Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zit er aan te denken om de kaart om te ruilen voor een 7600 GT, speel toch geen DirectX10, en heb geen Vista. Dus dat is het overwegen ook nog wel waard? Alleen is de doos bovenop beschadigd. Echt concrete oplossingen heb ik op Google nog niet gevonden, ATI-Tool, en bizarre koelers installeren, en een dikke voeding erop zetten. Hoe kom ik erachter waar 'het euvel' 'm in zit?
||
Citaat:
Wél zie ik in het opstarten van BIOS/Windows wanneer de RAM geladen is iets in de trant van; 'SMART capable but disabled', verder geen foutmelding o.i.d.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou die ruil doen, aangezien die NVidia-chip minder stroom verbruikt, betere driversupport heeft (veel meer uitgekristalliseerd) en beter bij jouw CPU past. |
![]() |
|
Ik hoorde zojuist dat mijn voeding ook niet de benodigde stroom aan kon leveren (12V lijn nodig, terwijl alles nu loopt via een 9V).
Bij deze een screenshot: ![]() Hier staat wat specifiekere informatie wat betreft mijn voeding. En underclocken met de ATI Tool dus?
|
69 graden voor een processor is veel en veel te warm. Zit er überhaupt een koeler op dat ding en zit die goed vast?
![]() Je voeding heeft trouwens gewoon een 12V-lijn en die levert waarschijnlijk ook gewoon 12V, als hij echt 9V zou leveren dan zou er iets goed mis zijn en zou hij het denk ik helemaal niet doen. Dat hij 9V uitleest zou ik afschuiven op een hele onnauwkeurige danwel kapotte sensor op het moederbord (als je het echt zeker wil weten dan moet je hem eens doormeten met een multimeter, als je die hebt). Jouw probleem zit denk ik echt in de koeling. Check dus je processorkoeler (socket 775 werkt met irritante pinnetjes die wel echt goed vast moeten zitten), monteer die zo nodig opnieuw en monteer een casefan achterin je kast (als je die nog niet hebt) om de warmte af te voeren.
|
Ik heb sowieso 1 fan op mijn graka zitten. Een Intel koeler op mijn CPU, een fan aan de achterkant van mijn kast en 1 in de voeding.
Maar het zou heel goed kunnen dat die voeding van mijn CPU niet goed vast zit, laatst zag ik dat er 1 pin sowieso los zat. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat hij uitvalt? Met mijn mega-oude graka werkte alles nog wel, Windows en standaard-applicaties draaien ook naar behoren.
|
Verwijderd
|
Je mega oude graka zoop dan ook behoorlijk wat minder stroom, dus dat is eigenlijk een best logische conclusie.
Dat Windows en standaardapps ook fatsoenlijk draaien ook, dat is allemaal 2D modus waarin je kaart lagere clocksnelheden draait en dus minder stroom zuipt. Tijdelijke oplossing is om het ding te underclocken (idd via Atitool), permanenter is om je koeling te verbeteren (lukt ook al door eens goed schoon te maken) en de voeding te vervangen als ie idd niet de benodigde juice kan leveren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je voeding is niet sterk genoeg. Tenminste, als je deze voeding hebt. Eén 12v rail van 19A is niet voldoende voor de X1950 Pro. Je hebt ten minste 30A nodig op de 12V rail (twee 12v rails van 15A of één van 30A). Zie ook de handleiding/doos.
Heb je wel je voeding rechtstreeks aangesloten op je videokaart? Ter info: ik heb een Sapphire X1950 Pro AGP met deze voeding en ik heb geen problemen. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-10-2007 om 19:51. |
![]() |
||
Ja.
Citaat:
|
Vertel mij wat over irritante pinnetjes...
![]() In ieder geval; de temperatuur van mijn CPU ligt duidelijk een stuk lager (schommelt rond de 40). Maar nog steeds het flikkeren, zelfs al als ik de 3D-view in ATI-Tool inschakel.
|
Ja, absoluut.
Aanstaand weekend hoop ik naar Alternate te gaan, omdat ik toch vermoed dat het in de hardware zit. Nu kan ik een aantal dingen doen; - Kaart omruilen - Betere voeding halen - Betere fan(s) halen Alhoewel ik niet denk dat het probleem in de fans zit, temperaturen schommelen nu rond de 40.
Laatst gewijzigd op 31-10-2007 om 00:35. |
![]() |
|
Kaart omruilen. Je schrijft dat je ook last hebt van artifacts, dat betekent dat er iets mis is met je videokaart.
|
Ok
![]() Ik zou óók nog kunnen overwegen om de 1950GT van Sapphire te halen. Dan heb ik qua games iets meer mogelijkheid, me dunkt. Ook qua CoD4 etc.
Laatst gewijzigd op 31-10-2007 om 22:17. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De reden dat veel fabrikanten zulke hoge waarden in hun boekjes noemen, is dat veel mensen natuurlijk bij een snelle videokaart ook een snel systeem hebben. En aan zo'n voeding hangt dan natuurlijk veel méér dan alleen die X1950PRO. Ze noemen dan gewoon een sterke voeding met minimaal 30 A op de 12V-lijn, omdat het zwikje ook in zijn geheel goed moet draaien. |
![]() |
|
Zojuist naar Alternate geweest. Ik kon mijn graka niet omruilen, omdat de verpakking niet compleet was. Ze hebben mijn kaart getest, en deze bleek dus defect te zijn.
Dus niewe kaart mee gekregen, en tot nu toe nog geen artifacts gezien ![]() ![]() (Gauw even afkloppen. ![]() Mag dus evt. slotje op. In ieder geval bedankt voor alle hulp e.d. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 |