Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2007, 17:07
RastaPasta
RastaPasta is offline
Ik ben sinds kort ingeschreven bij een woningvereniging (woonloket breda). Hierbij kan men zich inschrijven voor huur- en studentenwoningen. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om met een partner een studentenwoning te delen. Ik heb namelijk ergens gehoord dat dit niet kan. Klopt dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2007, 18:14
luchtballon
luchtballon is offline
je kunt iig niet met zn tweeen in een kamer wonen. Je mag met 2 kamers best een relatie hebben.
In Nijmegen heb je ook samenwoon-eenheden, daarvoor moet je ook als partner ingeschreven staan. Ik neem aan dat het afhangt van de voorwaarden van de verhuurder en van de grootte van het huis. Dat kan je vast wel zelf vinden.
Oud 12-12-2007, 19:56
akumabito
akumabito is offline
Hangt inderdaad van de woning af. Ik weet niet precies hoe de regels daarvoor zijn, of dat afhangt van de grootte, of van iets anders.. Ik had een studentenwoning in Breda (aan de Nieuwe Dieststraat), en daar mocht het iig wel..
Oud 12-12-2007, 22:03
Fantôme
Fantôme is offline
over het algemeen is het niet toegestaan om met 2 personen een kamer te delen. je kunt je dus niet allebei daar inschrijven. bijv. er zijn 3 kamers, dan kunnen max. 3 mensen ingeschreven staan in dat appartement. Je kunt er in principe wel samen gaan wonen (als dat niet onmogelijk is gemaakt door onkopieerbare sleutels ) maar dan kan maar één van jullie een uitwonende beurs ontvangen bijv.
soms staat hier iets over in de huisregels\
Oud 12-12-2007, 22:21
RastaPasta
RastaPasta is offline
Bedankt voor jullie reacties.

Stel dat in de regels staat dat dit niet mag, hoe word dit dat gecontroleerd? Je zou toch wel bezoek/logees mogen hebben neem ik aan. Met sleutels is dit inderdaad wel een probleem.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 23:03
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties.

Stel dat in de regels staat dat dit niet mag, hoe word dit dat gecontroleerd? Je zou toch wel bezoek/logees mogen hebben neem ik aan. Met sleutels is dit inderdaad wel een probleem.
je mag wel logées hebben.
maar als je ook huisgenoten hebt, kun je ervanuitgaan als er opeens een huisgenoot bij is die wel vrolijk met hun de keuken/badkamer deelt maar voor de rest geen extra huur betaald he
in sommige moderne flats hebben ze idd iets met de sleutels gedaan zodat er geen 2 personen in één kamer kunnen wonen, maar dat is niet overal zo.
Oud 13-12-2007, 11:49
Nona
Nona is offline
Iets met de sleutels gedaan...?
Oud 13-12-2007, 12:31
Verwijderd
Ik woon samen met mijn vriend in een studentenflat. Je moest samen met het contract tekenen, ook inschrijving van school laten zien, dus het is een studentenwoning, maar het is wel met eigen badkamer en keuken. Wij zijn daar ook aangekomen via een woonvereniging en bij het inschrijven moest je aangeven of je een zelfstandige of echte studentenkamer zocht. Dus misschien gaat dat bij jouw woonvereninging ook?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 15:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Iets met de sleutels gedaan...?

whaha ja, als ik het nu lees klinkt het nogal vaag.
Een vriendin van mij woont in een 2 jaar geleden gerenoveerde flat in Amsterdam. Daar hebben ze van die sleutels gemaakt die 'registreren' dat je binnen bent. Ze zijn ook niet na te maken. Dit betekend dus dat als je samen zou wonen, je maar één sleutel hebt en je altijd op hetzelfde moment weg moet en terug moet komen.
Oud 13-12-2007, 17:14
RastaPasta
RastaPasta is offline
Citaat:
Ik woon samen met mijn vriend in een studentenflat. Je moest samen met het contract tekenen, ook inschrijving van school laten zien, dus het is een studentenwoning, maar het is wel met eigen badkamer en keuken. Wij zijn daar ook aangekomen via een woonvereniging en bij het inschrijven moest je aangeven of je een zelfstandige of echte studentenkamer zocht. Dus misschien gaat dat bij jouw woonvereninging ook?
Bij de woonvereniging waar ik ben ingeschreven word wel onderscheid gemaakt tussen zelfstandige- en niet-zelfstandige studentenwoningen. Maar er staat niks vermeld over samenwonen. Weet iemand toevallig of er matregelen genomen worden als je toch met z'n tweeën in een studentenwoning woont, terwijl dit niet mag. Ik zal tegen de tijd dat ik een woning krijg aangeboden het contract maar eens goed doorlezen. Misschien valt er zelfs wel iets te regelen, bijv. door extra huur te betalen ofzo.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 19:05
luchtballon
luchtballon is offline
Niet zelfstandig is dus gewoon een kamer he. Zonder badkamer/keuken. En je wil níet met zn tweeen op 12-20 vierkante meter wonen. Dat is helemaal niet leuk?
Zelfstandig verschilt heel erg, maar iets waar je niet sowieso 2 ruimtes om te zijn hebt snap ik neit dat je daar misschien zou willen samenwonen

En ja, dan kunnen ze je je huis uitzetten als ze erachter komen.
Oud 13-12-2007, 19:24
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
whaha ja, als ik het nu lees klinkt het nogal vaag.
Een vriendin van mij woont in een 2 jaar geleden gerenoveerde flat in Amsterdam. Daar hebben ze van die sleutels gemaakt die 'registreren' dat je binnen bent. Ze zijn ook niet na te maken. Dit betekend dus dat als je samen zou wonen, je maar één sleutel hebt en je altijd op hetzelfde moment weg moet en terug moet komen.
of je legt em onder de mat...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 10:48
Verwijderd
Samen op een kamer wonen zonder een extra bijdrage in de kosten is heel erg asociaal, en dan praat ik nog niet over of het toegestaan is of niet, wat in de praktijk vrijwel nooit zo is.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 14:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In de meeste gevallen (bij mij is het tot nu toe (3x) altijd zo geweest iig) staat er in je contract dat permanente bewoning slechts is toegestaan door 1 persoon. Het is dan wel toegestaan om bezoek te ontvangen of mensen te laten overnachten maar niet om er permanent met z'n tween te wonen. Als zoiets in je contract staat en je houd je er niet aan dan kunnen ze je gewoon uit je kamer zetten.

Sowieso moet je gewoon niet met z'n tween op een kamer willen wonen want dan heb je zo weinig privacy dat je je nooit even terug kan trekken. Ik woonde dan niet fulltime samen maar mijn vriend was wel heel vaak bij mij en ik heb nu twee kamers ipv een en dat is echt al een verademing.
Oud 14-12-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Bij de woonvereniging waar ik ben ingeschreven word wel onderscheid gemaakt tussen zelfstandige- en niet-zelfstandige studentenwoningen. Maar er staat niks vermeld over samenwonen. Weet iemand toevallig of er matregelen genomen worden als je toch met z'n tweeën in een studentenwoning woont, terwijl dit niet mag. Ik zal tegen de tijd dat ik een woning krijg aangeboden het contract maar eens goed doorlezen. Misschien valt er zelfs wel iets te regelen, bijv. door extra huur te betalen ofzo.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Ik hoef minder huur te betalen dan een vriendin die maar 12m2 heeft. Wij hebben 50 m2 en het kost 500 euro pm. Maar gedeeld door twee is dus 250. Dus misschien is het ook voordeliger om zelfstandig te zoeken omdat je het bedrag dan door 2en kan delen. Daarnaast lijkt het me niks om met z'n 2en op 12 m2 (of kleiner/groter) te zitten, wat Daantje ook al zegt. Dat is een week leuk maar daarna wil je echt wel wat privacy.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten