![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een beetje krom, als je het mij vraagt. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Volgens mij is die wet voornamelijk bedoeld omdat jongeren maar gedeeltelijke zelfbeschikking/zelfverantwoordelijkheid (ik weet niet precies hoe je dat hoort te noemen) hebben. Ze kunnen niet in alle situaties inzien of hun acties 'juist' zijn...
Maar volgens mij kent Amerika niet zo'n 'zinnigheidsmarge' zoals we hier hebben. "Mevrouw... U wilt MacDonalds aanklagen omdat ze niet op een kop dampende koffie hebben gezet dat het heet is? Laat me niet lachen"
|
Nou zoiets vroegen mijn vriend en ik ons laats ook af: mag een 12 jarige met een 12 jarige seks hebben? Is er een bepaalde leeftijd vanaf wanneer je pas seks mag hebben? Of ligt het aan degene die het oudst is? En wat als je nou op je 12e instemd met seks met een ander iemand van 12, ben je dan beide strafbaar?
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Weet je wat het is, ook wel een maatschappelijk probleem. Veel meisjes willen gewoon veel te vroeg seks omdat dat ''cool'' is en duisent gaaf. Zo m'n buurmeisje, ooit zag ik haar als klein buurmeisje, pipi-langkous staartjes en nu is dat focking kind 14 jaar en ik herkende haar niet eens door de hoeveelheid make-up die ze ophad. En ze zag eruit alsof ze iets van 20 jaar was. Niet dat ik wil vertellen hoe mensen zich moeten opmaken of kleden maar veel meisjes willen er tegenwoordig veel ouder uitzien dan ze zijn.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
....................................,.-...................``~., .............................,.-...................................-., .........................,/...............................................:, .....................,/......................................................\, .................../...........................................................,} ................./......................................................,:`^`..} .............../...................................................,:........./ ............../.....__.........................................:`.........../ ............./__.(.....~-,_..............................,:`........../ .........../(_....~,_........~,_....................,:`........_/ ..........{.._$;_......=,_.......-,_.......,.-~-,},.~;/....} ...........((.....*~_.......=-._......;,,./`..../............../ ...,,,___.\`~,......~.,....................`.....}............../ ............(....`=-,,.......`........................(......;_,,- ............/.`~,......`-...............................\....../\ .............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__ ,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-, .....`=~-,_\_......`\,.................................\ ...................`=~-,,.\,...............................\ ................................`:,,...........................`\..... .........__ .....................................`=-,...................,%`>--==`` ........................................_\..........._,-%.......`\. |
![]() |
|
Ik denk eerder dat het gebruikt wordt als er echt iets aan de hand is. Bij bijvoorbeeld misbruik, mishandeling, minder erge dingen. Dat het gewoon 'makkelijker' is om iemand te straffen, omdat die anders niet strafbaar zou zijn (ja wel voor al die nare dingen, maar voor een ander voorbeeld die ik zo even niet kan verzinnen). In praktijk dan. Maar ik heb totaal geen verstand van wetten en regels, dus dit is maar een gokje
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|