Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2007, 20:24
Verwijderd
Ik zit in de eerste klas en droom er al heel lang van om ICT'er te worden.
Ik vraag me dus af... Zijn er hier een paar mensen die zo'n opleiding doen?
Ik wil namelijk wel weten hoe ICT allemaal een beetje in elkaar zit.

Sorry als dit topic hier niet thuis hoort...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2007, 20:29
Verwijderd
ICT betekent: Information and Communication Technology.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 22:22
Lethe
Lethe is offline
Verhelderend.
Oud 29-09-2007, 11:15
Verwijderd
Citaat:
ICT betekent: Information and Communication Technology.
mij best hoor, maar Ingewikkelde Computer Techniek is veel leuker!!!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 22:49
Swlabr
Swlabr is offline
Haha.
Oud 30-09-2007, 03:58
Verwijderd
Haha, elfjarigen. Toen ik elf was moest ik ook lachen om dingen als Kwalitatief Uitermate Teleurstellend en Badkuip Met Wielen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 08:34
Verwijderd
Ik weet niet welk niveau je doet, maar in dit topic kun je van een groot aantal leden zien wie er welke opleiding doet. Er zitten volgens mij ook twee mensen tussen die informatica doen (iig alpha op hbo-niveau, maar volgens mij ook iemand op universitair niveau), dat heeft ook te maken met ICT. Je zou eens contact met hen kunnen zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 08:56
Promillage
Promillage is offline
Naamzoek: Relief

Ik zou er trouwens niet aan beginnen als je niet zo goed bent in Wiskunde. Je krijgt sowieso veel linaire algebra.
Oud 30-09-2007, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet welk niveau je doet, maar in dit topic kun je van een groot aantal leden zien wie er welke opleiding doet. Er zitten volgens mij ook twee mensen tussen die informatica doen (iig alpha op hbo-niveau, maar volgens mij ook iemand op universitair niveau), dat heeft ook te maken met ICT. Je zou eens contact met hen kunnen zoeken.
Ik doe gymnasium.
Ik weet niet waarom je dat wilt weten, maar ehhm.... hier staat het dus
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Ik doe gymnasium.
Ik weet niet waarom je dat wilt weten, maar ehhm.... hier staat het dus
Omdat je met een VMBO opleidinkje niet op de universiteit terecht kan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:33
Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Omdat je met een VMBO opleidinkje niet op de universiteit terecht kan.
vmbo -> mbo -> hbo-prop -> uni

het kan best, alleen de weg er naar toe is wat langer

@Rubykuby: wat vind je leuk aan ICT? Techniek van computers of spelletjes? Het is namelijk nogal een verschil of je een ICT opleiding gaat doen om programma's te maken, maar je kan bijvoorbeeld ook game-designer worden (spelletjes maken dus)
Oud 01-10-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
vmbo -> mbo -> hbo-prop -> uni

het kan best, alleen de weg er naar toe is wat langer
Dat kan dus niet met je VMBO opleiding, maar met je HBO P.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 08:18
Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Dat kan dus niet met je VMBO opleiding, maar met je HBO P.
met vmbo kan je mbo doen, met een mbo kan je een hbo doen en met een hbo kan je uni doen..

dan kan je met een vmbo toch ook uiteindelijk uni doen, wat snap je daar nou niet aan?
Oud 02-10-2007, 09:34
Verwijderd
Citaat:
met vmbo kan je mbo doen, met een mbo kan je een hbo doen en met een hbo kan je uni doen..

dan kan je met een vmbo toch ook uiteindelijk uni doen, wat snap je daar nou niet aan?
Ja, uiteindelijk. Maar met enkel een VMBO opleiding, waar het hier om zou gaan, kan je dus niet naar de universiteit. Met een HBO P, die je eventueel kan halen nadat je een MBO opleiding hebt gedaan wel. Dat is toch wat heel anders. Wat snap jij daar niet aan?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 16:50
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ja, als je zo gaat beginnen, dan kan iemand die op de basisschool zit ook wel zeggen dat ie met zijn rapport naar de uni kan. Feit blijft dat je je met een vmbo-opleiding op zich niet kunt aanmelden op een universiteit.
Oud 02-10-2007, 16:57
Verwijderd
Toch is het bij iemand advies geven mbt vervolgopleiding handig(er) om te weten wat voor opleiding iemand doet. Natuurlijk kan je als vmbo doet ooit op de universiteit terecht komen, maar dat is op het moment dat iemand nog vmbo doet behoorlijk ver weg, dus heeft iemand in eerste instantie meer aan om wat te horen van iemand die een opleiding doet waar die persoon eerder terecht zal komen. Dat is iig mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 19:11
Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Ja, als je zo gaat beginnen, dan kan iemand die op de basisschool zit ook wel zeggen dat ie met zijn rapport naar de uni kan. Feit blijft dat je je met een vmbo-opleiding op zich niet kunt aanmelden op een universiteit.
mensen die graag dierenarts willen worden en nu vmbo doen stamp je toch ook niet de grond in onder het motto ''je bent op dit moment te stom voor de universiteit dus zoek maar wat anders uit''? Met zo'n instelling motiveer je mensen ook niet om verder te kijken dan datgene wat het dichtst binnen handbereik ligt.
en das mijn mening.
Oud 04-10-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
@Rubykuby: wat vind je leuk aan ICT? Techniek van computers of spelletjes? Het is namelijk nogal een verschil of je een ICT opleiding gaat doen om programma's te maken, maar je kan bijvoorbeeld ook game-designer worden (spelletjes maken dus)
Ik doe gewoon alles graag met PC's.
Toen ik 3 was vroeg mijn oma of ik de PC even kon afsluiten.
Ik deed dat allemaal heel keurig en mijn oma zei toen later: 'Heb je nou de hele computer uit gezet?'
Mijn oma bedoelde de monitor...

Maar ik ben nu ook een aantal animaties aan het maken met een simpel programmatje.
En ik ben vooral ALLES aan het uit proberen, en ik vind het leuk

NOTE: game-designer is niets voor mij, ik had eens een programmatje waarmee ik dat zou moeten kunnen.
Het is alleen wat stomme lettertjes en geheim-taal intoetsen...
Het liefst wil ik richting de animaties toe.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 20:49
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Het is alleen wat stomme lettertjes en geheim-taal intoetsen...
That's ICT in a nutshell...

Animaties? Wat voor animaties? Heb je het dan over iets relatief eenvoudigs zoals Flash (zeg maar 90% van de tekenfilmpjes op het internet) of het 'zware' werk zoals bijvoorbeeld die nieuwere animatiefilms van Disney enzo?
Oud 05-10-2007, 10:16
Verwijderd
Citaat:
mensen die graag dierenarts willen worden en nu vmbo doen stamp je toch ook niet de grond in onder het motto ''je bent op dit moment te stom voor de universiteit dus zoek maar wat anders uit''?
Maar daar gaat deze discussie helemaal niet over.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 10:37
Verwijderd
Citaat:
mensen die graag dierenarts willen worden en nu vmbo doen stamp je toch ook niet de grond in onder het motto ''je bent op dit moment te stom voor de universiteit dus zoek maar wat anders uit''? Met zo'n instelling motiveer je mensen ook niet om verder te kijken dan datgene wat het dichtst binnen handbereik ligt.
en das mijn mening.
Als iemand zegt 'ik wil graag iets met dieren en geneeskunde gaan doen' en je weet dat hij of zij vmbo doet, dan kun je veel gerichter advies geven. Bv. 'je kunt/moet eerst havo en vwo gaan doen' ipv alleen maar te zeggen 'ga diergeneeskunde studeren'. Dat eerste lijkt mij een stuk zinvoller, omdat dat 'de weg er naar toe' laat zien en dat is toch wat je (ook) moet weten.

Bovendien zegt hij alleen maar dat hij 'iets met ICT' wil doen, dat kan op alle niveau's, dus is het handig om te weten welk niveau in eerste instantie binnen zijn bereik ligt. De rest komt daarna wel weer als hij dat wil/kan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 10:51
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Ik zit in de eerste klas en droom er al heel lang van om ICT'er te worden.
Ik vraag me dus af... Zijn er hier een paar mensen die zo'n opleiding doen?
Ik wil namelijk wel weten hoe ICT allemaal een beetje in elkaar zit.

Sorry als dit topic hier niet thuis hoort...
Ik ken iemand die studeert informatica aan de UvA. Je moet er op voorbereid zijn dat je met "vreemde" figuren in de klas komt die sociaal contact vermijden. Zo brengde hij het. En de leerstof is bijna voor 100% in het Engels. Verder wil ik zelf later Informatica gaan studeren en dan als ik mijn bachelor heb wil ik gaan voor een master software engineer. Zit nu nog op 't VWO (5e, N&T profiel). Verder moet je goed zijn in wiskunde. Dus als je slecht in wiskunde bent en slecht in Engels, is ICT not-done voor je.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ken iemand die studeert informatica aan de UvA. Je moet er op voorbereid zijn dat je met "vreemde" figuren in de klas komt die sociaal contact vermijden. Zo brengde hij het. En de leerstof is bijna voor 100% in het Engels. Verder wil ik zelf later Informatica gaan studeren en dan als ik mijn bachelor heb wil ik gaan voor een master software engineer. Zit nu nog op 't VWO (5e, N&T profiel). Verder moet je goed zijn in wiskunde. Dus als je slecht in wiskunde bent en slecht in Engels, is ICT not-done voor je.
Ik ben mega goed in engels (op mijn zesde kon ik al volop engelse zinnen spreken)
Alleen mijn wiskunde is iets minder, ik had op de basisschool namelijk een hele slechte leerstof.
Dus nu zit iedereen in mijn klas over dit en dat aan het praten en ik snap er geen snars meer van!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 17:52
Boebsie
Boebsie is offline
Kleine dude,

Jij houdt kennelijk niet van ICT, want dat is juist die geheim-taal . Wij grote volwassen mensen noemen dat programmeren.
Als je van animaties houdt moet je het meer op een kunst school of iets dergelijks zoeken.

Succes Kid.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:39
Spammie
Spammie is offline
Iets met animatie en het creatieve doen en laten op de pc (oa soort DTP werk) kun je onder andere volgen op het CIBAP Vakcollege en dan dunkt ik op RPC/VRPC = (Vormgever) Reclame/Presentatie/Communicatie.

http://cibap.nl/ccms.1733.CIBAPvakco...-en-Media.html
http://cibap.nl/ccms.314.CIBAPvakcol...ormgeving.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2007, 20:20
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Ik ben mega goed in engels (op mijn zesde kon ik al volop engelse zinnen spreken)
haha
Oud 21-10-2007, 10:00
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Alleen mijn wiskunde is iets minder, ik had op de basisschool namelijk een hele slechte leerstof.
Dus nu zit iedereen in mijn klas over dit en dat aan het praten en ik snap er geen snars meer van!
Oud 21-10-2007, 10:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Was ik ook nog maar 11.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 16:06
Gunkan
Gunkan is offline
Zeggen dat je ICT wilt gaan doen is net zo breed als dat je zegt dat je van sport houdt

Binnen de ICT kan je zo enorm veel verschillende vakgebieden vinden, dat het onmogelijk is om er een specifieke opleiding aan te richten. Er zijn er dozijnen

Nu geef jij aan dat je graag mooie plaatjes en animaties maakt. Dat zou suggereren dat je onder andere de volgende kanten op kan gaan:
* Grafisch ontwerper
* Animator
* DTPer (Dekstop Publishing -> werken voor tijdschriften)
* Web designer
* Enz...

Bij de een zal je wel wiskunde nodig hebben en bij de andere zal je weer moeten programmeren. Allen hebben gemeen dat je geen strikt technische opleiding gaat volgen. Zo kan je voor een deel vaak terecht op de kunstacademie.

Maar kom: je hebt nog minstens zes jaar voor je! Kom nu eerst dat eerste jaar maar door, dan zie je binnenkort wel verder.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 08:08
Verwijderd
Bij de opleiding mediatechnologie aan de Hogeschool Utrecht krijg je veel verschillende soorten techniek (van geluidtechniek tot hoe een operating system werkt) en ook leer je er een beetje vormgeven.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 09:53
Gunkan
Gunkan is offline
@ Maria:

Ah, dat waren die lui die ons (Electro/Telematica) in 1999 uit de labtoren aan de Oudenoord hadden gejaagd. Wij hadden oude troep, zij kregen mooie, nieuwe apparatuur en leuke klassen. Zelfs de vrijheid om te bieren tijdens het practicum.

/me is nog steeds rancuneus

Ach ja... Mediatech was toen hip en nieuw. Electro was ouderwets en saai.

Maar inderdaad: dat is een redelijk veelzijdige studie! Het nadeel alleen dat ik heb ervaren met de technische studies van de HU is dat ze je proberen een klein beetje van een heleboel vakken te leren. Zo houd je uiteindelijk maar weinig practische kennis over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten