Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2007, 09:13
655321
655321 is offline
Die topictitel klinkt als een flauwe grap, maar dat is het niet. Ik ben op zoek naar wat leuke mensen die met mij samen een nieuw studentenhuis in Utrecht willen beginnen. We moeten zn 3en of 4en op zoek naar een relaxt appartement dat niet te duur is.
Wie zoekt er mee?
Mail mij even en dan gaan we het verder proberen te regelen.
Oud 02-10-2007, 14:07
Verwijderd
ik
En nee het klinkt niet als een flauwe grap, het lijkt me juist een goed idee.
Maar kan je wat meer vertellen, over wat je precies zoekt, waar en hoeveel je maximaal wilt uitgeven?

groetjes,
Aysa
Oud 02-10-2007, 15:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben ook wel geinteresseerd. Heb je zelf een beetje in je hoofd wat je wilt? Huren/kopen en waar in Utrecht?
Oud 02-10-2007, 16:46
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben ook wel geinteresseerd Maar inderdaad, kan je er iets meer over vertellen?
Oud 03-10-2007, 09:18
655321
655321 is offline
Mijn idee:
- 4 of 5 kamer appartement, of groter, wat er te vinden is (maar hoe meer hoe moeilijker natuurlijk).
- Huren, niet kopen want anders weet ik nu al dat het drama wordt.
- Rond de 300 á 350 per persoon qua inleg, ligt natuurlijk aan de grootte van de kamers en al helemaal aan de uiteindelijke huurprijs.
- Maximaal zo'n 10 minuten van het centrum (met de fiets).

Ik zal binnenkort eens langs een paar makelaars gaan met een vriendin. Eens kijken of het wel haalbaar is en wat de mogelijkheden zijn.

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring mee? Tips?
Oud 03-10-2007, 16:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, dat klinkt wel goed! Ik ben benieuwd wat je van de makelaar(s) te horen krijgt, of het mogelijk is.
Oud 03-10-2007, 17:17
Verwijderd
Ik heb samen met 2 vriendinnen ook een huis gehuurd in Utrecht. Mijn ervaring is dat het heel erg lastig is, omdat er nauwelijks huurders zijn die aan studenten willen verhuren en dan al helemaal niet aan meerdere. Uiteindelijk hebben we via Marktplaats iets bij een particulier gevonden, in Kanaleneiland. Niet echt een feestelijke plek. Sowieso moet je rekening houden met ontzettend veel bijkomende kosten. Uiteraard gas/water/licht, wat al snel neer komt op 50 euro p.p. per maand en daarnaast nog internet, televisie (ws.) en gemeentelijke belastingen die je soms als huurder ook moet betalen. Ook ontheffingen en bla. Die bijkomende kosten zijn ook de hoofdreden geworden waarom we uiteindelijk toch alledrie een eigen kamer hebben gezocht. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat je het gewoon supergoed met elkaar kunt vinden, want je moet heel erg veel overleggen over geld, rekeningen en wie wat en wanneer betaalt.
En een huis vinden om met meerdere studenten te huren is sowieso lastig dus. Ik weet dat het via www.directwonen.nl soms kan, maar dan zit je ook weer met inschrijvingskosten en ze vragen 1 (of meerdere) maand(en) huur als bemiddelingskosten.
Ja, succes dus!
Oud 05-10-2007, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kunt een googelen op woonvereniging om te zien of het handig is om zoiets op te richten om het een en ander te organiseren. Zo is het in mijn studentenhuis geregeld en dat werkt erg goed. Is wel wat meer gedoe om op te zetten maar uiteindelijk heb je heel veel op papier staan mocht er iemand ruzie krijgen ofzo.
Oud 06-10-2007, 16:55
Verwijderd
Ik ben het met Sophie eens, je krijgt heel moeilijk via de woningbouwstichting een huis (als je als met meerderen in een huis mag wonen) en particulier is ontzettend duur (lees: 600 euro excl. voor 2 kamers). Dus als je bijvoorbeeld een 4-kamer appartement wilt, óók nog eens dichtbij het centrum, dan betaal toch al gauw richting de 1000 - 1200 euro, exclusief. En dat is uiteindelijk veel geld.
Advertentie

Regels voor berichten