Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2007, 20:49
Verwijderd
Naar aanleiding van het topic over Pickwick herfstthee leek het mij leuk om een thee topic te starten.

Ik drink zelf erg graag en veel thee en ben benieuwd wat jullie lekker vinden .
Mijn lievelings thee is Cape red leafs thee van Pickwick.
Vandaag heb ik Pickwick warming fire gekocht. Ik ben benieuwd wat ik daarvan vind!

Laatst gewijzigd op 02-10-2007 om 21:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2007, 20:55
Verwijderd
Je bent me net voor want ik wilde ook een thee-topic openen.

Ik ben fan, maar ik drink het toch niet zo heel veel omdat ik er standaard heel slaperig en moe van word (iemand énig idee hoe dat kan?).
Ik weiger zwarte thee en eigenlijk ook de meeste andere pickwick zwarte-thee-met-chemisch-smaakje varianten. Doe mij maar rooibos, of maté, of gewoon munt, of een of andere mix van allerlei kruiden en bloemetjes uit mijn vaders moestuin <3.

Nu drink ik iets met kamillie en echinacea, het is apart, maar wel ok.

En oh, sinds ik heel erg keelpijn had, die nu overigens al heel erg over is, ben ik verslaafd aan honing in ijn thee. Maar op suiker staat dan weer de doodstraf.

ps: Ik vind zonder t.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 21:30
Verwijderd
Ik ben fan van thee. Ik houd vooral erg van zoethout-thee, chai en van een specifiek soort kruidenthee van De Tuinen die ik hier in een potje heb zitten waarvan ik de naam niet meer weet. Drakenmix, misschien? Of misschien was dat juist degene die ik niet zo lekker vond. Ik drink ook regelmatig flavoured zwarte thee, vooral Twinings' Four Red Fruits en Lipton Peach Mango Tea.

Heel lang heb ik suiker in mijn thee gehad, maar inmiddels ben ik dat alweer anderhalf jaar of zo ontwend en ben ik iedere keer als er mensen om suiker voor in de thee vragen weer verrast.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 21:31
Verwijderd
Dankje! Die fout maak ik elke keer weer .

Ik heb de thee net gedronken en ik vind m echt vies! Smaakt een beetje naar fireballs en daar ben ik nooit fan van geweest. Dit is al de zoveelste soort die me niet bevalt. Toch wel erg jammer van het geld iedere keer .
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 22:02
Verwijderd
Ik ben fan van zoethout- en sterrenmunthee en van evening breeze, maar die is er geloof ik weer uit. Op zoethoutthee na alles liefst met honing.

@Quis: Geen idee hoe dat kan, misschien gewoon omdat het warm is oid? Ik heb het iig ook. Als ik niet kan slapen drink ik om die reden juist wel eens een kopje thee.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 22:26
gewoonik
gewoonik is offline
ik vind de summer love (of zomerlust) thee erg lekker. En rooibos vanille of kaneel.
Maar ook de marokkaanse thee van Pickwick en muntthee en venkelthee.
Ik drink heel vaak thee, alleen zwarte thee met een smaakje drink ik bijna nooit. Vooral rooibos, kruiden en groene thee.
Owjah en sterrenmunt. Ik hou van thee
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 09:03
light fighter
light fighter is offline
I love thee!!!.

ben echt verslaafd aan winterthee en voor de rest maakt het me niet uit. zwarte thee, smaakjes thee, heel soms kruidenthee maar dat vind ik over het algemeen iets minder. Altijd thee als ik aan het studeren ben
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 09:04
Verwijderd
@ Leonoor: dat dacht ik eerst ook ja, de warmte zal sowieso een rol spelen, maar is niet dé oorzaak. Heb het niet met koffie (dûh), soep, chocolademelk, gewone warme melk, warm water (om uit te proberen ) daar word ik ook wel een béétje rozig van, maar niet zo extreem als van thee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 09:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik drink eigenlijk elke dag wel thee, soms maar 1 kopje en soms 1 of 2 hele potten .
Ik vind alle seizoens thee van pickwick eigenlijk lekker en verder drink ik momenteel veel rooibos honing, zoethout en sterrenmunt. Die marokkaanse thee van Lipton vind ik ook erg lekker, maar is een hele rare combinatie geloof ik (kaneel/munt en nog iets dacht ik). Random kruidenmix thee vind ik ook eigenlijk altijd wel lekker. En die pakjes van Pickwick met 4 soorten (anijs citroengras, venkel, sterrenmunt en nog eentje geloof ik?) vind ik ook lekkerrrrr.

Wat ik iig niet moet ik engelse melange, earl grey en groene thee vind ik ook niet zo. Oh en veel vruchtensmaakjes zoals aardbei/kers/meloen (te chemisch en zoet) vind ik ook niet lekker, maar bosvruchten en zuidvruchten weer wel. Kamille met vanille vind ik ook erg vies.
Oud 03-10-2007, 09:20
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ik weiger zwarte thee en eigenlijk ook de meeste andere pickwick zwarte-thee-met-chemisch-smaakje varianten.
Dit is voor een deel de reden dat je er slaperig van wordt. In zwarte thee zit theïne (soort caffeïne), in andere soorten niet. Als je een goeie zwarte thee wil (niet pickwick cs.) zul je eens bij een theewinkel als Simon Lévelt langs moeten gaan.

Anyway, ik ben wel erg fan van zwarte thee, maar dan bij voorkeur wel de losse thee (geen theezakjes). Earl Grey is mijn favoriet
Oud 03-10-2007, 09:54
gewoonik
gewoonik is offline
Citaat:
Die marokkaanse thee van Lipton vind ik ook erg lekker, maar is een hele rare combinatie geloof ik (kaneel/munt en nog iets dacht ik).

kaneel, munt en zoethout
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 10:01
Verwijderd
Ik drink de laatste tijd veel Earl Grey van Lipton, in van die piramide-zakjes. Erg lekker
Verder ben ik ook wel fan van die white tea van PickWick, heb ik een keer die peer/nogwat variant gehad, en die was heel lekker. Ik zag ook de thee van elementen staan laatst (fire, water, earth en air), daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar...

Thee <3
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 10:04
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
kaneel, munt en zoethout
ja, dat was het inderdaad . je proeft eerst de munt en daarna de zoete nasmaak van zoethout.
Oud 03-10-2007, 10:07
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik ben ook echt een enorme theedrinker, zonder suiker, en liever geen zwarte thee.
kruidentheeën van zonnatura (bijvoorbeeld brandnetel, zoethout, venkel, sterrenmix) vind ik heerlijk. Aparte thee van celestial seasonings zoals apple cinnamon<3, en iets van "tension tammer" en vanille hazelnoot.
Ook houd ik net als Friday van chai, en losse thee van de tuinen/erica. En dan die heerlijke mix van zouthout, anijs en venkel. En zevenkruiden thee hmmmmm. En yogitea met wijsheden aan het zakje<3, chocothee, met cacoa bonen . En even denken, rooibos vind ik ook lekker, en dan met name rooiboshoning of rooje bos vanielje (zuid afrikaans merk). Ennnnnnnn als ik dan toch aan de zwarte thee ga/moet, het liefst wel "gearomatiseerd" bijv. bosvruchten of aardbei, ik houd niet zo van bitter.
Ooja, natuurlijk, ik vergat kamille thee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 10:15
Verwijderd
Ik hou overigens ook van losse thee, maar ik ben meestal te lui om zo'n theeknijpertje te vullen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 10:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik drink meestal gewoon 'gewone' thee, maar heb een poos wel een 'verslaving' gehad aan meloen-thee van Pickwick.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 10:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik drink erg graag thee en dan ook het liefst een hele pot in een keer. Tijdens het studeren drink ik meestal thee, zeker als ik tentamens heb, daar horen standaard thee en tosti's bij Het liefst drink ik Pickwick rooibos mango/perzik <3 herfstthee, die vanillethee van pickwick maar die verkopen ze geloof ik niet meer maar ook meloen of mango ofzo van tijd tot tijd. Eigenlijk lust ik alles behalve rozenbottel. Gewone thee vind ik ook alleen lekker bij het ontbijt.
Oud 03-10-2007, 11:25
Lilium
Lilium is offline
Ik zit net aan een kopje groene thee. Zonder suiker. Thee met suiker vind ik veel te zoet, zeker als je ook nog eens zo'n chemisch smaakje hebt.
Ik drink elke dag een kop of vier. Kamillethee en citroenthee zijn mijn favorieten. Aardbeien- en sinaasappelthee vind ik niet lekker.
Oud 03-10-2007, 11:40
drukknoopje
drukknoopje is offline
Thee vindt ik over het algemeen lekker. Wat ik niet te drinken vindt is de normale, gewone thee. Dan heb ik liever een glas water.
Wat ik wel erg lekker vindt, citroenthee, sinaasappel en rooibosthee. En alle soorten slaapthee, die zijn ook goed.
Oud 03-10-2007, 11:42
Verwijderd
Ik ben de laatste tijd wel into groene thee met jasmijn

Als ik thee drink, drink ik meestal een hele pot leeg. En die pot zet ik dan met losse thee in een thee-ei. Maar ik neem ook wel eens bij het ontbijt alleen een mok met thee uit een theezakje, want het gepruts met het thee-ei vind ik te veel moeite voor één beker thee.

Losse thee koop ik trouwens meestal op de markt en ik krijg van mensen wel eens thee van Kaldi. Mijn ouders hebben uit China groene thee voor me mee genomen, die is wel echt stukken beter dan wat je in Nederland kunt krijgen.

Laatst gewijzigd op 03-10-2007 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 12:30
Calyx
Calyx is offline
die groene thee piramide dingen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 14:40
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik hou echt van thee.. mijn lievelingsthee is witte thee met jasmijn en sinaasappel bloesem. Sowieso vind ik witte thee lekker. Groene vind ik nog fijner.

Ik zal zelf nooit zwarte thee kopen maar als het echt niet anders kan bij iemand thuis ofzo kies ik voor earl grey.

Ook vind ik herfststormthee en summerlove echt een aanrader!!
Evening breeze is ook fijn en chai thee is top, maar dat drink ik niet zo vaak, vind het zonde van de caloriën
Oud 03-10-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Dit is voor een deel de reden dat je er slaperig van wordt. In zwarte thee zit theïne (soort caffeïne), in andere soorten niet. Als je een goeie zwarte thee wil (niet pickwick cs.) zul je eens bij een theewinkel als Simon Lévelt langs moeten gaan.
Nee, dat is de reden dat ik er niet opgewekt van wordt, zoals van koffie. Maar als in thee geen opwekkende stoffen zitten, hoeft dat toch niet meteen te betekenen dat ik van één kop als een blok in slaap kan vallen? Dan zou je van iedere drank waar geen theïne en/of caffeïne inzit in slaap moeten vallen en dat is verkeerde logica.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 16:27
Sherco
Sherco is offline
Hier nog een thee fanaat! Ik drink alleen losse thee uit een thee-ei, bij voorkeur zwarte thee met kaneel erin (appel-kaneel of winterthee oid) of rooibos thee. Meeste thee haal ik bij Simon Levelt, de biologische varianten
Oud 03-10-2007, 18:19
Martine1986
Martine1986 is offline
thee! <3
groene thee (met/zonder citroen), groene earl grey, celestial seasonings appel kaneel thee, lipton marokko thee, zwitserse pepermunt +alpenkruidenthee, venkelthee, witte thee
eigenlijk alles als het maar niet zwarte thee is al is earl grey of ceylon op zn tijd toch wel lekker
Oud 03-10-2007, 19:56
Lyne
Lyne is offline
Ik hou van munt/mint thee, earl grey, alle smaakjes van Pickwick, kaneel en kamillethee. Ik ben echt een theemuts.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 22:11
Uice
Uice is offline
Ik houd van thee, vooral van sterrenmix en sterrenmunt en rooibos en gewoon normale thee, soms met honing (nooit suiker), en in cafe's in de Jordaan drink ik muntthee, en dan echte muntthee zoals je die in de Jordaan krijgt, dus niet zo'n zakje maar gewoon een enorm glas heet water met een tak erin.
Oud 04-10-2007, 07:30
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik drink niet vaak thee, maar als ik het drink dan darjeeling, lotus of jasmijn thee <3
Oud 04-10-2007, 13:05
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
en in cafe's in de Jordaan drink ik muntthee, en dan echte muntthee zoals je die in de Jordaan krijgt, dus niet zo'n zakje maar gewoon een enorm glas heet water met een tak erin.
zo krijg je het toch tegenwoordig vrijwel overal? zeker als er op de kaart "verse muntthee" staat.
Oud 04-10-2007, 13:12
Bloem
Bloem is offline
Thee Kruidenthee bij voorkeur, van zwarte smaakjesthee hou ik niet zo. Rooibos(/honing) en sterrenmunt zijn altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:19
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Ik houd van thee, vooral van sterrenmix en sterrenmunt en rooibos en gewoon normale thee, soms met honing (nooit suiker), en in cafe's in de Jordaan drink ik muntthee, en dan echte muntthee zoals je die in de Jordaan krijgt, dus niet zo'n zakje maar gewoon een enorm glas heet water met een tak erin.
Ja, dat is superlekker!! (Had eerst een Marokkaanse huisgenoot)

Ik neem nooit iets in de thee, geen honing, suiker, zoetjes, niets.
Lievelingssmaken zijn groene thee met citroengras, zoethout, (peper)munt en witte thee met druif en nog iets.
Oud 04-10-2007, 13:22
Verwijderd
Ik ben niet zo'n fan van verse muntthee, verse munt houdt z'n smaak namelijk vast en geeft het niet af aan het water. Dus dan ruik je aan dat glas thee en ruikt het heerlijk naar munt en dan neem je een slok en proef je gewoon warm water. Teleurstellend. Zonde van de munt ook.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik ben niet zo'n fan van verse muntthee, verse munt houdt z'n smaak namelijk vast en geeft het niet af aan het water. Dus dan ruik je aan dat glas thee en ruikt het heerlijk naar munt en dan neem je een slok en proef je gewoon warm water.
als je de blaadjes in het water gewoon een beetje platperst en veel roert werkt het wel, maar dan ziet het er niet zo mooi meer uit
Oud 04-10-2007, 13:26
Verwijderd
als je gewoon gedroogde munt gebruikt werkt het ook en dan hoef ik tenminste niet eerst tien minuten met een lepeltje te stampen voor ik heel vaag iets proef

Laatst gewijzigd op 04-10-2007 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
als je de blaadjes in het water gewoon een beetje platperst en veel roert werkt het wel, maar dan ziet het er niet zo mooi meer uit
Inderdaad, verse kruiden altijd kneuzen, dan komt het met die smaak wel goed!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:44
Iduna
Iduna is offline
Ik hou wel van thee en heb ook veel verschillende smaken (fruit, jasmijn, rooibos, sterrendinges enz) en ik blijf ook altijd weer nieuwe kopen, maar ik drink het bijna nooit. Ik heb mijn waterkoker inmiddels verplaatst (dichterbij een kraan) dus wie weet helpt dat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:46
Verwijderd
Sterrenmunt-thee vind ik erg lekker. Marokkaanse mintthee met veel suiker is ook erg lekker. Soms drink ik ook nog Turkse thee. Dat is goed als je wakker probeert te blijven.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 14:18
Eowyn
Eowyn is offline
Gewoon zoete fruitthee ofzo. Of iets wat bij een land hoort. Geen zoethout of munt/mint of wat dan ook. Da's vies.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 21:15
Verwijderd
Zoethout van Zonnatura, .

Het grootste deel van de tijd heb ik qua drinken alleen maar thee in de kast staan en dat bevalt mij eigenlijk prima. Sinds ik uit huis ben gegaan ben ik een groot thee liefhebber geworden. Goedkoop en prima te drinken. Heerlijk bij het ontbijt.

's Avonds moet ik echter niet te veel theinehoudende thee drinken, want dan kan ik niet slapen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 22:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
zo krijg je het toch tegenwoordig vrijwel overal? zeker als er op de kaart "verse muntthee" staat.
Volgens mij worden er heel veel zakjes met smaakjes geserveerd hoor.
Oud 04-10-2007, 23:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
groene, witte en brandnetelthee. ik heb nog muntzaad liggen. *moet weer theeaankopen gaan doen, al mijn thee is verpest door een of andere kruidenmix thee die niet alleen geur, maar ook smaak afgaf aan de andere theezakjes waar het bij opgesloten zat. ja logisch, weet ik niet .
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 08:29
Verwijderd
Citaat:
's Avonds moet ik echter niet te veel theinehoudende thee drinken, want dan kan ik niet slapen.
In kruidenthee zit geen theïne?

Groene thee en rooibosthee vind ik trouwens echt vies. En ik heb van de week van die Marokkaanse thee gekocht (kwam in dit topic op het idee), dus die ga ik zo maar eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 09:42
Lilium
Lilium is offline
Ik ben wel benieuwd hoe die Marokkaanse thee smaakt. De echte is mier- en mierzoet. Daar moet je echt van houden. Ik vond de thee de eerste week van mijn vakantie niet te drinken. Later in mijn vakantie proefde ik ook kruidenthee (met lavendel, met tijm en nog andere kruiden) en die waren heerlijk - en zoet.
Oud 05-10-2007, 10:18
Verwijderd
Ik <3 thee, vooral rooibos 'original spices' en groene thee met jasmijn. Kamille (zonder smaakje, van zonnatura) vind ik ook lekker, evenals de witte thee van Lipton. Allemaal meestal met 2 zoetjes, soms met honing.
Zwarte thee drink ik nooit, met één uitzondering: Engelse melange met héél veel suiker en héél veel melk <3 voor een fijn Angela's Ashes gevoel
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 11:03
Verwijderd
Thee met een fruitsmaakje vind ik smerig... Ik heb nu thuis van Celestial Seasonings Tension Tamer en groene thee met ginseng..
Verder ben ik groot fan van Lapsang souchong.
's avonds (tijdens de kro-detective) drink ik meestal een enorme mok (0.5l) met earl grey en een scheutje melk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 15:47
Cartosa
Cartosa is offline
Darjeeling <3
Oud 06-10-2007, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel benieuwd hoe die Marokkaanse thee smaakt. De echte is mier- en mierzoet.
Maar dat mier- en mierzoete komt vast door de grote hoeveelheid suiker die er door heen gaat?

Ik vind de thee iig erg lekker (zonder suiker).
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 16:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
In kruidenthee zit geen theïne?
nee, het is geen thee.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 17:56
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Maar dat mier- en mierzoete komt vast door de grote hoeveelheid suiker die er door heen gaat?

Ik vind de thee iig erg lekker (zonder suiker).
Ja, ze doen er vreselijk veel suiker in. Dat zit natuurlijk niet in de thee zelf.
Ik ga die binnenkort ook eens proberen, eerst door mijn voorraad groene thee werken.
Oud 06-10-2007, 21:58
Verwijderd
Citaat:
nee, het is geen thee.
Als je uitgaat van "drank, bestaande uit een aftreksel van gedroogde bladeren, bereid door er kokend water op te gieten en het geheel te laten trekken" dan is het wel thee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten