Advertentie | |
|
![]() |
|
Ach, ja.. WiFi.
WiFi is beinvloedbaar door te veel dingen om te zeggen waar het aan ligt. Je geeft zelf al aan dat je meer draadloze netwerken in de buurt hebt en dit kan storen. Kijk eens of er nog een non-overlapping channel vrij is in je buurt. Kijk met Netstumbler eens op welke kanalen de andere AP's zitten. http://www.netstumbler.com/downloads/ Dan ga je op zoek naar een non overlapping channel. Een kanaal dat het andere kanaal niet overlapt, in de volgende afbeelding kun je zien dat bijvoorbeeld kanaal 1 en 2 elkaar sterk overlappen. 1, 6, 11 is een goed voorbeeld van een situatie met 3 non overlapping channels. Zoek voor jouw situatie dus het ideale kanaal. Kijk ook even in de driver van je WiFi kaarten of de transmit power op max staat, nooit gemerkt dat het invloed heeft maar een mens wil wat. En overweeg een driver update. Let er ook nog eens op dat je geen DECT telefoon binnen 50CM van je AP hebt staan. Wat voor merkt / type / chipset hebben de WiFi kaartjes trouwens?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De driver wil ik wel proberen up te daten, maar ik vraag me af of dat helpt die wie die nu gebruikt is precies dezelfde als toen we hem kochten, en toen werkte Wifi prima. Dat van die transmit power heb ik nog niet gevonden waar moet dat staan? Citaat:
Die van mijn ouders een: ASUS WL_120 120G Wireless LAN |
![]() |
|
|