Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2007, 02:01
Verwijderd
Van de één op de andere nacht blijken mijn computerspeakers opeens niet meer te werken. Ik heb een Creative Audigy 2 geluidskaart met 6.1 speakerset.

De vorige avond werkte alles nog gewoon. Ik liet de computer aanstaan en ging naar bed. De volgende dag hoorde ik niets meer...

Toen ik eerst checkte of alles aangesloten zat, bleken twee speakerstekkers uit de subwoofer te liggen. Ik sloot ze terug aan, maar er kwam alsnog geen geluid uit de speakers Ja, de stekkertjes zitten in de juiste sockets

Een reboot en aan-/uitschakeling later deed het geluid het nog niet. Opvallend was dat ik bij het opnieuw aanzetten, geen luide tik hoorde van de subwoofer (ik heb deze aangesloten op stekkerdoos, incl monitor en comp)...De volumecontrol brandde wel, dus de stroom stond er wel op. En ik heb wél geluid als ik een koptelefoon aansluit op de volumecontrol...

Ook is er niets mis met de software; alles werkt en is geinstalleerd. Er is ook niet mee geknoeid.

De subwoofer kan toch niet zómaar kapot zijn gegaan..? Wat me overigens stug lijkt omdat de volumecontrol (die ook aangesloten is op de sub) nog werkt. Speakerkabelbreuk wellicht? Ik kan nergens een kink ontdekken...En bovendien zou dan alleen een speaker niet meer werken.

Ik snap er geen hout meer van. Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2007, 08:58
Verwijderd
Heb je goedkope speakers liggen waarmee je kunt testen of de aansluitingen zelf het nog wel doen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:21
Vinniebar
Vinniebar is offline
Of je boxen even testen op een mp3-speler / radio oid...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:36
Verwijderd
Ik kan de speakertjes niet los aansluiten op m'n mp3-speler oid. Deze 6 stuks zitten in aparte jacks in de subwoofer maar passen nergens anders in.

ik heb helaas geen andere boxjes om te testen...Maar de kabel van de geluidskaart naar de subwoofer werkt, de volumecontrol werkt (immers, koptelefoon werkt daarin)...

Naja, ik ga mn speakers wel ff testen volgende week op andermans subwoofer (dezelfde als de mijne). Wel wazig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten