Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2007, 19:45
AfterMidnight
AfterMidnight is offline
Sinds een week of twee nou schijn ik problemen te hebben met het controleren van mijn urine.
Dit is vreselijk naar en beschamend!
Het gebeurt altijd en stuk of 15/30 minuts na het plassen, dus ik hoef helemaal niet, maar tog schijnt er urine uit te komen!
Ik heb vooral moeite op school hiermee, ik doe me best om het in te houden bij gym, zelf al moet ik niet

Ik moet nu bijvoorbeeld ook niet, maar tog ruik ik dat ik maar weer een nieuwe boxer aanmoet.
Ik krijg een soortvan brandend gevoel wanneer ik een paar druppels urine verlies en weet niet wat ik ermee aanmoet.

Advies alstublieft!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 19:53
Bloem
Bloem is offline
Het klinkt een beetje als een blaasontsteking. Heb je ook steeds het gevoel dat je moet plassen als je eigenlijk niet hoeft? Anyway, even langs de huisarts, die kan je urine testen en eventueel medicijnen geven, dan ben je er zo vanaf.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 19:56
AfterMidnight
AfterMidnight is offline
Nee dat niet, alles is normaal behalve voor die beschamende paar druppeltjes een tijdje later..
En ik ben niet zo'n groot fan van mijn huisarts..
Ik hoop daarom dat een van mijn medeleden een soortgelijk probleem had en een oplossing vond, of zal zeggen dat het nooit meer lang kan duren tot het vanzelf stopt..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 21:23
Balance
Balance is offline
Misschien helpt het als je je spieren daar versterkt. Je doet dat door je spieren samen te knijpen, alsof je het plassen probeert op te houden en daarna weer te ontspannen. En vervolgens weer aanspannen en ontspannen, etc.
Je zou dat eens dagelijks kunnen doen en kijken of het daarmee verbetert.
Oud 12-09-2007, 10:22
axon
axon is offline
Urineverlies bij mannen heeft meestal met de prostaat te maken. Als het meer dan 2 weken duurt is het echt verstandig even langs te gaan bij je huisarts (al ben je geen fan). Als je huisarts een sukkel is ben je helemaal vrij een ander te kiezen. Een arts is er om je te helpen en hij schrikt niet van een poep of plasverhaal (bijna alle mannen op leeftijd krijgen problemen met de prostaat). Succes!
Oud 12-09-2007, 11:48
Verwijderd
Ik zou zeggen dat het of een blaasontsteking is, en dan moet je naar de huisarts als jongen. Of er is iets met je prostaat, ook dan moet je naar de huisarts.
Dus bel even naar de assistent, leg kort uit dat het gaat om licht urineverlies en vraag of je een potje urine mee moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 19:01
Verwijderd
Wat balance zegt. Steeds aanspannen en dan weer loslaten net zoals je met je vuist kan . Suc6 met het oplossen van dit probleem
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 06:26
AfterMidnight
AfterMidnight is offline
Bedankt voor de tips allemaal, Ik ga Balance's suggestie wel proberen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 07:58
Verwijderd
De kans dat het urineverlies komt doordat je bekkenbodemspieren te zwak zijn is heel klein, behalve als je 40+ bent en dat ben je vast niet, of een vrouw maar dan ben je ook al niet. Bovendien passen je klachten niet echt bij zwakke bekkenbodemspieren; als je dat zou hebben, zou je urine verliezen bij hoesten of lachen (dit heet stress-incontinentie) en dat noem je niet. Dus ik vrees dat Balance's suggestie weinig effect gaat hebben. De kans dat je iets met je prostaat hebt is trouwens ook niet zo groot als je niet 40+ bent. En een blaasontsteking bij een jongen (het branderige gevoel dat je beschrijft past ook goed bij een blaasontsteking) moet echt behandeld worden, anders kan het overslaan op de nieren en dan gaan je nieren kapot.
Dus maak nou maar gewoon een afspraak bij de huisarts . Die vindt het echt niet gek. Het beste maak je een afspraak voor 's ochtends en neem je meteen een potje ochtendurine mee. Dat potje kan gewoon een leeg jampotje zijn. Spoel het eerst heel goed om met kokend water en droog het goed af. Plas dan een klein beetje gewoon in de wc, daarna een hoeveelheid in het potje en dan het laatste beetje weer in de wc. Als je dat potje mee neemt kan de huisarts meteen testen of het inderdaad een blaasontsteking is.

Laatst gewijzigd op 13-09-2007 om 08:29.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 16:57
Verwijderd
Aansluitend op Sarah: bij mijn huisarts hoefde ik daarvoor niet eens een afspraak te maken. Gewoon een jampotje of dergelijke (schoon!) inleveren met je ochtendurine en aan de assistente bij de balie geven. Zeggen dat je het wil laten testen op blaasontsteking. In de middag kan je dan bellen en als je blaasontsteking hebt ligt er een receptje voor je klaar. In dat hele proces zag ik de huisarts zelf nooit
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Aansluitend op Sarah: bij mijn huisarts hoefde ik daarvoor niet eens een afspraak te maken. Gewoon een jampotje of dergelijke (schoon!) inleveren met je ochtendurine en aan de assistente bij de balie geven. Zeggen dat je het wil laten testen op blaasontsteking. In de middag kan je dan bellen en als je blaasontsteking hebt ligt er een receptje voor je klaar. In dat hele proces zag ik de huisarts zelf nooit
Ja, zo kon dat bij mijn vorige huisarts ook, maar bij mijn huidige helaas niet meer, daarvoor moet je echt een afspraak maken (hij heeft ook geen spreekuur ofzo, alles moet met afspraken), dus ja; bel van te voren even om te vragen of je echt een afspraak moet maken, of dat je ook gewoon zo langs kan komen met een potje urine
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:01
ekki
ekki is offline
Ik zou daar idd niet al te lang mee wachten om evt erger te voorkomen. Bij een ontsteking is het wel verstandig er snel iets aan te doen (om de reden die Sarah zegt).

Regels voor berichten