Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan denken "ik moet het hele huis schoonmaken" en dan schuif je het voor je uit. Je kan ook denken "ik begin met de woonkamer" en dan later "ik heb de woonkamer af, ik hou even een pauze en daarna ga ik verder met de keuken". Beetje simpel voorbeeld, maar het principe pas ik bij veel dingen toe. Op mijn werk splits ik mijn taken ook in deelactiviteiten op die ik los kan afronden. Het maakt het werk laagdrempeliger en overzichtelijker. |
![]() |
|
als je hier helemaal van af wilt moet je echt in het groot kijken.
denk niet aan de kleine dingen die je irriteren.. er zijn zoveel van die kleine dingetjes die irritaties en zwaarmoedigheid kunnen opwekken. denk aan die instelling. je raakt geirriteerd, vermoeid, somber.. je hebt geen zin in de dingen. en waarom? wat heb je daar aan? wat bereik je ermee? waar brengt het je? wat betekent het voor je toekomst? je weet dat het moet ophouden, het moet veranderen, het moet anders & het kan ook anders. je gaat het je toch niet laten slopen? tijd voor verandering hey! dus wat ga je doen?
|
Als je niet weet waarvoor je iets doet, doe het dan gewoon niet. Als je geen goede baan wilt ga gewoon niet naar school, als je geen relaxte chill plek wilt, ruim je kamer dan niet op en als je niet gezond wil leven, ga niet naar de sportschool. Niets moet en alles mag
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Sorry, maar je kunt ook gezond leven door niet naar de sportschool te gaan, je kunt namelijk altijd zelf nog buiten de sportschool om ruim voldoende bewegen. Valt zelfstandige ondernemer ook onder een baan? Dan hoef je namelijk meestal geen papieren te hebben, dus al heb je nooit op school gezeten mag je van je hobby je werk maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik herken het wel, dat overal tegenop zien. Mij helpt het heel erg om dingen inderdaad op te splitsen, ga niet denken 'ik moet nog 5 hoofdstukken lezen', maar maar er een lijstje van dat je kan afvinken; hoofdstuk 1, hoofdstuk 2 etc etc. Dan zijn het kleinere stapjes, en bij ieder ding dat je kan afvinken, voel je je al ietsje lichter worden ![]() Sommige dingen zijn gewoon niet zo leuk, maar als je even doorzet, geven ze wel voldoening; ik voel me best trots als ik goed gestudeerd heb, of wanneer alles helemaal schoon is. Hoe meer je jezelf kan overhalen iets te doen, hoe makkelijker het zal zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
In ieder geval dingen blijven doen.
Want hoe meer je gaat wegstrepen Hoe groter de berg met dingen word die je moet doen en hoe hoger de drempel om wel dingen te doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155 IcedEarth | 500 | 01-06-2010 19:48 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #149 Alyssia | 500 | 18-09-2009 00:45 | |
Psychologie |