Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nee, wat ze hier voorstellen is -weer- wat anders...
Wat betreft domeinen zijn er meerdere lagen die je uit elkaar moet houden. Ik hoop dat ik het goed uitleg, want ik leer't zelf ook pas recent. 1. De eigenaar (bij WHOIS info aangeduid als de "registrant"). 2. De beheerder. 3. De registrar. We beginnen onderin: * De registrar is het bedrijf die de domeinnaam inschrijft bij InterNic, RIPE, of wie dan ook. Zij zorgen dat bekend is dat de domeinnaam is geclaimed en door wie. Zij geven ook aan welke name servers gebruikt moeten worden om het domein verder aan te spreken. * De beheerder is degeen die gaat over de inhoud van het domein. Zij beheren de name servers en bepalen welke namen er binnen een naam bekend zijn en naar welke servers ze moeten wijzen. Dat "www" is bijvoorbeeld de naam van je webserver. * De eigenaar is degeen die voor het domein betaald. In jou geval ben jij nummertje 1, de eigenaar. Nummertjes 2 en 3 worden door een en het zelfde bedrijf gedaan: jou hosting provider. In mijn geval ben ik bijvoorbeeld de eigenaar, doet DreamHost.com het beheer en is TransIP.nl de registrar. Wat er in het mailtje van jou provider staat is dat ze voorstellen om de beheerder aan te passen en niet de registrant. Zij denken dus dat jij van dat andere bedrijf bent :/ Het lullige is dus dat Radius op de een-of-andere manier jou domein heeft gekaapt via een registrar in Duitsland. Dus jou vorige hoster is de registrar niet meer en jij bent de eigenaar niet meer. Je oude hoster is tevens ook de beheerder niet meer, omdat de WHOIS info nu verwijst naar DNS servers in Duitsland. Best butt dit ![]() |
![]() |
|
Je zou het kunnen proberen, maar zij moeten die verhuizing dan goedkeuren en het lijkt me niet dat ze dat zomaar gaan doen.
|
![]() |
Wat interessant leeswerk over hoe je het "expiren" van je domein kan tegen gaan vindt je hier: http://www.morningblog.com/index.php?s=expiration
De belangrijkste les? Zorg dat jou contact informatie -altijd- up to date is in de WHOIS records en bij jou registrar. Deze gegevens worden namelijk gebruikt voor zowel de billing (rekeningen) en voor contact over expiry. |
![]() |
|
![]() |
Ah! Voordat je meteen een nieuw domein registreert, wacht nog een paar dagen. Het kan zijn dat er een bedrijf aan de slag is met "domain tasting".
Zie: http://hyperlinked.com/cms/news/scams/stolen_domains Kort samengevat: een domein verloopt en een sneaky rot bedrijf pikt meteen dat domein in. Zij houden dat een paar dagen vast, in de hoop dat iemand het domein wil kopen van ze. Gebeurt dat niet binnen een paar dagen, dan laten ze het domein weer los. Punt is namelijk dat zij schijnbaar gratis, binnen vijf dagen, een domein weer "retour" kunnen sturen. Een heel smerige truc :/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat kan wel zijn dat ze na 5 dagen soms weer vrij worden gegeven, maar in mijn geval is dit al 5 weken zo. Dus ik ga er niet vanuit dat ze die nog 'retour' sturen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Goed punt. :/
Nee, dan zit er niets anders op dan OF een nieuw domein te nemen, OF om het oude terug te kopen. Da's wel butt zeg, want zo'n domein neem je juist om voor de rest van je leven alles op 1 plek te kunnen regelen. Ik in elk geval wel: ongeacht bij welke provider ik zit komt m'n mail op een vast punt binnen. Nja :/ Sterkte d'r mee ![]() |
![]() |
|
|