Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2007, 14:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik wil binnenkort ongeveer 2/3 weken ergens in oost-europa treinen/wandelen (heen/terug vliegen). omdat het een korte reis is mag het niet al te veel kosten. ik ben niet van het type "ik moet alles gezien hebben", als dat wat ik zie maar de moeite waard is. enigzins wisselende natuur, landelijk, veel groen, rust, wat primitief mag gerust, misschien heuvelachtig maar geen grauwe bergen/doodse landschappen - dat zijn wel de belangrijkste dingen. ik bereid een reis liever niet al te erg voor, dus ik wil mezelf wel gelijk in een geschikte (ook wat veilige?) regio droppen. ik dacht zelf érgens binnen één van de gebieden van witrusland, polen, slowakijke - oekraine, moldavie, roemenie - en hongarije, servie, bulgarije. als het me bevalt kan ik er altijd twee reizen van maken . ik ben zelf nog nooit in die richting geweest, dus als iemand mij een béétje wegwijs kan maken, heel graag. bvd .
Advertentie
Oud 22-09-2007, 15:18
Verwijderd
Met Wizzair kun je voor €30,- inclusief van Eindhoven naar Katowice (Zuid-Polen)vliegen.
In de omgeving van Katowice ligt het voormalige concentratiekamp Auschwitz. Een bezoek daaraan is wellicht een optie: het is zeer indrukwekkend en waanzinwekkend.

Vanuit Katowice kun je afreizen naar de Moravisch-Silezische regio in Tsjechië (www.3xmeer.eu), slechts 1,5 uur met de trein. Misschien is dit een optie voor je? Ik ben zelf in Ostrava geweest (3e stad van Tsjechië, niet erg bijzonder) en Olomouc (een geweldig mooie en historische stad; het is de voormalige hoofdstad van Moravië). Accomodatie kan misschien een probleem vormen in dit gebied, enige voorbereiding is wel vereist. In Olomouc sliep ik in het enige hostel in de stad, de Poet's corner, dat gerund werd door Australiërs. Het is het beste hostel dat ik ken. Ze kunnen je echt alles vertellen over wat er te doen is, waar het mooi is en bovendien hoe je er kunt komen.
Dit gebied is overigens behoorlijk goedkoop en groen, dus precies wat je zoekt en een combinatie met Slowakije is zo gemaakt.
Oud 22-09-2007, 16:04
Erik Escapeplan
Erik Escapeplan is offline
een goede optie is misschien ook om naar wenen te vliegen en vanaf daar de direkte trein te pakken naar boekarest, vanaf wenen gaan er sowieso veel treinen richting de balkan... moldavie, oekraine enzo zou ik niet aanraden, heel erg corrupt en je moet gewoon echt uitkijken daar.. ook omdat je zei dat het wel een beetje veilig moest zijn... ik heb vorig jaar een rondje oost europa gemaakt door duitsland, polen, tsjechie, slowakije, oostenrijk, hongarije.. en hoe verder je komt hoe meer je van de 'beschaafde' wereld verwijderd raakt.. ik had toen niet het idee dat ik daar wel in mn eentje de natuur in zou willen trekken maar goed, dat verschilt natuurlijk het kan natuurlijk wel alleen je voorbereidingen moet wel een stuk beter zijn dan als je naar noorwegen gaat ofzo...
overigens als je naar boekarest gaat met de trein dan kmo je door de transylvanische alpen, en daar kun je goed wandelen heb ik begrepen...
Oud 22-09-2007, 16:52
Roxy
Roxy is offline
ik ben afgelopen zomer in oekraine en ook in moldavie geweest en ik vond het daar echt niet corrupter of gevaarlijker dan in roemenie/polen/tjechie of bulgarije ofzo. Het is misschien iets duurder om naar toe te vliegen maar het schiereiland Crimea van Oekrainie is echt prachtig. Zeker het moeite waard als je een beetje buiten seizoen gaat of de echte kust een beetje ontwijkt. Daar zijn namelijk wel een aantal plaatsen die het Benidorm voor de rijke oekrainers en russen zijn. Anders, ik heb een dagtocht te paard door de transylvanische bergen in roemenie gedaan. Ik was in de omgeving van Brasov en Sibiu en daar is het ook geweldig mooi.
Oud 22-09-2007, 18:58
Erik Escapeplan
klinkt goed, fijn ook om te lezen dat je in die landen wel gewoon op vakantie kan gaan... de media schetst dan wel een negatief beeld van die landen maar dat blijkt dus niet te kloppen, nja niet helemaal... heel vervelend hoe je mening zo vervormd of misvormd kan raken door wat je voorgeschoteld krijg, eigen ervaring is natuurlijk altijd het beste maar jammer genoeg niet altijd mogelijk...

alleen de vliegtickets zullen wel een stuk duurder zijn wat je al aangaf, en volgens mij wilde ze low budget dus denk niet dat je daar nog ondervalt dan, nja low budget is relatief, wat niet eigenlijk
Oud 23-09-2007, 02:44
Roxy
Roxy is offline
Och Roemenie valt best wel mee. Je kunt met wizzair en skyeurope best in de buurt landen. Je kunt vanaf dortmund midden in transsylvanie landen. En met overstap op wenen in boekarest. Verder vallen boedapest en sofia best te treinen, met een nachttreintje ben je op plaats van bestemming.
Oud 26-09-2007, 21:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik denk dat het polen gaat worden . iemand tips daarvoor?
en ervaringen over heel oosteuropa zijn fijn .
Oud 26-09-2007, 23:27
Erik Escapeplan
Citaat:
ik denk dat het polen gaat worden . iemand tips daarvoor?
en ervaringen over heel oosteuropa zijn fijn .
het reuzengebergte of meer naar het oosten?
Oud 29-09-2007, 15:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vlieg naar katowice, maar ik wil een beetje uit het zuiden ja.
Advertentie

Regels voor berichten