Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2006, 10:28
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Hallo,

Natuurlijk zijn er al vaker topics geweest over lange afstandsrelaties, maar ik zou het graag in het speciaal willen hebben over het commentaar dat je vaak krijgt wanneer je een lange afstandsrelatie hebt van andere - buitenstaanders -.

Ik zelf woon sindskort op mijzelf en mijn vriend ook, wel wonen we allebei in een andere stad en volgen we een andere studie, dus we leren ook allebei veel nieuwe mensen kennen. Toch zijn wij bereidt voor onze relatie te vechten en houden we veel van elkaar, tot op heden gaat dit dan ook prima. Waar ik echter wél onzeker van kan raken of een beetje gefrustreerd is het commentaar van veel mensen met sarcastische opmerkingen als " Dat gaat toch wel uit, hij gaat vreemd of andersom " of " Dat ga je nooit lang volhouden vanwege de afstand ".

Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Ik zou graag commentaar willen en ervaringen van andere die deze situatie herkennen.
Advertentie
Oud 03-10-2006, 10:38
Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb ik Almere gewoon terwijl mijn vriend in Delft woonde, maar commentaar heb ik nooit gehad.
Hoever wonen jullie van elkaar dan? Want bij lange afstand denk ik toch eerder aan relatie met iemand in het buitenland.
Oud 03-10-2006, 10:43
Nona
Nona is offline
Opmerkingen als "dat gaat toch wel uit" krijg ik eigenlijk niet en zou ik ook niet accepteren. Mensen vragen wel eens hoe we dat dan doen en of het niet moeilijk is, en natuurlijk heeft het zijn nadelen. Maar die neem ik zelf voor mijn rekening en daar hoeven anderen zich toch niets van aan te trekken?
Overigens: ik woon in Zuid Holland en hij in Friesland.
Oud 03-10-2006, 10:47
Scatterheart
Scatterheart is offline
Paar keer lange afstandsrelatie gehad. Wel ook aardig wat commentaar op gehad, maar dat was meer omdat ik nog erg jong was, dat leverde de nodige scepsis over "dat gaat nooit lang standhouden" op. Ligt er aan wat je onder lang verstaat, uiteindelijk toch wel wat jaartjes volgehouden, maar stand heeft het inderdaad niet gehouden.

Ik denk dat vreemdgaan en studeren in andere steden meestal in één adem genoemd worden. Zou er maar niet over inzitten, jullie kennen elkaar toch het beste. Is meestal toch zo'n standaard-opmerking.
Oud 03-10-2006, 11:28
grandmommy
grandmommy is offline
laatst wilde iemand mijn vriend ronselen voor een ander meisje onder het mom van 'ze woont toch veeel te ver weg'
maar gelukkig is mijn vriend monogaam hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pwnt!
Oud 03-10-2006, 11:52
Yolcu
Yolcu is offline
Tja ik heb al zo vaak gereageerd in zulke topics..

Allereerst vind ik nog steeds dat als je partner in hetzelfde land woont, het geen langeafstandsrelatie is. Of het moet echt Maastricht-Groningen zijn ofzo.

Mijn vriend woont zo'n 4 uur vliegen bij me vandaan, ik zie hem ongeveer iedere twee a drie maanden. Natuurlijk krijg ik daar veel commentaar op; er zijn veel mensen die het geen "echte" relatie vinden. Maar in die week (of 2) dat we elkaar zien, zijn we ook meteen 24 uur per dag samen. En we spreken elkaar iedere dag en zien elkaar bijna iedere dag op de webcam. Het is juist heel intens, na meer dan een jaar is er nog steeds geen sleur. Die kriebels blijven, de spanning blijft. Ik ben ook drie keer voor langere tijd bij hem geweest (3mnd en 2x 1mnd), dus het is niet zo dat ik hem telkens maar een weekje zie.

Daarbij krijg ik ook regelmatig commentaar op zijn afkomst. En er wordt me constant gezegd (ook door mensen die ik net voor de eerste keer ontmoet heb!) dat ik hem niet kan vertrouwen, wat bullshit is. Maar ja dat is een heel ander topic.
Oud 03-10-2006, 12:16
smvs
smvs is offline
Weet je wat het is, als je iets doet wat niet standaard is krijg je altijd commentaar van mensen. Veel mensen hebben nou eenmaal ideeën over hoe dingen zouden moeten gebeuren of horen. Deze mensen doen over het algemeen of ze heel ruimdenkend zijn maar dit is meestal als het er op aankomt maar in een zeer beperkt kader, daarbinnen vinden zij je gedrag nog geoorloofd. Ga je daar buiten dan krijg je alsnog commentaar. Feitelijk zijn ze dus niet ruimdenkend.

Ik noem maar een uitweg, als je bijvoorbeeld zegt dat je als jongen van mannen houdt dan moet dit wel kunnen vinden de meeste mensen, want ja homosexualiteit dat is geen probleem en we zijn allemaal modern genoeg om daar geen probleem van te maken. Als iemand zegt dat hij naast jongens meisjes toch ook wel kan waarderen wordt het al weer een andere zaak, want ja je moet natuurlijk wel keuzes maken hè, het kan te gek ook. Weer een treetje verder, als je bijvoorbeeld niet ontkent op regelmatige basis met 3 verschillende personen - al dan niet van hetzelfde geslacht - seks te hebben, ja dan ben je losgeslagen en heb je iets gemist in je opvoeding. Mijn punt is dat alle 3 de voorbeelden een vrij keuze zijn waar je anderen geen kwaad mee doet en mensen dus niks mee te maken hebben, maar mensen uiteindelijk toch maar 1 geval daarvan goedkeuren, en dan niet om de reden dat niemand er last van heeft maar eigenlijk alleen omdat je als modern mens dat geaccepteerd hoort te hebben.

Vervelend is ook nog dat deze mensen veelal gelijk hebben. Als je namelijk iets doet (zeker als het niet standaard is) heb je nou eenmaal een (grote) kans dat het in de soep loopt. Ze worden dus meestal nog gesterkt in hun overtuiging dat dingen op een bepaalde manier horen ook.

Goed, zo reageren veel mensen dus nou eenmaal. Je doet er niks aan kan ik je verzekeren, het is vechten tegen de bierkaai. Daarom wil ik je het advies geven je er gewoon niks van aan te trekken, er niet tegenin te gaan en ze niet proberen te overtuigen. Het heeft geen zin, en waarom zou je ook. Je moet ook bedenken dat mensen die zo zitten te zeiken zelf de middelmaat nooit ontstijgen. (Echt) leuke mensen hebben gewoon respect voor je keuze en gaan er misschien zelfs vanuit dat je er zelf ook over nagedacht hebt (en nemen je dus serieus)

Laatst gewijzigd op 03-10-2006 om 12:31.
Oud 03-10-2006, 12:28
__
__ is offline
ik denk niet dat ik echt mag meepraten maar tóch heb ik wel een paar keer een opmerking gekregen van "vertrouw je hem wel, denk je niet dat ie vreemd zal gaan?". oja ik heb ook wel al een paar keer iets gehoord als ehh "oh wat kut voor hem". maar daar snap ik nooit echt iets van nouja omdat ik degene ben die weggegaan is ofzo. maarrr dan nog.
Oud 03-10-2006, 12:40
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
smvs schreef op 03-10-2006 @ 13:16 :
Vervelend is ook nog dat deze mensen veelal gelijk hebben. Als je namelijk iets doet (zeker als het niet standaard is) heb je nou eenmaal een (grote) kans dat het in de soep loopt. Ze worden dus meestal nog gesterkt in hun overtuiging dat dingen op een bepaalde manier horen ook.

Goed, zo reageren veel mensen dus nou eenmaal. Je doet er niks aan kan ik je verzekeren, het is vechten tegen de bierkaai. Daarom wil ik je het advies geven je er gewoon niks van aan te trekken, er niet tegenin te gaan en ze niet proberen te overtuigen. Het heeft geen zin, en waarom zou je ook. Je moet ook bedenken dat mensen die zo zitten te zeiken zelf de middelmaat nooit ontstijgen. (Echt) leuke mensen hebben gewoon respect voor je keuze en gaan er misschien zelfs vanuit dat je er zelf ook over nagedacht hebt (en nemen je dus serieus)

Maar toch jammer dat je door zo'n instelling eigenlijk bijna nooit meer over je relatie praat met bekenden/vrienden.. omdat iedereen toch zn oordeel al klaar heeft.
Oud 03-10-2006, 13:27
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb zo'n hekel aan lui met lange afstandsrelaties, omdat ze er continu over lopen te zeiken.
"Ze woont zo veerr weeeheeeg", "ik zie haar pas volgende weeek weeeeer", "het is zoo moeilijk", blablabla.

Gewoon je mond houden denk ik dan. Heeft niemand een oordeel over je relatie, en anderen geen last van gezeik.
Oud 03-10-2006, 13:38
smvs
smvs is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 03-10-2006 @ 14:27 :
Ik heb zo'n hekel aan lui met lange afstandsrelaties, omdat ze er continu over lopen te zeiken.
"Ze woont zo veerr weeeheeeg", "ik zie haar pas volgende weeek weeeeer", "het is zoo moeilijk", blablabla.

Gewoon je mond houden denk ik dan. Heeft niemand een oordeel over je relatie, en anderen geen last van gezeik.
Daar heb je een punt, zo is dat met alles. Het helpt al een hoop als je als een man achter je keuzes staat. Commentaar kan idd ook door geklaag uitgelokt worden.
Oud 03-10-2006, 14:13
Magican
Magican is offline
Het is leuk geweest, ik sluit dit topic.
Oud 03-10-2006, 18:20
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Dankjewel voor de reacties.
Ik denk dat ik het er mee eens ben dat het geen ruimdenkende mensen zijn die dit soort dingen roepen of zelf iets missen. Want waar slaat het immers op om je op zoiets af te rekenen?
We wonen overigens niet extreem ver uit elkaar, 2 uur met de trein, maar toch ver genoeg om onder het kopje "afstandsrelatie" te vallen, ik zie hem ook wel degelijk vaker dan alleen 't weekend want het vorige halfjaar zagen we elkaar bijna elke dag op school. Kortom: Twee extremen waar we in zijn gerolt.

Een relatie kan altijd uitgaan maar ik vind het erg irritant als mensen al direct van 't negatieve uitgaan en 't positieve helemaal voorbij lopen of direct afkatten met "ach, die gaat toch vreemd" of "jullie groeien vanzelf wel uit elkaar" waarom?
Oud 03-10-2006, 19:01
JNR
JNR is offline
Ik herken mij hier zo in! Mijn vriend en ik wonen ook redelijk ver van elkaar (2,5 uur met de trein) maar toch gaat het nog steeds super goed!

Ik word inderdaad niet goed van al die mensen die dan zeggen, dat het toch nooit stand houd. Dat je daar te jong voor bent. (Ben 19 jaar, hij 22) En dat je niet voldoet aan het motte 'je bent jong en je wild wat!', omdat je dus toch wel wat tijd aan het reizen/bellen bent voor elkaar.

Ach, zolang ik het leuk vind, blijft het zo hoor! Maar toch irritant als je steeds moet horen dat het niet is zoals het hoort.
Oud 03-10-2006, 19:07
anne1985
anne1985 is offline
Hallo, ik werk in tilburg als au pair en kom weekends naar mijn vriend in Leeuwarden, krijg idd ook vaak negatieve reacties maar onze relatie is gewoon goed en de afstand doet er niet toe, als de keren dat jullie bij elkaar zijn maar gezellig is en je eigen vrijheid en dingen voor jezelf zijn ook erg belangrijk!
voordat ik au pair werk deed woonden we samen in Leeuwarden en ik wou zelf al au pair naar een andere stad en ben alleen maar blij dat me vriend voor 100% achter mijn keuze staat.
kortom: laat de rest maar lekker zeuren haha
Oud 03-10-2006, 19:10
Crimson
Crimson is offline
Hangt ervanaf, ik zit op de middelbare school, hij werkt (ook lang niet altijd), dus we ontmoeten nooit nieuwe mensen. Bij studeren zou dat anders kunnen gaan, VOORAL als je beide net begonnen bent. Maar goed, das een scenario wat af en toe voorkomt, maar hoeft natuurlijk niet. En natuurlijk is een lange afstandsrelatie niet leuk (hier: 1,5 uur met de trein), vooral omdat je doordeweek lastig kan afspreken. Ik kan me daar ook behoorlijk kut om voelen. Maarja, als je elkaar leuk vindt, moet je er gewoon voor gaan. Simpel.
Oud 03-10-2006, 19:13
Nuck
Nuck is offline
M'n vriendje en ik wonen ook 3 uur treinen van elkaar vandaan, maar gaat nu al 10 maanden goed. Je moet alleen wat meer plannen wanneer je elkaar gaat zien.
Oud 03-10-2006, 21:13
Shredder
Shredder is offline
Relaties over langere afstand hoeft zeker geen probleem te zijn. Gelukkig woont mijn vriendin op 5 min fietsafstand van mij, dus heb ik hier zelf geen ervaring mee. Maar het zou echt wel te doen zijn.

Loze opmerkingen als 'het gaat niet lang duren...' e.d. slaan echt nergens op, zolang je maar gewoon trouw aan elkaar bent en eerlijk is er niets aan de hand. Volgens mij zijn mensen die zulke opmerkingen maken gewoon zelf jaloers ofzo dat ze het zelf niet aan zouden kunnen.
Oud 03-10-2006, 21:45
Frondish
Frondish is offline
Ik heb zelf een lange afstands relatie, mijn vriendin woont 1300KM verderop, in Polen. We hebben nu bijna 15 maanden, en ik krijg ook echt 9 van de 10 keer negatief commentaar. Maar je moet je daar echt niks van aan trekken. Je moet doen wat je gevoel zegt. Ik durf met volle 100% zekerheid te zeggen dat mijn vriendin niet vreemd gaat. We spreken elkaar elke avond met webcam en microfoon. En het gaat echt goed, soms is het ook heel moeilijk, maar ik dwing mezelf me daar doorheen te slaan, want zoiets kan niet ten koste van onze relatie gaan. Ik weet zeker dat ze de ware is, en ik voor haar. En velen van jullie zullen nu denken. Je bent 17, er zit 1300km tussen, ik geef het weinig tot geen kans. Maar zo zie ik het dus absoluut niet. Maar TS je moet je niet gek laten maken door mensen om je heen, echt niet doen.. het zou toch dood zonde zijn als daardoor jouw relatie naar de knoppen gaat.

Tegen mij werd ook gezegd dat het zou verwateren, en dat het maar een maandje zou duren, en al dat makkelijke gepraat. En iedereen die dat toen zei, is nu stil.
Oud 03-10-2006, 21:47
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Frondish schreef op 03-10-2006 @ 22:45 :
Ik heb zelf een lange afstands relatie, mijn vriendin woont 1300KM verderop, in Polen. We hebben nu bijna 15 maanden, en ik krijg ook echt 9 van de 10 keer negatief commentaar. Maar je moet je daar echt niks van aan trekken. Je moet doen wat je gevoel zegt. Ik durf met volle 100% zekerheid te zeggen dat mijn vriendin niet vreemd gaat. We spreken elkaar elke avond met webcam en microfoon. En het gaat echt goed, soms is het ook heel moeilijk, maar ik dwing mezelf me daar doorheen te slaan, want zoiets kan niet ten koste van onze relatie gaan. Ik weet zeker dat ze de ware is, en ik voor haar. En velen van jullie zullen nu denken. Je bent 17, er zit 1300km tussen, ik geef het weinig tot geen kans. Maar zo zie ik het dus absoluut niet. Maar TS je moet je niet gek laten maken door mensen om je heen, echt niet doen.. het zou toch dood zonde zijn als daardoor jouw relatie naar de knoppen gaat.

Tegen mij werd ook gezegd dat het zou verwateren, en dat het maar een maandje zou duren, en al dat makkelijke gepraat. En iedereen die dat toen zei, is nu stil.
Hoevaak heb je haar intussen gezien dan?
Oud 03-10-2006, 21:49
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ja ik denk inderdaad dat diegene die die opmerkingen maken makkelijk praten hebben of ergens jaloers door zijn/ geen idee wat overigens maar het kán. Dat vind ik wel eens lastig.

De mensen die dit soort dingen roepen weten niet wat mijn vriend voor mij betekent en andersom en hoe zeker we zijn van elkaars gevoelens. Ik denk dus ook nu dat 't makkelijk praten is,maar hoe gaan jullie hier mee om? Dat vind ik namelijk het moeilijkste, ik heb de neiging boos te worden en/of niks te zeggen maar toch gefrustreerd te zijn achteraf of onzeker.

Zeggen jullie dit dan tegen diegene of juist niet etc.?
Oud 03-10-2006, 21:49
Frondish
Frondish is offline
Ik heb haar ontmoet Juli 2005, ben bij haar geweest in December 2005 / Januari 2006 en ik ben bij haar geweest Juli / Augustus 2006 en ik ga in December / Januari 2006 weer. En waarschijnlijk ook nog in februari.
Met het vliegtuig ben je er zo
Oud 03-10-2006, 21:54
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 04-10-2006 @ 07:19 :
Ja ik denk inderdaad dat diegene die die opmerkingen maken makkelijk praten hebben of ergens jaloers door zijn/ geen idee wat overigens maar het kán. Dat vind ik wel eens lastig.

De mensen die dit soort dingen roepen weten niet wat mijn vriend voor mij betekent en andersom en hoe zeker we zijn van elkaars gevoelens. Ik denk dus ook nu dat 't makkelijk praten is,maar hoe gaan jullie hier mee om? Dat vind ik namelijk het moeilijkste, ik heb de neiging boos te worden en/of niks te zeggen maar toch gefrustreerd te zijn achteraf of onzeker.

Zeggen jullie dit dan tegen diegene of juist niet etc.?
Ik weet nog dat vorig jaar op mijn nieuwe school, veel jongens zeiden, neem 2 meiden.. ik zou er hier nog een nemen. of je bent echt gek dat je haar vertrouwd, ik zou haar nooit vertrouwen.

Maar ik laat me niet door die mensen onzeker maken, je moet zo denken. "in jouw geval" Als ik het nou volhoud zonder hem te belazeren, waarom zou hij dat dan niet kunnen?

En je moet je niet boos maken, waarom zou je? Ik ben echt trots op mijn vriendin, en ik zie onze relatie niet minder omdat ze van zover komt. En niemand kan mijn trots voor haar schenden, ook geen mensen die zeggen dat ik gek ben dat ik het zo doe. Ik ben heus niet de eerste...
Oud 03-10-2006, 22:21
nivava
nivava is offline
Ik heb zelf ook meer dan 2 jaar een relatie gehad met een jongen ver van mij vandaan. (ik achterhoek, hij noord-brabant)
Dat ging prima..tuurlijk zeiden mensen in het begin dingen als wat jij aangeeft.
Maar onze verliefdheid wist wel beter.
Ik trok mij daar niets van aan..en na enige tijd zagen de mensen om mij heen ook wel dat het goed zat tussen ons.

Maar daarintegen heb ik ook een jongen gehad uit Curacao..hij daar, ik in Nederland..en dat is toch wel iets TE ver...we belden ongeveer 3 a 4 x per week..maar toch..je kunt niet zien wat hij daar deed en hij niet wat ik hier deed.
We hebben elkaar maar de "vrijheid" gegeven..en nu is hij terug in Nederland, maar is het niet meer zoals het was..
Oud 03-10-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Frondish schreef op 03-10-2006 @ 22:49 :
Ik heb haar ontmoet Juli 2005, ben bij haar geweest in December 2005 / Januari 2006 en ik ben bij haar geweest Juli / Augustus 2006 en ik ga in December / Januari 2006 weer. En waarschijnlijk ook nog in februari.
Ik heb van horen zeggen dat Polen heel makkelijk en goedkoop te bereiken is met de trein, is dat niet zo?
Advertentie
Oud 03-10-2006, 22:39
Frondish
Frondish is offline
Dat weet ik niet, ik vind het totaal niet aantrekkelijk, omdat je er gewoon 24 uur over doet, het is duur, je moet overstappen in berlijn, de treinen in Polen zijn niet van kwaliteit als bij ons in het westen, en de arme Polen denken nog steeds dat het hier geld regent, en zijn dus altijd in voor een beroving op een westerling. En ik zou dan van Berlijn naar Krakow moeten. Dat wordt dus gewoon half polen door met de trein. Terwijl ik voor 100 euros met skyeurope daar in 1,5 uur kan zijn.

Ik ben in december met de bus geweest, is ook opzich niet duur, in gewone tijden.. dus geen feestdagen, is dat ook rond de 100 euro. En voor mij 22 uur rijden.
Oud 03-10-2006, 22:55
Fainne
Fainne is offline
het kan best lukken, maar als er is iets in de tijd dat je elkaar niet ziet, neem dan geen overhaaste beslissingen.
Oud 04-10-2006, 05:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 03-10-2006 @ 11:28 :
Waar ik echter wél onzeker van kan raken of een beetje gefrustreerd is het commentaar van veel mensen met sarcastische opmerkingen als " Dat gaat toch wel uit, hij gaat vreemd of andersom " of " Dat ga je nooit lang volhouden vanwege de afstand ".

Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Ik zou graag commentaar willen en ervaringen van andere die deze situatie herkennen.
Dat commentaar gaat wel over. Dat kreeg ik ook toen ik begon met studeren twee jaar geleden en we zijn nu nog steeds bij elkaar
(Hij woont in Tilburg, ik in Leeuwarden).
We hebben al drie jaar een weekendrelatie
Oud 04-10-2006, 11:56
Pluis
Pluis is offline
Ik moest ook 2,5 uur reizen naar mijn nu ex-vriendje. De afstand was vooral lastig omdat het zo duur was (we hadden beiden geen OV) Veel commentaar heb ik er niet over gehad, afgezien van wat vragen over hoe ik in godsnaam aan een jongen kwam die zo ver weg woont. Nu studeren we allebei in dezelfde stad en is het uit, lekker ironisch.
Oud 04-10-2006, 15:54
nivava
nivava is offline
Citaat:
Pluis schreef op 04-10-2006 @ 12:56 :
Ik moest ook 2,5 uur reizen naar mijn nu ex-vriendje. De afstand was vooral lastig omdat het zo duur was (we hadden beiden geen OV) Veel commentaar heb ik er niet over gehad, afgezien van wat vragen over hoe ik in godsnaam aan een jongen kwam die zo ver weg woont. Nu studeren we allebei in dezelfde stad en is het uit, lekker ironisch.

hoe kwam je dan aan zo'n jongen ver weg?
Oud 04-10-2006, 16:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Frondish schreef op 03-10-2006 @ 22:49 :
Je bedoelt dat je haar in 2005 hebt leren kennen, met oud en nieuw geweest bent, en weer een keertje in de zomer?

Niet om 't een of 't ander, maar dat is 'wel' 3 keer. Afstand is IMHO geen obstakel, het aantal keren dat je mekaar al dan niet ziet wel. 3 keer in een jaar noem ik persoonlijk geen relatie.
Oud 04-10-2006, 16:40
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2006 @ 17:36 :
Je bedoelt dat je haar in 2005 hebt leren kennen, met oud en nieuw geweest bent, en weer een keertje in de zomer?

Niet om 't een of 't ander, maar dat is 'wel' 3 keer. Afstand is IMHO geen obstakel, het aantal keren dat je mekaar al dan niet ziet wel. 3 keer in een jaar noem ik persoonlijk geen relatie.
Eens.

Misschien zijn wij er te nuchter voor.. Zie het andere topic trouwens over dat dansen...
Oud 04-10-2006, 16:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 04-10-2006 @ 17:40 :
Eens.

Misschien zijn wij er te nuchter voor.. Zie het andere topic trouwens over dat dansen...
Welk topic?
Oud 04-10-2006, 16:43
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
die topic waar jij de hele zooi over je heen kreeg, toen je iets zei...
Oud 04-10-2006, 16:43
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
nivava schreef op 04-10-2006 @ 16:54 :
hoe kwam je dan aan zo'n jongen ver weg?
Een vriendin gaf mij toen ik 14 was ooit zijn msn onder het mom van "deze is leuk". Een paar maand later issie met 2 andere vrienden (ze kenden allebei die vriendin) naar ons toe gekomen (nouja, vooral naar haar, ik was gewoon nieuwsgierig)
Uiteindelijk nog 4 jaar gemsnt en tussendoor een paar keer elkaar opgezocht, en toen was het ineens bingo! We waren zomaar ineens allebei verliefd, terwijl we elkaar eerst eigenlijk helemaal niet boeiend vonden.

dus msn is toch nog ergens goed voor
Oud 04-10-2006, 16:44
Droomz
Droomz is offline
Ik heb nog nooit negatieve reacties op mijn afstandsrelatie gehad eigenlijk, maar ik zie hem ook 3 tot 5 dagen per week. En ik vertrouw hem wel, hoor.
Oud 04-10-2006, 17:08
Fides
Fides is offline
Mijn vriendin woont op een uurtje reizen met de trein, hoewel ik haar natuurlijk liever dichterbij had gehad, gaat het (al 16 maanden) prima vind ik. Gewoon van elkaar houden en vertrouwen hebben in elkaar en alles komt goed.
Oud 04-10-2006, 17:13
PigCopRule
PigCopRule is offline
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 03-10-2006 @ 11:28 :
Hallo,

Natuurlijk zijn er al vaker topics geweest over lange afstandsrelaties, maar ik zou het graag in het speciaal willen hebben over het commentaar dat je vaak krijgt wanneer je een lange afstandsrelatie hebt van andere - buitenstaanders -.

Ik zelf woon sindskort op mijzelf en mijn vriend ook, wel wonen we allebei in een andere stad en volgen we een andere studie, dus we leren ook allebei veel nieuwe mensen kennen. Toch zijn wij bereidt voor onze relatie te vechten en houden we veel van elkaar, tot op heden gaat dit dan ook prima. Waar ik echter wél onzeker van kan raken of een beetje gefrustreerd is het commentaar van veel mensen met sarcastische opmerkingen als " Dat gaat toch wel uit, hij gaat vreemd of andersom " of " Dat ga je nooit lang volhouden vanwege de afstand ".

Ja natuurlijk. Er zijn weinig mensen die een lange afstandsrelatie (gehad) hebben, dus die zullen altijd zulke opmerkingen maken. Laat je niet gek maken, als het echt een goeie relatie is ga je niet vreemd en is het ook goed vol te houden.
Oud 04-10-2006, 17:33
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik zie mijn vriend overigens wel elk weekend op zijn minst, dus het is niet zo dat we elkaar helemaal nooit zien door de afstand, ik denk dat dit ook uitmaakt voor hoe de relatie is.

Als je elkaar inderdaad 3 keer per jaar ziet, dan zul je toch in de regelmaat nóg meer commentaar krijgen, máár ook omdat je dan nooit echt de kans krijgt om elkaars zwakke punten te ontdekken en/of je te gaan irriteren, dit is in een ' normalere ' relatie waarin je elkaar een aantal keren per week ziet natuurlijk heel anders. Dan houdt 't idealiseren van de ander en romanticeren sneller op, en als 't dán nóg standhoudt.....Vind ik dat je spreekt van een relatie met enige vorm van diepgang.

Maar ik vind 't prima als andere mensen dit toch doen en er een andere mening/gevoel aan overhouden hoor.
Oud 04-10-2006, 18:17
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Mijn vriend en ik wonen iets meer dan twee uur met de trein reizen uit elkaar Ik ben het ondertussen gewend om vaker vriendjes te hebben die voor mij redelijk ver weg wonen. Op dit moment zien hij en ik elkaar ongeveer elk weekend en gaat het al een tijdje bijzonder goed!

Ik erger me wel aan het feit dat buitenstaanders dingen zeggen zoals 'Wowww, hoe hou je het vol? Er zijn hier toch ook leuke jongens! Gaat die echt niet vreemd?' Maar door mijn vertrouwen in hem, en zijn vertrouwen in mij, weten we gewoon van elkaar dat dat echt niet zal gebeuren. Gelukkig maakt het me niet onzeker als mensen zulke dingen zeggen. Ik zeg dan altijd maar dat ik niet iemand elke dag wilt zien
Oud 04-10-2006, 20:08
nivava
nivava is offline
Citaat:
Pluis schreef op 04-10-2006 @ 17:43 :
Een vriendin gaf mij toen ik 14 was ooit zijn msn onder het mom van "deze is leuk". Een paar maand later issie met 2 andere vrienden (ze kenden allebei die vriendin) naar ons toe gekomen (nouja, vooral naar haar, ik was gewoon nieuwsgierig)
Uiteindelijk nog 4 jaar gemsnt en tussendoor een paar keer elkaar opgezocht, en toen was het ineens bingo! We waren zomaar ineens allebei verliefd, terwijl we elkaar eerst eigenlijk helemaal niet boeiend vonden.

dus msn is toch nog ergens goed voor

Wat leuk om te horen!
Vind je het dan niet raar wanneer mensen vragen hoe je hem ontmoet hebt?
"ja, euhm via internet?"
Oud 04-10-2006, 21:24
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
nivava schreef op 04-10-2006 @ 21:08 :
Wat leuk om te horen!
Vind je het dan niet raar wanneer mensen vragen hoe je hem ontmoet hebt?
"ja, euhm via internet?"
Ja daarom zei ik altijd maar dat ik m via een toen nog vriendin ken. Maargoed, t was ook niet zo dat ik op z'n msn dingetje verliefd werd. T was wel m'n beste maatje, maar t echte gevoel kwam irl. Ik hoop iig wel dattie nu ook nog een beetje mijn maatje blijft, hij weet te veel!
Oud 14-10-2007, 21:14
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Citaat:
Hallo,

Ik weet PRECIES wat je bedoeld! Ik woon 100 km van haar vandaan en als ik het aan iemand vertel krijg ik cvoortduren PRECIES dezelfde dingen naar mijn hoofd, ik en mijn vriendin (Deborah heet ze [L]) zeggen altijd tegen elakar dta je die mensen moet laten gaan, niet naar luisteren ze wten niks van jullie af!
Sterkte ermee!
Oud 14-10-2007, 21:23
Verwijderd
Hoezo nutteloze up .
En als je nou in elke langeafstandsrelatietopic dit verhaaltje gaat posten ben je nog wel even bezig. Doe maar gewoon niet.
Oud 15-10-2007, 08:49
I C U
I C U is offline
Like said above, nutteloze up.
Oud 15-10-2007, 09:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dit is een nog nuttelozere up (a)

Regels voor berichten