Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2007, 21:15
Verwijderd
Dan moet dit topic natuurlijk ook geopend worden
Is misschien nog wel leuker ook.

En vooruit, dit mogen er ook drie zijn.

Dus, wat is de aller-, aller-, állerslechtste voorstelling die je ooit gezien hebt?
En wat was er dan zo slecht aan?
En ben je blijven zitten of ben je weggelopen?
Advertentie
Oud 15-07-2007, 21:37
Verwijderd
TS begint niet, want hier moet ik nog even over nadenken...
Ik zal musicals hier wel even laten voor wat ze zijn, want als ik die mee zou tellen, zou mijn lijstje zo vol zijn.
Oud 19-07-2007, 11:03
Uice
Uice is offline
Ik heb niet zoveel slechte voorstellingen gezien. Ik ben een keer naar Arie en Silvester geweest omdat ze in een pakket zaten en dat vond ik soms wel genant.

Ik heb ook een keer een hele enge poppenkastvoorstelling op straat gezien. Het was voor kinderen en het ging over Jan Klaassen, die zoals gebruikelijk iemand met een stok op zijn hoofd sloeg. Maar op een gegeven moment ging die man dood. Die stopte Jan Klaassen toen lachend in een doodskist, en toen kwam de beul met een strop voor Jan Klaassen. Jan Klaassen vroeg of de beul even wilde voordoen hoe je je hoofd daarin moest steken en toen deed de beul dat en toen hing Jan Klaassen lachend de beul op. Toen kwam de Dood eraan om Jan Klaassen te halen en toen we gaan. Ik had wel willen weten hoe het afliep. Ik vond het echt heel naar.
Oud 19-07-2007, 11:32
Verwijderd
Voorstelling: mag het ook een concert zijn?

Ik heb wel eens een concert aangehoord van een Pools Kamer orkest. De enige reden waarom ik er zat, was vanwege het feit dat mijn oud leraar er 2 keer een solo speelde. Dat deed hij geweldig. Echt genoten. Maar het orkest was bagger van de eerste orde, een jeugdorkest had dat beter gedaan. Ben ook in de pauze maar weggegaan.
Oud 19-07-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 19-07-2007 @ 12:32 :
Voorstelling: mag het ook een concert zijn?
Dat mag.

Ik heb er nog eens over nagedacht.

- 'Hurly burly' van de Praktijk, regie Ivar van Urk, met o.a. Monique van der Werff.
Ik heb daarna pas de film gezien, helaas... Want volgens mij is het best een goede film (met Sean Penn en Kevin Spacey o.a.). Maar wat een verschrikkelijk langdradig en vervelend toneelstuk. Werkelijk alle acteurs waren vreselijk irritant, en het maken van een spanningsboog konden ze geen van allen. Laat staan één van 2,5 uur. Ik snap niet hoe een regisseur naar zoiets kan kijken en zeggen dat het goed is.

- 'Blessuretijd', regie Ivar van Urk, met o.a. Monique van der Werff. (wederom)
Na deze voorstelling werd voor mij bevestigd dat ik nooit meer een voorstelling van Van Urk wilde zien, en dat Monique van der Werff NIET moet proberen te acteren; op de bonte avond van een groep 8-kamp worden er nog betere prestaties geleverd.
Een stuk van Jeroen van den Berg, met - behalve Van der Werff dan - eigenlijk heel aardige acteurs, maar het verhaal en de teksten hingen zo aan elkaar van de clichés over ouderdom, dat het me nergens raakte en dat de acteurs er ook niet veel van konden maken.
Zeer vervelende voorstelling ook.

- 'Catwalk' van Cosmic Theatre.
Eigenlijk wel een beetje een makkelijke keuze. Dit was van dat typische multiculti CKV-toneel, met bekende koppen van tv (gtst) die niet konden acteren, alleen maar mooi konden zijn. En ik hecht nu eenmaal niet zoveel waarde aan uiterlijk vertoon. Oninteressant verhaal, volstrekt overbodige pauze middenin het stuk en vooral dus zeer slechte acteerprestaties.
Ze kregen wel een staande ovatie, het was dan ook schouwburgpubliek , maar die kregen ze niet van mij.
Oud 22-07-2007, 11:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 15-07-2007 @ 22:37 :
TS begint niet, want hier moet ik nog even over nadenken...
Ik zal musicals hier wel even laten voor wat ze zijn, want als ik die mee zou tellen, zou mijn lijstje zo vol zijn.
Je vraagt naar 1 voorstelling: de aller- aller- allerslechtste.
Dus een lijstje kan het nooit worden. En naar de allerslechtste ben ik dan best benieuwd.

Bij mij is het toch ook een musical: A Chorus Line.
Dat ging neeeergens over en was niet boeiend, niet mooi, niet goed gespeeld.. helemaal niks. Enkel pure verveling.
Ik ben wel blijven zitten though.
Oud 22-07-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-07-2007 @ 12:34 :
Je vraagt naar 1 voorstelling: de aller- aller- allerslechtste.
Dus een lijstje kan het nooit worden. En naar de allerslechtste ben ik dan best benieuwd.

Bij mij is het toch ook een musical: A Chorus Line.
Dat ging neeeergens over en was niet boeiend, niet mooi, niet goed gespeeld.. helemaal niks. Enkel pure verveling.
Ik ben wel blijven zitten though.
Dat lijstje omdat ik mezelf de toestemming had gegeven om drie voorstellingen op te schrijven.
Uhm.. de allerslechtste musical... ik heb vooral musicals bij ons op de Fontys gezien, van de opleidingen muziektheater en musicaldans.
Ik geloof dat ik 'Into the woods' wel echt de slechtste vond. Totaal niet interessant, voldeed vast wel aan de eisen voor een musical, maar het boeide me gewoon totaal niet. En de kwaliteit van de zang was ook niet altijd even optimaal. (wat dat betreft voldeed het dus niet aan de eisen voor een musical). Maar wat me vooral nog het meest irriteerde, was dat alle spelers/zangers aan het soleren waren, van samenspel was weinig sprake.
Oud 22-07-2007, 16:37
Verwijderd
jan-jaap van der wal op paaspop. allemachtig wat was dat genant.
Oud 25-07-2007, 10:25
KreZor
KreZor is offline
Parlando van Freek de Jonge, dat was gewoon heel saai.
Oud 25-07-2007, 12:37
Verwijderd
Ik heb het op televisie gezien, weet niet of dat telt, maar ik vind Klaas van der Eerden na zijn eerste programma toch wel erg slecht geworden, echt genant soms.
Oud 25-07-2007, 15:06
wousmi
wousmi is offline
andré van duin word steeds minder leuk
Oud 07-08-2007, 19:47
Fosca
Fosca is offline
De enige voorstelling waarbij ik ooit overwogen heb weg te lopen was La Vie de Parisienne. Jemig wat was dat saai en dom. Ik had alleen de kaartjes van Ernst Daniel Smid himself gekregen en vond het zo onbeleefd om weg te gaan.

Maar technisch was deze voorstelling best goed, ik heb ook naar voorstellingen zitten kijken met een gevoel van -plaatsvervangende- schaamte. Een keer op de Uitmarkt, een voorproefje van ehm, naam vergeten het was iets van Minou oid en ze probeerde heel erg Brigitte Kaandorp na te doen, heel schel schreeuwerig zingen, en niet grappig
Oud 08-08-2007, 21:21
Fosca
Fosca is offline
Mylou Franken was het
Oud 08-08-2007, 22:19
WolterB
WolterB is offline
Bolder & Plante - Wannabe

Was in 2000 tijdens de cabarestafette. Een duo bestaande uit twee damens dat volgens mij nooit echt is doorgebroken en dat is erg terecht. De show was grof (hoe meer scheldwoorden en vulgaire taal in één zin hoe beter), ze stonden inspitatieloos op het podium en er zat totaal geen lijn in het verhaal.

et was dat zij voor de pauze speelden en we daarna nog een show kregen, anders was ik zeker weggegaan
Oud 11-08-2007, 00:14
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
WolterB schreef op 08-08-2007 @ 23:19 :
Bolder & Plante - Wannabe

Ik heb die voorstelling jaren terug in de schouwburg gezien en ik heb hélemaal dubbel gelegen, tranen over mijn wangen. Maar ik moet zeggen dat wij ook de enigen waren die de humor konden waarderen, de zaal was helemaal stil Na de pauze waren er ook veel mensen verdwenen
Oud 22-10-2007, 21:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb ooit iets van Wilko terwijn gezien. Abominabel slecht, allejezus
Oud 24-10-2007, 21:20
Verwijderd
'Door jou' van Keesen & co mag er bij op m'n lijstje.
Mijn God, wat was dat slecht.
Oud 27-10-2007, 22:18
Verwijderd
the odd couple met cees geel en peter lusse
ja dat was de eerste voorstelling waarbij ik mezelf afvroeg (na 2 minuten al) wat IK daar deed en waarom iedereen het leuk scheen te vinden behalve ik.
dus ook maar weggegaan.
MCShake (van ZEP) vorig jaar vond ik ook niet je-van-het
en ik moet toegeven dat ik erg schrok toen ze Platform van NTGENT dit jaar bij de Topstukken in reprise deden...
Oud 27-10-2007, 23:47
Verwijderd
Shit, die laatste moet ik nog heen, en ik heb er erg hoge verwachtingen bij...
Advertentie

Regels voor berichten