Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 23:13
Balance
Balance is offline
Ach, veel forummers kent het vast wel: als je ziek bent wil je even ergens kunnen klagen hoe zielig je wel niet bent met je griepje of gekneusde voet.

En soms wil je juist ook even vertellen hoe fit je je vandaag voelt. Hoe goed je conditie bleek toen je moest rennen voor je trein.

Vertel hier hoe jij je vandaag (of de laatste tijd) voelt qua lichamelijke conditie.
Oud 28-06-2007, 23:25
Verwijderd
ik voel me eigenlijkd e laatste tijd niet zo sterk. Ik ben te zwaar geworden, dat werkt me tegen, en sinds ik in Peru geweest ben heb ik veel maagpijn, op een hoge plek net onder mijn ribbenkast. Vandaag dan ook mijn nachtdienst opgezegd om zo lekker te gaan slapen. En eigenlijk hou ik daar niet van. Plus daarbij komt dat ik sinds vandaag in een traject zit voor mijn andere (anoniem te houden) kwaal.

Maar eigenlijk hou ik er niet van om erover te piepen, maar ik heb geleerd naar mezelf te luisteren. zodoende dat ik pijn nu aangeef.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:06
ekki
ekki is offline
Beetje slecht geslapen, dus moe. Verder flinke spierpijn, wat ik eigenlijk wel prettig vind, omdat ik m'n spieren natuurlijk lange tijd niet gebruikt heb en nu tenminste het gevoel heb dat ze weer wat sterker worden.
Oud 29-06-2007, 09:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zat laatst nog aan dit topic te denken, een flinke tijd terug opende Thoughtful zoiets...

Ik voel me na een slechte nacht eigenlijk nog best oké. Wel wat last van mijn maag, maar toch zonder al teveel problemen kunnen ontbijten
Oud 29-06-2007, 09:22
Verwijderd
ik ben moe, hard voorgeleerd voor m'n vwo-6, dat ik in 1 jaar ga doen. En voor de rest heb ik vandaag erg last van mn huisstofmijtallergie. Ook zijn mn darmen een beetje van slag.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 11:33
luchtballon
luchtballon is offline
Op zich fit, maar ik twijfel toch of ik niet eens naar de dokter moet
Ik heb nu pijn in mn rug (longen?) als ik hoest, en dat doe ik al anderhalve maand. Ik heb een uur of 2 pijn in mn buik nadat ik seks heb gehad/opgewonden ben geweest, en das al een tijdje (sinds blaasontsteking en infectie), maar daarna had ik geen seks meer, dus was het niet meer boeiend en nu weer wel. Ik heb/had rare uitslag op mn benen die niet jeukte of pijn deed of iets, en ik heb heel hard een massage nodig.

Maar ik ben veel te eigenwijs omdat ik wel fit ben en niet hou van thuisblijven omdat ik ziek schijn te zijn.
Oud 29-06-2007, 11:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 29-06-2007 @ 10:11 :
Ik zat laatst nog aan dit topic te denken, een flinke tijd terug opende Thoughtful zoiets...
Ik denk er vrijwel altijd aan als ik wil klagen dat ik me niet goed voel

Stiekem was het nu dus ook eigen belang om even te kunnen vertellen dat ik zo'n keelpijn heb en dat ik niet ziek wil worden voor m'n vakantie.
Oud 29-06-2007, 12:56
Verwijderd
Ik voel me prima
Net een beetje last van m'n buik gehad, maar dat is nu helemaal over. Voel me de laatste tijd sowieso wel goed, ik ben twee keer vrij kort op elkaar ziek geweest (vooral misselijk en overgeven, de hele nacht door), en sindsdien ben ik wat meer op m'n voeding gaan letten ('k eet bijvoorbeeld helemaal geen pasta meer) en dat helpt echt goed

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 13:03
justhanna
justhanna is offline
Ik heb enorme last van m'n rug, en ja, ook niet onlogisch. Werk sinds vorige week weer in de thuiszorg, en dan vergeet ik vaak op de juiste houding te letten tijdens het werk. Na de dienst merk ik dat enorm aan mijn rug. Verder moe, maar dat komt dus door de onregelmatige werktijden die ik momenteel heb.
Oud 29-06-2007, 13:09
Verwijderd
Ik heb een beetje hoofdpijn en wat spierpijn in m'n kuiten, maar dat laatste voel ik alleen als ik een trap op klim. Verder is alles goed
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:57
Verwijderd
Beetje raar geslapen, dus nu vrij moe.
Voor het eerst sinds lange tijd heb ik weer hoofdpijn, dus dat is vervelend.
Voor de rest nog wat andere mopperdingen, zere rug en verkouden achtig.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:59
Gothic
Gothic is offline
Moe en hoofdpijn voornamelijk. Maar komt omdat ik nu het toelaat. Alles is klaar op nog 1 tentamen na.
Verder wat spierpijn van hardlopen gister. Wat dat betreft doe ik het beter dan vorig jaar (toen 1x gelopen en nu al 6x )
Oud 29-06-2007, 15:31
Verwijderd
Weer hooikoortserig/verkouden-ish. Snotteren, niezen. En een beetje rugpijn nog steeds, helaas.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:53
Miracle
Miracle is offline
Gisteren naar de bloedbank geweest en normaal gesproken wordt ik daar wel moe en slap van. Alleen dit keer kwam het pas een dag later en nu voel ik me dus niet echt lekker. Ik hoop niet dat ik een griepje krijg ofzo, want om me heen waren nogal wat ziekige mensen.
Oud 29-06-2007, 16:27
Yana
Yana is offline
Mwah. Veel last van eczeem. Gelukkig gaat het vandaag wel iets beter met de griep-verschijnselen en heb ik geen loopneus meer (+wel 100x niesen op een dag en pijnlijke oogjes en keelpijn en een ultiem slap en loom gevoel).
Oud 29-06-2007, 18:35
Verwijderd
Ben pas om half zeven gaan slapen dus voel me lichelijk brak, maar dat is dan ook geheel mijn eigen schuld (en het was het waard). Voor de tienduizendste keer verkouden, gisteren weer bíjna een koortslip maar ik heb het kunnen stoppen. Nu vooral last van mn rugspieren en mn knieën, maar dat is zo ongeveer standaard.

*ik vrees dat ik vaak kom klagen in dit topic*
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 04:21
justhanna
justhanna is offline
Momenteel heb ik ontzettende pijn op de borst. 1 a 2 keer per maand word ik daar 's nachts mee wakker. Een drukkende, krampende en stekende pijn op/onder/rondom mijn borstbeen. 1 keer 's nachts contact gehad met een huisarts, die zei dat het een paniekaanval was en dat 'ik me niet druk moest maken' en 'gewoon afleiding moest zoeken'. Dus nu zit ik hier weer achter de pc midden in de nacht terwijl ik omval van de slaap. Kan iemand me knock-out slaan ajb?
Oud 30-06-2007, 13:28
Quantes
Quantes is offline
Wat spierpijn, buikpijn en hoofdpijn, maar verder vioel ik me kiplekker.
Oud 30-06-2007, 14:20
stout!
stout! is offline
Voel me goed en energiek, heb alleen twee enorme aftes aan de binnenkant van mijn onderlip, wat vervelend is omdat mijn vriendje me zo komt kussen . Verder moet ik steeds niezen maar dat vind ik wel lekker.

Heeft iemand nog goede ideeën tegen aftes? Heb er de laatste tijd vaker last van en word er gek van.
Oud 30-06-2007, 14:38
Jones
Vitamine C toch?

OT: Mwoah, ben verkouden en mis het fietsen. Het mag van mij wel weer wat meer zomer worden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 15:00
Nebel
Nebel is offline
Ik heb blaasontsteking en koorts en maandag een tentamen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 30-06-2007 @ 15:20 :
Heeft iemand nog goede ideeën tegen aftes? Heb er de laatste tijd vaker last van en word er gek van.
verse salieblaadjes, ontsmet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 17:48
ekki
ekki is offline
Vandaag waren er twee vriendinnen. Heel gezellig, maar ik heb wel weer te veel gedaan. Ben erg moe en zitten is pijnlijk ondertussen (bij de breuk). Maar het was wel gezellig, voel me nu alleen minder lekker.
Oud 30-06-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 30-06-2007 @ 15:20 :
De 'standaard tips' uit de zoveel topics die hierover geweest zijn? Spoelen met bocusan en verder idd zorgen voor voldoende vitamine (C) en eventueel iets als echinea force slikken om je weerstand te verhogen.

OT: Ik heb pijn in m'n mond/kaak. En ik ben moe. Geen van twee iets nieuws, al is het eerste nu wel erger dan normaal gesproken. Mbt het tweede wacht ik al weet ik het hoe lang op 'nieuws' van de dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 18:03
Verwijderd
Stukken beter, alleen wel hoofdpijn. Maar als dat alles is (Oh, en rugpijn, maar dat vergeet ik bijna te melden omdat het bijna elke dag wel raak is ¬.¬)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 18:52
Nuck
Nuck is offline
Prima, lekker hardgelopen vandaag .
Oud 30-06-2007, 19:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Goed, op m'n twee pijnlijke polsen na. Maar ik ben naief en zit nog steeds uren per dag piano te spelen. Boeiend.

Ik begin nu ik dit typ opeens te snotteren. Hopelijk toeval.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 19:22
Verwijderd
Ohja, ik heb trouwens ook een vervelend plekje op m'n voet waar ik de huid eraf heb geschuurd aan een judomat. Komt steeds wondvocht uit. Die had ik gisteren ook al, maar was me ontschoten. Volgens mijn huisgenote (die studeert verpleegkunde) moest er nivea en een luchtdoorlatende pleister op, dus dat heb ik gedaan. Vandaag geen hoofd- of spierpijn meer trouwens, en ook nauwelijks last van hooikoorts dus gaat goed.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 23:52
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-06-2007 @ 20:22 :
Ohja, ik heb trouwens ook een vervelend plekje op m'n voet waar ik de huid eraf heb geschuurd aan een judomat. Komt steeds wondvocht uit. Die had ik gisteren ook al, maar was me ontschoten. Volgens mijn huisgenote (die studeert verpleegkunde) moest er nivea en een luchtdoorlatende pleister op, dus dat heb ik gedaan. Vandaag geen hoofd- of spierpijn meer trouwens, en ook nauwelijks last van hooikoorts dus gaat goed.
wat doe je op een judomat?
Oud 01-07-2007, 00:08
marrel
marrel is offline
Moe hoofdpijn en al weken last van een raar spiertje aan de boven kant van m'n voet
Maar naja lange dag gehad dus eigenlijk dat eerste ook niet gek, dus ik ga lekker slapen en eigenlijk was ik heel gezond vandaag
Oud 01-07-2007, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 01-07-2007 @ 00:52 :
wat doe je op een judomat?
ik had een halve judoles!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik voel me weer praktisch helemaal beter. Dankzij mijn zelfgedokter denk ik dat ik afgelopen week gordelroos heb gehad, maar omdat de huisarts op vakantie was, heb ik er niet naar laten kijken . Maar nu beginnen de korstjes van de bultjes af te vallen en gaan de steken en de jeuk in mijn borst, schouderblad en rug weg.
Het enige wat er nu nog overblijft, is een beetje verkoudheid (en benauwdheid door het weer en het feit dat ik geen medicijnen meer heb, waar ik maandag meteen de huisarts voor bel).
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:46
Stefanie
Stefanie is offline
Vandaag voel ik me goed omdat ik op tijd ben gaan slapen gisteravond. Vanmiddag wil ik wat aan mn school doen en vanavond lekker salsadansen!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 12:13
Verwijderd
Goed
Weer buikpijn vanmorgen, maar dat is ook al weer over
Ben alleen wel wat suf, maar ik plens zo wat water in m'n gezicht, dat zal wel helpen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 12:45
Martiño
Martiño is offline
Op een beetje bijna-overgaande verkoudheid na, voel ik me wel goed.
Oud 01-07-2007, 12:59
Verwijderd
Gisteren gewerkt dus ik heb spierpijn in mijn bovenbenen (eh?) en rug, maar ik heb goed geslapen dus ik voel me verder prima. Geen rugpijn, zoals ik verwacht had, dus lekker. Alleen even naar de apotheek voor iets tegen irritatie. En ik kan me niet voorstellen dat iemand dit wat kan schelen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 13:06
Verwijderd
bleh. moe, verkouden en mijn been doe weer irritant. -_-;
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 01-07-2007 @ 13:59 :
En ik kan me niet voorstellen dat iemand dit wat kan schelen
dat ja. Maar is dat bij al die andere hoe-is-het-met-jou?-achtige topics op andere fora niet ook zo?

ot: ik ben minder brak dan ik dacht, ondanks dat ik verschrikkelijk slecht en te weinig geslapen heb. Ik ben weer heel verkouden en ik begin te vermoeden dat het weer chronisch wordt zoals een paar jaar geleden. Net constateerde ik dat ik eigenlijk ziekelijk bleek ben (zowel te weinig zon, als half ziek dus) maar ik heb geen zin om de hele dag te zitten zweten in een tuinstoel om daar iets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 14:06
Verwijderd
ik ben verkouden en mijn rug doet zeer. En ik ben nogal aan gort vanwege al die nachtdiensten. Mijn ritme is echt prut en dat doet mn hele lichaam zeer.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 14:11
wup
wup is offline
Leuk topic!

Ik voel me niet zo goed. Barstende hoofdpijn, voor de 50e keer deze week
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 01-07-2007 @ 14:35 :
dat ja. Maar is dat bij al die andere hoe-is-het-met-jou?-achtige topics op andere fora niet ook zo?

ot: ik ben minder brak dan ik dacht, ondanks dat ik verschrikkelijk slecht en te weinig geslapen heb. Ik ben weer heel verkouden en ik begin te vermoeden dat het weer chronisch wordt zoals een paar jaar geleden. Net constateerde ik dat ik eigenlijk ziekelijk bleek ben (zowel te weinig zon, als half ziek dus) maar ik heb geen zin om de hele dag te zitten zweten in een tuinstoel om daar iets aan te doen.
Hm, ik vind het van een aantal mensen leuk om te lezen in het hoe-voel-je-je-op-relationeel-gebied topic. Maar ik ben dan ook nieuwsgieriger dan goed voor me is en kijk geen soaps...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 14:43
luchtballon
luchtballon is offline
Goed
Geen buikpijn nu, ik was van plan naar de dokter te gaan mja. Beetje stijve nek van slapen in een auto
Oud 01-07-2007, 15:07
ekki
ekki is offline
Wat sneller last met zitten door een gezellige dag gisteren . Nouja, kan ik wel hebben, nu moeten we alleen vanavond zonodig uit eten (bedenksel van m'n schoonouders ). Heb met m'n vriend afgesproken dat we weggaan als ik het qua zitten niet meer uithou.

Voorderest moe, slecht geslapen. Spierpijn in m'n bovenbeen waar ik geen zin in heb.
Oud 01-07-2007, 15:12
Balance
Balance is offline
't ging vanmorgen goed. M'n keelpijn en hoofdpijn waren allebei weg. Maar zo net ben ik uitgegleden. In een vol Alexandrium. Blijkbaar uitgegleden over een patatje ofzo. En nou doen m'n rug en arm pijn.
Oud 01-07-2007, 20:11
Verwijderd
M'n verstandskies is doorgekomen zie ik net.

Nu ben ik bang voor het-laten-trekken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 21:14
Verwijderd
mn lichaam is echt uitgeput aan het raken van het vele werken, leuke dingen doen en dus maar doorgaan. Daarnaast ed afgelopen dagen vrij slecht gegeten. Oftewel vanochtend op mn werk 3 keer over mn nek gegaan, kon vanochtend mn bed ook amper uitkomen en had koppijn. Pas om half 2 wat gegeten en toen ging het wel weer beter.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 01:29
Verwijderd
bah.. mijn been begint nu echt irritant te doen, en geen pijnstillers in huis. binnenkort toch maar eens mijn arts bellen om de MRI te vervroegen. da's niet handig op dit moment. waarom kan het niet even wachten? -_-;
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:38
tuttebel
tuttebel is offline
al een aantal dagen misselijk, vandaag is t wat minder, maar ik denk vanmiddag weer erger.
mn knieen en rug zijn weer wat pijnlijker omdat ik veel gesjouwd heb en gestaan. k moet toch echt een keer naar de fysio.
Oud 02-07-2007, 09:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben net terug van de huisarts, die heeft de wratjes op mijn ellebogen (handmatig!) verwijderd. Dus nu bloedt het (door de pleisters heen) en doet het zeer, maar dat trekt dus wel weer weg. Ik ben 'blij' dat ik ze eindelijk weg heb laten halen.
Ik heb ook nieuwe medicijnen gevraagd en die kan ik vanmiddag ophalen bij de apotheek, dus dan heb ik ook weer wat meer lucht. Ik kijk er nu al naar uit.
Verder zijn de meeste korstjes van mijn bultjes verdwenen, er zitten er nog maar 2. En een paar plekjes zijn zelfs al niet meer rood. Ik heb ook nog maar op 1 plekje af en toe een beetje kriebel, dus dat komt goed.
Wel ben ik moe, ik was gisteravond zo hyper dat ik niet kon slapen en vanochtend kon ik mijn bed niet uit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 10:17
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
red5 schreef op 02-07-2007 @ 02:29 :
bah.. mijn been begint nu echt irritant te doen, en geen pijnstillers in huis. binnenkort toch maar eens mijn arts bellen om de MRI te vervroegen. da's niet handig op dit moment. waarom kan het niet even wachten? -_-;
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten