Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2007, 15:42
MachinesofGod
MachinesofGod is offline
Na een paar jaar gitaar spelen op een speelgoedversterkertje kan ik eindelijk een nieuwe versterker kopen. Ik heb de Line 6 Spider III 120 op het oog en ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, zo ja of ze positief/negatief zijn. Ik hou van humbuckers en volle gain, ŕ la Slash van Guns N' Roses, zo'n geluid zou ik ook willen hebben.

Is de Line 6 Spider III 120 een goeie keus?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2007, 15:49
Carn
Carn is offline
is toch een solid state bak of niet? Ik weet niet wat je budget is, maar de Engl Thunder is ook een aller aardigst ding voor het hardrock genre.
Oud 05-10-2007, 16:06
DeadNation
DeadNation is offline
Als je een geluid als Slash wilt? Neen. Slash gebruikt les pauls en marshall buizenbakken. Modelling bied je een geluid wat daar een kopie van is, maar het zal nooit echt die sound zijn. Het blijft computer gegenereerd. Period!

Betekent niet dat t ding niets voor jou is. Ga gewoon spelen en vergelijk bijv. die line 6 met een buizencombo/stack.
Oud 05-10-2007, 16:12
Verwijderd
Wel interessant is dat dit ding (tenminste ik geloof dat het dit model was) na het stukje modelling-techniek het geluid alsnog door echte buizen heen gooit.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 16:19
DeadNation
DeadNation is offline
Nee dat is de spider valve. Bogner/Line6 collab.

Niet dat t uitmaakt. Als je een digitaal signaal door wat eindbuizen heengooit heb je nog geen fender twin of iets dergelijks. Trust me. Verkoopmumbojumbo.
Oud 05-10-2007, 18:12
MachinesofGod
MachinesofGod is offline
Citaat:
Als je een geluid als Slash wilt? Neen. Slash gebruikt les pauls en marshall buizenbakken. Modelling bied je een geluid wat daar een kopie van is, maar het zal nooit echt die sound zijn. Het blijft computer gegenereerd. Period!

Betekent niet dat t ding niets voor jou is. Ga gewoon spelen en vergelijk bijv. die line 6 met een buizencombo/stack.

Op school speel ik vaak op de Marshall MG 100 DFX, maar persoonlijk vind ik die te schel klinken. En voor een buizenbak heb ik niet genoeg geld ter beschikking denk ik. (+- €400/500,- ). De Peavey Valve King lijkt me opzich wel wat, maar ik heb gehoord dat je bovendien voorzichtig moet zijn met buizen en dat het vaak gerepareerd moet worden.
Vandaar dat ik nogal terughoudend tegenover buizenversterkers sta.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 20:11
Verwijderd
Je moet met buizen inderdaad voorzichtig zijn, maar je moet met elke versterker voorzichtig zijn. Als je je buizen voldoende tijd geeft om op te warmen voordat je gaat spelen hoeven ze als het goed is nooit gerepareerd te worden. Hoogstens vervangen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 22:32
MachinesofGod
MachinesofGod is offline
Citaat:
Je moet met buizen inderdaad voorzichtig zijn, maar je moet met elke versterker voorzichtig zijn. Als je je buizen voldoende tijd geeft om op te warmen voordat je gaat spelen hoeven ze als het goed is nooit gerepareerd te worden. Hoogstens vervangen.

Oké, maar die vervangingen zullen ook weer geld kosten.
De line 6 lijkt mij handig omdat er al veel effecten op de versterker zitten en daar hoef ik dan ook niet extra geld aan uit te geven. Dat je je eigen sound kan ontwikkelen vind ik ook mooi.
Dat ik geen buizenversterker ga kopen ben ik al uit, mocht het ooit echt wat worden met de band waar ik in zit, dan zie ik wel verder.
Maar ik ben dus vooral benieuwd naar de ervaringen die mensen hebben met line 6 om te kijken of het wat is.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 22:42
Verwijderd
ik heb een pedaaltje van line6 en die vind ik wel tof maar ik zou toch niet snel een versterker kopen denk ik, hoewel dat meer een gevoelskwestie is. verder sluit ik me aan bij deadnation, neem je gitaar mee en ga m testen en vergelijken met andere versterkers
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 20:12
polysix
polysix is offline
Mijn broer heeft een klein broertje uit de zelfde serie. Ik vind het een steriel ding dat tevens niet met mijn gitaar overweg kan. De ingebouwde effecten hebben maar weinig tweak-mogelijkheden wat gewoon heel jammer is. De ingebouwde galm is zeker wel ok. De versterkers zijn heel geschikt voor de zwaardere rock sounds en ook voor metal issie zeer geschikt.

Persoonlijk zal ik voor de peavey gaan, maar wat voor mij een minpunten zijn van de line 6 kan natuurlijk helemaal je ding zijn. Test ze in ieder geval eens uit en kijk hoe het klinkt met je gitaartje.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 16:41
MachinesofGod
MachinesofGod is offline
Ik heb eergisteren de Line 6 spider III 150 watt uiteindelijk gehaald want die was maar 50 euro duurder. Ben er zeer tevreden over, komt mooi vol geluid uit en de gain is errrrrug mooi! Bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 08:25
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Nee dat is de spider valve. Bogner/Line6 collab.

Niet dat t uitmaakt. Als je een digitaal signaal door wat eindbuizen heengooit heb je nog geen fender twin of iets dergelijks. Trust me. Verkoopmumbojumbo.
Mijn beste vriend heeft zich een Fender 50th Anniversary Strat met een Line 6 Valve gekocht. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat klinkt echt briljant. Een goeie buizenversterker is altijd beter, dat weet ik, maar als je kijkt naar de mogelijkheden van een Line 6 versterker voor die prijs

Zelf heb ik een Line 6 Flextone III, 2x75W. Deze gaat opzich nog goed met de rest mee. Voor eigen muziek kun je beter buizen aanschaffen, dan heb je gelijk een beter eigen geluid
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 10:18
DeadNation
DeadNation is offline
Ja ach het ligt er maar in wat je wilt en wat je eist he. Ik persoonlijk heb liever 1 hele goede sound waar ik tevreden mee ben dan 20 redelijke/middelmatige sounds.

Niet dat t 1 slecht is en t andere goed.
Oud 22-10-2007, 22:33
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Ja ach het ligt er maar in wat je wilt en wat je eist he. Ik persoonlijk heb liever 1 hele goede sound waar ik tevreden mee ben dan 20 redelijke/middelmatige sounds.

Niet dat t 1 slecht is en t andere goed.
Graag nodig ik je uit om een keer mijn Line 6 Flextone III uit te proberen.
Ik vind het meer goede/redelijke sounds
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 10:28
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ken ze, ikzelf prefereer de druk en vooral de dynamiek van een goede ouderwetse buizenbak. Die harmonischen vind je niet in een torrenbak, simple as that
Oud 25-10-2007, 12:00
FaZ
FaZ is offline
line6, prima versterkers voor een scherper prijs + beter dan de combo's van 100watt van fender en marshall imo
Oud 25-10-2007, 15:54
DeadNation
DeadNation is offline
Oh ongetwijfeld. Die transistor combo's van Marshall zijn dikke drama. Verder is t een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten