Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2007, 16:17
Syzygy
Syzygy is offline
Twee weken geleden heeft de doker bij mij de diagnose milde PDS vastgesteld. Hij heeft tegen mij gezegd dat het vanzelf een keer over gaat, en dat ik veel water moet drinken en vezels moet eten.
Dit heb ik gedaan, maar helaas zijn er nog geen verbeteringen opgetreden.

Op internet heb ik gezocht naar informatie en tips, waarvan er veel tegenstrijdig zijn.

Is er hier iemand die ook PDS (of vergelijkbare klachten) heeft en weet hoe je de klachten kunt verminderen of eventueel kunt laten verdwijnen?

B.v.d.
Oud 12-09-2007, 16:25
Verwijderd
Bij mij is het een hele periode van wennen geweest; je leert welke dingn je wel kan hebben en wat niet. Inmiddels weet ik het van mezelf vrij goed - vet eten kan ik meestal beter overslaan, ook pasta kan ik niet erg goed verdragen - en kan ik dus klachten voorkomen. Ik krijg ze wel steeds nog; stress slaat bij mij heel erg op m'n maag en darmen, en stress valt niet altijd te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 19:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bij mij is het een hele periode van wennen geweest; je leert welke dingn je wel kan hebben en wat niet. Inmiddels weet ik het van mezelf vrij goed - vet eten kan ik meestal beter overslaan, ook pasta kan ik niet erg goed verdragen - en kan ik dus klachten voorkomen. Ik krijg ze wel steeds nog; stress slaat bij mij heel erg op m'n maag en darmen, en stress valt niet altijd te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 21:10
axon
axon is offline
PDS belangenvereniging: http://www.pdsb.nl

Ze hebben een infolijn en organiseren o.a. lotgenotenbijeenkomsten door het hele land (ook alleen voor jongeren).
Oud 21-09-2007, 15:25
Nyawa
Ja, ik ook, bij teveel varkensvlees, gluten en een aantal fruitsoorten. Het verschilt nogal per persoon welke voedingsmiddelen je goed en slecht verteert, dus je zult het zelf toch even uit moeten zoeken vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 21:01
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb ook PDS maar ik krijg de indruk dat het in de categorie psychosomatisch valt. Althans, zo bracht de arts het. Na de onderzoeken waren kanker en ziekte van crone e.d. uitgesloten en bleef PDS over.
Van de MDL-arts kreeg ik metamucil en duspatal. Op zich helpen die vezels wel..

Regels voor berichten