Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Er zijn veel zittenblijvers in 4havo, die zijn dus ook 16 of 17 als ze beginnen dit jaar, dus zo veel ouder dan de rest ben je niet. En juist dat je bij de oudsten zult horen en dat niemand je kent is een voordeel als het gaat om mensen leren kennen; mensen vinden je daardoor interessant en zullen jou aanspreken, dan hoef jij alleen nog maar terug te praten.
Het rooster van havo is lang niet zo extreem als jij schetst, ik denk dat de meeste mensen in 4 havo ongeveer 30 lesuren (van zo'n 50 minuten) per week hebben. Huiswerk moet inderdaad wel. Dat kan je ook in tussenuren doen natuurlijk. Het is wel wat meer dan op het vmbo, maar niet véél meer. Maar als je bent aangenomen op de havo, dan is dat natuurlijk niet voor niets, dus ik denk dat je dat prima kan ![]() Succes ermee ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie steun! Heeft tog wel geholpen moet ik zeggen, want ik wist niet eens hoe ik HAVO eigenlijk moest inbeelden. Heb een beetje in de boeken zitten kijken, en veel dingen komen mij eigenlijk ook wel bekend voor, want meeste dingen heb ik gewoon al gehad, aleen niet zo uitgebreid als op de HAVO. Want blijkt ooknog dat 25% van de leerlingen in klas 4 blijven zitten, want dat is ook de moeilijkste klas opzich.
Maar wat ik vooral niet wil, dat is heel vaak tot 4 uur zitten. Ben ik om 5 uur thuis, uitrusten + eten 6 uur. En huiswerk, 7-8 uur. En heb ik dus geen tijd meer voor vrienden. En ik moet nog 2 dagen in de week na school werken. Maja, soms kan t niet anders. Morgen rooster ophalen, en overmorgen beginnen de lessen. Hoop niet dat ik gelijk veel huiswerk krijg. Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 23:18. |
![]() |
|
Wat huiswerk betreft, ga op een zondagmiddag bijvoorbeeld even zitten en kijk wat je die week allemaal moet doen. Misschien kan je al aardig wat dingetjes weg werken voor die week. Scheelt toch weer.
Wees gerust; je hoeft echt niet elke dag tot vier uur te zitten, tenzij je een klote rooster heb. ![]() |
![]() |
|
Ik zit op het Gymnasium en zit niet eens iedere dag tot 4 uur
![]() ![]() Dat je twee jaar ouder bent en onder allemaal nieuwe mensen bent, kan juist in je voordeel werken als je vroeger moeite had met vrienden maken, om wat voor reden dan ook. Wat er ook is gebeurd namelijk, dat weten deze mensen niet. Dus nu is je kans om alles te veranderen. Misschien kijken ze zelfs wel tegen je op omdat je 2 jaar ouder bent. Blijf gewoon jezelf en wees aardig tegen ze, dan kan er weinig misgaan ![]()
|
![]() |
Rooster heb ik wel veel erger verwacht ja. Maar zo chill als op het VMBO is het niet, en vooral niet toen ik in de regels las dat je elke uur die je spijbelt 2 uur moet inhalen (Dus kan ik weer mooi gymn gaan volgen
![]() Mijn rooster is: Ma 9:15 - 4:00 (Gymn) Di 8:15 - 4:00 (2e u vrij) Wo 9:15 - 3:00 (Ckv) Do 8:15 - 2:00 (3e u vrij) Vr 8:15 - 1:00 (3e u vrij) Trein reis is 15 min, dus kan ik misschien beetje hw maken daarzo, en ook in de tussenuren. En vind ook wel fijn dat ik maandag lekker kan uitslapen. ![]() Wel beetje flauw dat ik zo veel tussenuren heb, konden ze net zo goed opvullen, en laatste uren laten weg vallen, maar nee. Ik ken er nogsteeds niemand, maar Ik denk wel dat ik hier tog wel voor ff mee kan leven. En hoop ook niet dat het saai is op de HAVO. Morgen beginnen de lessen al, dus wens me geluk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
serieus, wat een heerlijk rooster, ik heb ze wel eens slechter gezien hoor :') |
![]() |
|
Welk profiel ga je doen trouwens?
![]() Dat wilde dus niet lukken dus heb me ingeschreven voor staatsexamens en volgend jaar in juni word ik ook 17, zie er ook ontzettend tegenop om met jongere kinders in de klas te komen, maar ja ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het valt alemaal reuze mee. Ik heb best veel respect van leerlingen, en zo kinderachtig zijn ze niet. Meeste zijn ook blijven zitten, of komen van een compleet ander school (nieuw gebouw, 1 jaar oud pas).
Maar ik heb het er wel gevonden. Tis ook niet te moeilijk, maar tis ook het eerste week. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Nieuwe school Samdieman | 2 | 26-07-2014 21:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Naamloos verhaal: Fictie, drama jjohan | 1 | 12-12-2009 20:50 | |