| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Ms glampire,
Ook hierover heb ik dingen geschreven op het whiteshadowforum. Klik maar op http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1844 (nachtmerries, vooral als je op je rug slaapt). Ik heb het meisje wat hier last van had, een paar maanden nadat ze deze topic geschreven had, nog gevraagd of ze weer nachtmerries gehad had, maar ze zei toen van niet. Dus ik denk dat het wel werkt, om er zo van af te komen. In http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...?p=37929#37929 en in http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...?p=22156#22156 vind je nog meer oorzaken van nachtmerries. Gaat erover, dat dieren in het wild met hun gezicht naar het noorden lijken te slapen, en dat dit voor mensen die hiervoor gevoelig zijn (zoals ik) ook werkt. En over een andere oorzaak: aardstralen en wateraders. Wat dan helpt is je bed verplaatsen, of iemand laten komen, die de aardstraal of waterader kan verleggen of afbuigen. Dit waren de mij bekende lichamelijke oorzaken, en oorzaken die van de buitenkant van je afhangen. En dan heb je dus nog de geestelijk oorzaken, die binnenin je zitten: Onverwerkte problemen kunnen voor nachtmerries zorgen, traumatische gebeurtenissen en dergelijke. Die nachtmerries kunnen gewoon als dromen uitgelegd worden, ze zijn vaak heel symbolisch. EDIT: Aanvulling: Mijn mening is dus, dat je dan op een pijnlijke plek ligt, en dat je dromen je symbolisch hier attent op maken. Door je laten ervaren wat dit in je eigen gevoelens oproept. Die pijn hoef je niet te voelen, als je gaat slapen. Vaak ben je te gespannen om zulke pijntjes te kunnen voelen. Maar als je slaapt, ben je ontspannen, en dus heel erg gevoelig en kwetsbaar. En weerloos tegen die pijn. Die kan dan diep in je komen, en veel gevoelens oproepen. Ik denk dat je dromen je dan laten merken dat je die pijn en zulke gevoelens hebt. Symbolisch dan, jammer genoeg is dat moeilijk te begrijpen. Wat je zou kunnen doen is je rug controleren op pijntjes. Als je voor het slapen gaan douchet, dan ben je al wat ontspannener en dan kun je uitvinden waar die pijn precies zit. Je moet je hele romp van de achterkant van boven tot onder controleren. Misschien heb je een lieve zus of moeder die de pijntjes weg wil masseren? Verder: hangt ervan af, waar die pijnlijke plek zit. Maar soms kun je er vlak naast iets onder leggen, zodat je lichaam hoger komt en het liggen geen pijn doet. als de pijn vlak onder je nek zit bijvoorbeeld, dan kun je een iets hoger kussen nemen. Of soms kun je een paar t-shirts of opgevouwen lakens onder je rug leggen, zodat hij wat holler wordt, en je de pijn niet voelt. Dan is het probleem ook opgelost, als je stil genoeg blijft liggen onder het slapen tenminste. Je kunt vaak pijn in je schouders en nekspieren krijgen als je in de tocht slaapt, of met koud weer. Als dit het is, dan kun je het misschien voorkomen door iets warms aan te trekken en het tochtvrij te houden waar je bent. Groetjes, pe. Laatst gewijzigd op 13-07-2002 om 10:27. |
|
|
|
||
|
Lady of the Dark en Morgan, jullie schreven:
Citaat:
Als je op je zij ligt, kun je makkelijker draaien in je slaap, als je niet lekker ligt. Als je op je rug ligt, blijf je makkelijker in dezelfde houding liggen. Misschien telt dit ook mee. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Morgan, jij kan altijd zo lekker tegenspreken he? Heeft ook iets leuks, vind ik.
Je bekijkt het erg simpel, ik wou dat het zo simpel was, ben bang dat er toch meer is als je op t eerste oog kan zien. Op pijnlijke plekken liggen kan denk ik toch een invloed zijn. Maar heb er nog geen echt bewijs voor. Misschien als iemand dat bij zichzelf uit wil zoeken, komt het een keer. Alles wat in je gevoel komt tijdens je slaap kan je dromen verstoren, denk ik. Aardstralen hebben ook invloed, las eens een verhaal van een Amerikaanse vrouw op spiritonline.com, die een heel tijd elke nacht nachtmerries had, en dat hield pas op, toen zij ergens anders ging slapen. En als zij nou de enigste was... |
|
|
|
|
|
Neej kan niet zeggen als ik op mn rug in slaap val, dat ik dan perse nachtmerries krijg.
Vaak is het wel zo dat ik dan wel bewust bij mn droom ben (of dat ik als ik in een andere positie lig niet droom..). Dat ik em echt meemaak enzo maar ik heb weleens n8tmerries gehad. Nu niet meer veel vaker voorspellende dromen (die uitkomen). maar dat is offtopic.. Vaak is het wel zo dat als ik droom dat vaak heel erg intens is en net alsof ik het ech meemaak, niet vage fragmenten enzo (alleen bij voorspellende krijg ik fragmenten of kleine stukjes.) Maar ik zal het hier maar bij laten, ik heb mn bijdrage weer gelevert Blessed Be, Outdated Spirit
| Advertentie |
|
|
|
|