Advertentie | |
|
![]() |
|
Is jou tuintje in de kas op de grond ? Of gewoon een kas met planken en daar kun je potjes etc in zetten, Een watermeloen is namelijk heel erg zwaar, en kan dus niet in een potje geplant worden maar moet eigenlijk op de grond liggen. Ik weet niet hoe het zit met seizoenen.
Maar wij hebben altijd de watermaloen in de zomer (geen kas wel moestuin). Veel suc6 Silver
|
Verwijderd
|
Is het een verwarmde kas of gewoon zo'n klein kasje voor in de tuin?
Ik denk dat je beter kan wachten tot het voorjaar met het planten van een watermeloen. Hij zal nu niet genoeg warmte en zonlicht meer krijgen. Verder moet je er rekening mee houden waar je hem plant. Een watermeloen is een plant met een flinke behoefte aan meststoffen. Dit kun je al gedeeltelijk opvangen door van tevoren mest of koemestkorrels door de grond waar je hem plant heen te spitten. Geen kunstmest, dat gebruik je alleen later om elke week wat bij te mesten. Als je hem in de pot plant moet je helemaal goed opletten, omdat je dan zeker weten elke weet iets bij moet mesten (geen hele handen kunstmest). Verder heeft een watermeloen een enorme waterbehoefte. Dit komt door zowel de grote bladeren die veel verdampen, als het vocht dat hij nodig heeft om zijn vruchten te vormen. En idd moet je ook rekening houden met wat Silverblue zegt, dat de vruchten te groot en zwaar worden om aan de plant te hangen als hij klimt. Je kunt bij elke jonge vrucht een netje eronder spannen zodat hij hangt, maar het is veel makkelijker om te plant te laten kruipen. Ik heb alleen wel het idee dat het een plant is die vrij veel ruimte inneemt (gezien de groeikracht die ik ken van andere planten uit dezelfde familie). Hoop dat je er wat aan hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Favoriete planten Volk | 10 | 15-11-2010 14:06 |