Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat is er een verschil onderling! Heeft dit ook te maken met de leverancier of puur hoe zuinig je met het verbruik bent?
Ik weet niet wat ik betaal aan elektra, aangezien ik "incl" huur. Dit inclusief gedeelte bedraagt 90 euro per maand.
|
Verwijderd
|
Ik zit nu op 93 euro bij Eneco (3k app, 110 m2) en dat is voor water, stadsverwarming en electriciteit. Ik vermoed dat dat veel te hoog is. Overdag ben ik er niet, ik heb de kachel nooit aan (in feite word ik opgestookt door de 28 verdiepingen onder me, dus het is altijd wel lekker warm) en ik gebruik uitsluitend spaarlampen (hele huis verlicht 's avonds ~80 W).
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Zou het niet ook te maken hebben, met de grootte van je woning/appartement?
Wij (vriend en ik) betalen 100euro inclusief stookkosten (koopwoning). Ik wil daar wel bijvermelden dat we in een tussenwoning wonen en niet in een appartement. Normaal gesproken betaal je voor een woning als deze rond de 120 euro, maar wij hebben bijvoorbeeld geen droger, geen afwasmachine, en wonen hier maar met z'n 2tjes. Dat scheelt ook al. Al zou het me niets verbazen als we toch die 120 euro zouden moeten betalen. Toen we hier net kwamen wonen had het huis 1,5 jaar leeggestaan en lag het voorschot op 45 euro. Wij kwamen er in april in en in november werd het voorschot op 84 euro berekend door essent. We hadden toen niet zoveel apparatuur in huis als in het begin, dus hebben we het omhoog laten zetten naar 100. Het zou me wel erg verbazen als iemand voor een appartement 100+ zou moeten betalen aan Essent.
||
Citaat:
![]() En het klopt als een bus heb zelfs metingen laten verrichten door Essent of er geen fout zat in de gas of stroom meters! Ik heb ook geen droger, diepvriezer of anders zware stroomvreters. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, wij betalen hier toch echt €50,-, voor iedere studio/appartement is dat bedrag gelijk (op zich niet helemaal eerlijk; wij wonen hier bijvoorbeeld met z'n tweeën, sommige andere mensen hebben maar 1 kamertje en wonen alleen). Dat zit bij de huur in. Ik dénk dat we misschien wel minder verbruiken (kan bijna niet anders) maar dat de huisbaas dat dan lekker in eigen zak steekt.
Over een paar maanden gaan we verhuizen van een appartementje (twee kamers, iets van 50 m2 in totaal) naar een huis (zo'n 120 m2 woonoppervlakte, geen gas, eigen wasmachine + droger), ben benieuwd hoeveel we dan kwijt gaan zijn... |
![]() |
|
Ons voorschotbedrag per maand is dit jaar omlaaggezet naar 61 euro per maand. Dit is voor gas (waar we alleen op koken) en electriciteit (we hebben een boiler). Verwarmingskosten zitten in de servicekosten voor ons appartement (75 m2) inbegrepen.
Wij hebben wel vaak veel stroomverslindende apparaten aanstaan als we thuis zijn, vind ik zelf. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Op mijn rekening van Essent staat dat ik gemiddeld 65kWh per maand verbruik wat mij 14 euro per maand kost (verbruik, vast recht en netwerkkosten).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij betalen 117 euro per maand aan Eneco. Dit is g&l voor een 2-kamer appartement. We wonen met z'n 2en. Maar bij ons is het zo dat de milieuheffingen alleen al 40 euro per maand zijn en die zitten bij deze prijs in (dat is in sommige gemeentes zo). Ik denk dat wij wel terug krijgen. We hebben nog geen verwarming aan gehad en hebben sowieso de thermostaat niet hoger dan 20.
Water betalen we trouwens 9,40 euro per maand. Was eerst het dubbele, maar het is verlaagd omdat we zo zuinig zijn! |
![]() |
||
Citaat:
Mijn voorschot ging van 58 euro p.m. naar 97 euro p.m., terwijl ik al twee jaar lang hetzelfde verbruik ![]() ![]()
|
|