Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2007, 00:50
blackmagic
blackmagic is offline
hallo ik heb eigelijk een vraag
zijn er speciale regels waar aan scholen zich moeten houden
en hebben jullie dan links naar site's ?

nou het probleem is ik zit in een nieuwe klas
een havo 4 klas dus voor examen met 32 leerlingen
is dat niet een beetje overdreven
dus daarom vraag ik me af of de klas niet kleiner moet zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2007, 10:13
Verwijderd
Natuurlijk zijn er regels waar scholen zich aan moeten houden. Maar een klas van 32 leerlingen is niet heel erg schokkend groot toch?

Laatst gewijzigd op 30-08-2007 om 10:35. Reden: typfout.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 10:19
Verwijderd
Ik vond in het geschiedenisexamen van 2006: "De Schoolwet van 1878 beperkt de klassengrootte tot 40 leerlingen." Nu weet ik niet of dat nog steeds geldt, maar op de site van het LAKS werd iig gezegd dat er geen wettelijke maximum is aan klassengrootte.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 09:14
phink
phink is offline
Nu ik dit lees heb ik even een vraagje over mijn eigen school: hier worden fietsen die volgens de school niet goed in het fietsenrek staan aan een ketting gelegd. Gevolg is dus dat als jij het 2e uur op school komt alle stallingen vol staan, je je fiets maar ergens tussen moet zetten en vervolgens niet naar huis kan omdat er een ketting aan je fiets ligt. Mag een school dit doen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 10:32
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb geen flauw idee, maar het klinkt vrij onredelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 11:26
Verwijderd
Ik denk dat het de verantwoordelijkheid van de school is dat er genoeg stallingen zijn. En dus is het niet jouw schuld als je je fiets ergens tussen moet zetten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:57
Verwijderd
Op de eerste vraag:

Er is geen maximale klassengrootte vastgesteld. Het enige wat je zelf kan doen is klagen, en hopen dat ze er iets aan doen. Ze zullen er echter niets aan doen want twee klassen van 16 kost veel meer geld

Tweede vraag:
Op mijn oude school deden ze dat ook, als je je fiets tegen een boom neer had gezet had je een ketting en kreeg je een praatje van de congierge. Het enige wat je kan doen is klagen over de hoeveelheid fietsenrekken, of er gewoon voor zorgen dat iedereen zijnf iets netjes in de rekken zet i.p.v schots en scheef wat vaak het geval is
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 23:38
blackmagic
blackmagic is offline
hehe bedankt =)
nu valt het toch wel mee
ja 4 jaar in een klas met 20 +- kinderen gezeten dus eerste indruk was veel mensen in 1 klas =)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 02:08
T_ID
T_ID is offline
Er zijn geen regels tegen, maar acceptabel is het ook niet. Zeiken bij de schoolleiding of ouders (nb: meervoud) optrommelen om plaatsvervangend te zeiken dat de klassen kleiner moeten is een probaat middel.
Oud 04-09-2007, 21:17
wouser
wouser is offline
Als het goed is heeft iedere school statuten... Maar een klas van 32 man voor Havo 4 is wel te doen... bij ons waren 't er 36...
Reageren

Regels voor berichten