Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2007, 11:03
kisse
kisse is offline
hai

ik doe de opleiding industrieel design... en daar ben je eigenlijk wel verplicht om met de computer werken om te tekenen (cad).

nu heb ik alleen ooit alleens gezien in de modewereld dat je naast je toetsenbord een ja hoe omschrijf je dat: een blok hebt waar de computer op reageerd als jij daar met een ´pen´ op beweegd.

haha klinkt allemaal een beetje wazig, maar ik ben dan ook een echte potlood-en-papiernerd qua tekenen dus als iemand enig idee heeft hoe dit heet! of eventueel de prijzen hiervan weet..

ben benieuwd!

kirsten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2007, 11:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Zo'n ding heet een tablet, en er was pas nog een topic op ehh gadgets over.. Simpelweg: Het moet een wacom zijn, anders werkt het hoogstwaarschijnlijk toch niet.

En je wil misschien van te voren kijken of het wel werkt met dat programma. Als je veel muisknoppen in moet houden en dan moet draaien om 't onderdeel te bekijken ofzo. Maargoed, anders links de muis en rechts 't tablet, het is toch allemaal usb tegenwoordig.
Oud 24-08-2007, 08:31
Verwijderd
Ik zou bij je opleiding even vragen wat ze aanraden dat je moet gebruiken.

Zelf heb ik 5 jaar als technisch CAD tekenaar gewerkt (petrochemie en staalbouw) en in dat gebied zijn AutoCAD en Microstation de 2 software pakketten die het meest populair zijn.

Een wacom tablet kan ik ook aanraden. Deze kun je in verschillende formaten krijgen. Voor CAD is een A3 tablet het meest geschikt. Afhankelijk van het programma leg je daar dan een layout overheen met knoppen die voorgeprogrammeerd zijn in het programma. Als je je tablet dan eenmaal ingesteld hebt, werken deze in 1 keer en kan je bijna alles met het tablet doen.

En dat werkt echt 10x sneller dan met toetsenbord en muis
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 01:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
******** schreef op 24-08-2007 @ 09:31 :
Voor CAD is een A3 tablet het meest geschikt.
Goeiemorgen! Heb je even een extra tafel over? En geld?
Ik heb een keer met een A4 ding in m'n klauwen gestaan, tering wat was dat ding groot. Was zo'n intuos2, kostte nieuw zo'n 800 euro. Zal wel een beetje te gortig zijn voor dit.
Oud 26-08-2007, 15:37
Nocturnal
Nocturnal is offline
A4 is groot zat idd, A5 ook nog wel
Oud 27-08-2007, 17:29
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 26-08-2007 @ 02:38 :
Goeiemorgen! Heb je even een extra tafel over? En geld?
Ik heb een keer met een A4 ding in m'n klauwen gestaan, tering wat was dat ding groot. Was zo'n intuos2, kostte nieuw zo'n 800 euro. Zal wel een beetje te gortig zijn voor dit.
Er zijn anders genoeg CAD tekenaars die met een A3 tablet werken. Ik heb er zelf ook jaren mee gewerkt.

En tsja, een grote tafel heb je bij CAD al snel nodig. Want vaak heeft iemand bij de klant een schets gemaakt of moet jij iets in de computer zetten dat in de oertijd op A1 of zelfs A0 was getekend / geplot. En dat ligt dan dubbelgevouwen op je bureau van 2 bij 1 meter, waar ook je 19 inch CRT op staat.

Ach.. de goede oude tijd
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 00:53
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
******** schreef op 27-08-2007 @ 18:29 :
Er zijn anders genoeg CAD tekenaars die met een A3 tablet werken. Ik heb er zelf ook jaren mee gewerkt.
Ik zou het ook wel willen hebben hoor!
Oud 28-08-2007, 12:29
kisse
kisse is offline
hey super die reacties!

kunnen jullie mij ook nog vertellen waar ze deze verkopen? om te beginnen lijkt mij een a3 ook een beetje groot zeker ook omdat ik het puur voor school wil gebruiken.

school kan ik wel vragen naar info, maar veel info zullen ze zelf nog niet eens hebben aangezien ze een beetje achter de feiten aanlopen qua technisch tekenen met de compu (zie: les krijgen van een leraar die 4jaar terug een curcus heeft gevolgd en er nooit meer iets mee heeft gedaan en je doorstuurt naar een leerling die ooit al eens wat heeft uitgezocht over cad)

ik ben benieuwd wat jullie er nog meer over weten!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 15:10
ILUsion
ILUsion is offline
Op http://tweakers.net/pricewatch/cat/533 staan heel wat Nederlandse winkels waar je ze kan kopen of bestellen.
Reageren

Regels voor berichten