Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens, dat er maar een kleine alinea werd besteed aan Tonks en Lupin: ik vond dat helemaal niet onnatuurlijk overkomen. Er gaan mensen dood in zo'n gevecht en om nou op elke dode 'in te zoomen'... |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Miroir schreef op 02-08-2007 @ 21:48 :
[B]Zeer goed topic! Ik heb me dood geïrriteerd aan boek 7 ![]() Veranderingen: * In plaats van dat snape op lily was, had hem dan verliefd gemaakt op james potter. Dat was een schok geweest. Het lily liefdesverhaal was zo cliché. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik maakte maar een grapje hoor.
||
Citaat:
J.K. Rowling heeft haar fans verteld hoe het verder gaat met de personages van de boekenreeks rond tovenaarsleerling Harry Potter. Vandaag beantwoordde de schrijfster via het internet vragen van trouwe lezers. Fans hadden 120.000 vragen ingediend voor de Britse auteur. Het vervolg van dit artikel bevat informatie over de afloop van de populaire boekenreeks. Twee klein Harry's Volgens de 41-jarige Rowling was de wereld een vrolijkere plek nadat Harry Potter de slechte tovenaar Voldemort had verslagen. Dat blijkt ook uit de epiloog van 'Harry Potter and the deathly hallows', het zevende en laatste boek in de serie, dat op 21 juli verscheen. Samen met zijn vriendin Ginny krijgt Potter drie kindjes, James, Albus en Lily. Drie kleine Wemels Zijn vriend Ron Wemel trouwt met Hermelien Griffel. Zij krijgen twee kinderen, Rose en Hugo. Omdat een Nederlandse vertaling van het boek nog niet is verschenen, is onduidelijk hoe de namen van de kinderen in het Nederlands zullen luiden. Minister van Toverkunst Rowling vulde de epiloog vandaag nog aan met de informatie dat Harry het hoofd wordt van de Schouwers, bij het Ministerie van Toverkunst, dat na de val van Voldemort onder leiding staat van Romeo Wolkenveldt. Schouwers sporen Duistere Tovenaars op en nemen hen gevangen. Ginny speelt in een professioneel Zwerkbalteam. Na de geboorte van haar kinderen wordt ze Zwerkbalcorrespondente voor de krant de Ochtendprofeet. Grappenwinkel Ron gaat in de grappenwinkel werken van zijn broer George, en Hermelien zet haar strijd voort voor de emancipatie van onderdrukte wezens, zoals huiselven. Zij gaat daarom aan de slag bij het Departement voor de Regulatie en Controle van Magische Dieren, van het Ministerie van Toverkunst. Toch achtste boek? Dat de door Rowling verstrekte informatie ooit daadwerkelijk in een boek belandt, lijkt onwaarschijnlijk. De schrijfster heeft altijd gezegd het bij zeven delen te willen laten. Na een petitie van fans benadrukte de auteur onlangs echter nog eens dat ze "nooit nooit" zegt. (novum/hln) [http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_539277.html] |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nevilles ouders zijn voor zover ik weet door Death Eaters aangevallen en niet door Voldemort zelf. Iig heeft hij hen niet gedood. Lily's offer zorgde ervoor dat Voldemorts Avada Kadavra backfirede (ja eh wat is dat in het Nederlands?), waardoor zijn ziel nog meer fragmenteerde en Harry per ongeluk een horcrux werd - een van de redenen dat hij in staat was om Voldemort inderdaad te doden. |
![]() |
||
Citaat:
In de prophecy werd ook gezegd: "he'll choose him his equal" (of datzelfde, in iets andere bewoording). Door te proberen Harry te doden heeft Voldemort erkend dat hij zijn gelijke was, in staat om hem te doden, en dat maakte het tot waarheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Darwinaward. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1: ik vind het juist goed dat ze dit tot het laatste heeft bewaard, en je kunt nou eenmaal niet alles meteen weten. hermione is nou ook weer niet zo goed want kijk bijvoorbeeld naar het flamel-verhaal, ze kon speuren wat ze wilde, ze vond niks. en je kunt geen boek bouwen op het zoeken van horcruxes alleen. ik vind de keuze tussen de ene of de andere oplossing juist wel goed bedacht. hoe zou het verhaal aflopen als harry andere keuzes had gemaakt? 2: het is helemaal niet toevallig omdat het harry potter is, het is juist OMDAT het harry pottwer is. heb je heel het verhaal over de opoffering van zijn moeder gemist? want daaruit wordt toch wel heel duidelijk hoe de vork in de steel zit en waarom harry niet doodgaat als voldemort ( hij heet trouwens voldemort en geen voldie) hem poogt te doden. voldemort doodt een stukje van zichzelf, niet van harry. 3: ik had na snape's ergste herinnering al door dat er veel meer tussen die twee speelde. ik ging er danook vanuit dat er in dit boek veel meer zou worden verteld over hoe hun verhoudingen lagen, en zie daar, ik had gelijk. en met mij ontzettend veel anderen. die twee draaiden net zo om elkaar heen als ron en hermione. 4: dat valt totaal niet binnen de stijl van het boek, heeft niks met het verhaal te maken, en als je erotische scenes tussen de personages wil moet je maar eens een fijne slash op internet zoeken ofzo. the lord of the rings heeft ook geen sexscene, maakt dat het boek ook maar iets minder goed? 5: Discriminatie? kom op, ik vond het volkomen terecht dat er uiteindelijk toch nog iemand van the weasleys stierf. zo'n groot gezin, daar moeten wel doden vallen. 6: dat had iets uitgebreider gemogen, maar ontzettend veel lezers, en ik ook, hadden lupin's dood voorspeld, zo'n kwetsbaar karakter was het. dat tonks dan ook het loodje legt, jammer. 7: ik vind dat malfidus juist een heel duidelijk en sterk karakter kreeg gedurende de 7 boeken, namelijk dat van een ietwat geniepige lafaard die schuilt onder de vleugels van iedereen die iets minder laf is. is het jou dan vanaf boek een al niet duidelijk geweest dat malfidus altijd dekking moest hebben als hij zat te kloten? ik vind dit een van de meest consequente personages van het boek.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1: het is fictie zeg je net zelf. het grootste voordeel van fictie is dat je juist alles kan maken wat je zelf wil. een lullig lezertje kan dat dan misschien niet leuk vinden, maar ik weet zeker dat rowling dit laatste boek heel wat saaier had laten worden zonder die nieuwe theorie. en nu kun je mij wel zo raar aanspreken maar ehm, het is maar een boek, weet je nog wel? ik vind die theorie juist gaaf omdat je zo op het laatst toch nog een heleboel leert over de geschiedenis van de toverkunst en harry's onzichtbaarheidsmantel. het is misschien niet jouw stijl, maar het zorgde toch voor een hele lading aan achtergrondinformatie. 2: je hebt het duidelijk niet begrepen. voldemort doodde zichzelf in harry, daardoor was harry niet dood. hoe dit in elkaar zit, is in de loop van alle boeken uitgelegd. misschien moet je de boeken nog maar eens een keertje lezen.
||
Citaat:
|
|