Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 20:46
Gadje
Gadje is offline
Ik ga in de herfstvakantie naar NY.
Mijn vraag is wat moet je gezien hebben in NY? Naast alle NY cliché dingen zoals vrijheidsbeeld, ground zero, liberty island, ellis island, empire statebuilding.
Wat zijn de wijken/straten waar je goed kan winkelen? (daar gaat het voornamelijk om ).
Welk museum met moderne kunst is het interessantst?
Waar kan je lekker eten of waar moet je juist niet heen?

Ik heb een reisgids maar daar zijn ze 'enthousiast' over alles.
Ik wil ervaringen horen.
Advertentie
Oud 06-02-2006, 06:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Central park was erg gaaf,veel heuvels en echt een stukje rust in de stadsjungle.

Chinatown vond ik wel leuk, Little Italy was weinig aan.
Broadway aflopen in de avond is erg gaaf, zelfde voor Times square. Ik zou ook als is het een cliché en een beetje aan de prijs eens bovenop The empire staat building gaan staan voor het mooie uitzicht. Battery Park ( zo heet het volgens mij ) was wel leuk, licht aan het zuidpuntje van Manhattan.

Het eten viel me vaak tegen, kwaliteit staat niet overal voorop heb ik het idee maar je hebt zoveel restaurants dat ik dat niet met zekerheid kan zeggen.

Het winkelen is net als de hele stad duur, veel mode met name, waar je dat kan doen weet ik niet.
Oud 06-02-2006, 10:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 06-02-2006 @ 07:31 :
Ik zou ook als is het een cliché en een beetje aan de prijs eens bovenop The empire staat building gaan staan voor het mooie uitzicht. Battery Park ( zo heet het volgens mij ) was wel leuk, licht aan het zuidpuntje van Manhattan.
Het uitzicht van Rokkefeller center scheint beter te zijn. (beste van de stad naar wat men zegt) Heb er zelf niet op gestaan, het was toen dicht wegens verbouwing ofzo.

Als je het geld ervoor hebt is het ook erg leuk om een musical te bezoeken op broadway.
Oud 06-02-2006, 15:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-02-2006 @ 11:56 :
Het uitzicht van Rokkefeller center scheint beter te zijn. (beste van de stad naar wat men zegt) Heb er zelf niet op gestaan, het was toen dicht wegens verbouwing ofzo.

Heb ik ook gehoord, toen ik er was kon ik er echter niet op. Ik denk dat doordat het Rokkefeller center iets minder hoog is je een betere skyline kan zien.
Oud 06-02-2006, 16:34
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 06-02-2006 @ 16:43 :
Heb ik ook gehoord, toen ik er was kon ik er echter niet op. Ik denk dat doordat het Rokkefeller center iets minder hoog is je een betere skyline kan zien.
Ik geloof dat het ook wel wat te maken had met de plaats waar je staat. Maar precies weet ik het ook niet, bij mij was hij ook dicht.
Oud 06-02-2006, 20:14
Gadje
Gadje is offline
Het ymca waar ik ga verblijven ligt pal naast central park dus daar ga ook zeker wel heen.
En dan rockafeller centre, ik had er wel iets over gelezen maar dat lijkt me ook wel leuk. lekker de skyline van NY bekijken.
Oud 08-02-2006, 06:21
lyla
lyla is offline
wat je zeker moet doen is met een geil wijf verblijven in het ymca.
mooie jongens spotten en veel shoppen
Oud 08-02-2006, 08:27
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
ilviej schreef op 08-02-2006 @ 07:21 :
wat je zeker moet doen is met een geil wijf verblijven in het ymca.
mooie jongens spotten en veel shoppen
Dat is me toch een goed idee
Oud 08-02-2006, 19:06
jet
jet is offline
ik heb bovenop rockefeller center gestaan, ecth een aanrader! zo gaaf!
maar om te voorkomen dat je lang in de rij moet staan (de rijen zijn enorm) kan je het best even online kaartjes reserveren.. moet je maar even googlen. verder, je kan overal winkelen, maar seventh avenue (fashion avenue) kan je natuurlijk niet over slaan. verder is downtown rond broadway ook heel leuk. als je een bepaalde winkel wilt zien kan je natuurlijk altijd online even het adres opzoeken. (paul frank winkel <3)
verder... je moet echt even naar central park, ground zero (kippenvel), ellis island is gaaf, chinatown ook. little italy is steeds kleiner geworden de afgelopen jaren, maar je kan er nog steeds erg lekker eten

trouwens, rond 34th street, bij penn station, zitten heel veel winkels.
als je verder nog vragen hebt moet je maar pmen.. ik heb er 5 maanden lang bijna elk weekend gezeten, en ik heb nog steeds neit alles gezien haha.
Oud 08-02-2006, 19:07
jet
jet is offline
oh, als je geld over hebt moet je een boottoch rondom manhattan maken <3
Oud 13-02-2006, 14:58
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
jet schreef op 08-02-2006 @ 20:07 :
oh, als je geld over hebt moet je een boottoch rondom manhattan maken <3
Kun je beter een citypass kopen, als je toch al naar een hoop musea wilt, daar zit die boottocht bij in.

www.citypass.com
Oud 14-02-2006, 14:13
Dexter_M
Dexter_M is offline
Het meat packing district.
Moet je ook zien, erg trendy en hip maar wel duur
Oud 15-02-2006, 10:44
Broeder
Broeder is offline
Naar het vrijheidsbeeld gaan is niet echt aan te raden, want de wachttijden zijn gigantisch (althans, zes jaar geleden) dus dat kost je waarschijnlijk wel een hele dag. Bovendien mag je toch niet meer het beeld in. Een boottour er omheen en langs Brooklyn en Manhattan is dan beter om te doen.
Oud 15-02-2006, 16:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Broeder schreef op 15-02-2006 @ 11:44 :
Naar het vrijheidsbeeld gaan is niet echt aan te raden, want de wachttijden zijn gigantisch (althans, zes jaar geleden) dus dat kost je waarschijnlijk wel een hele dag. Bovendien mag je toch niet meer het beeld in. Een boottour er omheen en langs Brooklyn en Manhattan is dan beter om te doen.
Dat viel bij mij wel mee, halve dag is prima te doen. Verder was het toen ik er was wel weer de bedoeling dat je de voet in kon. Een combinatie met ellis island is best leuk.
Wel zijn er echt strenge veiligheidsmaatregelen, dus beter is om geen zakmes mee te nemen. (mijn broertje had dat en daar werd al moeilijk om gedaan)
Oud 15-02-2006, 16:25
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-02-2006 @ 17:17 :
Dat viel bij mij wel mee...
...Het hele bezoek duurde bij mij een uurtje of 3, erg toeristisch maar ik vond het best leuk.
Oud 09-03-2006, 09:02
thunder110
thunder110 is offline
Toen ik naar NewYork ging hebben we ons ook aangemeld bij apple greeters. Een newyorker laat je dan een deel van de stad zien. Wij gingen naar brooklyn heights, was erg leuk, vooral ook omdat hij er veel bij te vertellen had.

Chinatown Icecream Factory is een aanrader lekker, zelfgemaakt ijs in veeeeel smaken. Ook zit er ergens een cheesecake factory in soho of greenwich
Oud 17-03-2006, 23:04
sawyer rocks
sawyer rocks is offline
new york is echt geweldig !!!! k heb r n half jaar gewoont en je voelt je r echt zoo snel thuis ! t lijkt wel heel erg groot maar als je r eenmaal woont echt niet meer! net als Amsterdam eigelijk k vind amsterdam toch maar wel wat leuker dan NY
Oud 17-03-2006, 23:05
sawyer rocks
sawyer rocks is offline
new york is echt geweldig !!!! k heb r n half jaar gewoont en je voelt je r echt zoo snel thuis ! t lijkt wel heel erg groot maar als je r eenmaal woont echt niet meer! net als Amsterdam eigelijk k vind amsterdam toch maar wel wat leuker dan NY ook al is hier geen Starbucks
Oud 16-04-2006, 12:02
Verwijderd
Citaat:
sawyer rocks schreef op 18-03-2006 @ 00:05 :
new york is echt geweldig !!!! k heb r n half jaar gewoont en je voelt je r echt zoo snel thuis ! t lijkt wel heel erg groot maar als je r eenmaal woont echt niet meer! net als Amsterdam eigelijk k vind amsterdam toch maar wel wat leuker dan NY ook al is hier geen Starbucks
Jij bent niet wijs. Amsterdam mag je niet eens een stad noemen in vergelijking met New York.
Oud 16-04-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
sawyer rocks schreef op 18-03-2006 @ 00:05 :
k vind amsterdam toch maar wel wat leuker dan NY ook al is hier geen Starbucks
Dan kan NY nooit zo geweldig zijn als jij zegt, als Amsterdam al leuker is...
Oud 16-04-2006, 22:27
Maya1990
Maya1990 is offline
Citaat:
Gadje schreef op 05-02-2006 @ 21:46 :
Mijn vraag is wat moet je gezien hebben in NY? Naast alle NY cliché dingen zoals vrijheidsbeeld, ground zero, liberty island, ellis island, empire statebuilding.
Wat zijn de wijken/straten waar je goed kan winkelen? (daar gaat het voornamelijk om ).

Ik wil ervaringen horen.
ik ga ook in de herfstvak... Ik ga nnaar mn tante die daar woont, dus die laat me al de dingen zien die toeristen niet weten... Ik zou wel als ik jou was naar zo'n 'typical american baseball/basketball/football game' gaan.... FANTASTISCH...
Oud 18-04-2006, 11:11
Bruut
Bruut is offline
Baseball game <3

en Heli tour over de stad is heeeeel leuk! Kost alleen wel 150 dollar ofzo maargoed het is een fantastische ervaring
Oud 21-04-2006, 18:50
mandark
mandark is offline
the dorcia.
Oud 27-06-2006, 17:34
manahatta
manahatta is offline
NY is geweldig! Gewoon lekker downtown rondslenteren Ga naar washinton square park (in greenwich village) ik denk eigenlijk niet dat je tips nodig hebt, ga gewoon en geniet! overal is vermaak!
Oud 28-06-2006, 22:52
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 09-03-2006 @ 10:02 :
Toen ik naar NewYork ging hebben we ons ook aangemeld bij apple greeters. Een newyorker laat je dan een deel van de stad zien. Wij gingen naar brooklyn heights, was erg leuk, vooral ook omdat hij er veel bij te vertellen had.

Dat is nog eens een goede tip .
Nog meer tips waar je goed kan shoppen?
Advertentie
Oud 29-06-2006, 09:49
manahatta
manahatta is offline
Shoppen? uhmm.. op Union Square en loop daarna via Broadway downtown.
Ook erg leuk is Soho! voor de wat originelere winkels! (Prince street, Broome street, Westbroadway etc...) Wel voor mensen met een goed gevulde portemonne!
Bij 34 street zit natuurlijk Macy's (het grootste warenhuis), daar tegenover zit een enorme Victoria's secret.
Wat voor winkels vind je leuk?
H&M zit trouwens ook overal.. Op fifth Avenue zit de grootste. Of ga naar Abercromby and Fitch.. Ik zou er zelf niet zo snel iets kopen. Maar het is grappig om eens te zien! werken allemaal halfnaakte modellen..
Oud 29-06-2006, 11:17
Verwijderd
VN-gebouw is natuurlijk ook een must-see (ondanks alle nodige veiligheidsmaatregelen).
Oud 03-07-2006, 23:30
Optima
Optima is offline
tip voor restaurants: sushi samba en spicemarket.
Oud 10-07-2006, 22:00
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Gadje schreef op 05-02-2006 @ 21:46 :

Ik wil ervaringen horen.
ik ook!!! in de herfstvakantie.. verder beni k er nog nooit geweest..
Oud 14-07-2006, 16:43
jet
jet is offline
7th ave fashion ave
Oud 05-09-2006, 17:08
Tim
Tim is offline
Times square ? wordt hier niet genoemd als ik goed lees
Oud 13-09-2006, 10:39
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
haha lekker bij TRL voor de deur staan
Oud 15-09-2006, 14:23
pino123
pino123 is offline
new york pass kopen, dan is veel goedkoper
Oud 17-09-2006, 21:24
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
China Town is echt erg leuk in NY
Oud 18-09-2006, 23:07
manahatta
manahatta is offline
oh mensen.. Als je dan eindelijk in de Big Apple bent, ga je tijd dan niet te veel verdoen met die toeristische dingen...
Dus niet alleen die dingen zoals: times square~central park~top of the rock~vrijheidsbeeld en Ground Zero..!
Nee
Ga lekker meezingen met de gitarist in Washington square park in het hart van de village, koop organic suhi bij whole food market , ga skaten langs de hudson en als je perse koffie wilt kopen bij starbuck koop er dan ook een voor die zwerver voor de deur.. (stelt ie gegarandeerd op prijs)
Doe als NY'ers!
Oud 18-09-2006, 23:59
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
manahatta schreef op 19-09-2006 @ 00:07 :
Doe als NY'ers!
Dus niet met een I LOVE NY t-shirt en een hoge hoed met Star Spangled Banner motief rondlopen?
Oud 19-09-2006, 22:25
snoopy
snoopy is offline
Ik vond 5th Avenue ter hoogte van 50th street wel leuk. Vanaf Central Park gewoon 5th aflopen en dan kom je vanzelf bij leuke dingen
Oud 12-11-2006, 14:48
nivava
nivava is offline
ik ga misschien in februari voor een week of 2 naar new york.
Een vriend van mij zit daar nu voor een half jaar, dus een mooie gelegenheid om daar naar toe te gaan, dacht ik zo..

waar kun je het beste een goedkoop vliegticket boeken?
via klm en studentenkorting..scheelt dat veel?
(er staat namelijk niet bij wat voor een kosten er nog bij komen!)
Oud 16-11-2006, 03:45
Talon
Talon is offline
Citaat:
manahatta schreef op 18-09-2006 @ 15:07 :
als je perse koffie wilt kopen bij starbuck koop er dan ook een voor die zwerver voor de deur.. (stelt ie gegarandeerd op prijs)
Doe als NY'ers!
right..
alsof zij dat doen
die zwervers krijgen helemaal niks.

Citaat:
akumabito schreef op 18-09-2006 @ 15:59 :
Dus niet met een I LOVE NY t-shirt en een hoge hoed met Star Spangled Banner motief rondlopen?
btw: ja, ze lopen rond met een I love NY shirt.
niet met de vlag, maar wel met een NY shirt.

erg trots zijn ze, arrogant, en asociaal.
Maar het eten is daar wel heel goed
Oud 16-11-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
nivava schreef op 12-11-2006 @ 15:48 :
ik ga misschien in februari voor een week of 2 naar new york.
Een vriend van mij zit daar nu voor een half jaar, dus een mooie gelegenheid om daar naar toe te gaan, dacht ik zo..

waar kun je het beste een goedkoop vliegticket boeken?
via klm en studentenkorting..scheelt dat veel?
(er staat namelijk niet bij wat voor een kosten er nog bij komen!)
Probeer Delta/United/LTU/Continental en daar dan de sites van
Oud 17-11-2006, 17:25
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Via deze site/software itasoftware kun je in 1 overzich alles goed zien kwa tickets en prijzen ( geen prijsvechters of zo.. alleen de standaard luchtvaartmaatschappijen) KLIK ( guestaccount)

prijzen zijn in dollars

goedkoopste wat ik heb gevonden in de maand feb is:$464 incl met united/lufthansa

wat je dan zou moeten doen is de farecode opschrijven.. naar je reisbureau gaan.. die de code geven.. zodat zij precies de zelfde vluchten/stoelen/ kunnen boeken.. voor jou

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 17:28.
Oud 04-01-2007, 16:28
Verwijderd
Macy's is zwaar overgewaardeerd. Een grote winkel met voornamelijk achterhaalde, bij vlagen oubollige en fantasieloze 'mode'. Verspil daar je tijd maar niet aan (ben er vijf jaar geleden geweest, en paar dagen geleden weer omdat ik met mensen was die niet eerder er waren geweest). Het klinkt interessant maar dat is het nauwelijks.

Mede door tips hier zijn we op het Rockefeller Center geweest, alwaar geen enkele vorm van wachtrij was. Ideaal, zeker aangezien ESB-rijen meestal langer dan twee uur zijn.
We konden echt gewoon letterlijk direct doorlopen, niks van te voren reserveren enzo. Maar goed, dat zal dan ook wel wat verschillen.

Wat we gisteren hebben gedaan is fietsen huren. Een erg leuke en originele aanrader. Helaas hadden wij niet echt veel tijd, anders waren we zeker nog naar Lower Manhattan gegaan op de fiets, over de Brooklyn Bridge enzo. Nu hebben we een rondje Central Park gemaakt en nog even ons in het drukke verkeer downtown gestort. Erg gaaf!

Voor de rest moet je gewoon leuke wijken opzoeken en daar rondzwerven. SoHo vonden wij erg leuk, en ook het gebied rond Greenwich Village heeft een leuke uitstraling. Harlem ademt ook een bijzondere sfeer uit, van Southern Fried Chicken en Barber Shops. Alhier zijn wij zondags ook naar een Baptist gemeente geweest, echte gospelnegers dus. Erg gaaf.

Ga 's avonds naar een jazzclub (bv. Smoke, meestal gratis jamsessies (wel hoge minimum drinks)).

Overal is wel wat te doen of te zien.
Oud 05-01-2007, 16:45
manahatta
manahatta is offline
Citaat:
Talon schreef op 16-11-2006 @ 04:45 :
right..
alsof zij dat doen
die zwervers krijgen helemaal niks.

btw: ja, ze lopen rond met een I love NY shirt.
niet met de vlag, maar wel met een NY shirt.

erg trots zijn ze, arrogant, en asociaal.
Maar het eten is daar wel heel goed
Pfff... ik heb in NY gewoond en weet dus waar ik het over heb
Die zwervers krijgen wel koffie.
Ik kan me niet herinneren dat ik een NY'er heb zien lopen met een NY-shirt. En verder vind ik NY'ers de meest behulpzame, sociale mensen ter wereld. Trots zijn ze idd wel. En het eten is goed
Oud 06-01-2007, 16:48
Dexter_M
Dexter_M is offline
Nou dan heb ik zeker wat anders gezien in ny.
niemand gaf ze koffie, en voor de rest zijn ze erg egoistisch de nyers.

En ze hebben liever geld de zwervers zodat ze weer drugs kunnen halen of drank
Oud 06-01-2007, 19:16
manahatta
manahatta is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 06-01-2007 @ 17:48 :
Nou dan heb ik zeker wat anders gezien in ny.
niemand gaf ze koffie, en voor de rest zijn ze erg egoistisch de nyers.

En ze hebben liever geld de zwervers zodat ze weer drugs kunnen halen of drank
Als je nog eens in NY bent ga ik mee als gids! en dan zullen we zien wie er gelijk heeft...
Oud 08-01-2007, 14:08
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
manahatta schreef op 05-01-2007 @ 17:45 :
Pfff... ik heb in NY gewoond en weet dus waar ik het over heb
Die zwervers krijgen wel koffie.
Ik kan me niet herinneren dat ik een NY'er heb zien lopen met een NY-shirt. En verder vind ik NY'ers de meest behulpzame, sociale mensen ter wereld. Trots zijn ze idd wel. En het eten is goed
ik ben er geweest minder dan een jaar na elf september, en toen liepen er toch veel mensen met tshirts met de amerikaanse vlag en dat soort dingen rond, maar misch is dat nu al wel weer minder
Oud 09-01-2007, 21:20
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
manahatta schreef op 06-01-2007 @ 20:16 :
Als je nog eens in NY bent ga ik mee als gids! en dan zullen we zien wie er gelijk heeft...
Betaal jij dan
Oud 13-01-2007, 06:55
Carni
Carni is offline
Ohhh new york Sigh..
Heb dr een jaar gezeten, just got back and I already miss it..
Hmmm do watch out for drive-by's nd stuff..
Oud 17-01-2007, 01:06
Verwijderd
^Haha. Wat ontzettend slecht zeg.
Oud 06-02-2007, 16:47
Verwijderd
Citaat:
manahatta schreef op 05-01-2007 @ 17:45 :
verder vind ik NY'ers de meest behulpzame, sociale mensen ter wereld. Trots zijn ze idd wel.
True!
Advertentie

Regels voor berichten