Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dus neem 1 januari van het jaar en 31 december van het jaar en bepaal het gemiddelde. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
edit: en wat als ik mijn aandelen wel verkoop? En dus een rendement van 20% haal in bijvoorbeeld augustus in plaats van 1 januari het jaar erop?
||
![]() |
Dit staat in mn belasting recht boek:
Citaat:
Het belastbaar inkomen in box 3 bedraagt 4% van de waarde in het economische verkeer van de bezittingen minus de schulden. En nog verderop: Het heffingvrij vermogen is €19698,-, zoveel kan je dus bezitten zonder er voor te hoeven betalen. Overigens zoals eerder vermeld moet je uitgaan van het gemiddelde vermogen op 1 januari en 31 december. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Moet je nou belasting betalen over je spaargeld?
Ik dacht dat het over de rente was die je op je spaargeld kreeg ![]() Anders kun je beter die 100.000 euro in dingen stoppen waar je wat aan hebt en waar je geen belasting over hoeft te betalen.
||
Citaat:
Dit geldt overigens pas boven de € 19.698 aan vermogen (in 2006). |
![]() |
|
Je neemt het gemiddeld vermogen, doe daar zo'n 20.000 euro van af, en daar 1,2% over. Uitgangspunt: je hebt geen aanmerkelijk belang. Een negatieve heffing kan in dit geval niet; hooguit een negatieve verliesrekening over andere jaren in dezelfde box, maar dat laat ik buiten beschouwing. Dat houdt in dat als je op 1 jan €100000 hebt, en op 31 dec nog steeds €100000 hebt (aangezien de rente overgemaakt wordt met als valutadatum 1 jan over het volgende jaar, afgezien van de vraag of het er dan werkelijk op staat), je 1,2% over (€ 100000 - € 20000) = €960 moet betalen. Dit is wat ik weet, of je moet de wet door gaan pluizen op uitzonderingen.
|
![]() |
|
|