Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2007, 01:42
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi allemaal,
ik heb een vraag. ik werd vannacht wakker van mn huisgenoten die thuiskwamen. Eerst dacht ik nog van wtf, maak niet zoveel geluid, ik lig te slapen, maar even later ging ik toch eens kijken wat er aan de hand was. S. (geen huisgenoot maar vriendin van een huisgenoot) lag buiten bewustzijn op de grond. Mijn huisgenoten vertelde dat ze zich heel vreemd had gedragen na een paar glazen wijn. Heel agressief (naar hun toe) en ze herkende hun niet, dus wilde ook niet mee naar huis. ze had echter niet veel gedronken en als ze gewoon dronken was, wordt ze eigenlijk altijd heel lief, aanhankelijk, lacherig en nooit agressief. Nu werd ze afwisselend verdrietig, boos en ze leek zich machteloos te voelen. We hebben het idee dat ze gedrogeerd is bij degene bij wie mijn huisgenoten en zij thuis waren. hij had haar ook meegenomen naar boven om te 'praten'. Een ander iets waar ik me zorgen om maak is dat ze niks kon zien. alleen als ze heel erg focuste. Kan dit een bijwerking zijn of denken jullie dat het te maken heeft met het feit dat ze 2 keer op haar hoofd is gevallen onderweg naar huis?
Als ze gedrogeerd is weten we de naam van degene die het heeft gedaan, maar GHB verdwijnt heel snel uit je bloed. Is het te adviseren dat ze evengoed naar de politie gaat voor aangifte?

Alvast bedankt voor de info, ik ben niet zo thuis in drugs enzo, vandaar

xxx
Oud 04-10-2007, 06:13
Verwijderd
Agressie bij deze combo? Hmm, ik weet het zo niet. Even opzoeken. Later meer antwoord
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 07:19
Fantôme
Fantôme is offline
oke, ik wacht je antwoord even af. De agressie was niet in het algemeen maar juist tegen haar vrienden gericht die haar naar huis wilden brengen. Dit (waarschijnlijk) omdat ze hen niet herkende en dan (uiteraard) niet met ze mee wilde...

als agressie bij deze combi je onwaarschijnlijk lijkt, kun je dan vertellen wat waarschijnlijker is wat gebeurd is. het is iig niet alleen de alcohol...
Oud 04-10-2007, 09:22
Verwijderd
Okay, wat ik uit verhalen hoor van mensen die fout gaan (mezelf incluis) is het mogelijk, maar het is met geen mogelijkheid te zeggen. Passed out gaan van de combinatie GHB en alcohol is zéér goed mogelijk en ook waarschijnlijk, helemaal in een vrouwenlichaam. Ik heb drie keer deze stomme combinatie mogen meemaken, maar ben er nooit agressief van geworden.

Aangifte is mogelijk, maar het lijkt me niet verstandig aangezien het jullie woord tegen het zijne is. Ik denk dat je beter de verdachte kan confronteren, ook al is het niet waar. Als hij toegeeft, dan kan je alsnog aangifte doen (dan moet je dat niet van te voren zeggen, anders geeft hij nooit toe natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 11:03
Fantôme
Fantôme is offline
ja, het zal idd zijn woord tegen het onze zijn, maar ze moet het op zn minst melden bij de politie. Deze 'jongeman' word opgeleid om later met kinderen te werken... Lijkt me nou geen goede combi
maja, het ligt aan S wat ze wilt. Ze is niet in haar eigen land nu, dus dat maakt het moeilijker.
verder gaat het nu redelijk met haar. ze lijkt geen schade te hebben opgelopen van het vallen op dr hoofd, behalve een blauwe plek... ze is alleen erg in de war. ze ziet wel weer goed. xxx
Oud 04-10-2007, 15:03
Verwijderd
Ja maar luister lieve schat, je kan niets bewijzen. En daarnaast, als hij het *niet* gedaan heeft, dan maak je zijn leven wel een beetje stuk hè.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 15:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja maar luister lieve schat, je kan niets bewijzen. En daarnaast, als hij het *niet* gedaan heeft, dan maak je zijn leven wel een beetje stuk hè.
hee, niet zo kleinerend he
de politie doet er niets mee omdat hij haar niet heeft aangerand of verkracht.
Maar het is zeker dat hij het heeft gedaan. zij herinnerd het zich. hij was de enige 'vreemde' voor hun in dat huis en nu blijkt dat hij erom bekend staat...
anyway, ze kan er niks mee bij de politie, dus dat is uitgesloten.
tnx voor je reacties. ze is nu 'oké' behalve psychish dan.
xxx
Oud 04-10-2007, 16:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hee, niet zo kleinerend he
de politie doet er niets mee omdat hij haar niet heeft aangerand of verkracht.
Maar het is zeker dat hij het heeft gedaan. zij herinnerd het zich. hij was de enige 'vreemde' voor hun in dat huis en nu blijkt dat hij erom bekend staat...
anyway, ze kan er niks mee bij de politie, dus dat is uitgesloten.
tnx voor je reacties. ze is nu 'oké' behalve psychish dan.
xxx
offtopic: deadlock noemt mensen 'gewoon' een lieve schat, ook in real life zonder dat het kleinerend is.. Maar op internet hoor je geen intonatie e.d...

Verder kun je volgens mij wel altijd een melding laten maken bij de politie? Er staat dan in ieder geval een notitie. Wanneer er meer aanklachten/ notities van andere meiden komen, staan ze misschien sterker in hun zaak?

Wel een klote situatie zeg, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.
Oud 04-10-2007, 17:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
offtopic: deadlock noemt mensen 'gewoon' een lieve schat, ook in real life zonder dat het kleinerend is.. Maar op internet hoor je geen intonatie e.d...

Verder kun je volgens mij wel altijd een melding laten maken bij de politie? Er staat dan in ieder geval een notitie. Wanneer er meer aanklachten/ notities van andere meiden komen, staan ze misschien sterker in hun zaak?

Wel een klote situatie zeg, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.

Ik woon nu tijdelijk in Denemarken en zij ook (ze is Iers) om te studeren en helaas, blijkt nu, werkt het niet zoals in NL. Ze doen er niets mee bij de politie.

Het is idd een klotesituatie, gelukkig heeft hij haar verder niks geflikt... maar ze was zo bang/boos/machteloos, echt zielig om te zien. ze kon zelfs niet eens alleen naar de wc.
En het is beroerd om die gast hier gewoon op school te zien. hij loopt nu stage en ik vind het belachelijk dat zo'n iemand met jonge kinderen werkt

oww, oke, als hij mensen altijd lieve schat noemt is het hem vergeven
Oud 04-10-2007, 18:19
Verwijderd
Du kommer fra Danmark? Hvor? Ik ben over twee weken in København aan de Duevej, is parallel aan Nordre Fasanvej in Frederiksberg
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 08:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Du kommer fra Danmark? Hvor? Ik ben over twee weken in København aan de Duevej, is parallel aan Nordre Fasanvej in Frederiksberg

Ik woon momenteel in Roskilde, zo'n 30 km van Kopenhaven
Ben je met een speciale reden in Kopenhagen of voor een vakantie ofzo?
Oud 05-10-2007, 09:38
Verwijderd
Vrienden bezoeken. Roskilde ken ik , daar ga ik volgend jaar festivallen met mijn Deense vriendjes
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 14:25
Fantôme
Fantôme is offline
haha, gister tijdens het uitgaan is ook min of meer besloten dat onze class-reunion gaat plaatsvinden op het Roskilde-festival volgend jaar
we zijn hier 3 weken nu, en het gaat al over een reunie

maar we gaan offtopic
topic kan ook wel dicht trouwens...
Reageren

Regels voor berichten