![]() |
|
Op GoT zag ik al eerder een dergelijke thread in het NOS forum, tijd dat we hier ook eens zoiets houden.
Meld in deze thread je handige programma's en wat er dan wel zo handig aan is ![]() Ik trap af: Mailwasher Verdomd handig proggie om je een beetje van spam te weren. Fetcht mail van server, en ziet praktisch als vanzelf of een mailtje spam is of niet, aan de hand van grote spam lijsten. Kan ook een mailtje bouncen waarmee gefaket wordt alsof je mail adres niet bestaat. Werkt erg goed! Download - Freeware PHPEd Sterke PHP Editor met ingebouwde FTP functies. Niet al te veel overbodige zooi en duidelijke syntax highlighting. Download - Freeware CNET Catchup Handig proggie om snel te kunnen checken of je software nog up-to-date is. Scheelt weer het bijhouden van de T.net meuktracker ![]() Download - Freeware --- Wie volgt? ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Exact Audio Copy
Met deze software kun je muziek CD's naar je harde schijf kopieëren. Let op: de stap naar MP3's moet nog gemaakt worden! -- Daarover volgt nog het e.e.a. Dit programma is -als ENIGE- in staat 100% goede rips te maken, dat wil zeggen, zónder ticks, pops of jitter. Het programma is CARDWARE, met andere woorden, als het programma je bevalt stuur je de maker een kaartje. Gewoon een simpel ansichtkaartje. -- Cardware. Download hier Exact Audio Copy TUTORIAL Lees hier hoe je EAC goed gebruikt. Let op: voor mensen die nieuw zijn met EAC zullen dit hard nodig hebben. EAC is namelijk wél even andere koek dan -ik noem een- Audiograbber. Maar de doorzetters worden zónder meer beloond met een onwaarschijnlijk goed programma! Lees hier L.A.M.E. Encoder De beste codec voor MP3's. Vervelend is wellicht alleen het feit dat het -in eerste instantie- commandline interface is. Dat is dat je dus in een MS-DOS prompt alles handmatig in moet vullen. Maar vrees niet! -- Er is hoop! Lees door verder voor een uitermate handig tooltje die het gebruik van L.A.M.E. kinderspel maakt. -- Freeware. Download hier RazorLAME Hier kun je een frontend (grafische gebruikersinterface) downloaden die het werken met L.A.M.E. tot een knip met de vingers maakt. -- Freeware. Download hier Laatst gewijzigd op 21-07-2002 om 23:44. |
![]() |
|
Surf in Peace
Behoorlijk nuttig popup-verwijderprogramma. Hoewel er velen van zijn, heb ik toevallig deze en hij bevalt me prima. Bevat de mogelijkheid om op basis van browserschermen een specifieke popup te killen. Download hier Proxomitron Uitstekende software die de mogelijkheid geeft zelf de content die je ontvangt van sites die je bezoekt te regelen en te filteren, wat irritante dingen zoals popups, embedded MIDIs, animated gifs en andere troep bestrijdt. Download hier WinKey Simpel progje dat je in staat stelt sneltoetsen overal voor in te stellen via de verder vrij nutteloze windows-toets. Maakt snelkoppelingen vrijwel overbodig. Niet geweldig, maar wel handig. Download hier Double Desktop Voor op school of eventueel werk. Dingen bekijken zonder dat iedereen ziet wat je aan het doen bent. De mogelijkheden daarvan laat ik aan jullie fantasie over ![]() Download hier Belarc Advisor Vaag en beetje nutteloos programmatje, maar kan soms ineens toch handig blijken. Geeft de exacte eigenschappen en specificaties van je computer weer, inclusief geïnstalleerde extra software. Download hier
Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 00:46. |
![]() |
|
Nimo Codec Pack
Stiekem niet écht een programma, maar meer een grote hoeveelheid codecs verpakt in 1 bestand. Heel erg handig als je veel bestanden hebt die op diverse manieren gecodeert zijn, en je niet zo'n zin hebt in het installeren van 10 verschillende codecs. De lijst met codecs is vrij overweldigend ![]() Download - Freeware |
![]() |
|
Verwijderd
|
Scintilla TE
Universele tekst-editor met syntax-highlighting voor HTML, PHP, C/C++ en nog veel meer ![]() GPL. |
![]() |
|
Allaire Homesite
De (PHP) editor die kont schopt. ![]() Download Trillian ICQ, MSN, AIM en Y!IM bij elkaar in een sleek interface. Download Ad-Aware Zoekt ad- en spyware op je computer en verwijdert die. Download TweakUI Programma om je Windows nauwkeuriger te configureren. Download
||
Citaat:
|
![]() |
Gaaf topic
![]() Snort. Intrusion Detection System voor *NIX en Windows. Zeer configureerbaar. Eigen rulesets maken is mogelijk. Handig met Acid om het hele zaakje via een webinterface bij te houden. Webmin. Remote via een webconsole je systeem configureren cq. beheren. Veel plugins beschikbaar voor een heleboel services, daemons enprogramma's. Niet voor QNX of Windows, wel voor een heleboel andere OSen als Linux, *BSD, MacOSX, Cygwin, etc. MRTG. Multi Router Traffic Grapher. Programma om bij te houden hoeveel je momenteel download via o.a. SNMP. Met plugins en scripts zijn ook andere zaken bij te houden als % CPU /% RAM / % HDD space dat in gebruik is, hoeveel je totaal hebt gedownload, etc. Werkt ook op Windows, is voor Linux/*NIX bedoeld. Licq. Mooie ICQ client voor o.a. Linux. Heeft SSL support en support voor plugins. DB's van andere ICQ clients waaronder de standaard ICQ kunnen netjes omgezet worden naar die van Licq. CVS aangeraden, 1.0.4 maakt nog gebruik van het oude ICQ protocol. Niet te compileren (zonder hacks) op QNX, OpenBSD en Cygwin. Wel op FreeBSD en Linux.
Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 11:07. |
![]() |
|
Verwijderd
|
CDex
Misschien bij velen van jullie al wel bekend, maar het blijft voor mij nog steeds een geweldig simpel programmatje om MP3's te converteren naar WAV en/of omgekeerd. Download CDex 1.4 |
![]() |
|
notepad++
bijna hetzelfde als de gewone notepad van windows maar...[list=1][*]ongelimiteerde bestandsgrotes[*][ctrl][f] voor zoeken helpt wel (bij win me/9x bij de gewone notepad niet)[*]paat kleine instellingen[/list=1] het werkt gewoon net wat fijner dan de notepad van windows (o, ja ook ctrl s om op te slaan) notepad++ page
|
System Mechanic
Een onderhouds- en tweakprogramma. Scant register/temp files/gebroken snelkoppelingen. Optimaliseert Internetverbinding, houd je programma's die samen met windows opstarten bij. Scant voor dubbele bestanden. etc. Download Shareware - 30 dagen te gebruiken (maar kan omzeild worden, meer info: mail) Webshots Desktop Programma om je desktop van een leuke achtergrond te voorzien en deze om een bepaalde tijd te laten verwisselen. Download Freeware Vraag: werkt notepad++ ook op XP?
Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 18:26. |
![]() |
|
make
![]() een handig programmaatje dat het programmeren onder unix of onder dos een stuk makkelijker maakt, want het scheelt een hoop compileertijd en je hoeft niet constant moeilijk te doen... veel mensen kennen het niet goed en denken dat het alleen handig is als je opensource software wil publiceren.. ik begin nu zelf het nut er ook van in te zien ![]()
|
Image Downloader
saved automatisch alle pics en vids van een door jouw aangegeven url (uiteraard kan je het aantal levels opgeven) en nee, dat hoef je niet perse voor pr0n te gebruiken ![]() |
![]() |
|
Irfanview:
Irfanview is ong. 600K, en laat toch vrijwel alles zien, kan batchconversie doen, filmpjes laten zien en werkt erg snel. Ideaal om aan bestandsformaten te koppelen dus, en dat kun je ook nog eens gewoon inde prefs van het programma doen Oh ja, hij''s helemaal gratis, dus zonder nag''s en zo... Irfanview.. eindelijk een programma wat eens goed kan resizen.. En dat voor die prijs http://www.irfanview.com/english.htm Goeie Prog vind ik ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alles op www.analogx.com
![]() |
![]() |
||
lftp
linux proggie om te ftp-en.. groot voordeel is dat het op de achtergrond kan draaien en je dus niet voortdurend op je bak ingelogd hoeft te zijn... handig als je bv. 's nachts grote bestanden wil downloaden ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 14:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|