Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2007, 19:44
Verwijderd
Ik zoek een lieve nieuwe eigenaar voor mijn jonge chinchilla'' s, omdat ik er nu 5 heb en het daardoor te druk is in de kooi en ze ruzie maken.
Het zijn er twee, ze zijn nog jong(in de zomervakantie geboren) het is de gewone standaardchinchilla, het zijn een mannetje en een vrouwtje, ze zijn lief en knuffelig, en ze hebben al namen maar die kunnen altijd nog veranderd worden natuurlijk.
Ik ga nog zorgen voor een foto..

xjes
Advertentie
Oud 03-11-2007, 21:09
Paperz
Paperz is offline
Ja ajb een foto!
Oud 03-11-2007, 22:34
Verwijderd
Bezint eer ge begint. Vooral als het om dieren gaat. Die doe je niet zomaar weg.
Oud 04-11-2007, 11:02
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
ze zijn lief en knuffelig,
vs.
Citaat:
www.chinchilla's.nl:
Dingen waar u bij stil moet staan voor de aanschaf:
(...) Een chinchilla is geen knuffeldier, hij zal niet op schoot komen zitten en houdt er over het algemeen niet van om vaak opgepakt te worden en veel geaaid te worden.
Oud 04-11-2007, 16:46
Verwijderd

www.chinchilla's.nl:
Dingen waar u bij stil moet staan voor de aanschaf:
(...) Een chinchilla is geen knuffeldier, hij zal niet op schoot komen zitten en houdt er over het algemeen niet van om vaak opgepakt te worden en veel geaaid te worden.

Die van mij dus wel. De oudere chinchilla's inderdaad niet echt nee, maar één van de kleintjes zit graag dicht tegen je aan, zoals in je nek, onder je trui/vest enzo in een lekker warm holletje. De andere rent liever rond, die is heel nieuwschierig.

Als alles goed gaat heb ik vanavond een fotootje.
Oud 04-11-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Bezint eer ge begint. Vooral als het om dieren gaat. Die doe je niet zomaar weg.

Ik had ze ook graag gehouden, het zijn schatjes. Maar ze maken dus ruzie omdat er maar twee vrouwtjes zijn. (de mannetjes ruzieen om de vrouwtjes)
Oud 04-11-2007, 21:59
AlopiA
AlopiA is offline
Is er geen chinchilla opvang oid? Ik denk dat je ze beter daar heen kunt doen dan via een forum verkopen. Dan heb je alleen maar kans dat mensen ze kopen zonder dat ze er verstand van hebben en dan gaat het mis.
Oud 06-11-2007, 13:38
Verwijderd
Dan hier eindelijk foto's:

Oh en wat ik nog ben vergeten te vermelden; ze zijn op 20 juli geboren, en ik woon in Westervoort, dat is dus ook waar ze eventueel opgehaald kunnen worden.
Oud 06-11-2007, 14:14
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
zien er schattig uit <3

maar ik ben het wel met AlopiA eens,
ik zou zelf ook zeggen JA ik wil ze,
maar ik weet helemaal niets van die diertjes
dus de kans dat ze bij iemand komen die dat ook niet weet
is groot en dat verdienen ze ook niet
Oud 06-11-2007, 15:28
Stefanie
Stefanie is offline
Eigenlijk zijn chichilla's ook geen dieren om als huisdier te houden.

Door de jarenlange fok in gevangenschap is de chinchilla wel enigszins vertrouwd geraakt met de mens, maar is in ieder geval nog steeds niet volledig gedomesticeerd. Het is dus nog steeds geen gemakkelijk huisdier dat zich alles laat welgevallen en dat door iedereen kan gehouden worden.
Oud 06-11-2007, 15:36
Verwijderd
... maar daar gaat het op zich toch niet om?
Oud 06-11-2007, 15:48
Verwijderd
omg wat lief (L) het is dat ik op kamers zit en al 2 huisdieren heb bij m'n ouders.
Oud 06-11-2007, 18:10
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
... maar daar gaat het op zich toch niet om?
Jawel, want je moet toch beslissen of je een chinchilla in huis wil nemen of niet?
Oud 06-11-2007, 19:15
Paperz
Paperz is offline
het is aan haar om te beslissen ze of en aan wie ze ze uiteindelijk verkoopt... ik zie het probleem niet...
Oud 07-11-2007, 09:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
het is aan haar om te beslissen ze of en aan wie ze ze uiteindelijk verkoopt... ik zie het probleem niet...
Het gaat niet om haar, maar om iemand die ze in een opwelling wil kopen omdat ze 'er zo lief uitzien'. Daarom zeg ik dat chinchilla's geen huisdieren zijn, tenzij je er kennis van hebt, anders is het zielig.
Oud 07-11-2007, 10:37
AlopiA
AlopiA is offline
Het lijkt me handig nu weer ontopic te gaan, ik wilde alleen maar zeggen dat een chinchilla opvang misschien een betere optie is. het was niet de bedoeling een hele discussie te ontketenen
Oud 07-11-2007, 10:40
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Het lijkt me handig nu weer ontopic te gaan, ik wilde alleen maar zeggen dat een chinchilla opvang misschien een betere optie is. het was niet de bedoeling een hele discussie te ontketenen
Doe je niet. Ik begon er uit mezelf over.
Oud 07-11-2007, 16:02
Verwijderd
offtopic: ikzelf vind die discussie niet eens zo erg hoor. Zo is er meer kans dat ze terechtkomen bij iemand die er verstand van heeft.

ontopic: ik heb waarschijnlijk, buiten dit topic om, iemand gevonden die ze overneemt. Iemand die er ook verstand van heeft

dat even afwachten dan kan er straks een slotje op
Oud 07-11-2007, 16:24
Lorelei
Lorelei is offline
God wat een schatjes maar we hebben al 2 konijnen en een hamster. We zijn geen kinderboerderij

Regels voor berichten