Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2010, 15:23
Pluis
Pluis is offline
Er hebben vast meer mensen last van, maar met name in de winter heb ik een vreselijke neiging tot snoepen en snacken. Met name 's avonds eet ik een willekeurige verpakking lekkers zo helemaal leeg. Aangezien dat niet zo goed is voor mijn lichaam, maar niet eten nog veel vervelender voelt dan mezelf toestaan om te snacken (want dan denk ik de hele avond obsessief aan snackjes), zoek ik gezond en lekker voedsel dat vult, maar met een lage calorische waarde.

Iemand ideeën?
Oud 06-01-2010, 15:37
palindrome
palindrome is offline
Kruidkoek (wel opletten met de suikers)
Wortels/Paprika/Tomaat/Komkommer etc. met yoghurtdipsausjes
Rijstwafels, maar die vullen niet zo
Fruit(salades)
Knackebrot met magere smeerkaas
Augurkjes
Olijven
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 17:22
dennis018
dennis018 is offline
een appel, lekker en vult zekers..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:53
House_sexy
House_sexy is offline
Qua fruit vult een appel inderdaad wel even!

verder nog:
blokjes meloen met rauwe ham
rolletjes rookvlees om komkommer
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 13:13
MTpower
MTpower is offline
2 glazen water drinken
Oud 08-01-2010, 10:56
Pluis
Pluis is offline
hm, er zitten wel wat lekkere dingen tussen die het proberen waard zijn

al vind ik een appel echt absoluut niet vullen.
Oud 08-01-2010, 13:08
House_sexy
House_sexy is offline
misschien nog wat:
Knackebrot met smeerkaas ( die slankie bv )
kleine blokjes 20+ kaas
stokjes rijgen met cherrytomaatjes, olijfjes, augurkjes en light mozarella
optimel kwark
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 13:28
Lotte^^
Lotte^^ is offline
vla
banaan
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 12:33
Balance
Balance is offline
Magere yoghurt met warme kersen is ook wel gezond denk ik en vult erg goed.
Oud 09-01-2010, 14:32
Verwijderd
Ik eet vaak magere kwark met appel en walnoten, dat vult echt enorm goed
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:48
sicilion
sicilion is offline
Soep!
Oud 10-01-2010, 19:05
Verwijderd
Gaat het wel echt om het vullen en niet meer om het snackgevoel?
Op augurkjes, zilveruitjes etc kun je ook knabbelen, het vult niet, maar er zit ook geen vet en bijna geen suiker in. Of kerstomaatjes.
Of druiven, zit wel veel suiker in maar fruit moet je toch eten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 19:31
daan165
daan165 is offline
-eerst bij de apotheek van die laurierdrop kope en dat dan overnacht's laten staan in water/melk.

en wat ook heel lekker is is een eierkoek met van die chocochips erin en daar dan zoute roomboter overheensmeren.

ook lekker is een reep chocola besmeren met pindakaas.

broodje hamburger met: ui, spek, ei, mayo, curry, gebakken ham (jah gebakken ham) dan gesmolte shedderkaas en dan afwerken met doritos paprikachips!!!!! grote aanrader (en heulheulheul veel calorieën)
ananas met wat zout.

gewoon lekker spek bakken en dat op een diep donkerbruine boterham doen met een klein beetje ROOMBOTER!

of erwtjes met mayo...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 19:39
Yana
Yana is offline
Volgens mij vroeg ze om dingen met weinig calorieën... dan zal een broodje hamburger met mayo, curry, cheddarkaas én paprikachips niet echt een idee zijn he? En een reep chocola met pindakaas lijkt me dan ook wel wat too much. Dan kan ze net zo goed haar eigen snackjes blijven eten.

@Topic:
De meeste dingen zijn al wel genoemd denk ik. Ik vind het zelf ook wel fijn om gewoon een pot thee leeg te drinken, of kauwgom te eten.. dan ben je toch wel "bezig" met iets, maar eigenlijk ook niet. (maar da's misschien een beetje te gestoord). En verder gewoon veel groentes, daar kan je sowieso niet de mist mee ingaan. Bloemkoolroosjes kan ook trouwens, als je de eeuwige worteltjes/paprika/komkommer/tomaat dingetjes zat bent.
Oud 11-01-2010, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van een appel krijg ik juist honger Voor mij helpt een schaaltje yoghurt/vla (en daar kan je al heel erg mee varieren), schaaltje (verse) appelmoes (uit de magnetron met kaneel), plak ontbijtkoek, cracker met boter, snack a jack of rijstewafel, eierkoek, soepstengel of een liga of sultana altijd wel tegen de trek
Oud 11-01-2010, 21:24
Verwijderd
Ik heb een beetje hetzelfde probleem en de dingen die jullie noemen vind ik dus voor geen meter vullen Ik kan zo een pak rijstwafels leegeten of een pak soepstengels, dan pas helpt het zeg maar. Heb echt behoefte aan vet en koolhydraten geloof ik - kan zo 2 winterwortels eten en nog steeds zin hebben in meer. Dat gaat dan duidelijk niet meer om het knabbelen en meer om het gevulde gevoel in de maag.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 21:55
Verwijderd
Wat ik ook wel eens eet is een bakje pasta met een klein beetje pesto, misschien niet heel gezond, maar vult wel erg lekker.

Als het gaat om gezonde snacks dan ga ik altijd voor nootjes of gewelde vruchten, die vullen ook nog eens goed
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 12:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Freya: en gewoon een boterham dan? Ik heb tegenwoordig 's avonds vaak weer honger en dan wil ik ook echt gewoon een boterham met pindakaas ofzo. Had dat ook toen ik zestien was en in de groei was maar nu blijkbaar weer ineens ofzo en dan is het enige wat helpt een boterham. Beter dat dan een bakje chips ofzo
Oud 12-01-2010, 18:09
palindrome
palindrome is offline
Gewoon boterhammen dan maar ja, met mager beleg.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 18:49
hugo94
hugo94 is offline
Vifit!! Het is gezond en lekker!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem en de dingen die jullie noemen vind ik dus voor geen meter vullen Ik kan zo een pak rijstwafels leegeten of een pak soepstengels, dan pas helpt het zeg maar. Heb echt behoefte aan vet en koolhydraten geloof ik - kan zo 2 winterwortels eten en nog steeds zin hebben in meer. Dat gaat dan duidelijk niet meer om het knabbelen en meer om het gevulde gevoel in de maag.
voor het gevulde gevoel zou ik dan magere kwark nemen (beetje jam erin voor de smaak), na een halve bak heb ik het gevoel dat ik net een hele avondmaaltijd op heb.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 22:03
Verwijderd
Vind ik niet lekker Maar misschien moet ik het toch eens proberen... ooit...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 08:34
Yana
Yana is offline
Ik denk dat veel dingen ook een beetje wennen zijn..
Als je geen kwark lust, lust je dan wel yoghurt? of vruchtenyoghurt? Daarin zijn zoveel smaakjes, er is toch vast wel iets dat je lust? Eventueel kan je door je yoghurt/kwark een beetje jam of stroop doen, smaakt het toch weer anders. Of anders een beetje hagelslag - je houdt toch zo van de chocolade?
Oud 13-01-2010, 13:21
Verwijderd
Idd, kwark met jam, dan smaakt 't niet zo kwarkig
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 14:00
Calyx
Calyx is offline
Als je op internet zoekt naar tips om kwark lekkerder te maken kom je op al die fitness en bodybuildingssites
bv - jam dus
- honing
- appelmoes/compote
- appel in stukjes
- banaan in plakjes
- rozijen en/of walnoten
- kaneel
- diepvriesframbozen, beetje water, beetje yoghurt en dan in de blender
- roer er magere yoghurt en een eetlepel diksap/ahornsiroop doorheen en wat fruit, muesli en/of rozijnen
- diksap erdoor
- enz
Oud 13-01-2010, 18:26
Verwijderd
Ha jullie pakken me nou net op die paar dingen die ik echt nooit eet. Ik ben geen toetjesmens, hou niet zo van dingen als kwark en yoghurt en ook niet van stukken fruit/stroop/etc erdoor, en dat is een van de weinige dingen die ik mezelf ondertussen nog niet heb aangewend. Ik werk alleen met enige regelmaat vanilleyoghurt met brinta naar binnen (hoewel dat ook prima vult trouwens! Maar dat zal wel weer meer kcal hebben? Geen idee).

Weet dat het gewoon wennen is en ik lust het ook wel, maar ik heb er meestal echt absoluut geen zin in en zal het dus veel minder snel pakken dan gewoon een boterham ofzo. Maar goed, dat kan ook wel dus
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 12:19
Verwijderd
Ik vind kwark ook echt vies. Maar griekse yoghurt vind ik wel lekker! De 0%vet variant is alleen wel redelijk aan de prijs, die hebben ze alleen van total. Maar het is net zo eiwitrijk en net zo vullend als kwark, alleen dan niet zo vies. Want kwark met jam vind ik toch echt nog steeds vies. Ik heb het vaak geprobeerd en ik probeer het nu nog wel regelmatig, want: gezond enzo, maar bahbah.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 12:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik krijg juist altijd heel erg buikpijn van appels als ik honger heb! Veel te zuur.

Zelf eet ik koekjes als ik zin heb ik nom dus dat is niet echt een goed voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 15:00
Steleto
Steleto is offline
Misschien een flinke pan soep maken en daar steeds wat van eten? Als je bijvoorbeeld pompoensoep maakt, krijg je weinig calorieën binnen, terwijl zo'n kom dikke soep wel vult.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 15:21
Roosje
Roosje is offline
Voor mij werkt het ook altijd om een tijdje bezig te zijn met eten voordat ik het opeet. Bv. niet een losse appel eten, maar schillen, stukjes snijden, kiwi en druiven erbij (ook in stukjes!), sinaasappelsap erdoor, dan heb je fruitsalade. Doordat er wat werk in gaat zitten, lijkt het veel vullender.
En ik eet altijd liga evergreen (de muesli/chocolade-variant) en die is heel vullend, net zoals sultana (níet de huismerkvariant, die is significant minder lekker). En cassavechips i.p.v. aardappelchips, zitten minder calorieën in (denk ik?) en ik heb er sneller genoeg van gegeten.
Ik maak ook vaak een pistoletje uit de oven, met kaas en ei, of kaas, paprika en pesto, of mozzarella en tomaat en paprika.. kun je eindeloos mee variëren.
Oud 16-01-2010, 16:13
Henck
Henck is offline
Gewoon gaan roken, dat stilt je hongergevoel wel
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 22:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Roken stilt je hongergevoel niet, alleen het snackgevoel dat je hebt als je mond zich verveelt en wil kauwen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 17:23
Henck
Henck is offline
Citaat:
Roken stilt je hongergevoel niet, alleen het snackgevoel dat je hebt als je mond zich verveelt en wil kauwen.
Tja, het effect komt in mijn optiek op hetzelfde neer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten