Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2007, 20:24
Science Japan
Science Japan is offline

De geliefde Spaanse kust sport "Eendengooien" is na een lange strijd door vele dierenbeschermings organisaties eindelijk verboden.

Het eendengooien maakt deel uit van een jaarlijks feest waarbij gekortwiekte eenden zo ver mogelijk in zee worden geworpen, die dan worden gevangen door zwemmers. Het gerechtshof in Valencia zei dat de eenden vaak gewond raken en zelfs verdrinken.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw..._ve*rboden.xml
Advertentie
Oud 07-10-2007, 20:26
Sushii
Sushii is offline
Tiswah
Oud 07-10-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Tiswah
qft
Oud 07-10-2007, 21:08
Magican
Magican is offline
De uitvinder van dat spel moet wel een baas geweest zijn.
Oud 07-10-2007, 21:14
Verwijderd
En stierenvechten dan?
Oud 08-10-2007, 09:58
Joostje
Joostje is offline
Jammer, ik vond het altijd wel leuk.
Oud 08-10-2007, 16:16
REIE
REIE is offline
Dode link en één vondst bij "duck throwing spain." Is dit deze traditie net zo authentiek als de bonsaikittens?
Oud 08-10-2007, 16:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dode link en één vondst bij "duck throwing spain." Is dit deze traditie net zo authentiek als de bonsaikittens?
Paar maal * uit de url halen resulteerde in het volgende:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...n_verboden.xml
Oud 09-10-2007, 21:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paar maal * uit de url halen resulteerde in het volgende:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...n_verboden.xml
"Verwerpelijk"
Oud 09-10-2007, 21:41
Verwijderd
En toen ging er weer een stuk cultuur verloren door dat linkse tuig
Oud 11-10-2007, 17:00
Chimera
Chimera is offline
Ja, maar ganzen een trechter in hun strot duwen en ze via die ingang vetmesten mag nog wel...
Oud 11-10-2007, 18:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, maar ganzen een trechter in hun strot duwen en ze via die ingang vetmesten mag nog wel...
Ach, een koe zomaar de strot afsnijden en verlekkerd staan kijken terwijl die langzaam leegbloed is ook geaccepteerd in sommige kringen.
Oud 11-10-2007, 19:16
koelieboelie
koelieboelie is offline
eenden zijn liefv.
Oud 11-10-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Ach, een koe zomaar de strot afsnijden en verlekkerd staan kijken terwijl die langzaam leegbloed is ook geaccepteerd in sommige kringen.
Kunnen we Godwin's law niet uitbreiden naar alles wat refereert aan het m-woord?
Oud 11-10-2007, 20:27
Uice
Uice is offline
Bovendien is het "zomaar" afsnijden van de strot van een koe minder wreed dan de gebruikelijke westerse manier om met kalveren om te gaan.
Oud 11-10-2007, 21:38
Nienna*
Nienna* is offline
Whut, Science Japan hier weer?
Oud 12-10-2007, 03:27
Supreme Dutch
Ik heb sinds kort een jachtvergunning, dus ik mag binnen het seizoen gewoon legaal op eenden jagen. Is dat ook zielig?
Oud 12-10-2007, 07:56
Vice
Vice is offline
Mooie foto.
Oud 12-10-2007, 10:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik heb sinds kort een jachtvergunning, dus ik mag binnen het seizoen gewoon legaal op eenden jagen. Is dat ook zielig?
Ik vind mensen die voor hun plezier jagen enorm zielig ja.
Oud 12-10-2007, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mensen die voor hun plezier jagen enorm zielig ja.
Waarom dat? Ik zie er zelf de fun niet van in, maar ik vind jagen voor plezier nu niet veel anders dan dieren opeten voor plezier.
Oud 12-10-2007, 12:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom dat? Ik zie er zelf de fun niet van in, maar ik vind jagen voor plezier nu niet veel anders dan dieren opeten voor plezier.
Opeten heeft nog een nut, namelijk voeding.

Overigens is er voor jagen ook nog enigsinds iets te zeggen omdat er toch een evenwicht moet worden gemaakt. (reeën zijn er bijvoorbeeld teveel) Hoewel dat uiteraard niet de motivatie van de meeste jagers is.
Oud 12-10-2007, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Opeten heeft nog een nut, namelijk voeding.

Overigens is er voor jagen ook nog enigsinds iets te zeggen omdat er toch een evenwicht moet worden gemaakt. (reeën zijn er bijvoorbeeld teveel) Hoewel dat uiteraard niet de motivatie van de meeste jagers is.
Voeding kun je ook krijgen door andere dingen te eten.

Het 'evenwichtsargument' is natuurlijk de grootste drogreden ooit, want dierpopulaties in het wild vertonen überhaupt al geen evenwicht of je nu jaagt of niet.
Oud 12-10-2007, 14:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Het 'evenwichtsargument' is natuurlijk de grootste drogreden ooit, want dierpopulaties in het wild vertonen überhaupt al geen evenwicht of je nu jaagt of niet.
Dat is een probleem wat we zelf gecreerd hebben. Als we da natuur z'n gang laten gaan sterven in nederland sowieso alle interessante beesten uit omdat hun leefomgeving gewoon te klein is, of de balans weg is. Als je konijnen gewoon hun gang laat gaan, krijg je een enorme plaag. Hetzelfde geldt voor muizen en ratten.

Ik vind ongedierteverdelging dus compleet it anders dan een paar fazanten fokken en die met honden en hagelgeweren te grazen nemen. Je kunt veel zeggen van de vleesindustrie, maar dieren worden daar tenminste nog efficient te grazen genomen. Het komt geregeld voor dat een fazant bijvoorbeeld wegkomt maar als nog steft door loodvergiftiging. Dat is gewoon nodeloos lijden.
Oud 12-10-2007, 17:47
Supreme Dutch
Gefokte fazanten gaan snel dood/zijn niet lekker. Er was iets mee aan de hand in ieder geval..
Oud 12-10-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Dat is een probleem wat we zelf gecreerd hebben. Als we da natuur z'n gang laten gaan sterven in nederland sowieso alle interessante beesten uit omdat hun leefomgeving gewoon te klein is, of de balans weg is. Als je konijnen gewoon hun gang laat gaan, krijg je een enorme plaag. Hetzelfde geldt voor muizen en ratten.
Dat is geen probleem dat we zelf gecreëerd hebben. Het is gewoon een eigenschap van dergelijke systemen, dat ze niet neigen naar een of ander evenwicht in de populatie. Zie bijvoorbeeld dit.
Citaat:
Ik vind ongedierteverdelging dus compleet it anders dan een paar fazanten fokken en die met honden en hagelgeweren te grazen nemen. Je kunt veel zeggen van de vleesindustrie, maar dieren worden daar tenminste nog efficient te grazen genomen. Het komt geregeld voor dat een fazant bijvoorbeeld wegkomt maar als nog steft door loodvergiftiging. Dat is gewoon nodeloos lijden.
Zit wat in.
Advertentie
Oud 13-10-2007, 12:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lulkoek. Mensen zijn omnivoren, geen herbivoren.

En wie dat niet gelooft, neemt vanavond maar boomschors met een grassausje, in Noord-Korea een geliefd recept voor de hele familie. Daarna praten we verder.
Oud 13-10-2007, 12:24
Verwijderd
Citaat:

En wie dat niet gelooft, neemt vanavond maar boomschors met een grassausje, in Noord-Korea een geliefd recept voor de hele familie. Daarna praten we verder.
Kinderverkrachters zijn pedofiel, niet hetero. Daarom is het gerechtvaardigd/gewenst/nodig (vul in wat van toepassing is) dat ze kinderen verkrachten.
Oud 13-10-2007, 16:56
Magican
Magican is offline
Citaat:

Gedaan, en nu?
Oud 14-10-2007, 23:20
Verwijderd
tiswah
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten