Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Makkelijke keuze voor mij (vriendin!), maarjah... Lijkt me wel een moeilijke keuze ![]() Gelukkig dat ik die niet hoef te maken ![]() ![]() Grtz, F |
![]() |
|
Ik ben niet iemand die zijn ouders als een gehoorzaam hondje volgt, maar ik luister wel naar ze. Als ze zeggen dat ik met een bepaald iemand niet mag omgaan, ga ik zeker vragen waarom niet en dan over die argumenten nadenken... (ze moeten wel met een beetje goeie komen natuurlijk)...en daar trek ik dan zelf een conclusie uit.
~
|
m'n moeder hoeft me niet te verbieden met iemand om te gaan.
als ik kies om met bepaalde personen om te gaan weet ze wel dat ik wijs genoeg ben om dat te doen en als ik dat niet ben leer ik er wel van.
|
![]() |
Ik denk dat je ouders wel het recht hebben je te verbieden met iemand om te gaan de vraag is alleen: hoe extreem moet die persoon zijn¿
![]() ![]() greetzzz, P.S. het is wel zo dat ouders het kunne overdrijve (ik weet niet hoe extreem jou vrienden zijn) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als jou ouders het goed met je voorhebben zullen ze dit verbieden, ik vind dat ze wel deels recht hebben, maar ze zouden ook kunnen zeggen: "zoek eens wat vrienden van je eigen leeftijd" das wel zo netjes
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
het gaat voornamelijk om platonische relaties
|
Vind niet echt dat je ouders het recht hebben je te verbieden met bepaalde mensen om te gaan MAAR ze hebben wel het recht er hun mening over te zeggen, het is aan jou wat je daar mee doet...
ik denk trouwens dat verbieden sowieso toch alleen maar averechts werkt. Bedoel, daar wordt je alleen maar kwaad om en dus luister je er expres niet naar.
||
Citaat:
Ik geef alleen een paar uitzonderingen. Wanneer jouw ouders dat soort roddels gehoord zouden kunnen hebben over jouw vrienden.... Pfffffffffff...................... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik hoop voor je dat je geen broertjes of zusjes heb want dan heb je het waarschijnlijk gruwelijk verpest voor ze. als er nu bij jou iets fout gaat zijn ze zwaar overbezorgd en zitten je ouders op je broertje/zusje al te zeure als ze met iemand thuis komen van 1 jaar ouder. maar kan jij ook nix aan doen trouwens als je ouders zo zijn. en ook al zijn ze mischien onredelijk onthoud wel dat ze het waarschijnlijk goed bedoelen greetzz + STERKTE
|
![]() |
|
Hmm btw, ik wil met deze topic niet zeggen dat mijn ouders mij verbieden om met hen om te gaan. Eigenlijk bedoel ik het gewoon in het algemeen. Een van m'n beste vrienden is 18 en mijn ouders kunnen het goed met em vinden, no problemo...
||
Ja, ouders mogen dat, tot op een bepaalde leeftijd.
Ouders hebben de taak om een kind zo goed mogelijk op te voeden. Is de omgang met iemand in hun ogen slecht voor de ontwikkeling van hun kind, lijkt het me logisch, en ook het verstandigst, om de interactie te verbieden. Bijv: Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-07-2002 om 01:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ken een meisje van 15 die volwassener is dan haar zus die bijna 18 wordt... Geldt jouw regel hier dan ook voor? Grtz, F |
![]() |
|
Ik vind van niet, het recht hebben ze niet. Maar aangezien jij 14 jaar bent en dus minderjarig, kan je nog zoveel tegensputteren als je wil, maar op die leeftijd is de wil van je ouders wet. Nogal dictatoriaal als je het mij vraagt (zo ervoer ik het op die leeftijd ook), maar het is niet anders.
![]() Helaas, wacht maar tot je wat ouder bent. Ripper
|
![]() |
||
Citaat:
|
|