Ik heb samen met 2 vriendinnen ook een huis gehuurd in Utrecht. Mijn ervaring is dat het heel erg lastig is, omdat er nauwelijks huurders zijn die aan studenten willen verhuren en dan al helemaal niet aan meerdere. Uiteindelijk hebben we via Marktplaats iets bij een particulier gevonden, in Kanaleneiland. Niet echt een feestelijke plek. Sowieso moet je rekening houden met ontzettend veel bijkomende kosten. Uiteraard gas/water/licht, wat al snel neer komt op 50 euro p.p. per maand en daarnaast nog internet, televisie (ws.) en gemeentelijke belastingen die je soms als huurder ook moet betalen. Ook ontheffingen en bla. Die bijkomende kosten zijn ook de hoofdreden geworden waarom we uiteindelijk toch alledrie een eigen kamer hebben gezocht. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat je het gewoon supergoed met elkaar kunt vinden, want je moet heel erg veel overleggen over geld, rekeningen en wie wat en wanneer betaalt.
En een huis vinden om met meerdere studenten te huren is sowieso lastig dus. Ik weet dat het via
www.directwonen.nl soms kan, maar dan zit je ook weer met inschrijvingskosten en ze vragen 1 (of meerdere) maand(en) huur als bemiddelingskosten.
Ja, succes dus!