Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2007, 20:39
LGF
LGF is offline
Hi,

Ik ben nu aan het soliciteren voor een baan. Ik vind het geen probleem om een bedrijf mijn cv toe te zenden. Vandaag zei de uitzendbureau, dat ik het op sites als monsterboard.nl zou moeten proberen. Dit wil ik uiteraard wel doen, maar ik weet niet precies hoe dat werk en ik wil liever niet dat iedereen mijn CV kan zien en mijn gegevens heeft. Daarom vroeg ik mij af, of zulke sites als monsterboard wel goed omgaan met privacy.

Groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2007, 20:40
Sushii
Sushii is offline
http://www.monsterboard.nl/privacy/
Oud 17-09-2007, 21:36
Balance
Balance is offline
Niet lullig bedoeld, maar kijk je sollicitatiebrieven en/of CV heel goed na op spelfouten. Want het is solliciteren en ook het uitzendbureau. Zulke foutjes kunnen je bij een sollicitatie het baantje kosten.
Oud 18-09-2007, 18:44
Ivo
Ivo is offline
Mijn CV heeft ook 3 weken op Monsterboard gestaan. Alleen bedrijven die betalen voor de toegang tot monsterboard kunnen je CV zien, middels hun account. In 3 weken is mijn CV ongeveer 25 keer bekeken en heb ik 4 reacties gehad. Bij 3 van de reagerende bedrijven ben ik op gesprek geweest en daarna was ik nog over 2 bedrijven enthousiast. Sinds gisteren werk ik voor 1 van die twee bedrijven.
En inderdaad: Schrijf in correct Nederlands. Anders is de kans erg klein dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 20:42
ekki
ekki is offline
Citaat:
Niet lullig bedoeld, maar kijk je sollicitatiebrieven en/of CV heel goed na op spelfouten. Want het is solliciteren en ook het uitzendbureau. Zulke foutjes kunnen je bij een sollicitatie het baantje kosten.
Wilde ik ook zeggen
Oud 19-09-2007, 03:15
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Als bedrijven en werkgevers al bij zulke foutjes liggen te mierenneuken dan is dit voor mij al reden om daar nooit te gaan werken!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 09:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Als bedrijven en werkgevers al bij zulke foutjes liggen te mierenneuken dan is dit voor mij al reden om daar nooit te gaan werken!
Vind je?
Ik geef een bedrijf groot gelijk. Als jij als toekomstig werknemer niet eens moeite voor je toekomstig bedrijf wil doen om even een briefje nogmaals door te lezen of om even een spellingscontrole te gebruiken, wat voor inzet toon je dan? En ga je je werk dan net zo slecht doen? Nou, dat belooft nog wat.
Oud 19-09-2007, 11:12
Verwijderd
Het ligt er wel aan waar je gaat solliciteren, voor een baantje aan de lopende band zal een spelfout meer of minder er niet zo veel toe doen, maar bij werk waar van je verwacht wordt dat je nadenkt en je best doet gaat je sollicitatiebrief meteen de prullenbak in als er een (opvallende) fout in staat.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 19:05
ekki
ekki is offline
Citaat:
Het is eigenlijk om dezelfde reden als dat je nette kleren aan trekt als je gaat solliciteren: je doet je best het bedrijf zo serieus mogelijk te nemen. In deze cultuur zijn spelfouten in sollicitatiebrieven nou eenmaal not-done (en het hangt er natuurlijk inderdaad vanaf wat voor functie het is).
Oud 19-09-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Het is eigenlijk om dezelfde reden als dat je nette kleren aan trekt als je gaat solliciteren: je doet je best het bedrijf zo serieus mogelijk te nemen. In deze cultuur zijn spelfouten in sollicitatiebrieven nou eenmaal not-done (en het hangt er natuurlijk inderdaad vanaf wat voor functie het is).
ik heb nooit nette kleren aangedaan op sollicitatiegesprekken
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 09:46
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
het hangt ook wel van het soort werk/bedrijf af
wat je aantrekt
Oud 20-09-2007, 11:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
De supermarktmanager zou daarvan dan ook niet onder de indruk zijn.
Oud 20-09-2007, 19:34
ekki
ekki is offline
Mwah, ook naar een supermarkt zou ik niet in m'n 'kloffie' gaan, maar wel gewoon even goeie kleren aan trekken. Niet een pak ofzo, maar wel een nette trui/T-shirt. Niet eentje met gaten erin of vlekken erop. Ook als je bijv. ergens gaat schoonmaken lijkt het me niet verstandig iets aan te trekken dat er eigenlijk echt niet uit ziet.

Zit overigens natuurlijk ook een verschil tussen een bijbaantje als je scholier/student bent en een baan als je klaar bent met school.
Oud 20-09-2007, 20:04
Ivo
Ivo is offline
Zoals Ekki schrijft, is er inderdaad een verschil tussen nette kleren en 3-delig pak. Voor mijn huidige baan (m'n eerste 'echte' baan) heb ik bij de sollicitaties ook geen pak uit de kast gehaald. Wel een nette, redelijk nieuwe, spijkerbroek en daarbij een net neutraal T-shirt / longsleeve. Ik heb niet gemerkt dat dat een negatieve indruk is geweest. Uiteraard ga je bij wil in pak als je verwacht dat je tijdens de uitvoering van de functie ook een pak zal/moet dragen.
Bij sollicitatie voor een functie als vakkenvuller zullen ze raar opkijken als er een 15 of 16 jarige broekie in 3-delig pak aankomt. Meestal ziet het er ook niet uit, een pak op die leeftijd. Op een sollicitatie bij een bank zullen ze eerder vreemd opkijken als je aan komt lopen met een spijkerbroek en een T-shirt van je favoriete kledingmerk. Maar in alle gevallen wordt NETTE kleding verwacht. Oftewel: er wordt verwacht dat je er verzorgd uitziet, en niet alsof je zo bent weggelopen van een buurt-BBQ in een volkswijk.
(niet dat er iets tegen is op buut-BBQ's of volkswijken, maar de doorsnee kleding die daar gedragen wordt kun je gewoon niet mee aankomen op een sollicitatie)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Is dat niet ook de reden dat jij heel erg werkloos bent?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 09:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Auw.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 09:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Als iemand zo slordig is dat hij al domme fouten maakt op z'n fucking CV dan is het waarschijnlijk iemand die nog veel meer domme fouten maakt, dus de meeste bedrijven nemen je, tenzij ze wanhopig zijn, niet aan.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is dat niet ook de reden dat jij heel erg werkloos bent?
Ooonehundredandeeeighty!
Reageren

Regels voor berichten