Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
8600GT(S) is echt geen optie. Dat is gewoon een gecastreerde (non-performance) versie. Je ziet dat in absoluut elke test de 8600GTS keihard voorbijgevlogen wordt door de X1950PRO, en die wordt op zijn beurt weer in de meeste tests hard gepwnd door de 7950GT. Tel daarbij dat de 8600GTS bij de meeste shops 170+ kost en de 7950GT ~150, dan is het verhaal snel afgelopen.
De enige goede plus om nu een 8600GT(S) te kopen zou de DX10-ondersteuning zijn, maar dat is gewoon een commercieel lokkertje. Tegen de tijd dat DX10-games gemeengoed zijn, is die 8600GT(S) alweer zo verouderd dat de performance sowieso zwaar onvoldoende is. Het is een algemeen bekend feit dat je in het laagmidden-segment gewoon beter het vlaggeschip van de vorige generatie kunt kopen, in plaats van het instapmodel van de huidige generatie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een ATI X1950 PRO (AGP, 512 MB) en draai 'gewoon' 1600 x 1200 @ 100 Hz op een 22'' scherm. Ik heb geen idee of de Geforce 7950GT dat ook kan. Wel vind ik video (films e.d.) en spellen wat donker, maar dat kan ook aan mijn monitor liggen (en daarnaast is gewoon de gamma e.d. in te stellen in het Control Center).
Unreal Tournament 3 demo speelt hier goed op 1600 x 1200, Crysys SP demo speelt ook soepeltjes op 1600 x 1200. |
![]() |
||
Citaat:
Qua beeldkwaliteit weet ik niet wat al die kaarten doen tegenwoordig, maar ik dacht dat die dingen in ieder geval genoeg bandbreedte hebben tegenwoordig. Hoe scherp het allemaal wordt hangt natuurlijk ook af van het fosfor van je buis, het masker van je buis, etc..
|
Verwijderd
|
Nja, ik denk dat het niet veel scheelt. Volgens mij hangt het voornamelijk af van de aandacht die de kaartenbouwer heeft gestopt in de analoge 2D-filters. Ik heb daarover gehoord dat met name Sapphire erg goed is, maar die heeft weer (voor zover ik weet) geen passief gekoelde X1950PRO of 79xxGT kaarten en dat is voor mij wel een absolute must.
Denk dat ik dan maar voor de 7950GT van XFX ga. Lees er goede dingen over, terwijl ik allerlei enge dingen zie over bepaalde games die niet goed draaien op de X1950PRO in combinatie met bepaalde drivers. De drivers van NVIDIA staan toch als stabieler en meer uitgekristalliseerd te boek. NVIDIA heeft zich dan ook in feite sinds de introductie van de Detonator-drivers jaren geleden toegelegd op het zo goed mogelijk in software ondersteunen van haar GPU's en dat is wel belangrijk. |
![]() |
|
Ja, een ATI kaart is nog te doen met die OMeGa drivers, maar dat Disaster Crap Centre is echt vreselijk. Nvidia heeft dat gelukkig minder.
En ja, die analoge filters, dat kan je eventueel verwijderen, maar vraag niet hoe. Als je aan't solderen bent kan je natuurlijk wel mooi 5x BNC solderen. Wel 75 ohm pluggen nemen natuurlijk.
|
Dit ziet er ook veelbelovend uit:
http://core.tweakers.net/nieuws/5009...e-8800-gt.html 8800GTS-prestaties voor minder geld. Wel iets boven je budget ![]()
|
Ik denk dat zo'n dikbetaalde advocaat wel tien van die kaarten kan gaan halen, de vraag is vast of hij het ervoor overheeft.
![]()
|
Heb zelf de 1950gt (256mb), die doet het prima! Half-life 2 kan ik er perfect mee draaien met alles op het hoogst behalve AA en AF, die heb ik 1 tandje terug gedraaid voor als er echt heel veel actie is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een q6600 cpu en 4gb ram heb.
Ga hem vervangen door de 8800gt, dat is echt een super prijs-kwaliteit kaart. Zal ook beter in mn systeem passen, maar die x1950gt heeft prima zn mannetje gestaan als tijdelijke oplossing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die kaart kost de helft van wat de mijne destijds kostte en is bijna net zo snel... Scheelt maar 1 fps ofzo in Bioshock DX10. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, maar goed, zoveel kracht heb ik gewoon niet nodig. Het moet ook wel een beetje leuk blijven, ik heb ook niet zo'n snelle CPU (X2 4200+) dus als ik dan zo'n 8800GT zou halen, dan moet dat ook weer vervangen worden. Niet echt zin in.
Bovendien vreet zo'n ding ook stroom, terwijl de 79xx er juist bekend om staat dat-ie aardig zuinig is. Maar wel een gaaf ding, zal 'm eens aanraden aan mijn broer, die wil ook hard UT3 spelen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat betreft energieconsumptie is deze kaart juist erg zuinig aangezien die op het 65nm proces gebakken wordt door TSMC. Het is geen G80 GPU maar de G92.
Dat je de cpu dan zou moeten vervangen is niet helemaal waar. Je zult dan waarschijnlijk wel met een CPU bottleneck zitten maar echt noodzakelijk is het niet om die te vervangen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuwe videokaart Chilli Dude | 19 | 08-07-2007 19:15 | |
Software & Hardware |
Nieuwe videokaart Elite! | 13 | 08-11-2006 07:31 | |