Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2007, 19:05
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Heey,
Ik denk bij mijn eigen vriendin dat wij wel voor altijd samen kunnen blijven,
sommige mensen lachen me uit als ik het zeg en anderen begrijpen me juist weer heel goed, ik zou wel eens willen weten wanneer jij denkt dat je voor altijbij iemand zult blijven of hoe je dat kunt zien of merken

Groeten,
Teddiebeer

Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 13:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2007, 19:07
Verwijderd
Nu maar hopen dat je kip hetzelfde denkt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:09
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Oww ja hoor weet ik wel zeker!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:10
Verwijderd
aah wat schattig!!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:11
Fantôme
Fantôme is offline
oke, ik zal even serieus reageren en niet doen alsof een 15jarige geen relatie kan hebben zoals hierboven

Het is iig een goed teken dat je het voor je ziet dat jullie 'voor altijd' bij elkaar kunnen zijn. Het laat zien dat je je relatie met haar serieus neemt enzo :-)

Ik heb momenteel een relatie (nu ruim 2 jaar) en over een paar maanden gaan we samenwonen, als ik terug ben uit Denemarken en na de kerst om mn ouders een plezier te doen ;-))
Ik denk dat dit laat zien dat we onze relatie serieus nemen en dat we allebei een toekomst in onze relatie zien. Dit wil echter niet zeggen dat ik het voor onmogelijk houd dat we ooit uit elkaar gaan, maar ik hoop het niet en op het moment gaat het erg goed, dus we gaan er even niet vanuit ;-).

Wat voor mij verder heel belangrijk is in mijn huidige relatie is dat ik mezelf kan zijn bij hem en hij bij mij. Ookal zijn we het niet met elkaar eens of wat dan ook, we kunnen wel onszelf zijn en accepteren dat van elkaar. Ik hoor wel eens van mensen dat ze van hun vriend houden, maar ondertussen proberen ze hem aan alle kanten te veranderen... Ik denk dat het belangrijk is om elkaar te kunnen accepteren, ook al ben je het er niet mee eens (maar natuurlijk zal ik het niet accepteren als hij straks geen moer in het huishouden doet en ik poetsjuffrouw wordt, maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren )

mja, dat soort dingen eigenlijk.
is het een beetje antwoord op je vraag, of begrijp ik het verkeerd?
Oud 12-11-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
oke, ik zal even serieus reageren en niet doen alsof een 15jarige geen relatie kan hebben zoals hierboven
Dat heb ik nergens beweerd. Het moet alleen van 2 kanten komen en ja, 15 jaar is wellicht wat jong om conclusies te trekken. Niet dat het niet zou kunnen of dat het idee fout is, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:15
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Nee nee! Ik snap je eigenlijk wel
En ja ik kan ook zeker mezelf zijn bij haar en zij ook bij mij en ja je leert elkar toch ook in de loop van de tijd steeds beter kennen, en aangezien ik nog niet zo oud ben las dde gemiddelde forumers hier ben ik nog steeds beetje in de fase waarin je je vriendin echt goed leert kennen.
Maar bedankt voor je antwoord ik heb er wel iets aan
Met citaat reageren
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dat heb ik nergens beweerd. Het moet alleen van 2 kanten komen en ja, 15 jaar is wellicht wat jong om conclusies te trekken. Niet dat het niet zou kunnen of dat het idee fout is, integendeel.
ik had het meer over de 'aahhh wat schattig' reactie, al vond ik die van jou ook niet erg aardig klinken ;-)
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Die laatste was voor het bericht van Fantome
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:23
Southtown
Southtown is offline
"Voor altijd" is een verdomd lange tijd. In jullie geval is "voor altijd" de komende 60 jaar. Ik snap wel dat jullie nu zo verliefd zijn dat je dat soort dingen gaat dromen, maar hou de realiteit wel even in het oog, wil je? De mens is niet gemaakt om voor zijn hele leven gebonden te blijven aan één partner, zoals blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Serial monogamy, wordt dat genoemd.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:31
Verwijderd
Citaat:

waar doe ik alsof een vijftienjarige geen relatie kan hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:44
Poepkind
Poepkind is offline
ik denk dat je zoiets gewoon met de tijd door krijgt. Dat als het een paar jaar goed gaat, datje dan zoiets hebt van we kunnen gaan samenwonen etc, dit zit wel snor!
Maar ik denk niet dat je vantevoren kan voorspellen dathet goed blijft gaan, ik denk dat je zoiets na een korte tijd nog niet echt kan beoordelen. Ik wist na 3 maandn echt niet dat die relatie 4 jaar zou gaan duren.
Oud 12-11-2007, 20:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
waar doe ik alsof een vijftienjarige geen relatie kan hebben?
nou als je op een topic antwoord alleen met 'ahh wat schattig' komt dat op mij niet over alsof je ts serieus neemt met je vraag. Dat je iets schattig vind kan best positief zijn, maar zo had ik het meer ervaren als je ook nog de vraag beantwoord had.
Oud 12-11-2007, 20:37
Verwijderd
Herkenbaar gevoel in een goedlopende relatie Mensen lachen er voornamelijk om omdat je nu pas vijftien bent. Je verandert de komende tijd nog heel erg veel en je vriendinnetje ook, en er is dus een grote kans dat jullie uit elkaar gaan groeien. Dat hóeft niet; er zijn genoeg mensen die met hun highschool sweetheart gaan trouwen. Maar vaak gebeurt het niet.

Lief is het wel
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb 3,5 jaar een relatie gehad en dan heb je op den duur wel het idee en het gevoel dat je voor altijd samen zult zijn. Ergens spookte er wel door m'n hoofd dat dat best raar is met je eerste serieuze en lange relatie maar iedereen om je heen gaat er ook zo vanuit dat het wel goed zit en blijft gaan voor de rest van je leven als je zolang samen blijft. Uiteindelijk is het toch uitgegaan. Ik heb nu vier maanden een relatie met m'n nieuwe vriend en ik vind het nu allemaal nog wel erg pril en vroeg om zoiets te zeggen. We willen het allebei wel heel graag maar het is gewoon afwachten.
Oud 12-11-2007, 21:02
Verwijderd
Je kan beter van dat idee afstappen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 07:30
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, ik heb dat ook altijd gehad. Op m'n 16e (6 jaar geleden) leerde ik mijn man kennen en ik wist meteen dat het voor altijd was. We hadden het geweldig samen.
Paar jaar later gingen we trouwen en samenwonen. Nou, dat hadden we beter niet kunnen doen want we zitten in een enorme sleur en ik weet niet of het allemaal nog lang duurt als het zo doorgaat.

Dus. ik denk dat je wél meteen kan zeggen of iets een langdurige, serieuze relatie gaat worden, maar niet of het echt voor eeuwig is.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 07:41
stout!
stout! is offline
Ik heb voor het eerst het gevoel dat ik wel eens bij hem zou kunnen blijven, vind dat voor het eerst niet een al te benauwend idee meer.
Het is al uitgeweest tussen ons en hoe hard we t ook probeerden, we kwamen niet over elkaar heen. De tweede keer wisten we dus waar we aan begonnen en dat het voor ons allebei echt was. Ook zit hij nu een half jaar in het buitenland en ik mis hem en vind het vervelend dat hij er niet is, maar ik wacht wel op hem. Soms als we t nu over de toekomst hebben, krijg ik er ook echt een warm en gelukkig gevoel bij.
Aan de andere kant zie ik ook relaties om me heen uitgaan waarvan niemand dat verwacht had, en als ik dat zie ben ik soms toch bang dat het tussen ons ook nog ooit kapot gaat. Maar dan zal ik er ooit ook wel weer overheen komen denk ik.
Eerst maar eens zien hoe het is als hij weer thuis is .
Oud 13-11-2007, 09:14
Verwijderd
Het kan dat jullie bij elkaar blijven. Maar het lijkt me niet waarschijnlijk.

Want jullie zijn nu nog 15, maar over 3 jaar, zijn jullie, als het goed is, heel erg verandert, en mogelijk dat jullie dan helemaal niet meer bij elkaar passen.

Dus ik zou er geen rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 10:03
Magican
Magican is offline
Wil je dit topic over 1 jaar uppen?
Oud 13-11-2007, 12:59
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik denk bij mijn eigen vriendin dt wij wel voor altijd samen kunnen blijven,
Yeh dat heb ik ook gedacht. 2 keer.

Citaat:
Wil je dit topic over 1 jaar uppen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 13:05
WolterB
WolterB is offline
altijd is een illusie
Oud 13-11-2007, 13:12
Gaara
Gaara is offline
Waar een wil is is een weg
Oud 13-11-2007, 17:08
metallica
metallica is offline
Citaat:
altijd is een illusie
maar wel lief, ik zou willen dat ik dat nog kon
Oud 13-11-2007, 17:12
Iduna
Iduna is offline
Als je goed verliefd bent, dan krijg je wel dit gevoel, ja. Het is wel schattig, maar soms is het handig om realistisch te blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2007, 17:16
zeep007
zeep007 is offline
Het is inderdaad schattig. Maar het kan! Mijn ouders zijn ook al vanaf hun 14e bij elkaar!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 17:55
stout!
stout! is offline
Citaat:
altijd is een illusie
waarom?

Natuurlijk is het in veel van de gevallen een illusie, maar er zijn wel degelijk voorbeelden (en best veel ook) van mensen die hun hele leven bij elkaar blijven. Waarom is dat een illusie?
Oud 13-11-2007, 19:07
Magican
Magican is offline
Omdat menselijke tijd wordt begrensd door de dood.
Oud 13-11-2007, 19:24
Verwijderd
This too shall pass
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 20:09
stout!
stout! is offline
Citaat:
Dat weet je niet zeker (maar dat is een andere discussie ) en daarnaast had ik het over 'de rest van je leven'.
Oud 13-11-2007, 20:59
Magican
Magican is offline
Citaat:
Dat weet je niet zeker (maar dat is een andere discussie ) en daarnaast had ik het over 'de rest van je leven'.
Je weet niet of WolterB het ook over 'de rest van je leven' had.
Oud 14-11-2007, 02:29
Verwijderd
Citaat:
altijd is een illusie
En alles kan stuk, idd. Vaker dan niet, zelfs.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 06:58
Verwijderd
Waarom lijkt iedereen de topicstarter ervan te willen overtuigen dat het niet voor altijd is, wat heeft hij daaraan? Laat lekker dromen en wie weet gebeurt het nog echt ook In ieder geval lijkt het me voor de relatie alleen maar poisitief dat te denken.

Ik denk zelf niet echt op die manier na over mijn relatie, maar het is er wel eentje waarbij ik de kans zeer groot acht. Het gaat enorm goed en inmiddels wonen we samen, wat ook weer heel erg goed gaat. We're in it for the long run, in ieder geval en ik denk toch wel met hem samen oud te worden
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 07:00
Dott
Dott is offline
Tijd zal het leren niet waar? ik heb dat gevoel ook wel gehad bij een ex, en het is nu ook mn ex.. dus ach
Oud 14-11-2007, 07:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
maar wel lief, ik zou willen dat ik dat nog kon
Oh, absoluut
Oud 14-11-2007, 07:54
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
waarom?

Natuurlijk is het in veel van de gevallen een illusie, maar er zijn wel degelijk voorbeelden (en best veel ook) van mensen die hun hele leven bij elkaar blijven. Waarom is dat een illusie?
Citaat:
dit dus
Oud 14-11-2007, 08:20
stout!
stout! is offline
Citaat:
Oh, absoluut
Maar als je zou willen dat je er NOG in geloofde heb je het toch ook over ´je hele leven bij elkaar blijven´. Of heb je ooit geloofd in liefde na de dood?
Oud 14-11-2007, 09:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Maar als je zou willen dat je er NOG in geloofde heb je het toch ook over ´je hele leven bij elkaar blijven´. Of heb je ooit geloofd in liefde na de dood?
Toen dacht ik daar niet zo over na eigenlijk. Voor altijd is een mooie gedachte, maar als je daar verder over na gaat denken is dat niet realistisch.
Nu is me dudielijk dat in principe alles eindig is, maar volgens mij is dit ondertussen best offtopic
Oud 14-11-2007, 09:12
Rob
Rob is offline
Citaat:
dit dus
Ik zou mij er zelf niet door dat soort gedachten laten limiteren, eigenlijk.
Bij mij komen dat soort dingen altijd over als "Waarom er aan beginnen als het toch ooit ophoud?". Niet dat je dat zegt, maar je snapt mijn punt wel. >_>
Oud 14-11-2007, 13:52
gurl19
gurl19 is offline
Ik denk bij bijna alle relaties dat het de ware is en dat het voor altijd is. Zou ik dat niet denken dan zou ik niet voor diegene gaan! Zonder dat gevoel is het een scharrel voor mij en geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik denk bij bijna alle relaties dat het de ware is en dat het voor altijd is. Zou ik dat niet denken dan zou ik niet voor diegene gaan!
Mee eens
Oud 14-11-2007, 14:19
Verwijderd
ik vind het al moeilijk genoeg om voor mezelf uit te maken of iemand voor nu leuk genoeg is, laat staan voor de rest van mijn leven
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 17:40
Verwijderd
Citaat:
ik vind het al moeilijk genoeg om voor mezelf uit te maken of iemand voor nu leuk genoeg is, laat staan voor de rest van mijn leven
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 09:32
Verwijderd
ik weet dat ik mijn ware heb gevonden, nu.
bij al mijn vorige relaties dàcht ik dat het voor altijd ging blijven duren. nu wéét ik het gewoon. hoe het komt dat ik dat weet, weet ik niet, maar ik weet het wel. het is niet uit te leggen.

je leert elkaar kennen, en je voelt je alsof je 'de draad weer oppakt'. alsof je diep vanbinnen weet dat je elkaar altijd al gekend hebt, maar dat je moest wachten tot je elkaar op een bepaald ogenblik in je leven terug tegenkwam, een moment waarop je er allebei klaar voor bent om (opnieuw?) met elkaar verder te gaan.

klinkt allemaal heel abstract misschien, maar zo voelt het...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 10:58
Volk
Volk is offline
Mijn relaties komen voort uit diepe vriendschappen. Ik begin pas een relatie met iemand als ik weet dat ik bij die persoon wil blijven. Voor altijd, dat is wel de bedoeling. (Zelfs na de dood nog voor mijn part)
En ik ken meerdere mensen die sinds hun 14de/15 samenzijn en nu nog steeds samen zijn (ze zijn nu 50 - 70) Dus ik weet dat het zeker mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 11:29
stout!
stout! is offline
Maar je hebt het wel over relaties? Dus meervoud?
Oud 15-11-2007, 12:03
Verwijderd
Op mijn 15de dacht ik ook écht dat we voor altijd samen zouden blijven. Dat we zouden gaan trouwen, dat we kinderen zouden krijgen en dat we samen oud zouden worden.
Tot nu toe ben ik goed op weg We zijn nog altijd samen, getrouwd inmiddels, we hebben samen een huis gekocht.. het ziet er niet naar uit dat we op korte termijn uit elkaar zullen gaan, dus misschien is dit wel voor altijd Maar dat zien we dan wel weer
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 13:22
Verwijderd
Ik zou toch zweren dat ik hier een reactie geplaatst had
Maar goed. Als je je allebei inzet, kom je in ieder geval al heel ver.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 13:23
Lilium
Lilium is offline
Je moet toch wel een zeker geloof in jouw partner als ware hebben om uberhaupt een relatie aan te gaan? Ik kan me niet voorstellen dat je een relatie met iemand aangaat, als je denkt dat het ooit weer uit zal gaan.
Oud 15-11-2007, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Je moet toch wel een zeker geloof in jouw partner als ware hebben om uberhaupt een relatie aan te gaan? Ik kan me niet voorstellen dat je een relatie met iemand aangaat, als je denkt dat het ooit weer uit zal gaan.
-> er bestaat een hemelsbreed verschil tussen 'zal' en 'kan' !!

verder ben ik het hier overigens wel mee eens...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten