Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2007, 18:25
Verwijderd
Ik weet niet of iemand hier mij mee kan helpen aangezien ik op een ander continent zit maar ik kanniet echt veel vinden op het web?

Heb sinds eergister een nieuwe telefoon, leuk ding verder, maar ik krijg het niet voormekaar om mijn mp3's als ringtone te kunnen gebruiken. Ik heb dus een Sony Ericsson W810i (Degenen die dit mobieltje kennen weten wel dat hij met zeer weinig tunes komt)

Ik heb inmiddels uitgevogeld dat het een bepaald formaat zou moeten zijn, aac omdat hij .mp3 niet support als ringtone en dat die dingen verkort moeten worden. Ik snap er dus werkelijk geen zak meer van en mijn telefoon bedrijf weigert verdere uitleg te geven. (ivm copyrightlaws etc. met dit mp3 gebeuren, terwijl ik geen wetten breek zolang die mp3's door mij betaald zijn )

Hoe krijg ik het in hemelsnaam voormekaar om een mp3-file naar het goede formaat te converten, en dan van mijn PC op mijn mobiel te laten spelen als ringtone? Kan ze wel gewoon afspelen als mp3, maar het zou leuk zijn als ik een paar zou kunnen gebruiken als individuele ringtones net als met mijn vorige mobiel, want ik weiger 3 dollar per stuk te gaan betalen voor een beetje leuke tunes... Er zit zelf geen eens een normale ringer op... grrr. Ik weet dat het kan maar ik snap er geen donder meer van.

(Het trouwens wel met Itunes naar aac formaat veranderd, en dat werkt ook niet, kan het dan alleen midi zijnÉ. Also, mobiel kwam met een programmaatje voor PC waarin je muziek en weetikveel kunt heen en weer slepen, programma doet die conversion zelf zeiden ze bij mijn provider,maar ik kan dat programma niet gebruiken omdat Vista te nieuw is nog )

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 18:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2007, 21:58
clown63
clown63 is offline
Klinkt alsof er één of andere bizarre beveiliging ofzo op je telefoon zit. Heb zelf namelijk de ervaring dat MP3's met het grootste gemak als ringtones in te stellen zijn (het bestand selecteren > meer > gebruiken > als ringtone, alleen dan waarschijnlijk in het Engels, maar goed). MP3 naar MIDI omzetten heeft geen zin, komt er beroerd uit.

Mocht antwoord uitblijven, kun je wellicht hier een poging wagen: http://gathering.tweakers.net/forum/...ges/1168376/52
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 00:44
Verwijderd
Danku, zal die link gaan bekijken.

Een vriend van mij zei dus hetzelfde, dat ik mijn provider moest vragen om die 'beveiliging' te veranderen. Ik heb hen dat gevraagd en ze hebben mij verteld dat het gewoon het formaat is dat ik probeer te spelen en dat zij er verder niets mee te maken hebben.

Vervelend dit. Grrr.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 16:25
clown63
clown63 is offline
Echt heel vreemd. :\ Misschien is het mogelijk de firmware op je telefoon aan te passen, om zodoende de beveiliging teniet te doen? Maar goed, aangezien ik dat niet zeker weet en te weinig kennis heb over dit onderwerp verwijs ik je wederom door naar eerder gegeven forumlink.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 04:55
Verwijderd
Wat ik er tot dusver van snap is dat mijn mobieltje het soort 'branded' is en dat de enige manier om dit te veranderen flashen is, of mijn telefoon bedrijf een un-branded model vragen.

Weet het nogniet zeker, maar het lijkt er dus op dat dit het probleem is. (GGGGRRRR )

Edit: Heb er een manier omheen gevonden via deze website: http://www.howardforums.com/showthre...5&page=3&pp=15
Dus direct via Sony Ericsson de DRM packager downloaden. (volkomen legaal) En vervolgens met mptrim je mp3 ringtone-lengte maken, door de DRM packager heen en dan is het een kwestie van click en drag in de juiste folder!

Danku voor de help! En ik dacht ik post ff wat ik gevonden heb voor het geval iemand hetzelfde probleem heeft. Garantie is nog geldig want je doet op deze manier niets illegaal..., je fopt alleen je telefoon die dus dan denkt dat de mp3 1 is die je gekocht hebt van je provider.

Laatst gewijzigd op 04-09-2007 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:02
clown63
clown63 is offline
Goed om te zien dat je een oplossing gevonden hebt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten