Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2007, 19:11
Southtown
Southtown is offline
Dit topic bevat spoilers voor alle 7 delen van Harry Potter. Lees het op eigen risico!

...wat zou er anders geweest zijn in de Harry Potter serie?

Nu het laatste deel is verschenen weten we wat er met alle personages gebeurd en hoe Rowling uiteindelijk alle plotlijnen afgerond heeft. Maar hadden jullie de serie anders zien verlopen? Misschien dachten jullie dat bepaalde personages anders hadden moeten zijn of dat hun relaties (van alle soorten)?

Hier is wat er anders zou geweest zijn moest ik J.K. Rowling geweest zijn:

*Dumbledore had best een Zwadderaar geweest, met zijn ambities en dorst naar macht in zijn vroegere leven. Het zou ook een leuke plottwist geweest zijn.
*Harry had moeten permanent dood zijn nadat Voldemort hem aanviel, waarna iemand anders (Ginny, uit wraak) haar kans grijpt om Voldemort te doden. Geen scène in de hemel (of waar Harry ook met Dumbledore sprak).
*Ik zou Harry de Doodsvloek (Avada Kedavra) laten gebruikt hebben, tot schok van zijn vrienden.
*Een scène warabij Ron en Viktor in conflict liggen over Hermelien in Goblet of fire
*Misschien wat meer info over "the Veil" in het Department of Mysteries. Had Rowling niet beloofd daar meer info over te geven?
*Wat minder sentimentele momenten in het laatste deel. Dat de Dursleys op het laatste moment dankbaar zijn enzo vond ik serieus cliché, om eerlijk te zijn
*En als laatste: geen verdomde epiloog!

Hoe zit dat met jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2007, 20:48
Miroir
Miroir is offline
Zeer goed topic! Ik heb me dood geïrriteerd aan boek 7

Veranderingen:

* Harry moest dood. Serieus, eenmaal dood is nou dood, en nu werd hij toch wakker bladiebla. Wees origineel JK en had ze nou allebei vermoord. Dan had Kreacher misschien Voldie dood kunnen slaan met de koekepan? One more time for good luck
* WTF Remus Lupin dood? Nee. en als ie dood moet, waarom in een alinea, remus en tonks dood, einde. wtf.? Waarom? Er was geen toevoegende waarde aan hun dood.
* Harry had meer tijd kunnen investeren in het leren van spells zoals Hermelien. Behalve geluk en een beetje affiniteit met DADA stelde hij als wizard net zoveel voor als Neville
* In plaats van dat snape op lily was, had hem dan verliefd gemaakt op james potter. Dat was een schok geweest. Het lily liefdesverhaal was zo cliché.
* @ topicstarter, info over the veil had ik ook wel willen weten
* geen epiloog. Malfoy met zo'n oudemannen haargrens? En Teddy zoent met victoire? Kom op zeg. Het leek net nep.

*En dobby weer tot leven? Ah toe?
*Meer humor in het laatste boek?
Oud 03-08-2007, 10:10
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Miroir schreef op 02-08-2007 @ 21:48 :

* WTF Remus Lupin dood?
geheel offtopic, maar: dat verbaasde je? dat alle marauders dood zouden gaan zag ik al een tijdje aankomen, zeker na de dood van wormtail.
Oud 03-08-2007, 10:25
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 03-08-2007 @ 11:10 :
geheel offtopic, maar: dat verbaasde je? dat alle marauders dood zouden gaan zag ik al een tijdje aankomen, zeker na de dood van wormtail.
Hmm, dat vind ik een redenatie van niks eigenlijk alsof het zo werkt.

Overigens, dat er maar een kleine alinea werd besteed aan Tonks en Lupin: ik vond dat helemaal niet onnatuurlijk overkomen. Er gaan mensen dood in zo'n gevecht en om nou op elke dode 'in te zoomen'...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 12:39
littlebee
littlebee is offline
[QUOTE]Miroir schreef op 02-08-2007 @ 21:48 :
[B]Zeer goed topic! Ik heb me dood geïrriteerd aan boek 7

Veranderingen:

* In plaats van dat snape op lily was, had hem dan verliefd gemaakt op james potter. Dat was een schok geweest. Het lily liefdesverhaal was zo cliché.

Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 20:48
Aurora
Aurora is offline
^ kijk, dat zijn de betere plottwists

Als ik JK Rowling was had ik Harry's zoon niet Albus Severus genoemd.

En Fred zou nog leven, verdorie.

En Remus en Sirius zouden 6 pagina's lang seksen.

Maar helaas.
Oud 03-08-2007, 22:27
niña
niña is offline
Geniaal topic <3

Ik kom hier nog op terug.
Oud 03-08-2007, 23:03
Droomz
Droomz is offline
Ik had iig de epiloog weggelaten
Oud 04-08-2007, 12:03
Miroir
Miroir is offline
@ Aurora lol. Ja ik heb remus en sirius ook wel verdacht van meer dan vrienden lol, doggystyle
Oud 04-08-2007, 21:24
flyaway
flyaway is offline
In de epiloog, als die al aanwezig moet zijn, tenminste vermelden of harry nu schoolhoofd of schouwer of minister is geworden.

Een niet voorspelbaar plot, dus niet zoals nu wat ik al bedacht had in het zesde boek zeker en vast nog wel eerder.

Geen gezeik over dumbledore, dit boek leek wel memoires aan die man, echt teveel.

Harry nog naar school in het begin, want nu was het totaal de magie kwijt van de andere boeken. Van mij mocht het best nog wel dikker, zolang het die harry-dingen nog maar heeft, de leuke lessen en de dwerg-leraar die van de stapel boeken valt enzo. Geen WOII gevoel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 15:20
Severus
Severus is offline
Als ik Rowling was geweest, dan had ik zeker wel een paar dingen anders gedaan, ja.

Als het aan mij had gelegen, was er onder andere het volgende gebeurd:

- In de eerste plaats, Snape had van mij meer respect gekregen en ik had hem niet zo'n onwaardige dood laten sterven.

- Ron en Hermione had ik zeker niet bij elkaar gebracht. Of ja, een verkering kan ik nog wel door de vingers zien, maar niet dat ze trouwen en dat Hermione zijn koters uitwerpt. Het is me véél te veel Disney, not to mention onrealistisch, dat iedereen met zijn schoolliefde trouwt en al vroeg in de twintig koters krijgt.

- Ron, Harry, Percy, Lucius en Hagrid zouden zijn gestorven, zodat in hun plaats Tonks, Lupin, Mad-Eye Moody en Snape in leven hadden kunnen blijven.

- Draco zou zich (vrijwel) helemaal hebben redeemed in het boek. Hij was tegen Voldemort en was zich bewust van hoe fout het allemaal was, maar toch was hij - samen met Crabbe en Goyle - op het einde tóch nog met Harry, Ron en Hermione in gevecht geraakt. Waarom, wat was het nut dáárvan? Ik had verwacht dat hij Harry, Ron en Hermione veel meer ging helpen in Malfoy Manor dan met gewoon: "Could be... I don't know." En dat hij hen ook van enige assistentie zou zijn tijdens het grote gevecht op Hogwarts.

- Ik had, indien ik verder echt niet om hun bestaan heen kon, de namen veranderd van het nageslacht van de personages in het boek. JKR's inspiratie voor mooie, originele namen was blijkbaar op. Teddy Remus Lupin vind ik niet mooi en ook niet passen - het lijkt qua patroon ook heel erg veel op Harry James Potter. Zowel Teddy als Harry hebben de voornaam van hun vader als middle name, en hebben een nickname als voornaam. Had ze dan Theodore Remus Lupin en Henry James Potter genoemd, zodat Teddy en Harry slechts roepnamen zouden zijn - maar niet zó. Dat is net hetzelfde als je kind officieel Dirkje noemen inplaats van gewoon Dirk, dat vind ik niet echt stijlvol.
En bij Ron en Hermione vind ik het ook irritant dat hun kinderen namen hebben die met dezelfde letter beginnen als hun ouders. Rosie (=> Ron) en Hugo (=> Hermione). Het is duidelijk te zien dat JKR iets van hun ouders in de namen probeert te stoppen, alsof de kinderen kopieën van hun ouders zijn en geen op zichzelf staande, onafhankelijke wezens zijn.
De namen van Harry's kinderen vond ik het minst erg, maar wel erg voorspelbaar. James had ik beter gevonden als middle name (helaas was hij net zo'n arrogante lul als zijn grootvader) - Albus Severus Potter vond ik nog de beste naam. Als het aan mij had gelegen, hadden ze geheten: Sirius James Potter, Severus Albus Potter en Lily Nymphadora Potter. Dat vind ik toch net iets beter en origineler dan de huidige namen van Harry's kinderen.

Nou, er zullen nog wel meer dingen zijn die ik anders had gedaan, maar daar kom ik nu even niet op. Ik moet het boek nog een beetje verwerken en mijn gedachten op een rijtje zetten.
Oud 05-08-2007, 18:19
Verwijderd
@ Severus: natuurlijk wil je het op die manier je bent Snape-adoraat
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 18:50
Severus
Severus is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-08-2007 @ 19:19 :
je bent Snape-adoraat
And proud of it. Ik heb altijd in die man geloofd, en zie je nou wel dat 'ie niet slecht is maar gewoon beschadigd en utterly misunderstood? Heel tragisch leven heeft hij gehad, eigenlijk - ik hoop dat hij nu eindelijk een beetje rust krijgt.
Oud 05-08-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
flyaway schreef op 04-08-2007 @ 22:24 :
In de epiloog, als die al aanwezig moet zijn, tenminste vermelden of harry nu schoolhoofd of schouwer of minister is geworden.

Een niet voorspelbaar plot, dus niet zoals nu wat ik al bedacht had in het zesde boek zeker en vast nog wel eerder.

Geen gezeik over dumbledore, dit boek leek wel memoires aan die man, echt teveel.

Harry nog naar school in het begin, want nu was het totaal de magie kwijt van de andere boeken. Van mij mocht het best nog wel dikker, zolang het die harry-dingen nog maar heeft, de leuke lessen en de dwerg-leraar die van de stapel boeken valt enzo. Geen WOII gevoel.
Harry is head of the auror department Rowling heeft zelf al dingen daarover gezegd. Nou ja, het staat niet vast ofzo, maar dat is hoe ze zelf denkt dat ze terechtkomen. Ron werkt er ook. Hermione was toch de rechtenkant op gegaan en Ginny weet ik zo niet...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 21:16
Magican
Magican is offline
Ik had het gevecht op Hogwarts in Londen plaatst laten vinden, met veel meer mensen en, maar dat is niet in de style van het boek, het leger.

Ik had de epiloog totaal anders gedaan.

Ik had de Dursley's een belangrijkere rol laten spelen.

Ik had Draco een duidelijkere rol laten spelen (was hij nou goed, was hij nou slecht?).

Ik had Ron, Hermelien of Hagrid dood laten gaan.

Ik had Dobby ook dood laten gaan, dat deed me wat namelijk en dat is dus een goed stuk in het boek.

Ik had grote stukken Dumbledore eruit gehaald, jezus wat was dat irritant lezen zeg. Interesseerde me ook geen drol trouwens.

Ik had meer informatie over The Veil en die andere kamers op het ministerie erin verwerkt.

Ik had de Encyclopedie die nu nog moet komen als laatste hoofdstuk(ken) gedaan.
Oud 05-08-2007, 21:22
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2007 @ 20:01 :
Harry is head of the auror department Rowling heeft zelf al dingen daarover gezegd. Nou ja, het staat niet vast ofzo, maar dat is hoe ze zelf denkt dat ze terechtkomen. Ron werkt er ook. Hermione was toch de rechtenkant op gegaan en Ginny weet ik zo niet...
Ginny blijft thuis om op al die kindertjes te passen, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 21:31
Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 05-08-2007 @ 22:22 :
Ginny blijft thuis om op al die kindertjes te passen, natuurlijk
His wife, Ginny Weasley, stuck with her athletic career, playing for the Holyhead Harpies, the all-female Quidditch team. Eventually, Ginny left the team to raise their three children -- James, Albus and Lily -- while writing as the senior Quidditch correspondent for the wizarding newspaper, the Daily Prophet.
Oud 06-08-2007, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Cethlion schreef op 05-08-2007 @ 22:31 :
His wife, Ginny Weasley, stuck with her athletic career, playing for the Holyhead Harpies, the all-female Quidditch team. Eventually, Ginny left the team to raise their three children -- James, Albus and Lily -- while writing as the senior Quidditch correspondent for the wizarding newspaper, the Daily Prophet.
Oh ja, idd. Was het alweer vergeten. Wel tof
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 14:31
Uice
Uice is offline
Ik had het een heel half assed einde gegeven, dat het bijna tot een climax komt en dan opeens iets van 'en toen kwam de Verschrikkelijke Sneeuwman en die at iedereen op. Einde'.

Want ik erger me aan HP-fangedrag.
Oud 06-08-2007, 16:07
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
- geen epiloog of toch heel anders, nu is het net zo'n en ze leefden nog lang en gelukkig en maakten heel veel kindertjes (met domme namen dan nog)

- een belangrijkere rol voor Ginny

- niet en Tonks en Lupin dood. Nu kan Teddy makkelijk de tweede harry worden

-inderdaad nog een stukje echt naar Hogwarts gaan erin, omdat dit toch wel een belangrijke sfeermaker is in de andere zes boeken

Maar al bij al vond ik het toch een goede reeks.
Oud 06-08-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 15:31 :
Ik had het een heel half assed einde gegeven, dat het bijna tot een climax komt en dan opeens iets van 'en toen kwam de Verschrikkelijke Sneeuwman en die at iedereen op. Einde'.

Dat lijkt me inderdaad een geniale oplossing, ja. Je boek verpesten omdat je anders fans gaat krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 16:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-08-2007 @ 17:23 :
Dat lijkt me inderdaad een geniale oplossing, ja. Je boek verpesten omdat je anders fans gaat krijgen.
Nee, om de fans kwaad te maken.

Maar ik maakte maar een grapje hoor.
Oud 06-08-2007, 17:13
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2007 @ 20:01 :
Rowling onthult toekomst Harry Potter-personages
J.K. Rowling heeft haar fans verteld hoe het verder gaat met de personages van de boekenreeks rond tovenaarsleerling Harry Potter. Vandaag beantwoordde de schrijfster via het internet vragen van trouwe lezers. Fans hadden 120.000 vragen ingediend voor de Britse auteur.

Het vervolg van dit artikel bevat informatie over de afloop van de populaire boekenreeks.

Twee klein Harry's
Volgens de 41-jarige Rowling was de wereld een vrolijkere plek nadat Harry Potter de slechte tovenaar Voldemort had verslagen. Dat blijkt ook uit de epiloog van 'Harry Potter and the deathly hallows', het zevende en laatste boek in de serie, dat op 21 juli verscheen. Samen met zijn vriendin Ginny krijgt Potter drie kindjes, James, Albus en Lily.

Drie kleine Wemels
Zijn vriend Ron Wemel trouwt met Hermelien Griffel. Zij krijgen twee kinderen, Rose en Hugo. Omdat een Nederlandse vertaling van het boek nog niet is verschenen, is onduidelijk hoe de namen van de kinderen in het Nederlands zullen luiden.

Minister van Toverkunst
Rowling vulde de epiloog vandaag nog aan met de informatie dat Harry het hoofd wordt van de Schouwers, bij het Ministerie van Toverkunst, dat na de val van Voldemort onder leiding staat van Romeo Wolkenveldt. Schouwers sporen Duistere Tovenaars op en nemen hen gevangen. Ginny speelt in een professioneel Zwerkbalteam. Na de geboorte van haar kinderen wordt ze Zwerkbalcorrespondente voor de krant de Ochtendprofeet.

Grappenwinkel
Ron gaat in de grappenwinkel werken van zijn broer George, en Hermelien zet haar strijd voort voor de emancipatie van onderdrukte wezens, zoals huiselven. Zij gaat daarom aan de slag bij het Departement voor de Regulatie en Controle van Magische Dieren, van het Ministerie van Toverkunst.

Toch achtste boek?
Dat de door Rowling verstrekte informatie ooit daadwerkelijk in een boek belandt, lijkt onwaarschijnlijk. De schrijfster heeft altijd gezegd het bij zeven delen te willen laten. Na een petitie van fans benadrukte de auteur onlangs echter nog eens dat ze "nooit nooit" zegt. (novum/hln)

[http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_539277.html]
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 17:15
flyaway
flyaway is offline
En ik had graag willen weten wat James en Lily eigenlijk deden. Je hoort heel veel over Lily's familie, maar over James niet. Dat had wel in plaats van dat eindeloze gezever over Dumbledore gemogen. Best dat ze de personen wat menselijker maakt, maar zo veel hoeft dat nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 18:05
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik had die epiloog weggelaten en ik had nou eindelijk eens een keer verteld waarom voldemort zo perse james en lily dood of aan zijn kant wilde hebben. want daar zal toch een reden voor zijn geweest.
Oud 06-08-2007, 19:19
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Miroir schreef op 04-08-2007 @ 13:03 :
@ Aurora lol. Ja ik heb remus en sirius ook wel verdacht van meer dan vrienden lol, doggystyle
Ze zijn zo obvious <3
Oud 06-08-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 17:50 :

Dat was de HP-fan in mij die je boos hebt gemaakt
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 06-08-2007 @ 19:05 :
ik had die epiloog weggelaten en ik had nou eindelijk eens een keer verteld waarom voldemort zo perse james en lily dood of aan zijn kant wilde hebben. want daar zal toch een reden voor zijn geweest.
Hij wilde Harry doden omdat hij dacht dat Harry degene was die, zoals de voorspelling zei, hem zou doden. Zijn ouders wilde hij niet meer dood dan andere leden van de Order of the Phoenix, geloof ik, die stonden alleen maar aan de weg.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 21:13
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-08-2007 @ 21:47 :
Hij wilde Harry doden omdat hij dacht dat Harry degene was die, zoals de voorspelling zei, hem zou doden. Zijn ouders wilde hij niet meer dood dan andere leden van de Order of the Phoenix, geloof ik, die stonden alleen maar aan de weg.
én, wat ook belangrijk is. Lilly hoefde niet dood, omdat Snape aan Voldemort had gevraagt om haar te sparen, want hij was verliefd op haar.
Oud 07-08-2007, 10:46
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
maar hij wist toch helemaal niet of die prophecy om harry of neville ging? en hoewel er drie aanslagen op zijn ouders gepleegd zijn is neville er toch redelijk goed uitgekomen. die heeft geen litteken op zijn voorhoofd.
Oud 07-08-2007, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 07-08-2007 @ 11:46 :
maar hij wist toch helemaal niet of die prophecy om harry of neville ging? en hoewel er drie aanslagen op zijn ouders gepleegd zijn is neville er toch redelijk goed uitgekomen. die heeft geen litteken op zijn voorhoofd.
Het hele punt was toch dat voorspellingen uberhaupt niet uit hoeven te komen, maar dat Voldemort, door erin te geloven en door te denken dat Hárry degene was die hem zou doden en niet Neville, er zelf voor heeft gezorgd dat Harry inderdaad degene was die Voldemort kon en zou vermoorden.

Nevilles ouders zijn voor zover ik weet door Death Eaters aangevallen en niet door Voldemort zelf. Iig heeft hij hen niet gedood. Lily's offer zorgde ervoor dat Voldemorts Avada Kadavra backfirede (ja eh wat is dat in het Nederlands?), waardoor zijn ziel nog meer fragmenteerde en Harry per ongeluk een horcrux werd - een van de redenen dat hij in staat was om Voldemort inderdaad te doden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 15:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-08-2007 @ 13:47 :
Nevilles ouders zijn voor zover ik weet door Death Eaters aangevallen en niet door Voldemort zelf.
Door Bellatrix idd, en anderen geloof ik, maar die worden niet genoemd.
In de prophecy werd ook gezegd: "he'll choose him his equal" (of datzelfde, in iets andere bewoording). Door te proberen Harry te doden heeft Voldemort erkend dat hij zijn gelijke was, in staat om hem te doden, en dat maakte het tot waarheid.
Oud 07-08-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 15:31 :
Maar het is wel een zelfoplossend probleem. Had je gelezen van dat meisje dat voor de uitkomst van het laatste deel zelfmoord had gepleegd? Ze had een fanfic gelezen waarin alle vier de hoofdpersonen tragisch dood gingen, maar omdat die fanfic het internet rondging als 'zomg uitgelekt echt boek' dacht ze dat ze het echte boek las. Dus toen had ze haar polsen maar doorgehakt.

Darwinaward.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 16:53
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
omg wat een domoor ben je dan

Laatst gewijzigd op 07-08-2007 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 18:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-08-2007 @ 17:46 :
Maar het is wel een zelfoplossend probleem. Had je gelezen van dat meisje dat voor de uitkomst van het laatste deel zelfmoord had gepleegd? Ze had een fanfic gelezen waarin alle vier de hoofdpersonen tragisch dood gingen, maar omdat die fanfic het internet rondging als 'zomg uitgelekt echt boek' dacht ze dat ze het echte boek las. Dus toen had ze haar polsen maar doorgehakt.

Darwinaward.
Omg is dat geen urbane legende? Hoe oud was die chick dan wel niet?
Oud 07-08-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 07-08-2007 @ 19:37 :
Omg is dat geen urbane legende? Hoe oud was die chick dan wel niet?
Zeventien geloof ik. En nee, geen urban legend, het heeft in de krant gestaan enzo. (Nu zou je uiteraard ook kunnen twijfelen aan de betrouwbaarheid van kranten, maar dat is een geheel andere discussie dus laten we dat er niet bij de haren bij slepen.)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 22:10
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
misschien wilde ze zich opofferen net als haarie z'n moeder.
Oud 07-08-2007, 22:27
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-08-2007 @ 17:46 :

Darwinaward.
Leve de natuurlijke selectie
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 23:38
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 17:50 :

http://www.youtube.com/watch?v=6hk2I...elated&search=
Oud 08-08-2007, 20:12
Viadi
Viadi is offline
Ik had die hele epiloog weggelaten, of anders geschreven (James en Lily!? Alsjeblieft zeg.)

Ik vond het ook jammer dat er zo weinig Hogwarts-scènes inzaten.......Snape als headmaster en die gestoorde Carrows, heerlijke stukjes zou dat opgeleverd hebben!

En Fred had niet dood mogen gaan Laat Percy dan sterven, Fred is grappig
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 21:38
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Wat was het verdomme met die hallows? Hallo uh ja, dit is het einde van het boek, maar ik moet nog een nieuwtje verzinnen anders gaan jullie het saai vinden dus hup: Grindelwald wordt nu heel belangrijk en ja die hallows zijn enorm belangrijk gewoon opeens, zo belangrijk dat je er nog nooit van hoorde en in de voorgaande boeken er nog geen woord over gerept werd. Sorry, maar Grindelwald had toch wel eens in Hermiones geeky conversaties kunnen toegevoegd worden? Ze deed zoooveel research, hij moet als zo'n belangrijke duistere tovenaar toch ook genoemd worden? En die hallows, daar had er toch af en toe ook wat eerder over gepraat kunnen worden?

DAT EINDE mijngod. Oké, er waren moorden gepleegd door enge psychopaten als Harry was gestorven maar waarom, waarom maakt ze zijn leven zo slap? Er wordt in alle boeken 657897 x vermeld dat je niet kunt terugkeren uit de dood en dat de moordvloek altijd effectief is (zeker bij Voldie, kom op zeg) en bij Harry weer niet omdat het toevallig Harry Potter is o boo-hoo. Dat ze dan nog eens een eerlijk duel doen, nogmaals, dit is niet Voldies aard, Voldie vermoordt hem gewoon snel nog een keer als hij niet kijkt. En dan met die hele massa er omheen, wat een rotdood voor Voldemort.

Oké, en waarom werd Sneep-Lily ook al niet een beetje voorbereid in de vorige boeken of toch tenminste in de loop van het boek? Die 'doe' is echt heel slap, als dat de enige verwijzing naar zijn eeeuwige liefde is (dit vind ik heel melig overigens). Zijn dood is ook wel heel erg sneu, hoe je het ook draait of keert, Sneep was geweldig en verdiende een beetje een memorabele dood.

Ik vind dat Harry en Ginny hadden moeten vrijen, een erotische scène is ook wel tof.

FRED MOET LEVEN! George had al een gat in zijn oor, was dat nog niet genoeg zeg? Arthur mocht wel dood, dat was toch ook al tragisch geweest? Laten we even massaal de twins uitroeien? Dat riekt hier naar discriminatie, en ik riek dat niet graag!

Tonks en Lupin dood? Wat is daar het punt nu van? Ze hadden net een kind. Teddy = Harry. Enge gelijkenissen.

Draco is zo'n pussy geworden. En dat terwijl hij in de boeken zo heerlijk evil was. Ik hield zoveel van Draco, hij heeft me zo teleurgesteld. Oké, de hele tijd bedreigd worden door Voldemort is nu ook niet je dat maar hij had toch wel een BEETJE karakter kunnen tonen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 21:54
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 08-08-2007 @ 22:38 :
1:Wat was het verdomme met die hallows? Hallo uh ja, dit is het einde van het boek, maar ik moet nog een nieuwtje verzinnen anders gaan jullie het saai vinden dus hup: Grindelwald wordt nu heel belangrijk en ja die hallows zijn enorm belangrijk gewoon opeens, zo belangrijk dat je er nog nooit van hoorde en in de voorgaande boeken er nog geen woord over gerept werd. Sorry, maar Grindelwald had toch wel eens in Hermiones geeky conversaties kunnen toegevoegd worden? Ze deed zoooveel research, hij moet als zo'n belangrijke duistere tovenaar toch ook genoemd worden? En die hallows, daar had er toch af en toe ook wat eerder over gepraat kunnen worden?

2: DAT EINDE mijngod. Oké, er waren moorden gepleegd door enge psychopaten als Harry was gestorven maar waarom, waarom maakt ze zijn leven zo slap? Er wordt in alle boeken 657897 x vermeld dat je niet kunt terugkeren uit de dood en dat de moordvloek altijd effectief is (zeker bij Voldie, kom op zeg) en bij Harry weer niet omdat het toevallig Harry Potter is o boo-hoo. Dat ze dan nog eens een eerlijk duel doen, nogmaals, dit is niet Voldies aard, Voldie vermoordt hem gewoon snel nog een keer als hij niet kijkt. En dan met die hele massa er omheen, wat een rotdood voor Voldemort.

3ké, en waarom werd Sneep-Lily ook al niet een beetje voorbereid in de vorige boeken of toch tenminste in de loop van het boek? Die 'doe' is echt heel slap, als dat de enige verwijzing naar zijn eeeuwige liefde is (dit vind ik heel melig overigens). Zijn dood is ook wel heel erg sneu, hoe je het ook draait of keert, Sneep was geweldig en verdiende een beetje een memorabele dood.

4:Ik vind dat Harry en Ginny hadden moeten vrijen, een erotische scène is ook wel tof.

5:FRED MOET LEVEN! George had al een gat in zijn oor, was dat nog niet genoeg zeg? Arthur mocht wel dood, dat was toch ook al tragisch geweest? Laten we even massaal de twins uitroeien? Dat riekt hier naar discriminatie, en ik riek dat niet graag!

6:Tonks en Lupin dood? Wat is daar het punt nu van? Ze hadden net een kind. Teddy = Harry. Enge gelijkenissen.

7: Draco is zo'n pussy geworden. En dat terwijl hij in de boeken zo heerlijk evil was. Ik hield zoveel van Draco, hij heeft me zo teleurgesteld. Oké, de hele tijd bedreigd worden door Voldemort is nu ook niet je dat maar hij had toch wel een BEETJE karakter kunnen tonen?

1: ik vind het juist goed dat ze dit tot het laatste heeft bewaard, en je kunt nou eenmaal niet alles meteen weten. hermione is nou ook weer niet zo goed want kijk bijvoorbeeld naar het flamel-verhaal, ze kon speuren wat ze wilde, ze vond niks. en je kunt geen boek bouwen op het zoeken van horcruxes alleen. ik vind de keuze tussen de ene of de andere oplossing juist wel goed bedacht. hoe zou het verhaal aflopen als harry andere keuzes had gemaakt?

2: het is helemaal niet toevallig omdat het harry potter is, het is juist OMDAT het harry pottwer is. heb je heel het verhaal over de opoffering van zijn moeder gemist? want daaruit wordt toch wel heel duidelijk hoe de vork in de steel zit en waarom harry niet doodgaat als voldemort ( hij heet trouwens voldemort en geen voldie) hem poogt te doden. voldemort doodt een stukje van zichzelf, niet van harry.

3: ik had na snape's ergste herinnering al door dat er veel meer tussen die twee speelde. ik ging er danook vanuit dat er in dit boek veel meer zou worden verteld over hoe hun verhoudingen lagen, en zie daar, ik had gelijk. en met mij ontzettend veel anderen. die twee draaiden net zo om elkaar heen als ron en hermione.

4: dat valt totaal niet binnen de stijl van het boek, heeft niks met het verhaal te maken, en als je erotische scenes tussen de personages wil moet je maar eens een fijne slash op internet zoeken ofzo. the lord of the rings heeft ook geen sexscene, maakt dat het boek ook maar iets minder goed?

5: Discriminatie? kom op, ik vond het volkomen terecht dat er uiteindelijk toch nog iemand van the weasleys stierf. zo'n groot gezin, daar moeten wel doden vallen.

6: dat had iets uitgebreider gemogen, maar ontzettend veel lezers, en ik ook, hadden lupin's dood voorspeld, zo'n kwetsbaar karakter was het. dat tonks dan ook het loodje legt, jammer.

7: ik vind dat malfidus juist een heel duidelijk en sterk karakter kreeg gedurende de 7 boeken, namelijk dat van een ietwat geniepige lafaard die schuilt onder de vleugels van iedereen die iets minder laf is. is het jou dan vanaf boek een al niet duidelijk geweest dat malfidus altijd dekking moest hebben als hij zat te kloten? ik vind dit een van de meest consequente personages van het boek.
Oud 08-08-2007, 22:30
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 22:54 :
1: ik vind het juist goed dat ze dit tot het laatste heeft bewaard, en je kunt nou eenmaal niet alles meteen weten. hermione is nou ook weer niet zo goed want kijk bijvoorbeeld naar het flamel-verhaal, ze kon speuren wat ze wilde, ze vond niks. en je kunt geen boek bouwen op het zoeken van horcruxes alleen. ik vind de keuze tussen de ene of de andere oplossing juist wel goed bedacht. hoe zou het verhaal aflopen als harry andere keuzes had gemaakt?
Dit is net als in een verhaal bestaande uit één boek vlak voor de ontknoping ergens één of andere deus-ex-machine uit de lucht plukken om de dag te redden. Ik, als lezer, voelde me verraden toen Rowling plots met de Deathly Hallows kwam aanzetten. Dit is fictie en in fictie kan je niet zomaar nieuwe plotelementen introduceren om de hoofdpersonages toe te laten hun doel te bereiken (in dit geval het hele Elder-wand-eigenaar gedoe en Voldemort verslaan).

Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 22:54 :
2: het is helemaal niet toevallig omdat het harry potter is, het is juist OMDAT het harry pottwer is. heb je heel het verhaal over de opoffering van zijn moeder gemist? want daaruit wordt toch wel heel duidelijk hoe de vork in de steel zit en waarom harry niet doodgaat als voldemort ( hij heet trouwens voldemort en geen voldie) hem poogt te doden. voldemort doodt een stukje van zichzelf, niet van harry.
Komop... Voldemort doodt Harry, maar eigenlijk had hij enkel het kwade in Harry gedood. Gelukkig is er Perkamentus om alles uit te leggen... En net als Harry en Voldie weer duelleren gebruikt Harry expelliarmus en dankzij die Elder wand die in geen enkel ander boek vermeld werd weerkaatst de vloek op Voldie en is hij dood. Wauw. Wat... origineel. O en gelukkig gaan Harry en Ginny en Ron en Hermelien goed liggen neuken (nuja, de twee koppels apart natuurlijk), zodat Rowling ons kan vertellen hoe goed ze zijn in hun kinderen namen te geven in de anders nutteloze epiloog.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 22:56
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 08-08-2007 @ 23:30 :
1: Dit is net als in een verhaal bestaande uit één boek vlak voor de ontknoping ergens één of andere deus-ex-machine uit de lucht plukken om de dag te redden. Ik, als lezer, voelde me verraden toen Rowling plots met de Deathly Hallows kwam aanzetten. Dit is fictie en in fictie kan je niet zomaar nieuwe plotelementen introduceren om de hoofdpersonages toe te laten hun doel te bereiken (in dit geval het hele Elder-wand-eigenaar gedoe en Voldemort verslaan).

2:Komop... Voldemort doodt Harry, maar eigenlijk had hij enkel het kwade in Harry gedood. Gelukkig is er Perkamentus om alles uit te leggen... En net als Harry en Voldie weer duelleren gebruikt Harry expelliarmus en dankzij die Elder wand die in geen enkel ander boek vermeld werd weerkaatst de vloek op Voldie en is hij dood. Wauw. Wat... origineel. O en gelukkig gaan Harry en Ginny en Ron en Hermelien goed liggen neuken (nuja, de twee koppels apart natuurlijk), zodat Rowling ons kan vertellen hoe goed ze zijn in hun kinderen namen te geven in de anders nutteloze epiloog.

1: het is fictie zeg je net zelf. het grootste voordeel van fictie is dat je juist alles kan maken wat je zelf wil. een lullig lezertje kan dat dan misschien niet leuk vinden, maar ik weet zeker dat rowling dit laatste boek heel wat saaier had laten worden zonder die nieuwe theorie. en nu kun je mij wel zo raar aanspreken maar ehm, het is maar een boek, weet je nog wel? ik vind die theorie juist gaaf omdat je zo op het laatst toch nog een heleboel leert over de geschiedenis van de toverkunst en harry's onzichtbaarheidsmantel. het is misschien niet jouw stijl, maar het zorgde toch voor een hele lading aan achtergrondinformatie.

2: je hebt het duidelijk niet begrepen. voldemort doodde zichzelf in harry, daardoor was harry niet dood. hoe dit in elkaar zit, is in de loop van alle boeken uitgelegd. misschien moet je de boeken nog maar eens een keertje lezen.
Oud 08-08-2007, 22:56
Uice
Uice is offline
Harry Potter.
Oud 08-08-2007, 22:58
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
happy rotter
Oud 09-08-2007, 00:18
Magican
Magican is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-08-2007 @ 23:56 :
Harry Potter.
Als Sylph hier idolaat van was zou hij je nu uitschelden.
Oud 09-08-2007, 00:39
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
flappy otter!
Oud 09-08-2007, 00:39
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
wappy jotter?
Oud 09-08-2007, 08:58
Verwijderd
Wat zit iedereen toch te miepen over de dood van Snape. Het was veel irritanter geweest als ie een heldendood was gestorven, vind ik. Bovendien: hij sterft door Voldemort, dus ja...
Snape is en blijft natuurlijk een Slytherin...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten