel afhankelijk van de rest dus. (Hoewel dat niet altijd zo is, op highschools geloof ik weer niet, dan kijken ze gewoon naar het percentage dat je goed hebt.)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 15:11
helva
helva is offline
Eeen beetje uitleg over CGPA:

http://www.montana.edu/wwwdg/pdf_files/GPACalc.pdf

Help, ik krijg koppijn.
Oud 11-08-2007, 17:34
Verwijderd
Ik sta een 7.5 gemiddeld voor al mijn vakken. Kan ik dan zeggen dat mijn CGPA een 7.5 van de 10 is?

Bedankt trouwens voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-08-2007 @ 18:34 :
Ik sta een 7.5 gemiddeld voor al mijn vakken. Kan ik dan zeggen dat mijn CGPA een 7.5 van de 10 is?

Bedankt trouwens voor de reacties!
Ik denk het wel. Als je ergens je CGPA moet opgeven, dan zou ik inderdaad voor die 7,5/10 (of 75/100) gaan, ik zou niet weten wat je anders zou moeten zeggen.

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 19:33
Joyceb
Joyceb is offline
Volgens mij hanteren universiteiten in Nederland een speciale methode om de 1-10 schaal om te rekenen in GPA.
Om aan A te halen ('4.0') hoef je in Nederland geen 10 te hebben, aangezien een A halen haalbaarder is dan een 10 voor een eindvak in Nederland.
Op University College Utrecht wordt er gewerkt met zowel een GPA systeem (dus met A/B/C/D/F), maar vaak informeel in de lessen bij toetsen ook met het 1-10/percentage systeem. 86-100% is meestal een A, 80-85 A-, 76-80 B+. Maar het verschilt soms per vak nog een keer..

Er zou een regelement beschikbaar moeten zijn van je faculteit of universiteitsbreed die hierop een antwoord geeft. Anders weet het bureau buitenland misschien er meer over. Als het goed is hebben ze namelijk ook wel een mogelijkheid om je diploma en cijfers officieel te waarderen volgens de GPA schaal omdat buitenlandse unis daar vaak om vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:58
Cait
Cait is offline
Misschien is dit een handige link: http://www.wes.org/gradeconversionguide/index.asp

Ik weet niet of je het als officiele bron kunt gebruiken en of afzonderlijker instellingen andere maatstaven hanteren, maar het is in ieder geval een redelijk betrouwbare richtlijn.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 12:09
Verwijderd
Bedankt trouwens nog voor jullie nuttige replies .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten