Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2007, 22:56
Bertje B.
Bertje B. is offline
Bij het trainen vandaag viel me iets op in de spiegel. Me linkerborst-spier lijkt iets verder te zijn ontwikkelt dan de rechter. Nou twijfelde ik eerst en vroeg het aan iemand anders die het ook wel een beetje zag. Het verschil lijkt me niet erg groot maar ik wil me rechter toch groter hebben, zonder dat ik daarbij ook me linker groter. Is dit mogelijk? Bij opdrukken etc. train je namelijk je hele borst in een keer.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 01:56
Osmoian
Osmoian is offline
Als je (echte) borstspieren wilt ontwikkelen heb je niks aan opdrukken. Drop die oefening, en ga bench pressen/flyen/dippen of een andere goede borst compound oefening. Als je traint met vrije gewichten zoals dumbbells kan je die makkelijk wat zwaarder zetten voor je minder ontwikkelde kant.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 11:55
Hulk
Hulk is offline
dat laatste moet je eigenlijk juist niet doen.. je moet juist met dezelfde gewichten blijven trainen en het verschil dat trekt na een poosje wel bij.
Oud 24-10-2007, 13:00
Osmoian
Osmoian is offline
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen in het dagelijks leven gebruik je veel vaker een bepaalde kant van het lichaam. Helemaal omdat de ts op boksen zit (dat dacht ik tenminste) zal dat het geval zijn, als je dan voor allebei de borstspieren evenzwaar blijft trainen zal alsnog je dominante kant het meest ontwikkeld blijven omdat je die simpelweg vaker gebruikt.

Heb je een kantoorbaan en doe je verder niet aan sport op krachttraining na, dan kan je inderdaad beter aan allebei de kanten met hezelfde gewicht blijven trainen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 13:29
Hulk
Hulk is offline
zo kun je het ook bekijken.. dan zal de massa misschien wat sneller gelijk lopen, maar dan zit je weer met een krachtverschil. Het verschil wat de ts in de spiegel ziet hoeft ook niet perse een massaverschil te zijn, maar het kan ook zijn dat er een aanhechting een beetje scheef zit.
verder lig je behoorlijk instabiel als je twee verschillende gewichten pakt.
Oud 24-10-2007, 14:03
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen in het dagelijks leven gebruik je veel vaker een bepaalde kant van het lichaam. Helemaal omdat de ts op boksen zit (dat dacht ik tenminste) zal dat het geval zijn, als je dan voor allebei de borstspieren evenzwaar blijft trainen zal alsnog je dominante kant het meest ontwikkeld blijven omdat je die simpelweg vaker gebruikt.
Hmm... dus ze allebei gelijk krijgen gaat niet lukken?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 16:32
remy476
remy476 is offline
Je mag niet met 2 verschillende gewichten trainen. Het verschil trek vanzelf bij zoals Hulk zei. Ik heb dat een keer nagevraagd in de sportschool en de trainer vertelde me dat het meer negatieve kanten heeft als je met 2 verschillende gwichten gaat trainen. Ook omdat je dan vaal ''scheef'' gaat trainen vanwege het zwaarteverschil (en denk dan aan rugklachten enz.).
Oud 24-10-2007, 16:48
Bertje B.
Bertje B. is offline
Maar als ik dus nu met 2 dezelfde gewichten train, dan wordt me linkerborst toch ook groter en blijft het verschil of ben ik nou echt zo stom?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 07:29
Hulk
Hulk is offline
zou kunnen, maar relatief gezien wordt het verschil steeds kleiner. kracht = massa, dus als je linkerborst ook sterker is (maar je pakt toch hetzelfde gewicht als met rechts) heeft je rechterborstspier in verhouding een zwaardere belasting gehad en zal hij sterker reageren door middel van supercompensatie en dus ook meer groeien dan je linkerborst.
Oud 27-10-2007, 23:16
Verwijderd
Is het nou dat je volume van je linkerborst nou groter is of de vorm? We zijn niet symmertisch gebouwd en de 1 heeft een wat symmertische bouw dan de ander. Als het daar aan zou kunnen liggen.

Als het om volume gaat en je ziet echt verschil in massa dan kan je je linkerborst wel apart gaan trainen. Bijv. een peck deck macine of een chest press die je ook kan gebruiken om 1 kant te trainen. Door je middel meer te draaien naar de handgreep (chest press), gaat je linkerarm eerder schuin voor je lichaam langs zodat je je borst spier meer aanspant. (1 van de functies van je borstspier is het naar binnen brengen van je elleboog ''horizontale adductie'' dus let niet zo zeer wat je onderarm doet.)

Het kan ook zijn dat je rechterborst sterker is en je linker slapper en toch groter is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 15:45
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Is het nou dat je volume van je linkerborst nou groter is of de vorm? We zijn niet symmertisch gebouwd en de 1 heeft een wat symmertische bouw dan de ander. Als het daar aan zou kunnen liggen.

Als het om volume gaat en je ziet echt verschil in massa dan kan je je linkerborst wel apart gaan trainen. Bijv. een peck deck macine of een chest press die je ook kan gebruiken om 1 kant te trainen. Door je middel meer te draaien naar de handgreep (chest press), gaat je linkerarm eerder schuin voor je lichaam langs zodat je je borst spier meer aanspant. (1 van de functies van je borstspier is het naar binnen brengen van je elleboog ''horizontale adductie'' dus let niet zo zeer wat je onderarm doet.)

Het kan ook zijn dat je rechterborst sterker is en je linker slapper en toch groter is.
Dat heb ik in mijn biceps....links is ietsje kleiner maar met links heb ik wel meer kracht/uithoudingsvermogen. Toch train ik hetzelfde.....

Regels voor berichten