Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 14:09
mystry
mystry is offline
ja het zit hem als volg wat nu als je een vriendin hebt en je kan je gevoelen niet juist onder woorden brengen en het eeninge wat er op dat moment uitkomt is "ik hou van je" en dat al p de 2de dag.
Dan kom je op een gegeven moment op de juiste woorden dan blijkt het al niet meer te werken je bent te laat wat nu???
Oud 24-08-2007, 14:10
Rioto
tja dat is lullig. kan diegene iig afschrikken. maar zeggen dat je het niet meent is ook weer wat. vrouwen kennende..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:11
Verwijderd
Interpunctie gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:12
Praganonut
Praganonut is offline
Duidelijk articuleren.

En gewoon zeggen zoals het is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:14
mystry
mystry is offline
Ja dat heb ik ook gedaan maar blijkbaar mocht het niet meer baten.

maar ik meende wel wat ik zei alleen meer zo van i weet dat ik niet gelijk van je hou dat gaat met de tijd maar meer van ik voel me vliegen op een roze wolk samen met jou.
Oud 24-08-2007, 14:15
Verwijderd
Voortaan eerst even nadenken voordat je iets zegt

En anders gewoon je bek houden.. vindt ze misschien niet leuk, maar dat is altijd nog minder erg dan op de 2e dag zeggen dat je van iemand houdt

Ik bedoel, als je elkaar net kent, denk je toch meer in termen van "ik vind je lief"
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:17
mystry
mystry is offline
Dat is nu het gedoe dus dat bedoelde ik ook maar ik was zo laten we zeggen van de wereld dat ik daar op dat moment niet op kwam.
Oud 24-08-2007, 14:32
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
mystry schreef op 24-08-2007 @ 15:14 :
Ja dat heb ik ook gedaan maar blijkbaar mocht het niet meer baten.

maar ik meende wel wat ik zei alleen meer zo van i weet dat ik niet gelijk van je hou dat gaat met de tijd maar meer van ik voel me vliegen op een roze wolk samen met jou.
Dat zei je serieus? Dat is je probleem.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:33
Henkje
Henkje is offline
ik snap er geen bal van
Oud 24-08-2007, 14:35
mystry
mystry is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 24-08-2007 @ 15:32 :
Dat zei je serieus? Dat is je probleem.
Nou nee zo niet ik leg het als het waren hier meer uit.
ik ben gewoon weg nog steeds verliefd op haar het was alsof er een nieuwe wereld was open gegaan voor me.
Oud 24-08-2007, 14:38
mystry
mystry is offline
Citaat:
Henkje schreef op 24-08-2007 @ 15:33 :
ik snap er geen bal van
Wat snap je dan niet??

dat ik verliefd ben op haar?
dat ik mij gevoelens niet gelijk kon uitleggen?
Oud 24-08-2007, 14:52
Iduna
Iduna is offline
Jouw taalgebruik maakt het moeilijk je goed te begrijpen, dat kun je andere mensen niet kwalijk nemen.

Je hebt een vriendin op wie je verliefd bent en je vindt het moeilijk om te zeggen hoe je je voelt.
Je zegt dat je van haar houdt na 2 dagen. Maar je weet zelf dat je niet van haar houdt, maar gewoon verliefd op haar bent.

Hoezo werkt het niet en ben je te laat?

Het werkt niet, omdat je het niet meent na 2 dagen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:57
mystry
mystry is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-08-2007 @ 15:52 :
Jouw taalgebruik maakt het moeilijk je goed te begrijpen, dat kun je andere mensen niet kwalijk nemen.

Je hebt een vriendin op wie je verliefd bent en je vindt het moeilijk om te zeggen hoe je je voelt.
Je zegt dat je van haar houdt na 2 dagen. Maar je weet zelf dat je niet van haar houdt, maar gewoon verliefd op haar bent.

Het werkt niet, omdat je het niet meent na 2 dagen.
Wat ik nu van haar begrijp is: dat ik helemaal niet van haar kon houden in 2 dagen.
Ik was te snel voor haar met deze gevoelens.
ps.
( en ik meende het wel)
Oud 24-08-2007, 15:01
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
mystry schreef op 24-08-2007 @ 15:57 :
Wat ik nu van haar begrijp is: dat ik helemaal niet van haar kon houden in 2 dagen.
Ik was te snel voor haar met deze gevoelens.
ps.
( en ik meende het wel)
Ik zou er ook niet zo van gecharmeerd zijn als iemand dat al na 2 dagen tegen mij zou zeggen. Dat kan toch ook gewoon niet, in het begin is het gewoon nog verliefd zijn (/iemand héél leuk vinden).

Maar hoe lang hebben jullie nu iets gehad dan?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 15:04
mystry
mystry is offline
[QUOTE]*Juliah* schreef op 24-08-2007 @ 15:52 :
[B]Jouw taalgebruik maakt het moeilijk je goed te begrijpen, dat kun je andere mensen niet kwalijk nemen.

Ik vond het de eerste dagen moeilijk om uit tedrukken wat er in me omging, vandaar dat ik nadat ik dus zei "ik hou van je"
Tegen haar heb gezegd dat mijn gevoelens voor jou wel degenlijk aanwezig zijn maar ook dat ik realiseer dat ik mischien te snel van start ga.

Nu heeft ze het dus uitgemaakt omdat ze er niet mee overweg kon.
Dat is dus omdat ik al gelijk na 2 dagen zei ik hou van je het was te benauwend voor haar vandaar dat ik het op een andere manier probeerde uit te leggen.
Oud 24-08-2007, 15:07
mystry
mystry is offline
Citaat:
Faerie schreef op 24-08-2007 @ 16:01 :
Ik zou er ook niet zo van gecharmeerd zijn als iemand dat al na 2 dagen tegen mij zou zeggen. Dat kan toch ook gewoon niet, in het begin is het gewoon nog verliefd zijn (/iemand héél leuk vinden).

Maar hoe lang hebben jullie nu iets gehad dan?
Ja daarin heb je gelijk ik liep gewoon weg te hard van stapel!
Ik ben gewoon weg heel verliefd op haar dat si het probleem.

Hoeland we wat gehad hebben ja dat durf ik bijna niet te zeggen maar 3 weken maar het voelde zo vertrouwd net als of ik haar al maanden kende.
Oud 24-08-2007, 15:10
mystry
mystry is offline
sorry voor de spel fouten ben er nog an de kaart van ze heeft het donderdag ochtend uitgemaakt vandaar.
Oud 24-08-2007, 15:35
Chimera
Chimera is offline
[QUOTE]mystry schreef op 24-08-2007 @ 16:04 :
[B]
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-08-2007 @ 15:52 :

Nu heeft ze het dus uitgemaakt omdat ze er niet mee overweg kon.
Dat is dus omdat ik al gelijk na 2 dagen zei ik hou van je het was te benauwend voor haar vandaar dat ik het op een andere manier probeerde uit te leggen.
Leerervaring voor de volgende keer, laat het dus fijn uit je hoofd om dingen als "ik hou van je" te gaan roepen na 2 dagen ofzo. Is dit je eerste 'vriendin'? Ik snap uberhaupt niet dat je al zo ver bent na een paar dagen en het zou voor jezelf ook een stuk gezonder zijn als je je pas na 2 weken ofzo zou gaan hechten aan iemand.

En doe wat aan je nederlands, je bent enorm lastig serieus te nemen als je zo slecht te volgen bent.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 15:43
mystry
mystry is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-08-2007 @ 16:35 :
Leerervaring voor de volgende keer, laat het dus fijn uit je hoofd om dingen als "ik hou van je" te gaan roepen na 2 dagen ofzo. Is dit je eerste 'vriendin'? Ik snap uberhaupt niet dat je al zo ver bent na een paar dagen en het zou voor jezelf ook een stuk gezonder zijn als je je pas na 2 weken ofzo zou gaan hechten aan iemand.

En doe wat aan je nederlands, je bent enorm lastig serieus te nemen als je zo slecht te volgen bent.
Ja sorry ik ben er niet meer bij met mijn gedachte.
Of dit mijn eerste is nee, ik heb hiervoor 3 jaar samen gewoond.

Maar zei was de eerste waarbij ik het vrij had en dus niet het gevoel hebben als vast te zitten in de relatie.
Wat ik in mijn vorige wel had.

Over het hechten ja daar ben ik wel snel bij maar dit voelde uniek aan kende deze vorm van liefde nog niet.
Oud 28-08-2007, 08:46
madelief21
madelief21 is offline
Als een liefde echt betrouwbaar is, of bijna waterdicht dan voel je dat van te voren. En dan nog is er geen garantie! Als een meisje zo snel weer bij je weg is dan heb je heus wel aangevoeld dat het geen sterk fundament heeft en dat er nog heel wat moet gaan groeien tussen jullie. Een meisje knapt hier niet alleen op af ze voelt zich ook belachelijk gemaakt dat iemand zo snel van haar houdt omdat dat gewoon helemaal niet mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 08:54
mystry
mystry is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 28-08-2007 @ 09:46 :
Als een liefde echt betrouwbaar is, of bijna waterdicht dan voel je dat van te voren. En dan nog is er geen garantie! Als een meisje zo snel weer bij je weg is dan heb je heus wel aangevoeld dat het geen sterk fundament heeft en dat er nog heel wat moet gaan groeien tussen jullie. Een meisje knapt hier niet alleen op af ze voelt zich ook belachelijk gemaakt dat iemand zo snel van haar houdt omdat dat gewoon helemaal niet mogelijk is.
Ik dacht ook, dat ik het zo aanvoelde de liefde :
''Als een liefde echt betrouwbaar is, of bijna waterdicht dan voel je dat van te voren''

Maar dat had ik goed mis.

Over dat het niet mogelijk is, daar heb ik mijn twijfels over.
Weet uit eerdere ervaringen dat dit mogelijk is, en dat ik dit nu weer voelde...

En ja het fundament, dat moet cker groeien.
En je moet eraan willen werken.
Oud 28-08-2007, 10:11
Verwijderd
Tja. Je kunt aan haar uit leggen dat je eigenlijk zoiets bedoelde als "ik ben verliefd op je" of "ik vind je geweldig" ofzo, en dat je gewoon niet uit je woorden kwam. Omdat ze het al uit heeft gemaakt, vrees ik dat je er nu niet meer zo veel aan kan redden, maar je kan het altijd proberen. Waarschijnlijk is dit niet het enige probleem voor haar; als ze verder alles aan jou leuk zou vinden, zou ze dat wel door de vingers zien.

Onthou voor een eventuele volgende keer (ja, ik begrijp dat je nu helemaal niet met je hoofd bij een vólgende verliefdheid kan, maar dat bestaat wel ) die twee zinnetjes die ik net noemde, of vergelijkbare zinnetjes in je eigen woorden .
En als je nog eens iets zegt wat er niet goed uit komt, leg dan metéén uit wat je eigenlijk bedoelt, en niet pas als ze het drie weken later uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 10:37
Verwijderd
Verder gaan met je leven.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:19
madelief21
madelief21 is offline
ja....

Laatst gewijzigd op 28-08-2007 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:20
mystry
mystry is offline
Ja, oke heb het bergrepen bedankt voor jullie support.
Oud 28-08-2007, 20:47
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een overtrokken reactie van haar.
Ik vind de hele discussie over 'houden van', van wanneer je het zou mogen zeggen etc. nogal overdreven.

Maar goed, is er niet nog een kans dat het weer goedkomt tussen jullie als jij haar nog eens probeert uit te leggen hoe je het bedoelde en waarom je zei wat je zei?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:02
mystry
mystry is offline
Heb vandaag met haar gesproken, en helaas dat zit er niet in
Dus ben weer vrijgezel.

Maar het is goed zo.

Ik laat het hierbij.

Nog bedankt voor je reactie Missy1234567890
Reageren

Regels voor berichten