![]() |
|
Ik overweeg bij de Natres te gaan werken, en ik heb ook twee vrienden die het ook overwogen. Natres is de nationale reserve ( www.natres.nl )
Ik ben ok met alle directe aspecten van de baan maar de reden dat die vrienden niet gaan is zéér verontrustend te noemen. Hun vriendinnen hebben het ge-veto'd zegmaar, kiezen tussen natres en vriendin kwam het bij beiden op neer en dat wilden zij natuurlijk niet; zeker daar ze het slechts overwogen en nog niet zo zeker van hoe ze tegenover de andere aspecten stonden. De ene vriendin was zo'n type wat niet mijn type was, maar de andere wel min of meer... Nu wil ik weten of de vrouwen/meisjes hier verder van denken, wat zij zouden doen. Belangrijke punten van werken bij de natres op dit punt: - Elke zaterdag training, met uitzondering van zaterdagen in algemene vakanties zodat werken bij de natres vakantie niet in de weg zit. - 1 of 2 avonden in de maand een training, zelfde uitzondering. - Je kunt opgeroepen worden bij nationale rampen en aanvallen. - Je kunt niet worden uitgestuurd naar het buitenland. Nu lijkt het enigszins stom om beslissingen van andere mensen af te laten hangen maar aangezien je al snel voor 4 jaar tekent ga ik het toch echt in overweging nemen. Zij zijn misschien stom maar het zijn toch mensen waar ik misschien mee om wil gaan. De natres is het me niet waard als het mijn kansen bij het andere geslacht ruineerd. Zo erg zal het niet zijn, maar ik wil wel een beeld krijgen van hoeveel meisjes zo denken... Dus, begrijp je de reactie van die vriendinnen van vrienden en wat zou je zelf denken en doen?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
daarbij, als mijn vriend het nu ineens (tijdens de relatie ) zou willen zou k t vervelend vinden maar k zou m denk ik hem niet laten kiezen oid, een jongen die erbij zit op t moment dat ik m ontmoet zou wel afvallen in de zin dat ik geen relatie met hem zou willen om die reden |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het grootste risico dat je bij de natres kan lopen is dat je over je eigen veter struikelt, omdat die veters van die kisten nogal lang zijn. Zelfs voor het tillen van zandzakken bij overstromingen zegt de ARBO-wet dat deze niet zwaarder mogen zijn dan 25 kilo. En de grootste acceptabele kans op een overstroming waarbij de natres in actie moet komen is 1/500 in Nederland. Dat betekent dus dat je maximaal gemiddeld 1 keer in de 500 jaar echt in actie moet komen bij een overstroming en zandzakken van 25 kilo moet plaatsen. Nee, een gemiddelde glazenwasser loopt nog meer risico's als hij je bovenverdieping reinigt.
|
![]() |
||
Citaat:
OT: Neuh, mij lijkt het niet echt een afknapper ofzo ![]() ![]()
||
Citaat:
Ben gegaan en ben geweigerd. Twijfel over hoe goed ik sociaal zou passen bij de rest. En ik heb nu een vriendin, zij had het niet als een probleem gezien (en ja, zelfs leuk). Ik twijfel erover het misschien nog een keer te proberen, afweging van hoe belangrijk is voor hen enthusiasme en hoe belangrijk dat sociale, alhoewel dat nu al wel wat beter is. Zij moedigt me in ieder geval aan het nog eens te proberen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik post hier eigenlijk nooit meer maar lees nog wel regelmatig en ik had hier al eerder gepost dat ik net in de AMO zat, nu zit ik er nogsteeds bij. Onlangs bevorderd tot sld1 en ik heb het er nog erg naar m'n zin. Zelf ben ik nog vrijgezel maar dat heeft weinig met de natres te maken, collega's die ook nog studeren hebben er zat een vriendin (of vriend voor de vrouwen) en die hebben er geen problemen mee voor zover ik weet. Maar de natres is, zoals al eerder genoemd in het topic, heel anders als het beroepsleger. Je kunt altijd naar een info-avond gaan en je vriendin meenemen dan krijg je beide een beter beeld van de natres en kun je alsnog je beslissing maken. |
![]() |
|
als de vriendinnen zouden moeten kiezen tussen het leger/marine of de natres zou de keuze al een stuk makkelijker zijn denk ik
![]() persoonlijk zou ik zoiets hebben van ''ow, niet echt fijn idee, maar je moet het vooral doen als je het echt wilt'' dus ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
nationale reserve Hernuel Fan | 1 | 27-01-2009 13:08 |