Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 18:41
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik overweeg bij de Natres te gaan werken, en ik heb ook twee vrienden die het ook overwogen. Natres is de nationale reserve ( www.natres.nl )

Ik ben ok met alle directe aspecten van de baan maar de reden dat die vrienden niet gaan is zéér verontrustend te noemen.

Hun vriendinnen hebben het ge-veto'd zegmaar, kiezen tussen natres en vriendin kwam het bij beiden op neer en dat wilden zij natuurlijk niet; zeker daar ze het slechts overwogen en nog niet zo zeker van hoe ze tegenover de andere aspecten stonden.
De ene vriendin was zo'n type wat niet mijn type was, maar de andere wel min of meer...

Nu wil ik weten of de vrouwen/meisjes hier verder van denken, wat zij zouden doen.

Belangrijke punten van werken bij de natres op dit punt:
- Elke zaterdag training, met uitzondering van zaterdagen in algemene vakanties zodat werken bij de natres vakantie niet in de weg zit.
- 1 of 2 avonden in de maand een training, zelfde uitzondering.
- Je kunt opgeroepen worden bij nationale rampen en aanvallen.
- Je kunt niet worden uitgestuurd naar het buitenland.

Nu lijkt het enigszins stom om beslissingen van andere mensen af te laten hangen maar aangezien je al snel voor 4 jaar tekent ga ik het toch echt in overweging nemen. Zij zijn misschien stom maar het zijn toch mensen waar ik misschien mee om wil gaan.

De natres is het me niet waard als het mijn kansen bij het andere geslacht ruineerd. Zo erg zal het niet zijn, maar ik wil wel een beeld krijgen van hoeveel meisjes zo denken...

Dus, begrijp je de reactie van die vriendinnen van vrienden en wat zou je zelf denken en doen?
Oud 23-02-2006, 19:25
Verwijderd
Als mijn vriend in dezelfde stad als ik zou wonen en hij zou dat willen, zou ik het geen probleem vinden. De oproepen bij de nationale rampen zijn vast risicovol, maar hij is geen kind en mag zelf weten of hij risico's neemt. Zeker als het núttige risico's zijn.
Als hij verder weg zou wonen, zou ik het wel vervelend vinden omdat ik hem dan niet doordeweeks zou kunnen zien en ook nauwelijks in het weekend en dan blijft er zo weinig tijd over. Of ik hem zou dwingen om te kiezen... ik denk het niet, ik ben niet zo'n dwingeland. Maar zoals ik al zei, zou ik het dus wel vervelend vinden.

Ergens begrijp ik de vriendinnen van je vrienden wel maar ik vind ook dat ze zich aanstellen.

En ik denk dat dit beter op liefde&relatie past, maargoed, dat is aan de forumbazen om te besluiten

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:27
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik snap het probleem van die vriendinnen van je vrienden niet helemaal. Je werkt of gaat naar school op doordeweekse dagen. En als je dan voor natres gaat werken, werk je dus elke zaterdag +1/2 avonden in de maand (uitgezonderd vakanties). Als je een gewoon baantje zou hebben, dan zou je toch ook zoiets aan tijd kwijt zijn? En je kunt niet naar het buitenland uitgezonden worden en zoveel dodelijke incidenten met militairen hier in Nederland gebeuren er nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:53
Verwijderd
Misschien hebben die vriendinnen wel gewoon iets tegen mensen die zich vrijwillig voor de krijgsmacht opgeven, ook al is het als reservist?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:00
Verwijderd
l&r?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:04
Chaucus
Chaucus is offline
Ik ben t met Sarah en Katje eens wat betreft deze verplaatsing
Oud 23-02-2006, 20:05
Verwijderd
Uit een vertrouwelijke bron heb ik juist vernomen dat je nog n eens hoeft op te dagen, behalve een paar keer per jaar. En zelfs je oproep kan je weigeren. Maar die bron kan het ook mis hebben natuurlijk.
OT: Maar kdenk dat ze wel overdrijven eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2006 @ 20:53 :
Misschien hebben die vriendinnen wel gewoon iets tegen mensen die zich vrijwillig voor de krijgsmacht opgeven, ook al is het als reservist?
Nouja, al ben je hevig pacifist, dan vind je nog wel dat er mag worden geholpen bij nationale rampen, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:21
Roos
Roos is offline
Mij zou het niet echt uitmaken.

Ik snap wel dat er meiden zijn die liever niet hebben dat hun vriendje bij de Natres gaat, ook omdat je dan natuurlijk elke zaterdag PLUS 1 a 2 avonden niet kunt afspreken. Je zult het wel drukker krijgen. Maar als jij het leuk vindt, zou ik het gewoon doen.
Ik zou alleen veto-en als mijn vriend al 5 avonden in de week weg was, en dan nu helemaal geen tijd had om af te spreken

Maar verder lijkt het me stug dat het 'je kansen bij vrouwen ruineert'

"Voorbeelden hiervan zijn het verrichten van bewakingsdiensten aan kazernepoorten, het bewaken van ontruimde gebieden en het beveiligen van vitale installaties, zoals energiecentrales, tegen terroristische dreiging. Ook verleent het Korps assistentie bij rampenbestrijding, zoals bijvoorbeeld bij watersnoden. Verder levert het Korps diensten aan eenheden van bevriende landen. En tenslotte wordt het Korps vaak ingezet bij ceremoniële activiteiten, zoals bijvoorbeeld Prinsjesdag"

Klinkt ook niet bijzonder gevaarlijk of extreem risicovol, het is Irak niet
Oud 23-02-2006, 20:38
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn vriend zit daar ook over na te denken.
Oud 24-02-2006, 10:53
Experiment
Experiment is offline
Op dit moment zou het erg vervelend zijn, omdat ik mijn vriend alleen in het weekend kan zien, maar verder zou ik er geen problemen mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 20:23
Verwijderd
Ik ben momenteel op AMO voor de natres (weekend thuis, zondag avond terug voor 2e week). Zelf heb ik geen vriendin maar er zijn er zat in mijn peleton die wel een vriendin hebben (of zelfs vrouw en soms ook kinderen) die er helemaal geen problemen mee hebben dus ik denk dat het wel meevalt.
Dat je elke zaterdag weg moet is ook wel overdreven ik zie hier op mijn jaarrooster dat ik zo'n 16 verplichte zaterdagen heb in het jaar, voor deze dagen kun je je sowieso afmelden, niet te vaak natuurlijk. Alle andere zaterdagen KAN er een vrijwillige activiteit zijn (beveiligen / ondersteunen).
Ook kun je je voor de verplichte activiteiten afmelden, niet te vaak natuurlijk, omdat de natres familie als belangrijkste stelt, daaronder komt je werk/studie en daaronder je hobby (de natres dus).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 08:24
Rerisen Phoenix
Bedankt voor de reacties, het klinkt positief genoeg.

Dan ga ik er voor.
Oud 26-02-2006, 22:28
Anaïs
Anaïs is offline
Als je het wil, doen! Het lijkt me niet dat je meer tijd 'verliest' dan een man die naast zijn werk nog voetbalt,...
Mijn pa werkt trouwens in een ploegensysteem, waarbij hij soms ook het weekend moet doen. Zo'n grote aanpassing voor je toekomstige vriendin lijkt me dat nu ook niet.

Doen!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 14:01
probeer
probeer is offline
chicks love the uniform

neej serieus. wat ik er zo van lees vind ik het onzin om je vriendje of vriendin te laten kiezen tussen jou en de natres. dit vind ik, in tegenstelling tot het leger, een goede zaak. zulke grote veiligheidsriciso's zullen er niet aan vast zitten, en je helpt je medemens bij een evt ramp. die 7 dagen per maand, wat is dat nou.. boeiend zeg..

ik snap dan ook niet waarom die vrouwen hun vriendje laten kiezen. totaal belachelijk. het is kiezen tussen je bijbaantje en je vriendin, want het is gewoon een baan, waar ze het niet eens erg vinden als je soms niet op komt dagen. leuke manier om geld te verdienen.
Oud 28-02-2006, 18:36
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik zit zelf in dienst bij de landmacht. Beste wat me ooit overkomen is. Heerlijke baan. Gewoon doen !
Oud 28-02-2006, 19:33
Verwijderd
offtopic: Sinds wanneer 'traint' de Natres zo vaak?

Anyway, een flexibele vriendin is in dit geval wel een must. Heb je iemand die er schijnbaar geen genoegen mee neemt dat je maar weinig facetoface tijd met haar zult hebben (de komend 4 jaar?) is dat, imo, haar eigen probleem.

Laat je niet tegenhouden. Zeg ik als vrouw
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
probeer schreef op 27-02-2006 @ 15:01 :

ik snap dan ook niet waarom die vrouwen hun vriendje laten kiezen. totaal belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:53
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2006 @ 20:53 :
dat zou t bij mij wel zijn ja....

daarbij, als mijn vriend het nu ineens (tijdens de relatie ) zou willen zou k t vervelend vinden maar k zou m denk ik hem niet laten kiezen oid, een jongen die erbij zit op t moment dat ik m ontmoet zou wel afvallen in de zin dat ik geen relatie met hem zou willen om die reden
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 21:59
Verwijderd
Voetballen kost meer tijd inderdaad. En daar zeurt niemand over.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 10:08
Verwijderd
Even een up van jewelste, als het eenr amp is, sluit je hem maar ..

Maar ik vroeg me toch even af hoe het met de TS is afgelopen(als ie nog rondhangt op s.com) en met de andere mensen in het topic die nog overwogen om bij de NatRes te gaan.

Ik speel zelf ook met de gedachte om bij de natres te gaan, maar ik heb hetzelfde 'probleem' van de pacifistische vriendin.. Beetje lastig dus
Zijn er op s.com uberhaupt nog mensen die iets doen bji de natres?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 11:08
Mark
Mark is offline
Het is gewoon padvinderij voor gevorderen, maar dat is mijn mening.

Of zoals Mat Herben zei: "We betalen ze niet om te oefenen op de hei bij Ermelo, in Uruzgan, daar gebeurt het."
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 12:01
Verwijderd
Moet Mat Herben maar lekker naar Uruzgan gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 12:04
Verwijderd
Het leger is voor
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 12:07
Mark
Mark is offline
Citaat:
Moet Mat Herben maar lekker naar Uruzgan gaan.
Het verschil is dat Mat Herben daar niet voor gekozen heeft en dus ook de mogelijke risico's niet hoeft te ondervinden.

Mensen die wel in het leger willen en daar zelf voor kiezen, maar geen gevaar willen lopen is dat niet een beetje krom? Wel de baten, niet de lasten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2007, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Het verschil is dat Mat Herben daar niet voor gekozen heeft en dus ook de mogelijke risico's niet hoeft te ondervinden.

Mensen die wel in het leger willen en daar zelf voor kiezen, maar geen gevaar willen lopen is dat niet een beetje krom? Wel de baten, niet de lasten?
Er is gelukkig niemand hier die dat wil
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 12:18
Mark
Mark is offline
Het grootste risico dat je bij de natres kan lopen is dat je over je eigen veter struikelt, omdat die veters van die kisten nogal lang zijn. Zelfs voor het tillen van zandzakken bij overstromingen zegt de ARBO-wet dat deze niet zwaarder mogen zijn dan 25 kilo. En de grootste acceptabele kans op een overstroming waarbij de natres in actie moet komen is 1/500 in Nederland. Dat betekent dus dat je maximaal gemiddeld 1 keer in de 500 jaar echt in actie moet komen bij een overstroming en zandzakken van 25 kilo moet plaatsen. Nee, een gemiddelde glazenwasser loopt nog meer risico's als hij je bovenverdieping reinigt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 13:17
I C U
I C U is offline
Citaat:
Het grootste risico dat je bij de natres kan lopen is dat je over je eigen veter struikelt, omdat die veters van die kisten nogal lang zijn. Zelfs voor het tillen van zandzakken bij overstromingen zegt de ARBO-wet dat deze niet zwaarder mogen zijn dan 25 kilo. En de grootste acceptabele kans op een overstroming waarbij de natres in actie moet komen is 1/500 in Nederland. Dat betekent dus dat je maximaal gemiddeld 1 keer in de 500 jaar echt in actie moet komen bij een overstroming en zandzakken van 25 kilo moet plaatsen. Nee, een gemiddelde glazenwasser loopt nog meer risico's als hij je bovenverdieping reinigt.
*lol*

OT: Neuh, mij lijkt het niet echt een afknapper ofzo Gewoon doen! Veel mensen hebben naast school nog andere zaken waarmee ze bezig zijn, zoals sport, werk... Neuh, ik zie het probleem niet. Misschien komt dat omdat ik niet zo heel pacivistisch ben en al helemaal niet als anderen beginnen met aanvallen Ofzo. Klinkt trouwens verdomd kleuterschoolachtig: "Nietes, jij begon!"
Oud 30-09-2007, 11:52
Rerisen Phoenix
Citaat:

Maar ik vroeg me toch even af hoe het met de TS is afgelopen(als ie nog rondhangt op s.com) en met de andere mensen in het topic die nog overwogen om bij de NatRes te gaan.

Ik speel zelf ook met de gedachte om bij de natres te gaan, maar ik heb hetzelfde 'probleem' van de pacifistische vriendin.. Beetje lastig dus
Als 1 up mag, dan mag een tweede met een antwoord vast ook wel.

Ben gegaan en ben geweigerd. Twijfel over hoe goed ik sociaal zou passen bij de rest.

En ik heb nu een vriendin, zij had het niet als een probleem gezien (en ja, zelfs leuk). Ik twijfel erover het misschien nog een keer te proberen, afweging van hoe belangrijk is voor hen enthusiasme en hoe belangrijk dat sociale, alhoewel dat nu al wel wat beter is. Zij moedigt me in ieder geval aan het nog eens te proberen.
Oud 30-09-2007, 15:52
Promillage
Promillage is offline
Ik heb per definitie wat tegen soldaten. Dus ik zou het 100% zeker weten een afknapper vinden.Liever iemand die niet voor kanonnenvlees wil gaan spelenl (om nationale belangen bablabla) om het maar cru te zeggen.
Oud 30-09-2007, 19:41
waves
waves is offline
Citaat:
Als mijn vriend in dezelfde stad als ik zou wonen en hij zou dat willen, zou ik het geen probleem vinden. De oproepen bij de nationale rampen zijn vast risicovol, maar hij is geen kind en mag zelf weten of hij risico's neemt. Zeker als het núttige risico's zijn.
Als hij verder weg zou wonen, zou ik het wel vervelend vinden omdat ik hem dan niet doordeweeks zou kunnen zien en ook nauwelijks in het weekend en dan blijft er zo weinig tijd over. Of ik hem zou dwingen om te kiezen... ik denk het niet, ik ben niet zo'n dwingeland. Maar zoals ik al zei, zou ik het dus wel vervelend vinden.
Mee eens. Ik zou hem ook niet dwingen, maar leuk is anders.
Oud 30-09-2007, 22:52
Myuki
Myuki is offline
Citaat:

Als ik jou was zou ik me niet tegen laten houden door je vriendin.
Oud 01-10-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:

Omdat ie nu toch al up is...

Ik post hier eigenlijk nooit meer maar lees nog wel regelmatig en ik had hier al eerder gepost dat ik net in de AMO zat, nu zit ik er nogsteeds bij. Onlangs bevorderd tot sld1 en ik heb het er nog erg naar m'n zin.

Zelf ben ik nog vrijgezel maar dat heeft weinig met de natres te maken, collega's die ook nog studeren hebben er zat een vriendin (of vriend voor de vrouwen) en die hebben er geen problemen mee voor zover ik weet. Maar de natres is, zoals al eerder genoemd in het topic, heel anders als het beroepsleger.

Je kunt altijd naar een info-avond gaan en je vriendin meenemen dan krijg je beide een beter beeld van de natres en kun je alsnog je beslissing maken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 07:56
Verwijderd
Ik ga nog liever naar de frontlinies in Afghanistan dan als een reservist zandzakken overgooien!
OT: veto'en is ALTIJD fout
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 19:28
Verwijderd
Natres, dat zijn altijd die lui die bij de vierdaagse de watertanks staan te beheren enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 21:01
Sushii
Sushii is offline
als de vriendinnen zouden moeten kiezen tussen het leger/marine of de natres zou de keuze al een stuk makkelijker zijn denk ik

persoonlijk zou ik zoiets hebben van ''ow, niet echt fijn idee, maar je moet het vooral doen als je het echt wilt'' dus
Oud 07-10-2007, 18:09
Verwijderd
Citaat:
ik zit zelf in dienst bij de landmacht. Beste wat me ooit overkomen is. Heerlijke baan. Gewoon doen !
o leuk! waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten