Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2007, 13:56
boombal
boombal is offline
Mijn lief ziet zijn vorig lief nog altijd graag. Hij heeft al eens gezegd dat als Anneleen hem terug wil, hij niet zou moeten aarzelen. Hij ziet mij ook graag maar als hij naar de toekomst kijkt, denkt hij nog altijd aan haar ipv aan mij.
Hij zegt dat ik gewoon mijzelf moet zijn, maar eigelijk moet ik Anneleen zijn want het is haar die hij eigelijk wil.
Hoe moet ik hem laten inzien dat hij moet stoppen met naar het verleden te verlangen en hem meer op mij laten verliefd worden. Voor mij is hij de ware.
Volgende maand gaat hij met haar naar een festival en ik mag niet mee. Hebben ze zo afgesproken, samen gaan zonder hun lief. En ben zo bang dat ik hem daarna kwijt ben. Hij zat, zij ook zat, en van het een komt het ander. Ik weet ni hoe het met haar zit maar hij moet nog ni eens zat zijn. Als zij hem wil ben ik hem kwijt.
Maar hij is de man waar dak wil mee trouwen. Wat ik voor hem voel, voelt zo anders dan voor al mijn andere liefkes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2007, 14:58
luchtballon
luchtballon is offline
dumpen. Gaat je veel te veel pijn doen als hij eigenlijk iemand anders wil. Beter nu dan als je nog veel meer van hem houdt

edit: Al is het natuurlijk niet zo raar om je ex nog graag te zien, tis toch iemand waar je goed mee kon en kan opschieten vaak/soms. Maar dat is iets heel anders dan zeggen dat je terug zou gaan als hij/zij dat zou willen.
Oud 04-10-2007, 15:47
Al Murphy
Al Murphy is offline
Dat wanneer hij naar de toekomst kijkt, hij een toekomst met zijn ex ziet in plaats van met jou, is dat iets wat hij beweert, of wat je zelf bedacht hebt? Want als dat echt zou zijn, waarop baseer je je relatie dan? Blijkbaar niet op vertrouwen, en ook niet op een toekomst. En dan valt het wel heel erg licht uit.

Verder kan je best vooral wat aan je eigen onzekerheden werken. Jij bent Anneleen niet, en zij is jou niet. Hem van inzicht of gevoelens laten veranderen kan je niet. Probeer jezelf graag te zien, en dan lukt het andersom misschien ook nog.
Oud 04-10-2007, 16:12
Verwijderd
Wat Al Murphy zegt. Waar is je relatie eigenlijk op gebasseerd?

Op het moment dat mijn vriend tegen me had gezegd: Ik hou van jou, maar ook van haar en als zij iets met me wil twijfel ik geen seconde, dan had ik hem meteen de deur uit gebonjourd. Dan maar even wat liefdesverdriet, maar als ik een relatie heb, wil ik dat die persoon ook voor 100% er in zit. Niet dat hij mij maar als 'second best' ziet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Hoe moet ik hem laten inzien dat hij moet stoppen met naar het verleden te verlangen en hem meer op mij laten verliefd worden. Voor mij is hij de ware.
Serieus, worden de mensen op dit forum nou steeds dommer? Wat is dit nou, meisje? Hoe kan iemand nou de ware voor jou zijn als jij niet de ware voor hem bent? Het hele punt van een goede relatie, van 'ware liefde', is dat jullie allebei voor elkáár gaan en niet voor een ander. Het is belachelijk (hoewel wel eerlijk) dat hij steeds zegt dat hij z'n ex wil, maar het is nog veel belachelijker dat jij niet allang hebt gezegd "Okee dan, maar ik wil jou helemaal of helemaal niet. Doe dan maar helemaal niet." Dit is toch niks? Afwachten tot z'n ex 'm weer terugneemt? Je verdient beter dan dat.

Uitmaken dus. Hoeveel je ook van hem houdt. Je hebt helemaal niets aan een relatie met iemand die eigenlijk bij iemand anders wilt zijn. Daar word je écht alleen maar ongelukkig van. Je moet helemaal niet proberen hem verliefd te laten worden op jou. Dat kun je helemaal niet, dat zit in hem. En blijkbaar zit hij nog véél te veel met z'n ex in z'n kop. Hij is níet de ware voor jou. Dumpen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 23:04
waves
waves is offline
Voorzover ik weet moeten relaties altijd van 2 kanten komen. Maar in dit geval komt het eigenlijk alleen maar van jouw kant. Hij heeft wel iets met je, maar is eigenlijk nog stapel op zijn ex en zou niet twijfelen als zij hem terug wil.

Trek je conclusies, al is het nog zo rot: Dit gaat niet werken. Je hebt eigenlijk maar 2 opties:
1. Bij hem blijven en wachten tot zijn ex een keer dronken is en hij vreemdgaat, daar erg veel verdriet van hebben en het dan uitmaken
2. Het nu uitmaken en er nu verdrietig om zijn maar de eer aan jezelf houden

Als hij jou niet waardeert om wie je bent is dat zijn pech, genoeg nog veel leukere jongens op de wereld .
Oud 04-10-2007, 23:05
EXBO
EXBO is offline
Dat hij liever zn ex heeft dan jou is zowieso niet goed. Dumpen die jongen, wat voor liefde-van-je-leven hij ook is.

Laatst gewijzigd op 04-10-2007 om 23:06. Reden: spelfout *fluit*
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 06:30
Verwijderd
Dumpen die hap. Niet over twijfelen, maar gewoon dumpen. Gaat je veelste veel pijn doen als zij hem ook terug wil. En dat jij alleen maar een plaatselijke vervanger bent voor die Anneleen vind ik ook sick. Hier (zou je je) te goed voor moeten voelen zeg.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 11:01
Iduna
Iduna is offline
Tweede keus zijn, is nooit leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Op het moment dat mijn vriend tegen me had gezegd: Ik hou van jou, maar ook van haar en als zij iets met me wil twijfel ik geen seconde, dan had ik hem meteen de deur uit gebonjourd. Dan maar even wat liefdesverdriet, maar als ik een relatie heb, wil ik dat die persoon ook voor 100% er in zit. Niet dat hij mij maar als 'second best' ziet.
Idd zeg
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Wat Al Murphy zegt. Waar is je relatie eigenlijk op gebasseerd?

Applaus voor Nala!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 14:19
Myuki
Myuki is offline
... 't lijkt me nu wel duidelijk
Oud 05-10-2007, 18:31
metallica
metallica is offline
Herkenbaar hoor... Niet helemaal, maar dan alsnog verdomd irritant. Ik heb twee vriendjes gehad, allebei met een o-zo-geweldige-ex, die hun echte ware liefde was maar het liep gewoon niet. Ik was degene die volgde, maar het bleef toch duidelijk dat je nooit zoveel kon betekenen voor hem als die desbetreffende ex. Ik realiseerde het me in beide gevallen te laat, maar geloof me en al is het hard grote kans dat je ook nooit zoveel voor hem zal gaan betekenen zolang hij in gedachten heeft dat zij zijn ware liefde is. En dat kan je ook niet in hem veranderen, dat moet hij zelf doen.
Heb je het er btw al met hem over gehad over dat hij alleen met haar naar dat festival gaat en wat daar je angsten bij zijn? Ik denk btw niet dat dat werkt, want hij zal waarschijnlijk toch zeggen dat je je niet druk moet maken, maar ik vraag het me af...
De eer aan jezelf houden lijkt me overigens ook het verstandigste, maar ik weet hoe het gaat...
Oud 06-10-2007, 16:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
... 't lijkt me nu wel duidelijk
Reageren

Regels voor berichten