![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mijn huisarts kun je de hele dag bellen voor afspraken ed, alleen niet tijdens de lunch. Voor visites moet het wel voor een bepaalde tijd.
En ze zijn chronisch in gesprek... Voor herhalingsrecepten is er een aparte lijn. Bij de huisarts van m'n ouders was er 's ochtends een inloopspreekuur (dus zonder afspraak) en die was alleen tussen 1 en half 2 telefonisch bereikbaar ![]() Maar ik geloof dat die nu ook in zo'n groepspraktijk zit, dus het zal nu wel anders zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn oude huisarts werkte ook zo, 's ochtends tijdens het spreekuur kon je bellen voor een afspraak voor de dag erna, belde je later dan had je pech. Voor herhalingsrecepten moest je voor 12 uur een bericht inspreken op een antwoordapparaat, dan faxten ze het recept naar de apotheek.
Mijn huidige huisarts heeft geen inloop spreekuur, hij werkt alleen met afspraken. Wel fijn, want als je 's ochtends belt kan je 's middags terrecht, maar je kan ook 's middags bellen om een afspraak voor de volgende ochtend te maken. Ze doen heel makkelijk en fijn ![]() ![]() |
![]() |
|
Bij mijn huisarts moet je eigenlijk tussen 8.00 uur en 12.00 uur bellen voor het maken van een afspraak maar tijdens de openingstijden van de praktijk kan je altijd bellen en het belangrijkste vind ik dat je vrijwel altijd, snel iemand aan de telefoon krijgt. Ze zijn heel makkelijk en relaxed. Ik kreeg zo hooikoortsmedicijnen over de telefoon, hoefde niet langs te komen, herhalingsrecepten van m'n longarts kon ik ook bij hem bestellen en toen ik geen griepprik oproep gehad had en eens langs ging om te vragen hoe het zat kon ik hem zo krijgen, super
![]()
|
Mijn huisarts nu werkt parttime, dus je kunt alleen op ma-di-wo tussen half 8 en half 10 bellen om een afspraak te maken. Het is mij en mijn vriend alleen nog niet gelukt om een afspraak te maken, de assistente die je dan aan de lijn krijgt verwijst je altijd door naar het inloopspreekuur. Dat is op ma-di-wo van 7.30 tot 9.30u, en dan zit de wachtkamer dus echt stampvol
![]() Mijn vorige huisarts was de hele ochtend bereikbaar voor het maken van een afspraak, al moest je vaak wel een paar keer bellen voor je niet de in-gesprek-toon hoorde. Vaak kon ik direct diezelfde middag of de dag erna langskomen. |
![]() |
|
Volgens mij is mijn huisarts bereikbaar tussen 08.30 en 12.00 uur, dus dat is best fijn. Wel vind ik het enorm irritant dat de assistente altijd álles wil weten voordat ik een afspraak kan maken (en dat komt echt één keer per jaar voor ofzo, het is niet alsof ik er elke week zit) of de huisarts zelf kan spreken. Een telefonisch spreekuur van de beste man zelf zou wel handig zijn.
|
![]() |
|
Mijn huisarts is bereikbaar van 8.30 tot 11.30, maar ze zetten het bandje er te vroeg op en ze zijn altijd in gesprek. Mijn huisarts werkt parttime, alleen op di, wo, en vrijdagmiddag ofzo. Maar ik krijg het grootste deel van de tijd ook een vervanger. Niet dat ik zo vaak naar de huisarts ga, afgelopen jaar toevallig 3 keer ofzo, maar nnormaal minder.
|
Verwijderd
|
Mijn huisarts is dan wel een militair gezondheids centrum, maar t is wel goed geregeld.
Je kan tussen 7.45 en 8.30 bellen voor een afspraak op diezelfde dag. Je kan dan ook echt alleen een afspraak maken voor diezelfde dag. Toevallig moest ik vanmorgen even. Om 7.45 belde ik en om half 9 kon ik terecht. Helaas wist die arts geen antwoord te geven op mijn vraag en heb ik voor 10.40 een afspraak kunnen maken bij een andere arts. Gelukkig zit ons gezondheidscentrum naast mijn werkgebouw dus hoef ik niet ver heen en weer te gaan. Bij ons kun je ook terecht op de poli, als je vragen/dingen hebt die de militaire verpleegsters of dokstersassistentes ook kunnen behandelen. Ben echt blij met onze artsen en toegevoegden. Hulde ![]() |
![]() |
|
Bij mij zijn t ook parttimewerkende huisartsen, maar het zijn er 2 plus nog eentje die al wel klaar is met de opleiding maar nog wat ervaring moet opdoen.
Assistenten moeten ook van alles doen, maar ze maken geen selectie. De ene assistent doet wat makkelijker met het maken van afspraken maar deze was echt heel streng. "Dan moet u maar vragen of uw man een afspraak wil maken" IK HEB GEEN MAN! ![]()
|
Onze huisarts kan ook tussen 8 en 10 gebeld worden voor een afspraak. Tussen 9 en 9 is er vrije inloop spreekuur dus kun je gewoon gaan, met het risico dat je de rij buiten al tegen komt overigens. Om 10 uur beginnen ze met de afspraken en dat loopt gegarandeerd een half uur uit door het vrije spreekuur en de koffie die ze moeten hebben. Om half 2 gaat er een van de 2 huisartsen (en er is ook nog een arts in opleiding o.i.d. trouwens) naar een kleiner dorp om zich daar nog een tijdje te vermaken met patiënten.
||
Citaat:
Maar wat doet zo'n assistente imo? Je kan ze een hoop administratie laten doen, maar dan nog. Om daar nu voor maar 2 uurtjes per dag berijkbaar voor te zijn is idioot. Van de administratie mogen de patienten imo weinig last hebben en imo hoor je de hele dag bereikbaar te zijn. Enige wat je wel kan stellen is tussen de middag voor onbenullige dingen bellen is wat minder geslaagd, maar verder?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn huisarts kan je ook bellen tussen 8 en 12 om een afspraak te maken. de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer dat je erdoor komt, maar heb nog nooit vaker dan 8 keer hoeven te bellen *al ergerde ik me toen al wel dood* volgens mij heeft hij een vrij grote praktijk, want de keren dat ik bel kon ik meestal niet nog op dezelfde dag terecht, tenzij het ernstig was. *en dat was het nooit echt*
Ik weet dat ergens vroeg in de middag nog een telefonisch spreekuur van een uur is om te bellen voor uitslagen, en wat de assistentes daarna allemaal uitvoeren weet ik niet, administratie van de vele patiënten gok ik...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Bij mijn huisarts vragen ze wel waar je voor komt maar je kan ook gewoon zeggen dat het ze niets aan gaat. Ik vind het wel handig. Ik zei een keer dat ik een afspraak wilde voor m'n hooikoorts en toen hoefde ik niet eens langs te komen amar kreeg ik zo medicijnen mee omdat ik er wel vaker last van had
![]()
|
Mijn moeder belt altijd dus ik weet het niet precies, maar volgens mij kan dat gewoon de hele dag, kantooruren dan. Tegenwoordig schijnt ze (de assistente dus) ook te vragen waar je voor komt, vind ik op zich wel logisch want dan kan de dokter zich beter voorbereiden, neem ik aan.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() En vogelvrij, ja misschien wel... Maar stel dat je met keelpijn, hoofdpijn, koorts en vermoeidheid kom, dan kunnen dat verschillende dingen zijn. Dus dan kan de huisarts zich wel op allerlei dingen gaan voorbereiden, maar ik vraag me af of dat dan nuttig is? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Bij mijn huisarts kun je ook tussen 8 en 10 bellen om een afspraak te maken. En binnen die tijd zijn er dan ook weer allerlei tijden waar tussen je moet bellen voor herhaalrecepten en bloeduitslagen ed. Bij mijn vorige huisarts, die daarvoor en die daarvoor was dat ook zo (hoewel je bij één van de drie geloof ik ook tussen 13.00u en 14.00u oid kon bellen voor een afspraak).
Ze willen ook altijd weten waarvoor je belt...op zich heb ik daar meestal niet zo'n probleem mee, tenzij ze een diagnose gaan stellen of een behandeling invulling willen geven (terwijl er in de NHG-richtlijn iets anders staat en de huisarts waar ze het dan bij wijze van gratie aan gaat vragen ook iets anders zegt) en één assistente lukt het altijd om je het gevoel te geven dat je er niet toe doet, dat je dom bent, enz. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 15-11-2007 om 12:39. |
![]() |
|
Bij mijn huisarts is er een inloopspreekuur van 8:00 - 9:00 en als daar teveel mensen zich voor melden krijg je een afspraak op het spreekuur dezelfde dag. Tussen 08:00 - 11:00 kun je bellen voor afspraak. Daar wordt ook gevraagd waarvoor je belt maar over het algemeen stelt de assistente geen diagnose maar is het om in te schatten hoeveel tijd je nodig gaat hebben.
En wat wel handig is, is dat ik mijn huisarts tegenwoordig ook kan mailen voor kleine niet dringende vragen/ dingen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet altijd bellen tussen 9 en 10 volgens mij. Als ik die vent al te pakken krijg. Blijkbaar verdiend huisarts heel erg goed, want hij is altijd op vakantie. Maar goed, als ik er eenmaal ben ben ik altijd wel tevreden. Het is een goede huisarts die ik al sinds mijn geboorte heb.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe huisarts Verwijderd | 9 | 26-01-2012 12:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naar de huisarts Verwijderd | 15 | 07-03-2011 21:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
huisarts en internet Amoa | 31 | 24-02-2009 09:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Twee huisartsen, kan dat? Daantje_0705 | 8 | 19-06-2006 09:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naar andere arts dan eigen huisarts? Missy1234567890 | 8 | 15-10-2003 08:55 |