Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
succes ermee.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Overuren krijg je niet altijd uitbetaald. Ik krijg bijvoorbeeld standaard (CAO zorg) tijd voor tijd dus overuren kan ik op een ander moment opnemen en ik krijg ze niet standaard uitbetaald. Ik ken ook mensen die overuren pas uitbetaald krijgen als ze het aantal uren van hun contract hebben overgewerkt, die moeten ze dus eerst opsparen. Extra geld voor avonden en zaterdagen krijg je doorgaans alleen als het geen standaard werktijd is. Voor mij is een zaterdagochtend normale werktijd en dan krijg ik dus ook niet extra uitbetaald. Als jij een loonvoorstel gekregen hebt en akkoord gegaan bent dat je standaard werkt op de zaterdag en avonden kan ik me voorstellen dat je daar niet extra voor uitbetaald krijgt.
Het kan trouwens zo zijn dat er geen CAO 2010 is. Een CAO wordt doorgaans voor een aantal jaar opgesteld dus het kan best dat die van 2009 nog geldig is bijvoorbeeld. In de CAO zelf staat de loopduur wel vermeld.
|
Ik heb even in je CAO gekeken. Daarin staat vermeld dat meeruren (dus uren die je méér werkt dan de 12 uur in je contract) normaal gesproken opgespaard worden en gecompenseerd worden met vrije dagen. Ik raad je aan alles zelf goed bij te houden. Dat is altijd handig, maar gezien je flexibele contract (3-12 uur) lijkt het me helemaal wijs.
Ik heb ook naar de toeslagen gekeken. Er geldt een toeslag voor (koop)avonden en zaterdagen, maar sommige mensen worden daarvan buiten gesloten. Het lijkt mij heel normaal dat jij daar ook bij hoort (het zijn namelijk jouw vaste dagen), maar de termen die in het CAO werden gebruikt vond ik een beetje onduidelijk. Ik zou er voorlopig toch maar even vanuit gaan dat jij de toeslag niet krijgt.
|
|