Van de één op de andere nacht blijken mijn computerspeakers opeens niet meer te werken. Ik heb een Creative Audigy 2 geluidskaart met 6.1 speakerset.
De vorige avond werkte alles nog gewoon. Ik liet de computer aanstaan en ging naar bed. De volgende dag hoorde ik niets meer...
Toen ik eerst checkte of alles aangesloten zat, bleken twee speakerstekkers uit de subwoofer te liggen. Ik sloot ze terug aan, maar er kwam alsnog geen geluid uit de speakers

Ja, de stekkertjes zitten in de juiste sockets
Een reboot en aan-/uitschakeling later deed het geluid het nog niet. Opvallend was dat ik bij het opnieuw aanzetten, geen luide tik hoorde van de subwoofer (ik heb deze aangesloten op stekkerdoos, incl monitor en comp)...De volumecontrol brandde wel, dus de stroom stond er wel op. En ik heb wél geluid als ik een koptelefoon aansluit op de volumecontrol...
Ook is er niets mis met de software; alles werkt en is geinstalleerd. Er is ook niet mee geknoeid.
De subwoofer kan toch niet zómaar kapot zijn gegaan..? Wat me overigens stug lijkt omdat de volumecontrol (die ook aangesloten is op de sub) nog werkt. Speakerkabelbreuk wellicht? Ik kan nergens een kink ontdekken...En bovendien zou dan alleen een speaker niet meer werken.
Ik snap er geen hout meer van. Iemand?