Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2005, 22:58
Verwijderd
Lijkt me wel handig om zo eventueel tips en ervaringen uit te wisselen.

Dus:
Wat gebruikt je?
Wanneer/hoevaak?
Werkt het goed?
Dingen die je aan kunt raden voor bijvoorbeeld mensen met puistjes?

Wat gebruikt je?
Ik gebruik Tea Tree face wash van het kruidvat, daarna nachtendag creme van Kruidvat. Af en toe een reinigsmasker.

Wanneer?
's Avonds en 's ochtends elke dag.

Werkt het goed?
Ja ontzettend goed. Lekker zacht gezicht krijg ik ervan. Daarnaast is het niet duur.
Ben op de tea tree gekomen door de Body shop. Daar stapte ik keertje binnen en kreeg gelijk een hele tas met monstertjes mee. Tea tree werkt gewoon super goed voor de onzuivere huid.
Oud 22-12-2005, 23:13
Verwijderd
Groen spul uit een tube onder de douche, van etos, voor normale/gemengde huid. Werkt goed.
Make-up remover van albert heijn huismerk, bijna elke avond terwijl ik bijna nooit make-up op heb en al helemaal geen foundation . Helpt tegen vette huid. Vind ik.
En ik heb nu van oriflame een tube met t-zone peel-off masker, dat is echt leuk spul het droogt op en dan is het een laagje plastic dat je zo van je gezicht af kan trekken, geweldig . Maar ik denk niet dat het werkt.

Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 00:00.
Oud 22-12-2005, 23:46
MTpower
MTpower is offline
water en zeep, dagelijks.
Werkt prima
Oud 23-12-2005, 01:06
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-12-2005 @ 00:46 :
Werkt prima
Ik dacht al met motorolie en benzine.
Oud 23-12-2005, 03:37
Roos
Roos is offline
Onder de douche:
-garnier blauwe scrub
- of zeep in een groen doosje van Clinique <3 die is echt heerlijk
- of gewoon water

Na het douchen:
- Nivea tonic blauw of roze

Als ik mijn makeup eraf haal (doe ik bijna nooit)
- Nivea reinigingsmelk blauw of roze

Als je puisten hebt zou ik je laten adviseren in een Clinique-zaak, daar hebben ze de meest geweldige tonics (ook voor de normale of gevoelige huid trouwens), wash-offs en cremes.
Het is wel wat prijzig maar met zo'n stuk zeep doe je echt maaaandenlang.
Oud 23-12-2005, 06:16
11568
11568 is offline
Als mijn huid er vettig uitziet zweer ik bij ombramed van de Aldi
En normaal gebruik ik gewoon reiningslotion van Kruidvat's eigen merk, onder de douche een of andere gel van Garnier.
Oud 23-12-2005, 07:48
Miracle
Miracle is offline
Ik gebruik allemaal producten van Zarqa.
's Ochtends de reinigingsgel voor onder de douche en daarna de dag-creme. Als ik m'n make-up er al wil halen gebruik ik de tonic en 's avonds was ik m'n gezicht nog een keer met reinigingsschuim.

Bevalt wel goed, alhoewel het niet veel beter werkt dan andere dingen, helaas.
Oud 23-12-2005, 09:27
JJ13
JJ13 is offline
Wat gebruikt je?
De gel tegen puistjes van de Hema. Ik heb geen puistjes, vroeger wel, en deze gel maakt je gezicht lekker fris en schoon.
Wanneer/hoevaak?
Meestal sochtends en savonds
Werkt het goed?
Ja
Deze gel dus
Oud 23-12-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Werkt prima
Oud 23-12-2005, 09:40
mar87
mar87 is offline
gewoon met water.
Oud 23-12-2005, 10:53
Verwijderd
Ik scrub eens in de week m'n gezicht, en ik was het elke ochtend met spul van Niveau Young , 's avonds maak ik het schoon met een watje en tonic, daarna plens ik nog water in m'n gezicht.
Ben tevreden

Als m'n huid eens problemen heeft (droog zijn voornamelijk), dan smeer ik 's ochtends zwitsal op
Oud 23-12-2005, 11:22
Al Murphy
Al Murphy is offline
* 's Morgens vroeg of voor het slapen met (lauw) water en zeep.
* Onder de douche met water en zeep, of met scrub ding.
* Tussendoor met een goei klets water.

Dan heb ik nog een of ander soort crème. Daarvan zou je een zachte huid moeten krijgen, maar mijn gezicht wordt daarvan rood, gaat jeuken, en geeft uitslag (na ongeveer anderhalve dag). Het heeft een halve tube geduurd voordat ik begreep dat dat de oorzaak was. Pfff, ik heb afgezien.
Oud 23-12-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Werkt prima
+ om de zoveel dagen scrub
Oud 23-12-2005, 12:24
Encrypted
Encrypted is offline
Nivea for men Face Wash, meestal 2x per dag in de ochtend en avond en dan met water afspoelen. Ik merk duidelijk dat m'n huid er beter uit ziet, maar tegen puistjes e.d. werkt het niet echt goed, voor de rest een prima middeltje voor na het scheren.
Oud 23-12-2005, 12:37
coopergirl
coopergirl is offline
's Avonds ('s nachts ) kant en klare garnier make up remover doekjes voor de normale/ gemengde huid
's Ochtends een plens water
Oud 23-12-2005, 13:37
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
k heb een of andere blauwe tube van garnier
Oud 23-12-2005, 15:05
meisje_0110
meisje_0110 is offline
ik gebruik alleen water. ik heb altijd allerlei cremes/zalfjes/weet ik veel wat wel niet gebruikt voor m'n gezicht en het werkte helemaal niet goed, ik kreeg er alleen maar meer puistjes door. in die tijd gebruikte ik ook nog poeder of foundasion, daar ben ik nu ook mee gestopt en m'n huid is er alleen maar beter door geworden owja...ik scrub m'n huid ook 1x in de week
Oud 23-12-2005, 15:28
Mara
Mara is offline
3x per week unicura zeep. Niet te vaak, wordt m'n huid droog van. Soms, als ik 't nodig vind, een tonic van het kruidvat. Verder gewoon dagelijks met een washandje en water voor ik ga slapen. En natuurlijk oogmakeup-reinigingslotion van L'oreal, die werkt goed en irriteert m'n ogen niet.
Oud 23-12-2005, 18:08
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik gebruik eigenlijk geen spullen, maar soms als ik make-up gebruik dan gebruik ik babydoekjes <3333
Oud 23-12-2005, 18:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
´s Ochtends gebruik ik alleen gewoon koud water.
´s Avonds ook en daarna nog een of ander reinigingsspul.
Oud 23-12-2005, 18:57
Bloem
Bloem is offline
's Ochtends met alleen water, 's avonds met Nivea Young tonic spul, en 's ochtends en 's avonds ook Nivea Young créme erop

Als iemand nog tips heeft voor een huidje met heel veel mee-eters en verwijde porieën enzo, houd ik me aanbevolen
Oud 23-12-2005, 19:41
Dolores
Dolores is offline
's Ochtends een plens water over m'n gezicht, maar dat is meer om wakker te worden.
's Avonds haal ik mijn make-up eraf met reinigingsmelk van de Kruidvat en om de dag ongeveer gebruik ik tea tree face wash van de Kruidvat.
Oud 23-12-2005, 19:47
Verwijderd
reinigings lotion van de kruidvat

smorgens en savonds

ja helpt goed
Oud 23-12-2005, 19:48
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
's ochtends geen speciale dingen want dat wordt mijn gezicht al schoon onder de douche
en 's avonds make-up remover voor mijn mascara van de hema en ook een tonic van de hema voor mijn gezicht.
Oud 24-12-2005, 01:21
Floris_22
Floris_22 is offline
Twee keer per dag face wash en een creme en 2 á 3 keer in de week scrubben. En dat werkt toch redelijk naar behoren. Nooit gedacht dat mijn huid zo zacht zou kunnen voelen.
Oud 24-12-2005, 11:42
snoopy
snoopy is offline
doe ik nooit
Oud 24-12-2005, 11:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
's ochtends alleen water en daarna dagcreme van de kruidvat, werkt goed bij een droge huid.
's avonds maak ik alleen mijn gezicht schoon als ik make-up gedragen heb (en dat is niet heel vaak) en dan met een wit flesje met groene tekst en blauwe dop van de kruidvat. Daarmee kan je waterproof make-up verwijderen zonder dat het op oliebasis is
Oud 24-12-2005, 11:53
Maharani
Maharani is offline
Ik heb een face-wash van Nivea , een scrub+masker van Neutrogena en make-up remover van Nivea. Soms gebruik ik andere maskertjes en scrubs.
Oud 24-12-2005, 11:55
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Zaara schreef op 24-12-2005 @ 12:53 :
Ik heb een face-wash van Nivea , een scrub+masker van Neutrogena en make-up remover van Nivea. Soms gebruik ik andere maskertjes en scrubs.
Oud 24-12-2005, 11:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-12-2005 @ 19:57 :
's Ochtends met alleen water, 's avonds met Nivea Young tonic spul, en 's ochtends en 's avonds ook Nivea Young créme erop

Als iemand nog tips heeft voor een huidje met heel veel mee-eters en verwijde porieën enzo, houd ik me aanbevolen
Ik vind de producten van Clinique echt heel fijn, helaas best duur maar voor mij werkt t goed. Mn huid is nu hartstikke zuiver.
Maar ja, elke huid reageert weer anders, dus misschien helpt t voor jou voor geen meter
Oud 24-12-2005, 11:59
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-12-2005 @ 12:55 :
Oud 24-12-2005, 12:20
freakje
freakje is offline
Wat heb ik allemaal?

- dagcreme van Sans Soucis (voor droge huid)
- reinigingslotion van ...
- tonic van
- oogcreme met vitamine C van Body Shop

Wat, wanneer?

's Ochtends wassen met gewoon water en dan dagcreme en oogcreme, op sommige dagen eerst lotion en tonic en dan dagcreme en oogcreme.
Oud 24-12-2005, 12:52
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-12-2005 @ 12:56 :
Ik vind de producten van Clinique echt heel fijn, helaas best duur maar voor mij werkt t goed. Mn huid is nu hartstikke zuiver.
Maar ja, elke huid reageert weer anders, dus misschien helpt t voor jou voor geen meter
Waar kan je dat kopen, gewoon bij de drogist, of bij de apotheek? Ben het best wel zat nl, als er iets is dat echt werkt, is het misschien het geld wel waard
Oud 24-12-2005, 15:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-12-2005 @ 13:52 :
Waar kan je dat kopen, gewoon bij de drogist, of bij de apotheek? Ben het best wel zat nl, als er iets is dat echt werkt, is het misschien het geld wel waard
Bij de betere drogist (Douglas, ICI paris, Bijenkorf) en misschien ook wel bij de apotheek. Ze hebben ook goede reinigingslotions maar dan zou ik er wel een zonder alcohol kiezen (tenminste ik kan daar niet goed tegen).
Oud 24-12-2005, 17:13
thunder110
thunder110 is offline
Onder de douche reinig ik het warm met water (en tegelijkertijd stoomt het ), daarna een crème van Lush tegen (of voor ) een droge huid, want dat heb ik.
Mascara haal ik er 's avonds af, tenzij ik het al grondig er af heb gepulkt, dan haal ik er 's ochtends nog een watje met een beetje remover van de hema over.
Oud 24-12-2005, 23:26
Warsocket
Warsocket is offline
met water
Oud 25-12-2005, 11:19
Subject
Subject is offline
Wat gebruikt je?
Reinigingsgel van Nivea Younq en die crème daarvan.

Wanneer?
Als ik ga douchen; elke dag 's avonds of 's ochtends.

Werkt het goed?
Ja. Ik heb een hele droge huid en van dit spul wordt m'n gezicht wat "gehydrateerder" en zachter.
Oud 25-12-2005, 17:53
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik gebruik nu teatree-reinigingsolie van de kruidvat. dit doe ik 's avonds. k heb nogal last van puistjes (en vind dat t nu toch wel weg hoort te gaan). k vind t niet opvallend goed werken ofzo. elke ochtend doe ik aloe vera propolis creme op mijn gezicht. t is wel een fijne creme , je gezicht is lekker zacht, maar tegen de puistjes helpt t ook niet echt heb ik t idee. daarnaast scrub ik 1 a 2x in de week. daarna is mijn huid wel lekker zacht maar het werkt alleen op korte termijn.
ik heb nu een reinigingsspul van de dokter gekregen (inderm heet t geloof ik). ben dr nog niet mee begonnen maar ga ik wel doen. ik hoop dat t werkt.
Oud 25-12-2005, 19:45
DvoorA
DvoorA is offline
Wat gebruik je?

Facewash van garnier voor normale/gemengde huid. Ik heb al zo'n beetje alle facewashen geprobeert, van kruidvat eigen merk tot chanel maar deze vind ik fijn. Daarna gebruik ik oil of olaz beauty fluid (is lekker roze en trekt snel in).

Wanneer?

's Ochtends en 's avonds voor het naar bed gaan en soms 's middags als ik daar zin in heb.

Werkt het goed?

Ja! Na het reinigen ruikt je gezicht heel erg lekker en ben je heel zacht. En omdat het mild is krijg je er geen rode huid of puistjes van terwijl het wel alle make-up en andere troep verwijdert.
Oud 26-12-2005, 00:06
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
wat gebruik je?

- een reinigingsdoekje
(meestal hema, op t moment van DA *die prikt!*)
- wattenschijfjes met amandelolie
- hydro face wash (dr. van der hoog)
- soft clear-up strips

wanneer?

's avonds reinig ik me ogen (mascara) met een reinigingsdoekje of met een wattenschijfje besmeurt met amandelolie (amandeloli = echt helemaal geweldig) daarna was ik me gezicht met hydro face wash, dat doe ik 's avonds en 's ochtends
en dan af en toe gebruik ik de soft clear strips om (eventuele) mee-eters te verwijderen (voor mensen die zich hierbij geen voorstelling weten te maken; het zijn een soort stickers op je huid die bij het aftrekken de mee-eters meevissen, very handy ), na zo'n pleister voelt me huidje weer heerlijk zacht en fris

werkt het goed?

Ja het reinigen is goed ! alleen de reinigingsdoekjes van de DA prikken in je oog, nicht kaufen dus.
de wash-gel werk prima, goed resultaat, me huidje voelt aangenaam en fris. nadeeltje is wel dat het een beetje trekt, waardoor je t gevoel hebt dat ej huid strak staat, moet je gewoon verhelpen door een beetje amandelolie (hé daar isstie weer ) op je gezicht te smeren, niet te veel op een gemengde huid!
verderrrr tja, nu echt stuk minder last van puistjes, goed reinigen is t halve werk
Oud 27-12-2005, 22:23
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Wat gebruikt je?

Nivea reinigingsmelk en verzachtende spul. En als ik overdag een lekkere zachte huid wil ermee, gebruik ik ook nog Granier Body Milk

Wanneer/hoevaak?

Elke avond voordat ik naar bed ga en mijn make up eraf haal.

Werkt het goed?

Jaa, mijn huid wordt zo goed gereinigd en heb haast nooit last van puistjes en mijn huid wordt er lekker zacht van.

Gewoon spul zoeken waarmee je je porien goed kan reinigen, want door verstopte porien ontstaan puistjes. Gewoon kwestie van goed je gezicht verzorgen.
Oud 27-12-2005, 23:12
Verwijderd
Wat gebruikt je?
Nivea reiningingsmelk en L'oréal pure zone (nummer 2 vd 3) porienzuiverende lotion (en nivea soft, maar dat is alleen voor de zachte huid enzo)

Wanneer/hoevaak?
De reiningsmelk 2x per dag, het andere 1x per dag.

Werkt het goed?
Ja, super.

x
Oud 27-12-2005, 23:59
Periodiek
Periodiek is offline
Wat gebruikt je?
een creme van de apotheek

Wanneer?
alleen 's ochtends

Werkt het goed?
Zeker in de winter voorkomt het dat je huid droog wordt, dus ja.

Voor mensen met puistjes
Als het niet zo erg is; je gezicht wassen is in principe nooit nodig, want onder de douche wordt het vanzelf schoon. Als laatste is het belangrijk dat je je gezicht nooit droog wrijft, maar droog dept.

Anders een dermatoloog.
Oud 28-12-2005, 12:59
Verwijderd
Wat gebruikt je?
Dove make-upremover en Hema tonic

Wanneer/hoevaak?
Make-upremover alleen als ik make-up op heb die eraf moet
Tonic bijna elke dag

Werkt het goed?
Mwoah.. Gaat wel, je huid droogt iig niet uit.

Eraf blijven! Is enige dat helpt. Als het heel erg is dermatoloog.
Oud 28-12-2005, 18:39
juno
juno is offline
Onder de douche wordt het nat, en als ik mijn haar was wrijf ik de shampoo ook uit over mijn gezicht. Ongeveer eens in de vijf dagen dus. Ik smeer Oil of Olaz lotion iedere ochtend, gebruik geen geen make up. Alleen oogschaduw en mascara, maar dat slijt er met alleen dat water al af.

Ik heb een huid die erg snel geirriteerd is, vandaar dat ik er zo min mogelijk mee rommel.
Oud 30-12-2005, 09:20
mrsjones
mrsjones is offline
s'morgens smeer ik mijn gezicht in met jonge huid creme van de hema. In de avond reinig ik mijn gezicht met de tonic van de hema en haal mijn make-up er af met reinigscreme ook van de hema en smeer dan ook weer mijn gezicht in met gezichtscreme van de hema
Oud 30-12-2005, 10:31
AlopiA
AlopiA is offline
's Avonds gebruik ik eerst van die doekjes die zogenaamd alle andere reinigingsmiddelen overbodig maakt, maar dat is niet zo. Dus gebruik ik rond mijn ogen een remover omdat mijn mascara waterbestendig is. Zo nu en dan nog een tonic, meestal een keer in de twee of drie dagen. Dan gebuik ik een vette bodycreme, ik heb een nogal droge huid, zodat ik wat meer winterbestendig ben Eens in de twee dagen gebruik ik een doekje van clearasil, als je dat nat maakt krijg je schuim, en dat werkt ook prima.

Verder gebruik ik 's morgens een creme, ook vochtinbrengend, zodat mijn huid rond de neus en lippen niet schraal wordt.
Ik heb nooit of zelden pukkels of mee-eters, dus het werkt prima
Oud 30-12-2005, 10:39
Wen Pantyhooker
Wen Pantyhooker is offline
Ik was mijn gezicht in de ochtend met koud water en dan smeer ik Astral creme op mijn gezicht, dit is een hele fijne creme die ideaal is voor de vette huid, en droge huid, en vooral voor de donkere huid, het is dan ook alleen te koop bij een tokoboer.

s' Avonds, was ik mijn gezicht met Niveau wash, ik gebruikte eerste facewash voor de jongere huid, maar die vond ik heel erg droog, en deze is wat zachter, en als ik uit ben geweest, en dus meer make up op heb, dan haal ik dat weg met een reinigingddoekje van L'Oreal.
Oud 30-12-2005, 10:45
Wen Pantyhooker
Wen Pantyhooker is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 27-12-2005 @ 23:23 :

Gewoon spul zoeken waarmee je je porien goed kan reinigen, want door verstopte porien ontstaan puistjes. Gewoon kwestie van goed je gezicht verzorgen.

Ben ik niet helemaal mee eens, dus mensen die hun gezicht niet goed verzorgen hebben allemaal puistjes en mensen die wel hun gezicht goed verzorgen hebben geen puistjes? Was het maar zo makkelijk. Er zijn wel meerdere factoren die het ontstaan van puistjes veroorzaken.
Oud 30-12-2005, 12:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik gebruik water. Heb eerder nog wel eens heel soms wat gebruikt als ik last van een vette huid had. Maar spul heeft bij mij nooit geholpen, mijn huid werd er of heel droog of juist vet van.
Topic gesloten

Regels voor berichten