Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is niet zo heel veel moeite om even je pc uit te zetten en die daarna te verplaatsen. Hoewel het in theorie best mogelijk zou moeten zijn, trekken die dingen het vaak gewoon niet al te best. (Notebookschijven zijn hierop een uitzondering, die kunnen er uiteraard veel beter tegen.) |
![]() |
|
Dat platters draaien is nog niet zo'n gevaar, ding parkeert die armpjes toch wel als ie nergens mee bezig is. Sowieso moet je wel flink ermee gaan schokken wil je echt risico lopen. Zeker niet veel moeite nee maar het ligt er een beetje aan dus wat je gaat doen.. PC even verschuiven op het bureau moet al draaiend wel lukken.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb je gelijk in maar dat was niet het geval in het geval van TS. Die heeft zijn/haar pc van op het bureau naar beneden het bureau verplaatst en dan loop je domweg meer risico. Zeker wanneer je, zoals TS, met van alles en nog wat bezig was (en de hdd's dus ook actief waren, i.e. geen geparkeerde armpjes maar actieve).
|
![]() |
|
Ah oke mja had het topic verder niet gelezen meer in het algemeen over pc's en hdd's. Ik kan me trouwens wel verbazen over hoe schokbestendig hdd's nog zijn, zeker met zo'n enorme datadichtheid.
Quantum bigfoot blijt pwnage, dit systeem zat daar al in en wordt nu nog gebruikt als ik me niet vergis: ![]() ![]() ''. With your standard hard drive, when the drive is accidentally bumped, the head gets tossed around causing data to get scattered across the drive, and if your really unlucky, the head crashes into the platter causing damage the surface of the platter and little particles to get scattered around. Not good. With the shock protection system, any shock applied to the drive is absorbed into the drive itself, rather that the head and arms. This does a couple of things, first it keeps the head from "slapping" the platter, and it also keeps any data being written to the drive from being scattered all over the place. I trust that that SPS actually works without testing it as I was not brave enough to start tossing around a $600 drive.'' Lol. Maar je kunt beter zelf er voorzichtig mee omspringen.. Hitachi Endurastar: Shock sensors monitor environmental disturbances to maintain data integrity during on-the-go write operations. Dus hetzelfde principe. En extreem duur ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|