![]() |
|
Verwijderd
|
Jan Wolkers (81) overleden
In zijn huis op Texel is Jan Wolkers overleden. De schrijver en beeldend kunstenaar zou volgende week 82 jaar zijn geworden. Deze week bleek in het ziekenhuis dat hij lichamelijk op was. Wolkers debuteerde in 1961 met de verhalenbundel Serpentina's Petticoat. Bekende romans zijn Turks Fruit, Terug naar Oegstgeest en Kort Amerikaans. Een aantal van zijn romans is verfilmd. Van het boekenweekgeschenk Zomerhitte uit 2005 wordt nu een film gemaakt. Na 1980 legde Wolkers zich steeds meer toe op de beeldende kunst. Hij maakte veel glazen monumenten, onder meer het Auschwitz-monument in Amsterdam. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb alleen Kort Amerikaans gelezen, en dat is niet echt mijn stijl. Maar het programma over Jan Wolkers en alle beestjes in z'n achtertuin keek ik braaf altijd en dat vond ik echt zo leuk, het was gewoon een hele fijne man. Jammer dat hij overleden is, maar de laatste jaren vond ik hem ook wel erg snel verouderen. Bij De Wereld Draait Door werd er ook een paar keer gezegd dat hij soms zelfs doorzichtig leek, dat vond ik ook.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Markante man. Ik heb alleen Turks Fruit gelezen, vond ik een geweldig boek. Gewoon als je bedenkt wanneer dat geschreven is en in welke situatie in Nederland toen. Ik vind het een geweldige man. Zijn achtertuinprogramma keek ik ook regelmatig, vond ik ook leuk.. De laatste jaren dat hij op tv was, vond ik wel dat hij soms wat moeilijk uit zijn woorden kon komen, althans, moeilijker dan normaal gesproken. Jammer dat hij dood is, maar 81 is een mooie leeftijd.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
"Ik kan niks mijn kut inplempen", en andere moeilijke vragen #1 Noedelhap | 13 | 19-06-2012 18:05 | |
De Kantine |
Wat saai zeg # 44 Verwijderd | 500 | 21-10-2007 21:32 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
doodshoofdvlinder????????? | 0 | 26-03-2001 18:24 |