Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 15:19
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Hallo,

Hebben jullie ervaing met het wegpesten van huisgenoten? Ikzelf woon in een verenigingshuis met 8 huisgenoten, waarvan 3 niet prominente vrouwen die niks voor de vereniging doen, lelijk zijn, bij een kneuzendispuut zitten, alleen maar zeuren en eigelijk niks toevoegen. Nu zijn er genoeg andere leden die graag in ons huis zouden willen wonen en naar onze mening het huis veel gezelliger en beter zouden maken. Nu ben ik gister met het bestuur van de vereniging (huis is eigendom van de vereniging en wordt ook via deze weg verhuurd) gaan praten en heb ik officieel toestemming gekregen om de 3 desbetreffende saaie huisgenoten weg te pesten omdat het bestuur ook wil dat er leukere mensen komen wonen. Wie heeft er goede tips over hoe je zo spoedig mogelijk 3 vrouwen het leven zuur kan maken zodat ze zo snel mogelijk verhuizen?
Oud 17-10-2007, 15:25
kita
kita is offline
Oud 17-10-2007, 15:25
Kitten
Kitten is offline
Mag dit topic ergens anders heen? Ik vind mensen die je niet mag wegpesten toch wel zo laag.
Oud 17-10-2007, 15:27
Verwijderd
Kun je (of de huisoudste natuurlijk) niet gewoon tegen ze zeggen dat ze niet in het huis passen en dat ze dus maar beter een andere kamer kunnen zoeken
Dat is ook lullig, maar tenminste niet zo achterlijk&infantiel als wegpesten.
Oud 17-10-2007, 15:32
Verwijderd
Wegpesten... Jezus, ga terug naar de brugklas of los het volwassen op. Kansloos.
Oud 17-10-2007, 15:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Lekker bestuur is dat
Optima
Optima is offline
mensen wegpesten omdat ze niet gezellig zijn is niet moreel verantwoord. Als ze hun huur netjes betalen, geen rotzooi van hun kamer maken, ander niet lastigvallen etc, heb je geen poot om op te staan. Ze mogen daar net zolang blijven als ze willen.

Ga jij ze echter treiteren, en ga je te ver, kunnen zij een klacht indienen bij ofwel de verhuurders, ofwel ( ligt aan de ernst) de politie.

Tip: volgende keer beter screenen voordat je iemand in huis neemt, of een tijdelijke contract aanbieden, en als je de verkeerde keuze hebt gemaakt, niet bitchen.
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Welke vereniging?
Oud 17-10-2007, 15:39
Verwijderd
Misschien kan het bestuur je wel goede tips geven, die gaan blijkbaar over zulke zaken.
Oud 17-10-2007, 15:57
Verwijderd
Ik heb echt even nagedacht over een reactie...
maar er komt niets anders uit dan 'Fuck, wat sneu zeg!'
Oud 17-10-2007, 16:04
Verwijderd
laat ze dit zien
echt stom é
Oud 17-10-2007, 16:07
JanDeVries
JanDeVries is offline
Vang een paar muizen en laat die in hun kamers los (wel eerst zorgen dat je er ergens een half brood hebt verstopt, of pindakaas ofzo), of de warme kraan laten lopen als ze aan het douchen zijn, hun kabeltjes uit de router trekken...

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 16:16.
Oud 17-10-2007, 16:17
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
kijk meer de gouden kooi daar kunnen ze je van alles leren
Oud 17-10-2007, 16:18
Verwijderd
Garnalen tussen de verwarming verstoppen!
Oud 17-10-2007, 16:19
Verwijderd
En dat studeerd geneeskunde? Stumper. Dat laatste geld overigens ook voor degenen die jou toestemming hebben gegeven.
Oud 17-10-2007, 16:20
Verwijderd
je kan ze ook gewoon neersteken, das in tegenwoordig
Oud 17-10-2007, 16:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
T is dat ik geen goeie ideëen heb anders deelde ik ze met je .
Oud 17-10-2007, 16:31
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik heb echt even nagedacht over een reactie...
maar er komt niets anders uit dan 'Fuck, wat sneu zeg!'
Qft.
Oud 17-10-2007, 16:32
luchtballon
luchtballon is offline
verenigingsleven :')
Oud 17-10-2007, 16:37
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Volgens mij begrijpen een aantal van jullie het principe van in een echt studentenhuis wonen niet helemaal, en ook niet dat dit huis een rijk verleden heeft binnen de vereniging en het de bedoeling is dat oude tijden wederkeren en het hier weer een bruut huis gaat worden, gezeik als dat het moreel niet verantwoord is, kan ik heel simpel op reageren, dan moet je niet lid worden bij een studentenvereniging en in een verenigingshuis gaan wonen, vervolgens nooit meer op de vereniging komen en alleen maar zeuren en klagen over van alles. Als het nou een niet verenigingsgebonden huis was geweest had ik idd geen poot gehad om op te staan, maar het gehele bestuur wat in pincipe onze verhuurder is is accoord gegaan. Deels is het natuurlijk ook wel traditie dat een saai iemand weggepest wordt uit je huis omdat anders je reputatie als huis zijnde naar beneden gaat. Voor ons is dat mores, een van de mooie tradities van het echte bruute studentenleven. Wij zijn niet van de liefdadigheid en stemmen dan ook op de VVD.
Oud 17-10-2007, 16:41
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
als ze er nooit emer komen en het huis van de vereniging is worden ze er toch vanzelf uitgezet
Oud 17-10-2007, 16:43
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Je kan ze er niet zomaar uit zetten omdat ze een contract hebben. Zolang ze nog studeren en contributie betalen kan het huurcontract niet zomaar verbroken worden. Ze zijn al meerdere keren aangesproken maar willen niet weg.
Oud 17-10-2007, 16:47
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Wij zijn niet van de liefdadigheid en stemmen dan ook op de VVD.
Mag ik bij jullie komen wonen?
Oud 17-10-2007, 16:55
Magican
Magican is offline
Doodschieten

(Dat jullie dit serieus nemen )
Oud 17-10-2007, 16:55
Verwijderd
Als ik een van hen was en jij me wegpeste omdat ik ''lelijk'' was, danwel ''niks toevoegde'' (aan jullie zielige minimaatschappij?) danwel ''saai'' was, zou ik jullie/de vereniging linea recta een tripje naar de rechtbank cadeau doen.
Advertentie
Oud 17-10-2007, 16:59
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Als ik een van hen was en jij me wegpeste omdat ik ''lelijk'' was, danwel ''niks toevoegde'' (aan jullie zielige minimaatschappij?) danwel ''saai'' was, zou ik jullie/de vereniging linea recta een proces aan de broek hangen.
nee, want je bent natuurlijk wel loyaal aan je vereniging en stel dat er eens iets officieel uit zou komen over het pesten en wangedrag
Oud 17-10-2007, 17:06
Smokin'
Smokin' is offline
Wat mij zoal uit mijn omgeving bekend is:
- urineer over hun tandenborstels
- urineer over andere spullen
- laat ongedierte(kakkerlakken) los in hun kamers
- organiseer voortdurend feesten waarbij zij geterroriseerd worden met harde muziek en dronken types die proberen hun kamer binnen te komen. Is de deur op slot, beuk deze dan in en geef als excuus dat je dacht dat de persoon in de kamer stervende was.
Oud 17-10-2007, 17:08
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Quis schreef:
Als ik een van hen was en jij me wegpeste omdat ik ''lelijk'' was, danwel ''niks toevoegde'' (aan jullie zielige minimaatschappij?) danwel ''saai'' was, zou ik jullie/de vereniging linea recta een proces aan de broek hangen.

Iemand ervaring met garnalen in de gordijnrails? Schijnt goed te werken. Wat zou je in vredesnaam met een proces willen bereiken? Voor zover ik weet staat er geen straf op het irriteren/wegpesten van mensen.
Oud 17-10-2007, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Wat zou je in vredesnaam met een proces willen bereiken? Voor zover ik weet staat er geen straf op het irriteren/wegpesten van mensen.
Wat dacht je van schadevergoeding?
Er staat wel degelijk straf op het berokken van schade aan iemand, of dat nou materiëel of immaterieel is. Zodra iemand dit soort dingen met je uithaalt, kun je m aanklagen. Schending van je integriteit en dat soort dingen.
Oud 17-10-2007, 17:23
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Jeetje. Dan ben je triest. Hoe oud ben je nou? 22 en je kan nog steeds niet op een normale manier tegen mensen zeggen dat ze niet in het plaatje van de vereniging passen... Lijkt me niet echt een normale manier van met elkaar omgaan.

Maar... dat is mijn mening natuurlijk.
Oud 17-10-2007, 17:23
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
ngmaals dan moet je niet in een verenigingshuis gaan wonen, die rechters zelf zijn ook niet gek. Daarbij probeer het maar is te bewijzen.
Oud 17-10-2007, 17:24
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Citaat:
Jeetje. Dan ben je triest. Hoe oud ben je nou? 22 en je kan nog steeds niet op een normale manier tegen mensen zeggen dat ze niet in het plaatje van de vereniging passen... Lijkt me niet echt een normale manier van met elkaar omgaan.

Maar... dat is mijn mening natuurlijk.

Dat is dus al meerdere keren gezegt
Oud 17-10-2007, 17:34
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Dat is dus al meerdere keren gezegt
Waarschijnlijk omdat er wel wat wijsheid inzit
Het voltooid deelwoord van "zeggen" wordt trouwens met een <d> gespeld.
Oud 17-10-2007, 17:45
Verwijderd
En leer het onderscheid tussen 'is' en 'eens'.
Je taalniveau komt iig wel overeen met je persoonlijkheid zo te zien
Oud 17-10-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
ngmaals dan moet je niet in een verenigingshuis gaan wonen, die rechters zelf zijn ook niet gek. Daarbij probeer het maar is te bewijzen.
Nee, rechters zijn ook niet gek en daarom zullen ze de wet toepassen, die verteld dat zulke praktijken als hier voorgesteld worden, strafbaar zijn. En bewijzen meneer, is zelfs voor een advocaat in opleiding geen probleem.
Oud 17-10-2007, 17:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het wegpesten van mensen is gewoon vreselijk laag. Probeer anders via het bestuur te regelen dat zij ervoor zorgen dat deze 3 meisjes een andere kamer kunnen/mogen zoeken. Maar asjeblieft zeg, gedraag je eens volwassen.

Verder gaat dit topic dicht, omdat het scholierenforum niet bedoeld is om advies/tips te krijgen hoe je anderen het leven zuur kunt maken.

Regels voor berichten