Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet welk niveau je doet, maar in dit topic kun je van een groot aantal leden zien wie er welke opleiding doet. Er zitten volgens mij ook twee mensen tussen die informatica doen (iig alpha op hbo-niveau, maar volgens mij ook iemand op universitair niveau), dat heeft ook te maken met ICT. Je zou eens contact met hen kunnen zoeken.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet waarom je dat wilt weten, maar ehhm.... hier staat het dus |
![]() |
||
Citaat:
dan kan je met een vmbo toch ook uiteindelijk uni doen, wat snap je daar nou niet aan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Toch is het bij iemand advies geven mbt vervolgopleiding handig(er) om te weten wat voor opleiding iemand doet. Natuurlijk kan je als vmbo doet ooit op de universiteit terecht komen, maar dat is op het moment dat iemand nog vmbo doet behoorlijk ver weg, dus heeft iemand in eerste instantie meer aan om wat te horen van iemand die een opleiding doet waar die persoon eerder terecht zal komen. Dat is iig mijn mening.
|
![]() |
||
Citaat:
en das mijn mening.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen ik 3 was vroeg mijn oma of ik de PC even kon afsluiten. Ik deed dat allemaal heel keurig en mijn oma zei toen later: 'Heb je nou de hele computer uit gezet?' Mijn oma bedoelde de monitor... Maar ik ben nu ook een aantal animaties aan het maken met een simpel programmatje. En ik ben vooral ALLES aan het uit proberen, en ik vind het leuk ![]() NOTE: game-designer is niets voor mij, ik had eens een programmatje waarmee ik dat zou moeten kunnen. Het is alleen wat stomme lettertjes en geheim-taal intoetsen... Het liefst wil ik richting de animaties toe. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Animaties? Wat voor animaties? Heb je het dan over iets relatief eenvoudigs zoals Flash (zeg maar 90% van de tekenfilmpjes op het internet) of het 'zware' werk zoals bijvoorbeeld die nieuwere animatiefilms van Disney enzo?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien zegt hij alleen maar dat hij 'iets met ICT' wil doen, dat kan op alle niveau's, dus is het handig om te weten welk niveau in eerste instantie binnen zijn bereik ligt. De rest komt daarna wel weer als hij dat wil/kan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen mijn wiskunde is iets minder, ik had op de basisschool namelijk een hele slechte leerstof. Dus nu zit iedereen in mijn klas over dit en dat aan het praten en ik snap er geen snars meer van! |
![]() |
|
Iets met animatie en het creatieve doen en laten op de pc (oa soort DTP werk) kun je onder andere volgen op het CIBAP Vakcollege en dan dunkt ik op RPC/VRPC = (Vormgever) Reclame/Presentatie/Communicatie.
http://cibap.nl/ccms.1733.CIBAPvakco...-en-Media.html http://cibap.nl/ccms.314.CIBAPvakcol...ormgeving.html |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Zeggen dat je ICT wilt gaan doen is net zo breed als dat je zegt dat je van sport houdt
![]() Binnen de ICT kan je zo enorm veel verschillende vakgebieden vinden, dat het onmogelijk is om er een specifieke opleiding aan te richten. Er zijn er dozijnen ![]() Nu geef jij aan dat je graag mooie plaatjes en animaties maakt. Dat zou suggereren dat je onder andere de volgende kanten op kan gaan: * Grafisch ontwerper * Animator * DTPer (Dekstop Publishing -> werken voor tijdschriften) * Web designer * Enz... Bij de een zal je wel wiskunde nodig hebben en bij de andere zal je weer moeten programmeren. Allen hebben gemeen dat je geen strikt technische opleiding gaat volgen. Zo kan je voor een deel vaak terecht op de kunstacademie. Maar kom: je hebt nog minstens zes jaar voor je! Kom nu eerst dat eerste jaar maar door, dan zie je binnenkort wel verder. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij de opleiding mediatechnologie aan de Hogeschool Utrecht krijg je veel verschillende soorten techniek (van geluidtechniek tot hoe een operating system werkt) en ook leer je er een beetje vormgeven.
|
![]() |
|
![]() |
@ Maria:
Ah, dat waren die lui die ons (Electro/Telematica) in 1999 uit de labtoren aan de Oudenoord hadden gejaagd. Wij hadden oude troep, zij kregen mooie, nieuwe apparatuur en leuke klassen. Zelfs de vrijheid om te bieren tijdens het practicum. /me is nog steeds rancuneus ![]() Ach ja... Mediatech was toen hip en nieuw. Electro was ouderwets en saai. Maar inderdaad: dat is een redelijk veelzijdige studie! Het nadeel alleen dat ik heb ervaren met de technische studies van de HU is dat ze je proberen een klein beetje van een heleboel vakken te leren. Zo houd je uiteindelijk maar weinig practische kennis over. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|