Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2007, 17:48
Verwijderd
Hoi,

Ik werk in een drogisterij, voor (slechts) 4 uur per week, één avond per week vakkenvullen. Het komt zeer regelmatig voor dat om 21.00 uur, als we klaar horen te zijn, het werk nog niet af is, waardoor we langer door moeten werken (tot een uur of tien meestal, gisteren tot half 11). Nou is het voor mij meestal geen probleem om wat langer door te gaan, maar er zijn ook weleens weken waarin ik het heel druk heb met mijn studie en graag 's avonds nog wat wil studeren. Maar we mogen dan niet om 21.00uur naar huis. Vorige week zijn we ook tot tien uur doorgegaan maar ik zag deze week dat we dat uur extra niet betaald hebben gekregen.

Ik heb twee vragen:

1) Kunnen we verplicht worden om door te werken tot het werk af is (of tot we eruit moeten omdat anders het alarm gaat)?
2) En is er één of andere uitzondering waarin staat dat dat uurtje niet betaald hoeft te worden? Ik ga er namelijk gewoon vanuit dat alle gewerkte uren uitbetaald moeten worden, zoals meestal het geval is...

Verder wil ik nog even kwijt dat het niet aan ons ligt dat we niet op tijd klaar zijn. Het bedrijf werkt met een vulnorm (jaja lach maar) van 65 colli per uur. Als we het werk gister op tijd af hadden willen hebben, hadden we gemiddeld 79 colli per uur moeten doen. Dat is niet echt haalbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2007, 18:16
Verwijderd
volgens mijn moeten de uren gewoon uitbetaald worden, en kunnen ze je zeker niet verplichten om door te werken.
Verder is 65 coli per uur erg normaal, bij ons ook. Vaak zitten we er zelfs ruim boven en 79 coli is ook best haalbaar. wel moet je dan niet te veel nieuw emensen in het team hebben zitten, want deze zijn nog veel tijd kwijt aan het zoeken van de producten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 19:21
Verwijderd
Ze zijn inderdaad wettelijk verplicht alle gewerkte uren uit te betalen. Dat geld zou je dus wel moeten krijgen. Daarnaast kunnen ze wel van je verlangen dat je extra werkt c.q. overwerkt maar dit kunnen ze niet verplichten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 08:31
Verwijderd
Citaat:
volgens mijn moeten de uren gewoon uitbetaald worden, en kunnen ze je zeker niet verplichten om door te werken.
Verder is 65 coli per uur erg normaal, bij ons ook. Vaak zitten we er zelfs ruim boven en 79 coli is ook best haalbaar. wel moet je dan niet te veel nieuw emensen in het team hebben zitten, want deze zijn nog veel tijd kwijt aan het zoeken van de producten.
We halen het -soms- ook wel, maar dit is natuurlijk niet het enige wat we moeten doen (spiegelen, vegen, alles opruimen).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 10:49
Mara
Mara is offline
1 weet ik niet, maar 2 weet ik zeker dat het wel uitbetaald moet worden óf als je een contract voor 4 uur hebt, het moeten noteren als over/plusuren. Dit lijkt me echter niet, dus moeten ze het gewoon uitbetalen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 12:33
remy476
remy476 is offline
Het kan ook zijn dat je die voeruren pas volgende maand erbij krijgt. Zo is dat iig bij de TNT. Deze maand krijg is mijn standaarduren (voor jou 4 p/w) + de overuren van de maand augustus.
Oud 22-09-2007, 18:02
Balance
Balance is offline
Jij werkt bij het Kruidvat toch?
Toen ik daar nog werkte moesten wij ook geregeld op de actie-avond door werken tot het af was. Dan mochten we inderdaad niet eerder naar huis. Zo is het een keer half 12 geworden
Stom genoeg mochten we ook niet eerder naar huis dan 21.00 uur als we het werk wél af hadden, dan moesten we met spiegelen () de avond vol maken.
Ik kreeg alleen dat uurtje altijd wel uit betaald. De volgende dag kregen we ook standaard op ons kop dat we teveel uren hadden gebruikt..
Oud 22-09-2007, 18:37
Lotte
Lotte is offline
Bij de TNT Post moest ik dagelijks iets van 3 uur overwerken in verband met ziektegevallen en die uren kreeg ik nooit betaald.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 10:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Het kan ook zijn dat je die voeruren pas volgende maand erbij krijgt. Zo is dat iig bij de TNT. Deze maand krijg is mijn standaarduren (voor jou 4 p/w) + de overuren van de maand augustus.
Inderdaad, dit is bij de meeste bedrijven zo. Gewoon even navragen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Bij de TNT Post moest ik dagelijks iets van 3 uur overwerken in verband met ziektegevallen en die uren kreeg ik nooit betaald.
Die uren had je wel uitbetaald moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 16:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat je dat accepteert
Oud 23-09-2007, 16:26
Verwijderd
owned
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 00:55
Verwijderd
Ik heb in supermarkt X ook vaak genoeg 2 uur overgewerkt omdat mijn collega om 13.00 uur alles liet vallen wat ze in dr handen had en wegging .

Face it; tot je 25e word je niet serieus genomen en afgebeuld, maar daar leer je van en dan kom je later alleen maar meer op voor je rechten!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is bij ons ook zo, maar de uren (dus in pincipe ook de overwerkuren) worden als het goed is wel aan het einde van de week verwerkt. Je krijgt ze alleen pas een maand later uitbetaald. Ik ga vandaag even opheldering vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten