Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maarreh (1) het zou hetzelfde kunnen werken, maar (2) ik kan me ook voorstellen dat de (door mannen) verworven adrenalinekickeigenschapgenen (als gevolg van het selectiemechanisme bij vrouwen) ook gewoon in vrouwen hun uitwerking kunnen hebben (een meisje heeft immers ook de helft van r chromosomen van r vader). misschien een combinatie van beiden ((1) en (2)). hopen dat ik nu niet ongeëmancipeerd overkom ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik merk wel dat mannen zich vaak willen bewijzen hoe sterk/stoer/behulpzaam ze wel niet zijn tegenover mij bv. (als meisje) en daar word ik (als meisje) zoooooooooooo moe van! En ik ben ook niet de enige ![]() Dus dat werkt niet echt ![]() Maar goed, ik vind het ook leuk om bergen te klimmen, op een schommel te zitten en daar een stoot van adrenaline te krijgen of gewoon presteren op een ander niveau. Maar niet om de mannetjes voor me te winnen hoor..... ik weet eigenlijk niet waarom. Voel me daar gewoon lekker bij ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() even los van of die theorie klopt; stel dat het in de genen zit dan klopt het ook dat het geen bewust proces hoeft te zijn: Stel dat niemand me verteld had hoe dat zit met de voortplanting; als ik dan een leuk meisje tegen was gekomen had ik toch vast wel zin gekregen om met r naar bed te gaan zonder dat ik me bewust zou zijn van de eventuele gevolgen; een truc van de evolutie om mij me voort te laten planten zonder dat ik me daarvan bewust ben. de meeste gevoelens zijn denk ik óf van die handige mechanismen zoals hierboven beschreven; óf niet zulke handige mechanismen, maar die niet storend genoeg waren om uitgebannen te worden door de evolutie. |
![]() |
|
niet alles in de evolutie is METEEN nuttig
die mensen worden er dan wel uitgevist, pech gehad. op zo'n korte termijn is er nix evolutionnair nuttig. zo kan je ook vragen wat er nuttig was aan de heksenverbrandingen, nix dus. tijdsgrillen hebben geen invloed op de evolutie
||
![]() |
Citaat:
Het is iets dat voorkomt onder brede lagen van de bevolking; dus in mijn ogen is het zeer waarschijnlijk een positieve, misschien een neutrale en maar heel misschien een negatieve verandering geweest. ik heb weleens een verhaaltje gelezen waarin de aarde bijna helemaal onder water kwam te staan en waar toen al vrij snel kinderen geboren werden met zwemvliezen enzo; maar zo werkt het dus niet ![]() |
![]() |
|
![]() |
En lang niet alles in de evolutie theorie hoeft nuttig te zijn. Als die waaghalzen snel doodgaan als ze levensgevaarlijke dingen doen zal die groep steeds kleiner worden en blijven alleen de niet- waaghalzen over. er kan dus nog door geevulueerd worden. We zijn ook nog lang niet uitgeevulueerd.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Wat een blaat. Iets hoeft absoluut geen evolutionair nut te hebben. De evolutie theorie beschrijft hoe dingen volgens bepaalde wetmatigheden gebeuren, zij schrijft echter niet voor dat alles wat gebeurd in het teken van overleven cq evolutie staat.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|