Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2007, 14:38
balkey
balkey is offline
hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwsgierig waar ik op moet letten als ik uit deze lijst een moederbord moet kiezen:

http://www.alternate.nl/html/builder...cket%20AM2%20-

Ze kunnen dus allemaal (met am2 socket), maar wat is een goede keus? Welk merk is goed?
Het moet geen dure pc worden maar ook geen super goedkope, zeg maar totaal 500 euro exclusief monitor. Ik kies een amd processor, zo te zien zijn die in verhouding stukken goedkoper dan een intel, klopt dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2007, 16:02
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwsgierig waar ik op moet letten als ik uit deze lijst een moederbord moet kiezen:

http://www.alternate.nl/html/builder...cket%20AM2%20-

Ze kunnen dus allemaal (met am2 socket), maar wat is een goede keus? Welk merk is goed?
Het moet geen dure pc worden maar ook geen super goedkope, zeg maar totaal 500 euro exclusief monitor. Ik kies een amd processor, zo te zien zijn die in verhouding stukken goedkoper dan een intel, klopt dat?
voor 500,- kan je idd het beste een AMD processor nemen, anders kom je niet uit qua budget.

voor de rest moet je eerst kijken wat voor aansluitingen voor jou belangrijk zijn, en of je een on-board video wilt of niet.

daarna kan je op sites als

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/47
http://www.kieskeurig.nl

kijken of het moederboard goed beoordeeld word.

topmerken ( mijn mening ) Asus, Abit, DFI,
Midrange merken ( mijn mening ) Msi, Gigabyte, Asrock
Low budget merken ( mijn mening ) foxconn, OEM ( merkloos )

en dan vergeet ik er nog een heleboel. het merk hoeft trouwens niet altijd iets te zeggen, netzoals de prijs dat niet doet, bovenstaande lijstje bijvoorbeeld staan MSI en gigabyte bij midrange, omdat ik de laatste tijd slechtere ervaringen met deze merken heb ( zeker gigabyte's kwaliteit gaat met sprongen achteruit ) terwijl deze merken vroeger top of the hill waren.

succes met zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:29
balkey
balkey is offline
dank je,

Liever geen onboard video.

Maar welke minimum prijs moet je ongeveer aanhouden?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 22:03
Verwijderd
Je moet je niet blind staren op prijzen. Kijk gewoon naar reviews van de verschillende mobo's en naar welke aansluitmogelijkheden en sloten ze hebben (AGP of PCI-Express bijv.). Ook is het belangrijk om te kijken naar het chipset en upgradeability in de toekomst (als je daar om geeft).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 09:09
Bonga
Bonga is offline
alternate is wel duurder dan gemiddeld.. kijk ook nog eens in de pricewatch van tweakers.net om betere prijzen te vinden.. 95.- euro voor een Asus M2R32-MVP moederbordje is sterk overpriced..
Oud 30-08-2007, 10:46
]{ing
]{ing is offline
Inderdaad niet blindstaren op prijzen, ik heb hier in mn tweede bak een Asus M2A-VM HDMI met AMD chipset en ATI onboard video. Kosten: 60 euro. Stabiel, stil, veel functies.. Nu hoef je geen onboard maar toch geeft wel aan dat goedkoop niet perse bagger is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten